Täytyy kommentoida väliin että muistakaa että ne "palkit" mitä vertaillaan aina kuuluvuudessa on kiinni sekä: Operaattorin ohjelmoinnista että laitevalmistajan ohjelmoinnista. Niillä ei ole mitään varsinaista tekemistä oikean kuulumisen kanssa

Näin matkapuhelinpuolen entisen työntekijän näkemys asiaan. Niitä ei kannata tutkailla, vaan lähinnä sitä millä vehkeellä voi soittaa ja vastaanottaa puheluita missäkin.
Mutta mitä toimintaan tulee niin oon ollut kyllä tyytyväinen Lumian 820aan työpuhelimena. Ei tarvii kun syksyyn odottaa niin tulee pari vuotta täyteen, ja voi vaihtaa puhelimen. On tippunut aika monta kertaa tallin betonilattialle kuten muillekkin alustoilla ja itse kuori (sehän on tässä irroitettava) on joka nurkasta hiusmurtumilla halki, mutta laite vaan jatkaa porskuttamista ilman kitinää.
Nää kolhut ja osumathan on kuuluvuuden kannalta se isoin tekijä. Puhelimen kuuluvuus ei ole enää uutta vastaava jos se on kerran tiputettu. Sen takia monesti saman mallin kesken löytyy tosi paljon eroa, kun johan kaupassa kaappiin nostettaessa paketti on saattanut tipahtaa. Tai kuriirin käsissä. Mut siitä huolimatta Hynde mulla ei oo ollu PK seudulla kyllä mitään kuuluvuusongelmia. Ainut varsinainen ongelma puhelimen kanssa on se että joskus kosketusnäyttö ei reagoi (esim. kerran kolmeen kuukauteen) kun puhelu tulee -> ei voi vastata puheluun. Ratkaisu on simppeli, painaa kyljestä "nukuksiin" ja heti takas auki -> sit voi jo vastata puheluun.
Ja referenssiksi itse olen myös aina tykännyt eniten Androidista näissä vertaluissa iOS/Android/WP ja omaan myös saman Galaxy TAB
LTEn (4G:tä ei virallisesti ole, se on markkinointia) mutta nyt WP8in myötä kännykässä olen kyllä vaihtanut leiriä. Lisäksi viime viikolla pääsin testaamaan erästä WP8 tabia ja uskoisin että saattaisin jopa ostaa mielummin sellaisen. Ainut mitä jää aina kaipaamaan Androidista on Swype. V*tuttaa ettei sitä saa Lumiaan
Mutta kyllä meilläkin firmassa aina tyytymättömimmät Lumian puhelimiin on entiset iPhonen omistajat. Se on jännä kun ongelmista ja vioista huolimatta voi tykätä jostain laitteesta niin paljon. Meillä oli ihan käsittämätön huoltohärdelli iPhonien kanssa meidän firmalla. Esim. erästä Lumiaa käytetään tuon tuosta huollossa syynä "softa takkuaa" tai "kaatuu" ja joka kerta huoltoon lähettäessä kysytään "No jokos mä saan uuden iPhonen". Kuitenkaan mitään näistä huoltoon lähettämisen syyn vioista ei ole pystytty toistamaan ja itseasiassa kertaalleen saman käyttäjän puhelin vaihdettiin salaa erään kollegan laitteeseen (kuoret kun vaihtaa niin eihän niitä voi erottaa) eikä siihen mitään vikaa tullut, mutta jännä juttu että siihen "huollosta tulleeseen" tuli taas vähän ajan sisään

. Mutta kun olis halunnut vaihtaa sen siihen iPhoneen