Keskustelua kännyköistä!

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
hiusnaarmu

Re: Keskustelua kännyköistä!

Viesti Kirjoittaja hiusnaarmu » Ke Elo 14, 2013 8:19 pm

santtude kirjoitti:Nokia
3510i
3510i
6021
6301
5530

Samsung
Xcover

Suunnitelmissa olisi siirtyä takaisin nokian leiriin, tai en tiiä. Haluisin kyllä vanhan liiton näppäinpuhelimen ILMAN kosketusnäyttöä, muttakun ei sellasia oo enää.
Tuossa olisi sellainen kombo, jos ei nyt kamalastin sitä kosketusnäyttö puolta halua käyttää, mutta silloin tällöin pitäisi netissä käydä8-)
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... lin-harmaa" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Mazza

Viesti Kirjoittaja Mazza » To Elo 15, 2013 8:05 am

Jaa-a. Mikäköhän puhelin? Pitäis olla julmetun kestävä. Minusta tää SGS+ on asettanu melkolailla uudet rajat kestävyydelle, ja ei se uus tietenkään juurikaan heikompi sais olla kun on tämän kanssa oppinu elämään :grin: .

Hintakin sais olla kännykäntuhoajaystävällinen. Yleensä kännykät on kestäny muutamasta kuukaudesta vajaaseen pariin vuoteen, tämä nykyinen on ehdotonta kärkipäätä kestoiässä.

Siinä sais olla hyvä kuuluvuus ja hyvä GPS, kirkas 4" näyttö, edes jonkinlainen akunkesto ja hyvä varaosien saatavuus.

Lumiat kiinnostaa. 520/620/720/820? Kalleinta lukuunottamatta suht järkevän hintaisia, ja alemmissa malleissa taitaa olla hyvä akunkesto? Onkijoista tuttua on loistavat antennit. Kuuluvat kestävänkin melko hyvin. Taipuisinko Wintoosan tarkkoihin muotteihin?

X-Cover 2? Android on kiva, puhelin on kestävä ja Samsung ei osaa tehdä puhelimia. Taskutietokoneena ihan jees. Tuossa ilmeisesti lienee jo paremmat antennit kuin tuossa nykyisessä. Akunkesto lienee heikko. Bonuksena virallinen vedenkestävyys, kyllähän tuo nykyinenkin tuntuu kestävän mutta jokaisen kastumisen jälkeen jänskättää...

Mun puhelimenkäyttö saattaa hieman erota keskiverto hipsterin Aifounin hellimisestä, joten puhelin sen mukaan :grin: . Suojakuorta käytän toki, ilman sitä mulla ei kestä varmasti yksikään puhelin kauaa.

Hynde

Re: Mikä ilostuttaa? II

Viesti Kirjoittaja Hynde » La Helmi 08, 2014 7:15 pm

Miltä tuo Lumia vaikuttaa? Kauan sulla on sellainen ollut?
Kaikki liha tottelee kuria...

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » La Helmi 08, 2014 7:39 pm

On mulla ollu jo Lumia 900, 920 ja eilen hain 1020. 900 oli vaan ehkä just ookoo, mutta 920 oon tykänny paljo. Tää 1020 vaikuttaa pitkälti samalle, mutta kamerahan pitäs olla eri luokkaa. Katellaan ku pääsee sitä vähän testaa...
Lumioissa tykkään rakenteesta(on jämäkkä eikä sellasen muovirimpulan oloinen), kuuluvuus on hyvä, käyttö sujuvaa ja löytyy hyviä sovelluksia(mm. Nettiradioita, Webaston ohjaus, Taskulamppu, Elisa Viihde, MatkaTV, Pankkijutut, pikaviestit jne...) sekä lisäks hyvä navigointi. Ja 920 on ollu mulla vuoden ja pari kk eikä oo kaatuillu, 900:ssa oli vähän tuota vikaa...
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Su Helmi 09, 2014 12:24 pm

Mä tykkäsin omassa 820:ssa siitä jämäkästä rakenteesta, kameran nopeasta käytöstä ja akunkestosta. Toisaalta häiritsi vähän se järkyttävä paino verrattuna puhelimen kuitenkin muuten suhteellisen kompaktiin kokoon. Lopulta se ankean askeettinen käyttöjärjestelmä ei ollut itelle mieleen pidemmän päälle, tabletin hankin androidina ja siihen kun tykkäsin personoida esim. taustakuvat, fontit, kuvakkeet jne.. Myös sovellusvalikoima on niin hemmetisti laajempi androidilla, eikä tartte mistään maksaa, tai ainakaan ei ole euroakaan mennyt vielä mihinkään. WP:llä tuli liian paljon vastaan kaikkia sovelluksia mitä olisi tehnyt mieli testata, mutta euro sinne ja toinen tänne..

Ei tarvitse nykyisen luurin kanssa enää keskittyä etsimään sovellusta, kun kaikki kuvakkeet ovat keskenään erinäköisiä, Lumiassa ne meni kokoajan sekaisin. Myöskin erilliset välilehdet auttavat käyttöä, WP:ssä kaikki suosikeiksi valitut sovellukset piti alkunäytössä rullata alaspäin.

Nyt on Galaxy S3 4G-malli ja tämä on kuin itselle luotu. Mitään en muuttaisi, tai no ehkä se kameran painike saisi olla puhelimen kyljesssä, tässä pitää kameraa ohjata täysin vain näytöltä.. itseasiassa tablettikin lähti hetki sitten kiertoon, kun nämä oli täysin identtiset laitteet näytön kokoa lukuunottamatta.. :) Mutta jos pitää siitä windows-käyttiksestä, varmasti todella hyvä luuri, oli sitten mikä tahansa uudempi Lumia käytössä.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Su Helmi 09, 2014 12:50 pm

Niin, siis Windows puolellahan on sovellusten määrä moninkertaistunut ja itellä on mennyt sovelluksiin rahaa about 12€ kun 10€ tuli jo Webaston appsista(kaikille maksullinen). Näyttöä voi muokata todella paljon(820 karvalakimpi) ja eka näyttöön saa kaiken mitä tarttee. Ja tuo käyttö on ihan mielipide kysymys...mulla on Samsungin Galaxy Note 4G tablettina ja noissahan on sama käyttis ku kännyissä. Enpä vaan ostanu Samsungin kännykkää. ;) Molemmissa järjestelmissä on hyvät ja "huonot" puolet, kännykässä(kun pieni näyttö) tykkään enemmän Windows pohjaisesta mutta Samsungiin tablettiin olen ollut erittäin tyytyväinen(myös).
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Helmi 09, 2014 1:28 pm

...jatketaas täällä...

Itsellänikin on ollut vuoden päivät työpuhelimena tuo Lumian 820, joten käyttis on kohtalaisen tuttu, mutta...

Vaivaako tuota 1020 puhelinta samanlaiset ongelmat kuuluvuuksien osalta? Mites puheluiden laatu? Vanhemmissa Lumioissa kun tuntuu olevan tuota ongelmaa puheluiden laadun osalta...

Joskus tuntuu tuon 820:n osalta, että sillä voi kyllä tehdä näppärästi kaikkea muuta, kuin soittaa... :lol:

Peksi

Viesti Kirjoittaja Peksi » Su Helmi 09, 2014 3:25 pm

Itsellä on ollut kolme Androidia putkeen ja tällä hetkellä Galaxy S4 Active. Työpuhelimeksi tuli Lumia 520 ja en pääse sen sielunelämään kyllä perille ollenkaan...

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Su Helmi 09, 2014 4:43 pm

Hynde, mulla kun käyttö on välillä aika oudoissakin paikoissa niin mä en voi sanoa kuuluvuudesta negatiivista. Kuuluu junan päälläkin vaikka missä korvessa ja tunneleissa. Saa tolppia sellaisis paikoissa, missä Samsungissa ei oo tolpan tolppaa. Tämä koskee nyt siis 920. 1020 on vasta huomenna ekaa kertaa ns. käytössä kun alkaa olee muokattu itelle sopivaks.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Su Helmi 09, 2014 5:23 pm

Itselläni on 800 lumia ollut reilun vuoden ja oikeastaan muuta hyvää tässä puhelimessa ei ole mielestäni, kuin hyvä kuuluvuus ja hyvä ääni. Puhelin kuuluu ja toimii hyvin työmaalla jopa hartsisäiliössä olen sillä puhunut joka on maan alla ja paksu betoni katto sen päällä. Kamera on myös puhelimeksi melko hyvä ja rakenne on jämäkkä ja siihen ne hyvät sit loppuukin, ai niin akku kestää hyvin. Tekstiviestien kirjoitus on syvältä samoin nettiä en oo selannut moneen kuukauteen sekin on kurjaa tällä kapistuksella 8-)

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Su Helmi 09, 2014 5:36 pm

Juha U kirjoitti:Tekstiviestien kirjoitus on syvältä samoin nettiä en oo selannut moneen kuukauteen sekin on kurjaa tällä kapistuksella 8-)
Kaikilla kosketusnäyttöluureilla on ihan yhtä paska kirjoittaa tekstareita, sama vielä tuolla 8" Samsungin tabletillakin. Nettisurffaaminen on ihan tottumiskysymys, nytkin kirjoitan 920:llä.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Helmi 09, 2014 5:40 pm

Tuossa nettisurffauksessa on ollut kyllä ihan ok luuri ja oma ohjelma toiminut varsin luotettavasti ja näppärästi.

Panehan Peke sitten kokemuksia noista puhelimen normaalitoiminteista (mikä se nyt sitten nykypäivänä onkaan...), kunhan saat sen käyttöön.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Su Helmi 09, 2014 6:06 pm

Peke kirjoitti:
Juha U kirjoitti:Tekstiviestien kirjoitus on syvältä samoin nettiä en oo selannut moneen kuukauteen sekin on kurjaa tällä kapistuksella 8-)
Kaikilla kosketusnäyttöluureilla on ihan yhtä paska kirjoittaa tekstareita, sama vielä tuolla 8" Samsungin tabletillakin. Nettisurffaaminen on ihan tottumiskysymys, nytkin kirjoitan 920:llä.
Tuo 920 taitaa olla melkoisesti parempi kuin tuo 800

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Su Helmi 09, 2014 6:11 pm

Kyllähän niissä eroa on. Muijakin ollu aika paljon tyytyväisempi jo 900 ku 800:seen...ja minusta 920 ollu taas paljon parempi ku 900. :)
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Su Helmi 09, 2014 7:00 pm

Peke kirjoitti:
Mulle tuli paljon vähemmän harhalyöntejä Lumialla kuin tällä S3:lla. nyt parin kk käytön jälkeen ei tartte enää niin paljon oikolukea viestejä.. :D mielestäni se 820 oli viestejä / sähköpostia kirjoittaessa juuri parhaimmillaan.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Su Helmi 09, 2014 9:18 pm

Ei ole kokemusta 820(saattaa olla parempi viestin kirjotus) mutta omallani en ole koskaan onnistunut viestiä kirjoittamaan ettei ole tarvinnut pyyhkiä ja korjailla :( Tästä sai tuo 800 moitteita juurikin. Luin tuo jutun vasta kun luurin ostin. Onneksi en ole kova viestittelijä muuten tuo ois jo vaihtunut johonkin toiseen. Tytön iphone 4s lähetin kerran viestin kokeilumielessä ja ei yhtään hutia tullut. Siinä on parempi näppäimistö selvästi.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Helmi 10, 2014 10:03 am

Täytyy kommentoida väliin että muistakaa että ne "palkit" mitä vertaillaan aina kuuluvuudessa on kiinni sekä: Operaattorin ohjelmoinnista että laitevalmistajan ohjelmoinnista. Niillä ei ole mitään varsinaista tekemistä oikean kuulumisen kanssa :) Näin matkapuhelinpuolen entisen työntekijän näkemys asiaan. Niitä ei kannata tutkailla, vaan lähinnä sitä millä vehkeellä voi soittaa ja vastaanottaa puheluita missäkin.

Mutta mitä toimintaan tulee niin oon ollut kyllä tyytyväinen Lumian 820aan työpuhelimena. Ei tarvii kun syksyyn odottaa niin tulee pari vuotta täyteen, ja voi vaihtaa puhelimen. On tippunut aika monta kertaa tallin betonilattialle kuten muillekkin alustoilla ja itse kuori (sehän on tässä irroitettava) on joka nurkasta hiusmurtumilla halki, mutta laite vaan jatkaa porskuttamista ilman kitinää.

Nää kolhut ja osumathan on kuuluvuuden kannalta se isoin tekijä. Puhelimen kuuluvuus ei ole enää uutta vastaava jos se on kerran tiputettu. Sen takia monesti saman mallin kesken löytyy tosi paljon eroa, kun johan kaupassa kaappiin nostettaessa paketti on saattanut tipahtaa. Tai kuriirin käsissä. Mut siitä huolimatta Hynde mulla ei oo ollu PK seudulla kyllä mitään kuuluvuusongelmia. Ainut varsinainen ongelma puhelimen kanssa on se että joskus kosketusnäyttö ei reagoi (esim. kerran kolmeen kuukauteen) kun puhelu tulee -> ei voi vastata puheluun. Ratkaisu on simppeli, painaa kyljestä "nukuksiin" ja heti takas auki -> sit voi jo vastata puheluun.

Ja referenssiksi itse olen myös aina tykännyt eniten Androidista näissä vertaluissa iOS/Android/WP ja omaan myös saman Galaxy TAB LTEn (4G:tä ei virallisesti ole, se on markkinointia) mutta nyt WP8in myötä kännykässä olen kyllä vaihtanut leiriä. Lisäksi viime viikolla pääsin testaamaan erästä WP8 tabia ja uskoisin että saattaisin jopa ostaa mielummin sellaisen. Ainut mitä jää aina kaipaamaan Androidista on Swype. V*tuttaa ettei sitä saa Lumiaan :x

Mutta kyllä meilläkin firmassa aina tyytymättömimmät Lumian puhelimiin on entiset iPhonen omistajat. Se on jännä kun ongelmista ja vioista huolimatta voi tykätä jostain laitteesta niin paljon. Meillä oli ihan käsittämätön huoltohärdelli iPhonien kanssa meidän firmalla. Esim. erästä Lumiaa käytetään tuon tuosta huollossa syynä "softa takkuaa" tai "kaatuu" ja joka kerta huoltoon lähettäessä kysytään "No jokos mä saan uuden iPhonen". Kuitenkaan mitään näistä huoltoon lähettämisen syyn vioista ei ole pystytty toistamaan ja itseasiassa kertaalleen saman käyttäjän puhelin vaihdettiin salaa erään kollegan laitteeseen (kuoret kun vaihtaa niin eihän niitä voi erottaa) eikä siihen mitään vikaa tullut, mutta jännä juttu että siihen "huollosta tulleeseen" tuli taas vähän ajan sisään :roll:. Mutta kun olis halunnut vaihtaa sen siihen iPhoneen :lol:
Vain YKSI LSP!

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ma Helmi 10, 2014 1:00 pm

Mä kun en ole minkään merkin uskollinen tai uskonnollinen palvoja, niin valkkaan silloin parin vuoden välein vaihtoaikaan parhaimmalta vaikuttavan kapulan.

Anteroista ei ole kokemusta, mutta eka Lumia (900) oli hyvä ja on tänäkin päivänä tytöllä käytössä ilman suurempia ongelmia.
Kerran siitä on lasi vaihdettu, kun tyttö tiputti sen lattialle. Ja päivitykset tohon on loppuneet jo aikapäivää sitten, kun siihen ei saa edes lookalike wp8:n pieniä kuvakkeita.

Oma iLuuri 5 on toiminut nyt himpan yli vuoden, enkä kyllä ole yllä mainittuja ongelmia ja vikoja havainnut.
On ylivoimaisesti vähimmillä ongelmilla ollut älypuhelin, mitä mulla on ikinä ollut.

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Ma Helmi 10, 2014 1:12 pm

Mun S3 lähti hassun vian takia huoltoon tänään:

http://www.androidauthority.com/galaxy- ... ts-101957/

Koko omistamisen ajan (2-3kk) ollut kovamuovinen suoja puhelimessa, ei ole kertaakaan edes pudonnut ja silti tuo kehys halki. Kävikin ilmi että satunnaisissa yksilöissä tuo kehys haljennut itsestään. Katotaan mitä huolto tuumaa. Itelle tuli heti 14,90€ kuluja kun hain Gigantista Samsung Keystone 2-neekerimallin luurin huollon ajaksi :LOL: No, onpahan nyt varaluuri / ryyppypuhelin kun saan ässäläisen takas.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ma Helmi 10, 2014 4:41 pm

Eipä tule palkkeja edes katottua puhelimesta mutta tosiaan kuuluvuus on aina ollut hyvä. Meillä tytön puhelin on niin kovalla käytöllä ollut, etten itse moneen vuoteen kerkeä noin paljon sen kanssa touhuamaan. Hyvin tuo on kestänyt ja toiminut, joten itse en voi iphonea moittia.

Kimbard

Viesti Kirjoittaja Kimbard » To Helmi 13, 2014 12:35 am

Ite huomannu, että TODELLA heikkoa tekoa nuo Samsungin S3:sen näytöt. Sohvapöydältä sopivassa kulmassa tippui lattialle ja näyttö säpäleiksi > huoltoon = 150e, eikä tietenkään vakuutus korvaa koska oma vastuu jo 200. Tulipa hommattua fläppicoveri tohon sitte, yllättävän hyvin suojaa tippumisilta (testattu on..) :lol:

KaiKU

Viesti Kirjoittaja KaiKU » To Helmi 13, 2014 7:24 am

Kimbard kirjoitti:Ite huomannu, että TODELLA heikkoa tekoa nuo Samsungin S3:sen näytöt. Sohvapöydältä sopivassa kulmassa tippui lattialle ja näyttö säpäleiksi > huoltoon = 150e, eikä tietenkään vakuutus korvaa koska oma vastuu jo 200. Tulipa hommattua fläppicoveri tohon sitte, yllättävän hyvin suojaa tippumisilta (testattu on..) :lol:
Työkaveri kertoili että oli uuden Xcover 2:n tiputtanut kädestä pöydälle 5 cm:n korkeudelta ---> näyttö halki eli todella kestävä :D

Itsellä ollut nyt tuommoinen Sony Xperia Z1 pari kuukautta käytössä ja tykännyt olen. Hiukan epäilytti ostos kun huonoja kokemuksia käyttöjärjestelmästä taloutemme tabletin kanssa, mutta näemmä riippuu paljolti raudasta miten toimii.

Edellinen oli iPhone 3GS, jolla mentiinkin pitkään eli lähes 4vuotta.
VOLVO S60 T5 AWD R-Design 2020

Kimbard

Viesti Kirjoittaja Kimbard » To Helmi 13, 2014 12:43 pm

KaiKU kirjoitti:
Kimbard kirjoitti:Ite huomannu, että TODELLA heikkoa tekoa nuo Samsungin S3:sen näytöt. Sohvapöydältä sopivassa kulmassa tippui lattialle ja näyttö säpäleiksi > huoltoon = 150e, eikä tietenkään vakuutus korvaa koska oma vastuu jo 200. Tulipa hommattua fläppicoveri tohon sitte, yllättävän hyvin suojaa tippumisilta (testattu on..) :lol:
Työkaveri kertoili että oli uuden Xcover 2:n tiputtanut kädestä pöydälle 5 cm:n korkeudelta ---> näyttö halki eli todella kestävä :D

Itsellä ollut nyt tuommoinen Sony Xperia Z1 pari kuukautta käytössä ja tykännyt olen. Hiukan epäilytti ostos kun huonoja kokemuksia käyttöjärjestelmästä taloutemme tabletin kanssa, mutta näemmä riippuu paljolti raudasta miten toimii.

Edellinen oli iPhone 3GS, jolla mentiinkin pitkään eli lähes 4vuotta.
Kyllä se vaan karu totuus on, että näillä nykypuhelimilla mennään eteenpäin se 2-3 vuotta jolloin se pitää jo uusia jonkun sortin vian takia. Oma S3:nenkin alkaa tulemaan tien päähän, alkanut laturin liitin temppuilemaan. Lataa vaan tietyssä asennossa, youtubesta löytyisi kyllä ohjeet miten sen saisi "korjattua" vaan kyllä tekisi mieli alkaa päivittämään jo uudempi tilalle. Josko se S5 sitten seuraavaksi.. :geek:

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Helmi 13, 2014 12:56 pm

K70 kirjoitti:Mä kun en ole minkään merkin uskollinen tai uskonnollinen palvoja, niin valkkaan silloin parin vuoden välein vaihtoaikaan parhaimmalta vaikuttavan kapulan.

Anteroista ei ole kokemusta, mutta eka Lumia (900) oli hyvä ja on tänäkin päivänä tytöllä käytössä ilman suurempia ongelmia.
Kerran siitä on lasi vaihdettu, kun tyttö tiputti sen lattialle. Ja päivitykset tohon on loppuneet jo aikapäivää sitten, kun siihen ei saa edes lookalike wp8:n pieniä kuvakkeita.

Oma iLuuri 5 on toiminut nyt himpan yli vuoden, enkä kyllä ole yllä mainittuja ongelmia ja vikoja havainnut.
On ylivoimaisesti vähimmillä ongelmilla ollut älypuhelin, mitä mulla on ikinä ollut.
Tämä oli kuin oma kirjoitus sillä poikkeuksella, että Androidiakin on tullut testattua. Androidi ei oikein sytyttänyt, kun siinä oli aika paljon säätämistä (tämä muutama vuosi sitten). Lumia oli ihan hyvä, mutta pari vuotta sitten sovelluksia ole saatavilla hieman rajoittuneesti siihen, toki tilanne on nyt varmasti muuttunut. Nykyinen iLuuri on yllättävän hyvä puhelin vaikka pientä apple vastaisuutta itsellä oli ennen tuota.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Touko 26, 2014 5:23 pm

Mihis tuo Nokia Panorama tallentaa valmiit otokset? Kun ei löydy mistään gallerioista? Entä onko tuota 630 kaks sim paikkasta kukaan päässyt testaamaan? Miten toimii?

Vastaa Viestiin