torstaina pihaan ilmestyi kyseinen auto.
ja omistajan terveiset: tarttis tehdä jotain, se on 7 vuotta vanha ja sille ei ole ikinä tehty mitään järkevää
vehkeet levälleen ja hommiin.
esipesu:
-auto foam
-deironizer
-paksu pine line seos kinnastelu
puhdistus(?)
- paaaljon rasvanpoistajaa
- clay bar
kiillotus
- katto: karva + menzerna PG1000
- Scholl S3 Gold + keltainen FP hex ja tarkat paikat 4" oranssi FP hex ja toi S3 Gold
- konepelti jossa oli aivan järkyttävän paljon RDS:ää ajoin 2x karvalla ja 3M fast cut plussalla ja 4 kertaa keltaisella hexillä ja S3 Gold:lla.
viimeistely
- Scholl S40 + musta FP hex, kokeilin yhteen kulmaan myös M205:sta mutta en vaiin jaksanut alkaa sen kanssa värkkäämään kun tuo S40 toimi niin hyvin.
välipesu:
- taas paksu pineline seos, ovien välien kinnastelut myös.
- Bilt hamber Cleanser fluid
LSP
- Bilt hamber Finis-wax
kiillotuskone Shine Mate EP801
aikaa meni tuhottoman paljon, aikallailla parikymmentä tuntia kaikkineensa.
taitaa mennä nuiden schollin aineiden piikkiin kun niitä harjoitteli käyttämään.
mulle se nyt on ihan se ja sama mitä menee aikaa, lopputulos ratkaisee
tosiaan nyt on ainakin kunnon koeajo suoritettu noille Scholleille.
S0 tuli kokeiltua mutta se oli jo niin paksua että ihan kokeiluksi jäi, kun taas tuo S3 gold leikkasi BMW:n kovaa lakkapintaa hyvin.
S17 jäi myös kokeilu asteelle, jääköön odottamaan hieman pehmeämpiä lakkoja.
S40.... aivan mieletön tuote
esim: mulla oli kiillottaessa päällä musta huppari jossa valkoisella tekstiä edessä. S3 jälkeen kun peilasi itseä vaikka ovesta niin näki että on siinä tekstiä mutta ihan ei selvästi nähnyt kirjaimia vaikka kiiltoa oli.
S40 jälkeen kirjaimet näkyi aivan selvästi.
sellainen lasimainen kiilto, tykkään
toi menzernalla ajo loppui siitä syystä että ko. tuote haisee mun mielestä niin pahalle että ei vaan pysty.
hyllyssä olisi vielä korkkaamattomat pikku pullot 2500 ja 4000:sta... saa nähdä tuleeko niitä käytettyä.
olin hieman yllättynyt että kuinka paljon tuo S3 Gold tarvitsi lämpöä toimiakseen.
eikä kestänyt isoa aluetta tehdä kerralla, ovetkin ajoin 3 osassa.
S3 Gold maskaa paljon joten itse pidin rasvanpoistaja pulloa vieressä josta suihkasin sitten parin ajon jälkeen pintaan.
S40 maskaa mun mielestä myös mutta ei niin paljoa eikä tarvitse rasvista vaan ihan liina pyyhkäisy riitti.
no, nyt niitä kuvia. ei tuota romaania kuitenkaan kukaan lukenut.
lähtökohta:

foamin ja kinnastelun jälkeen:

ei kun talliin ja tutkailua:

vänkärin kylki:

kuskin etuoja + ovi:

takakontti:

sitten niitä 50/50 kuvia
vänkärin kylki:

vänkärin oven päältä:

takavalot:

ja satunnaisia kuvia:

yksi kuva tuhannesta kun onnistuu niin tämä kai on se:

S40:n jälkeen:

välipesun jälkeen kuivattelua:

pimeähän tuo ehti kuvia varten tulla ja vettäkin satoi mutta muutama kuva piti ottaa FW:n hienosta beadingistä:

lopuksi koko kuvia valmiista:

kuvat eivät valitettavasti tee oikeutta autolle.
paljon paremmin puhtaana tuli linjakkuus esiin sekä näytti isommalta tuo auto.
kaveri tuumasi että hän taitaa nakata pesusienet ja big oranget roskiin ja tilata kinnaat ja oikeat shampoot yms tarvikkeet Projectechiltä kun vinkkasin että ihan suomesta saa tarvittavat aineet ja välineet ylläpitoon.