Keskustelua kännyköistä!

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Dani
Viesti:

Keskustelua kännyköistä!

Viesti Kirjoittaja Dani » Ti Syys 06, 2011 12:59 pm

Oma Nokia C7 otti ja sippas, pimeni kun suljin selaimen.
Ei ota vastaan virtaa, ei auta vaikka akku on ollut irti +1h, aivan eloton :cry:
Mihin toi nyt käytännössä pitäis kiikuttaa takuhuoltoon, johonkin kännykkäkauppaan vai?
Takuu siis vielä voimassa.

Luulen että tuo nyt oli viimeinen Nokia minulle, mitäs muita hyviä kännyköitä löytyy markkinoilta?
Tarttis saada nopea selain, iso näyttö joka on lasinen (ei naarmuunnu), mahdollisesti laadukas kamera jossa sais olla macro, video min. 720p, akun PITÄÄ kestää enemmän kun päivän, GPS + toimiva navi.
Eikä myöskään mitään applicationhelvettiluuria kuten IPhonet ovat...

Mitä suosittelette?

(onneksi löysin kaapista mun vanhan Nokia 5800XM jonka otin nyt käyttöön)
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Urran

Re: Keskustelua kännyköistä!

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Syys 06, 2011 1:04 pm

^Jos sä sen huoltoon kiikutat niin itse käytin kerran Jumbon Nokia Spa:ssa ja lounaan aikana puhelin korjaantui :) Näyttö oli siis menny paskaks.

Mun suositus: Anything but Nokia :lol:
Vain YKSI LSP!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ti Syys 06, 2011 1:06 pm

Joo tota Jumboa vois miettiä!

Nokia on nyt nähty, mutta mites nää htc akut? Aika pskoja mitä olen ymmärtänyt monelta kaverilta?

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ti Syys 06, 2011 1:09 pm

Nokia N9 jo käyttäneenä, ne eivät enää ole paskoja...

Nokialaiset on mun mielestä aina olleet aivan perseestä, enkä ole ainuttakaan omistanut.
Kohta alkaa näköjään kuitenkin tulemaan ensimmäiset Nokialaiset, jotka aiheuttaa mussa "tahtoo"-tunteen.
N9 on ensimmäinen niistä, mutta uskoisin, että tuotteet vielä paranevat. N9 tosin taitaa olla semmoinen applikaatiohelvetti :lol:

Tällä hetkellä sun pitää aika saletisti valita väliltä: HTC vs. Samsung
"Urku auki, pelti kii"

Osgard

Viesti Kirjoittaja Osgard » Ti Syys 06, 2011 1:18 pm

HTC akut paskoja ole vaan kun kyseessä on älypuhelin sen kokonen akku että taskuun menee viel mukavasti ei kestä sitä päivää kahta pidempään. Tämä sama koskee myös samsungia yms älypuhelinvalmistajia. Itselle harvemmin ongelmaa ollut ku seinästä sitä virtaa tulee tai autossa lataa.

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Syys 06, 2011 1:29 pm

Posambique kirjoitti: Tällä hetkellä sun pitää aika saletisti valita väliltä: HTC vs. Samsung
Meiltä löytyy perheestä HTC desire ja Samsung galaxy s. Ilman epäilyksen häivääkään suosittelen tuota samppaa (se on rouvan puhelin vielä ;)).

Perusteluja:
- Parempi näyttö
- Parempi tuntuma operointiin (mm. kirjoitus)
- Huomattavasti parempi akun kesto.

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ti Syys 06, 2011 1:35 pm

Täsmälleen samaa mieltä ettei näitä "älypuhelimia" voi verrata joihinkin vanhoihin noksuihin joissa akku kesti viikon. Yöt aina latauksessa niin ei mitään ongelmaa, eihän läppärissäkään akku kestä kun muutaman tunnin eikä kukaan niitä hauku paskoiksi.

Meiltä löytyy myös Desire ja emännältä Galaxy S mutta ite tykkään HTC:stä enemmän, Galaxyssa jotain omituisuuksia mun makuun.

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ti Syys 06, 2011 1:38 pm

Galaxy S taitaa olla tällä hetkellä aika kurko valinta.

Tuosta N9:stä ei mitään tietoa, mutta jos siinä on yhtä huono antenni, kuin N8:ssa, niin eipä ole hurraamista.
Vähänkään heikommissa olosuhteissa E7 ja N8 meinaan on aivan tekemättömässä paikassa, kun Noksun peruspuhelimien kentät rokkaa vielä ihan täysillä.

korp

Viesti Kirjoittaja korp » Ti Syys 06, 2011 1:41 pm

Itsellä ollut nyt HTC Desire vuoden. Tykännyt olen kyllä kovasti, vaikka kalikka onkin joka yö latauksessa.

Nokian N9 yllätti myös todella positiivisesti. Siltikin suosittelisin nykyisistä puhelimista valitsemaan esimerkiksi markkinoiden parhaan Android-puhelimen, Samsung Galaxy S II:n. Erittäin hyvä näyttö, reilusti potkua ja ilmeisesti akunkestokin muita parempaa.

Käytettynäkin alkaa saamaan HTC Desireä ja Sampan Galaxy S:ää kohtuullisen halvalla, joten sellaistakin kannattaa miettiä jos noin 500 euroa tuntuu liian kovalta hinnalta.

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Syys 06, 2011 1:47 pm

Galaxy S ykkösversiota saa juuri nyt aika soivaan hintaan, kun uusi malli on tullut. Muistaakseni Elisa dumppaa sen aika soivaan hintaan ulos.

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » Ti Syys 06, 2011 2:14 pm

Puhukaa mitä puhutte. Minä luotan Omppuun :)

Ei hernehiä kellekkään :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Syys 06, 2011 2:20 pm

^Ei eikä siitä kannata kinastelua alkaa vääntääkkään (Moden "uhkaus"). Itse olen monenmoisia laitteita kokeillut ja HTC ja Samppa lienee lähinnä sydäntäni. Tosin joudun työnantajan puolesta kärsimään Nokia C7:sta ja en sen takia suosittelisi Noksua kenellekkään.

Ainoat hyvät puolet Noksussa on aktiivinen BetaLabs ja Beta-NokiaMaps.

Itsellä teknisesti vastaava luuri kuin N8 (ymmärtääkseni, lukuunottamatta kameraa) eikä tietoakaan mistään verkkoyhteyksistä, vaikka sellaisista ongelmista melkoinen polemiikki onkin. Mutta tämä on mielestäni sellainen asia ettei siitä edes tulisi joutua puhumaan koska puhelimet ovat puhumista varten joten oletan sen olevan kunnossa kun ostan puhelimen. Vähän sama kun Autoshampoon oletetaan puhdistavan pinta (näin ei ole aina käynyt). Valitettavan moni joutuu pettymään.
Vain YKSI LSP!

Kimbard

Viesti Kirjoittaja Kimbard » Ti Syys 06, 2011 3:54 pm

Kyllä tuo Samsung galaxy s2:nen on se tämän hetken kuumin nimi. Muutamalla kaverilla löytyy kyseinen puhelin ja kovasti ovat kehuneet (Kuulemma kestäny inttikäyttöäki mm. leirejä) Ja akun kestoki on hyvä ettei tarvi jatkuvasti olla laturin nokassa. Mulla ollu nyt vuoden päivät N900 käytössä kyllähän tuo tekis mieli välillä heittää seinään. Kovasti kehuttu kampe mahtavine laajentamisominaisuuksineen ymym, mutta välissä niin prkl:n hias ja takkunen ettei mitään rajaa. Tuntuu kaikissa näissä Nokian puhelimissa olevan sama ongelma. Buuttaamalla toki paranee.Pelkkä kosketusnäytöllinen Nokia on itellä pannassa, X6:nen oli puolisenvuotta käytössä sen vaihdoin sitte Iphoneen(3GS) jopa seki oli parempi entä Nokia, vaa ihmekkö tuo? Elikkä suosittelen lämpimästi Samsungia siihen ite ainakin käännyn seuraavaksi.

E. Tässä vielä Linkki arvosteluun

mesenisti

Viesti Kirjoittaja mesenisti » Ti Syys 06, 2011 4:17 pm

Meikäläisellä ei ole kovinkaan hyvä suhde kännyköihin, esim. pari nokialaista tullu paiskattua täysillä asfalttiin kun on menny tilttiin :lol: ei kovinkaan järkevää, mutta minkä sitä äkkipikaisuudelleen mahtaa... :| Nyt on sellainen vanha nokialainen palikka joka on toiminu moitteetta, tieteski toimii ku siinä ei oo juuri mitään toimintoja :D malli tuntematon.

Onhan noita ollu muitakin esim. lg, samsung. Niin se ainaskin mun kokemuksen mukaan menee näin: mitä enemmän kännyssä on herkkuja sitä huonommin ne toimii...

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Syys 06, 2011 4:25 pm

^Lähtkökohtaisesti oli tuote mikä tahansa, jos siihen mahdutetaan enemmän ominaisuuksia niin se johtaa aina johonkin kompromisseihin. Näin esim. shampoissa :)
Vain YKSI LSP!

patonki

Keskustelua kännyköistä!

Viesti Kirjoittaja patonki » Ti Syys 06, 2011 4:52 pm

iPhonella on menty jo vuosia. Hyllystä löytyy Nokia N70 ja LG Viewty joita lainailen kun lähipiirin android puhelimet ovat huollossa ja ne ovat siellä usein! Ja noksu ja LG vieläpä toimivat moitteettomasti. Aikoinaan nuokin tehtiin kestämään

Sent from my iPhone using Tapatalk
"Life is too short to be pissed of all the time"

Detailingshop

Viesti Kirjoittaja Detailingshop » Ti Syys 06, 2011 4:53 pm

Aloin olla aika hiilenä tuohon E7:een mutta uusin mikälie Anna päivitys kun tuli niin tuohan toimii ihan kivasti. Tämmöinen vanha puusilmä & -peukalo tarttee oikean näppämistön, muuten ei tuu mistään mitään.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Syys 06, 2011 9:01 pm

^ Toi Anna on osittain ihan syvältä, kaikki kuvakkeet meni suoraan 80-luvulle. :x No, toiminnat ehkä vähän nopeutu.....Mulla N8 ja olen ollut suht tyytyväinen, oli tossa 2 kpl uusia E7:ja, mutta en ottanu itelle, myyntiin lähti kun tykkään N8:sta enemmän. Miks muuten kannattas edes ostaa N9:iä kun jo valmiiksi "vanhalla" käyttöjärjestelmällä??? Kohta tulee Windows-pohjaiset, kannattas varmaan odottaa ne. Itse en ihan heti Nokialaista vaihda Samsungeihin(vaikkakin hyviä luureja), HTC:hen tai muihin vastaaviin......Tykkään käyttää Nokialaista, ne jo tuntee :D ja pitäähän sitä suosia suomalaista, että täällä ei ole kohta koko maa täynnä työttömiä. Suosin kyllä kaikessa muussakin kotimaista, jos se on vain mahdollista eikä ihan suhteetoman paljon kalliimpaa tai huonompaa kuin muun maalainen. Eli suosittelisin Danille noita nokian paremman sarjan luureja. ;)
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ti Syys 06, 2011 9:05 pm

Ostin pari kuukautta sitten elämäni ensimmäisen älyluurin, kun halvalla sai. Samsung Galaxy Gio tarttui matkaan alle satasella. Ihan näppärä muuten, mutta näyttö on kosketusnäytölliseksi aika pieni, eikä resoluution tasokaan päätä huimaa. Tuollainen "köyhän miehen älypuhelin" tuo lähinnä on. Onko tässä tulossa vanhaksi vai mitä, mutta jotenkin jäin kaipaamaan oikeita näppäimiä... :roll:
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Syys 06, 2011 9:10 pm

Mielenkiinnolla odotan windows nokiaa. On nimittäin windows mobile käyttöjärjestelmässä vähän työsarkaa, että se saadaan hyväksi. Viimeksi, kun kuulin niin siitä puuttui mm. Bluetooth ja usb rajapinnat. Ei kovin tärkeitä ilmeisesti?.!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ti Syys 06, 2011 9:17 pm

OVI Maps on tosi hyvä homma!
Anna on ihan vtun syvältä, jotenkin tuntuu että sen jälkeen alkoi ongelmat, ei löydä GPS signaalia, akku hupenee nopeammin ja kuvakkeet päin prsettä.
No itselläni on/oli oma teema niin kuvakkeet eivät muuttuneet ja painannusmenetelmissä kaikissa ruksi paitse BT (sit on kun käytän ulkoista GPS).

Mitä Nokiaa sitä sitten odottais, Windows pohjasta juu mieluiten. N9?

Samsung Galaxy S rupes kiinnostamaan, tuo S II on vaan niin hlvetin kallis :|

Tuomas

Viesti Kirjoittaja Tuomas » Ti Syys 06, 2011 9:21 pm

Mielenkiinnolla odotan windows nokiaa. On nimittäin windows mobile käyttöjärjestelmässä vähän työsarkaa, että se saadaan hyväksi. Viimeksi, kun kuulin niin siitä puuttui mm. Bluetooth ja usb rajapinnat. Ei kovin tärkeitä ilmeisesti?.!
Windows mobile ja Nokian käyttöönottama Windows phone ovat kaksi täysin eri tuotetta. Uusi winukka on kerännyt jopa aikalailla kehuja, jos suodattaa ihmisten perus nokia/windows-vastaisuuden pois. Mielenkiintoista nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Itse ainakin ostaisin erittäin mielelläni hyvän Nokian tulevaisuudessa. Tässä välillä on joutunut siirtymään HTC:n leiriin ja olen kyllä ollut varsin tyytyväinen. Desire Z on ollut käytössä reilun puoli vuotta ja väittäisin, että tuossa puhelimessa on melko lyömätön hinta/ominaisuudet-suhde. Rakenne tai akkukesto ei ole HTC:n parhaimpia puolia, mutta käytettävyys on enemmän kuin kunnossa.

E: Galaxy SII ei ole ainoastaa kallis vaan myös iso. Mun mielestä tuollainen puhelin ei sovellu enää taskussa kuljetettavaksi.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ti Syys 06, 2011 10:59 pm

Samsung Xcover 271 käytössä :lol:
Saa heitellä seinään, pestä SurfexHD:lla ja huuhdella painepesurilla, pudottaa moottoriöljyastiaan, kälättää pjornolinjoille saunassa ja suihkussa, akku kestää 4-6pv ja maksaa satasen. Mulle just sopiva :lol:

Ei tuolla nettiä selata vaikka siinä joku guugle-sovellus onkin. Guuglemaps löytyy myös, toimii miten toimii, abaut sadan metrin tarkkuudella. Mutta puhelut, tekstarit, kalenteri ja herätykset toimii. Rymypuhelimeks todella hyvä eikä tartte varoa. Ite kun en noista älyluureista tykkää, liian kalliita ja herkästi hajoavia eikä mulla edes ole tarvetta sille kaikelle mitä niissä on niin tuommonen kestävämpi ns peruspuhelin on just sopiva.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Syys 06, 2011 11:06 pm

Dani kirjoitti: Mitä Nokiaa sitä sitten odottais, Windows pohjasta juu mieluiten. N9?
N9 on Meego tai oikeastaan Maemo käyttiksellä ja se on varmaankin Nokian eka ja ehkä viimeinenkin tällänen luuri. Siksi en tuota osta, vaikka muuten mieli tekis.
Odotan Windows-pohjaista Nokiaa, sen verran joku alan journalisti kehui jutussaan vasta kehitysasteella olevaa puhelinta, uskon että tulee olemaan menestys.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ke Syys 07, 2011 1:05 am

Vaikka asian itse todella epäselvästi ilmaisin, niin tarkoitin samaa kuin Peke yllä.

N9 vaikuttaa todella hyvältä, joten kunhan Nokia julkaisee Windows puhelimet joille tulee olemaan tuki hieman pidempään, niin hyvää lienee luvassa.
Minäkin saatan seota, ja ruveta suosimaan Suomalaista.
"Urku auki, pelti kii"

Vastaa Viestiin