Hopea perhe touring BMW E61

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
JanneJ

Viesti Kirjoittaja JanneJ » La Marras 03, 2012 5:34 pm

syysiltojen ratoksi juttua hopean (mikä lie oikea väri olikaan) e61:n elvyttämisestä.

torstaina pihaan ilmestyi kyseinen auto.
ja omistajan terveiset: tarttis tehdä jotain, se on 7 vuotta vanha ja sille ei ole ikinä tehty mitään järkevää :D

vehkeet levälleen ja hommiin.

esipesu:
-auto foam
-deironizer
-paksu pine line seos kinnastelu

puhdistus(?)
- paaaljon rasvanpoistajaa ;)
- clay bar

kiillotus
- katto: karva + menzerna PG1000
- Scholl S3 Gold + keltainen FP hex ja tarkat paikat 4" oranssi FP hex ja toi S3 Gold
- konepelti jossa oli aivan järkyttävän paljon RDS:ää ajoin 2x karvalla ja 3M fast cut plussalla ja 4 kertaa keltaisella hexillä ja S3 Gold:lla.

viimeistely
- Scholl S40 + musta FP hex, kokeilin yhteen kulmaan myös M205:sta mutta en vaiin jaksanut alkaa sen kanssa värkkäämään kun tuo S40 toimi niin hyvin.

välipesu:
- taas paksu pineline seos, ovien välien kinnastelut myös.
- Bilt hamber Cleanser fluid

LSP
- Bilt hamber Finis-wax

kiillotuskone Shine Mate EP801

aikaa meni tuhottoman paljon, aikallailla parikymmentä tuntia kaikkineensa.
taitaa mennä nuiden schollin aineiden piikkiin kun niitä harjoitteli käyttämään.
mulle se nyt on ihan se ja sama mitä menee aikaa, lopputulos ratkaisee 8-)

tosiaan nyt on ainakin kunnon koeajo suoritettu noille Scholleille.
S0 tuli kokeiltua mutta se oli jo niin paksua että ihan kokeiluksi jäi, kun taas tuo S3 gold leikkasi BMW:n kovaa lakkapintaa hyvin.
S17 jäi myös kokeilu asteelle, jääköön odottamaan hieman pehmeämpiä lakkoja.
S40.... aivan mieletön tuote :shock: jos tuo S3/S17 tuo hyvän kiillon niin mitenhän sitä tämän sitten kuvailisi...
esim: mulla oli kiillottaessa päällä musta huppari jossa valkoisella tekstiä edessä. S3 jälkeen kun peilasi itseä vaikka ovesta niin näki että on siinä tekstiä mutta ihan ei selvästi nähnyt kirjaimia vaikka kiiltoa oli.
S40 jälkeen kirjaimet näkyi aivan selvästi.
sellainen lasimainen kiilto, tykkään :thumb:

toi menzernalla ajo loppui siitä syystä että ko. tuote haisee mun mielestä niin pahalle että ei vaan pysty.
hyllyssä olisi vielä korkkaamattomat pikku pullot 2500 ja 4000:sta... saa nähdä tuleeko niitä käytettyä.

olin hieman yllättynyt että kuinka paljon tuo S3 Gold tarvitsi lämpöä toimiakseen.
eikä kestänyt isoa aluetta tehdä kerralla, ovetkin ajoin 3 osassa.
S3 Gold maskaa paljon joten itse pidin rasvanpoistaja pulloa vieressä josta suihkasin sitten parin ajon jälkeen pintaan.
S40 maskaa mun mielestä myös mutta ei niin paljoa eikä tarvitse rasvista vaan ihan liina pyyhkäisy riitti.

no, nyt niitä kuvia. ei tuota romaania kuitenkaan kukaan lukenut.

lähtökohta:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

foamin ja kinnastelun jälkeen:
Kuva

ei kun talliin ja tutkailua:
Kuva

vänkärin kylki:
Kuva

kuskin etuoja + ovi:
Kuva

takakontti:
Kuva

sitten niitä 50/50 kuvia

vänkärin kylki:
Kuva

vänkärin oven päältä:
Kuva

takavalot:
Kuva

ja satunnaisia kuvia:

Kuva

Kuva

yksi kuva tuhannesta kun onnistuu niin tämä kai on se:
Kuva

Kuva

Kuva

S40:n jälkeen:
Kuva

välipesun jälkeen kuivattelua:
Kuva

pimeähän tuo ehti kuvia varten tulla ja vettäkin satoi mutta muutama kuva piti ottaa FW:n hienosta beadingistä:

Kuva

Kuva

Kuva

lopuksi koko kuvia valmiista:
Kuva

Kuva

Kuva

kuvat eivät valitettavasti tee oikeutta autolle.
paljon paremmin puhtaana tuli linjakkuus esiin sekä näytti isommalta tuo auto.

kaveri tuumasi että hän taitaa nakata pesusienet ja big oranget roskiin ja tilata kinnaat ja oikeat shampoot yms tarvikkeet Projectechiltä kun vinkkasin että ihan suomesta saa tarvittavat aineet ja välineet ylläpitoon. :lol:

mikkoi

Re: Hopea perhe touring BMW E61

Viesti Kirjoittaja mikkoi » La Marras 03, 2012 5:41 pm

Vau! Hienoa työtä Janne. :thumb: . Millä kombolla vedit noi taka- ja etuvalot?

JanneJ

Viesti Kirjoittaja JanneJ » La Marras 03, 2012 5:56 pm

mikkoi kirjoitti:Vau! Hienoa työtä Janne. :thumb: . Millä kombolla vedit noi taka- ja etuvalot?
kiitos. takavalot ajoin S3 Gold ja oranssi hex ja S40 + musta hex, etuvaloihin pelkästään S40 ja musta hex.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Marras 03, 2012 6:12 pm

Hyvää työtä olet tehnyt. Minä jaksan aina nuo tekstit kyllä lukea.hopeinen on hieno kiillotettuna, vaikkei se kuvissa kunnolla näy. Itsekin viimeisimmän projektin tein tuolla Schollin S3 Goldilla ja tykkäsin aineesta. Sellainen 40*40 alue on hyvä. Noista muista ei mulla ole kokemuksia mutta aion niitä kyllä hankkia.
Tuo Finis-Wax on omasta mielestäni hyvää ainetta.

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » La Marras 03, 2012 7:00 pm

Kovan työn olet jaksanut vääntää tuollaiseen kiittämättömään väriin! :good:

Nuo viimeiset kuvat ei kerro kuinka paljon tuo todellisuudessa häikäisee.

Fifty/sixty kuvat aika maukkaita!

Edit. Jaksoin kyllä lukea. Ei ollut niin tylsää luettavaa ;)

JanneJ

Viesti Kirjoittaja JanneJ » La Marras 03, 2012 10:18 pm

Juha U kirjoitti:Hyvää työtä olet tehnyt. Minä jaksan aina nuo tekstit kyllä lukea.hopeinen on hieno kiillotettuna, vaikkei se kuvissa kunnolla näy. Itsekin viimeisimmän projektin tein tuolla Schollin S3 Goldilla ja tykkäsin aineesta. Sellainen 40*40 alue on hyvä. Noista muista ei mulla ole kokemuksia mutta aion niitä kyllä hankkia.
Tuo Finis-Wax on omasta mielestäni hyvää ainetta.
kiitos.
suosittelen sinullekkin että lisäät ostos listalle tuon S40.
purkissa lukee että erityisesti tummille väreille, näyttihän tuo toimivan vaaleassakin.
tuo finis wax jaksaa hymyilyttää joka kerta kun sitä kiillottaa että kuinka helppoa se on. 8-)
JUMA kirjoitti:Kovan työn olet jaksanut vääntää tuollaiseen kiittämättömään väriin! :good:

Nuo viimeiset kuvat ei kerro kuinka paljon tuo todellisuudessa häikäisee.

Fifty/sixty kuvat aika maukkaita!

Edit. Jaksoin kyllä lukea. Ei ollut niin tylsää luettavaa ;)
kiitos.
onhan tuollainen hopea sellainen väri ettei se kiitä tekijäänsä samalla tavalla kuten tummat värit. ja paljon työläämpi mun mielestä.
mukavaa se on silti.
itsekkin oli aika shokissa että noi kuvat onnistui, kerrankin. liekkö ollut kuu ja tähdet just sopivassa kulmassa talliin nähden :lol:

SPOILERSPOILER_SHOW
menee jo ihan OT:ksi mutta tuossa kaverin kans naureskeltiin kun hän autoa kiersi että kauas on tultu siitä kun joskus about 5 vuotta sitten hänen tallissa "myllytin" yhtä ex brokatrot coupea fareclan g3:lla ja jollain tuntemattomalla laikalla ja ihmeteltiin että v*ttu kun tulee kiiltävä, eikä tietoakaan mistään viimeistelyistä :rolf:
no, jostain se on lähdettävä :lol:

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Marras 03, 2012 10:29 pm

SPOILERSPOILER_SHOW
joo kirjoitin jo vihkoon ylös tuon S40
Kyllä mun mielestä näyttämöjutuissa se kirjoitettu teksti on hyvin tärkeä ja, jos se on hyvin kirjoitettu niin hyvin viihdyttäväv ää luettavaa. Kuvat tietenkin kruunaa koko topicin ja hyvät 50/50 kuvat on se paras lisä näissä.

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » La Marras 03, 2012 11:46 pm

Hyvin näyttää pysyvän sekä kamera että mylly näpeissä!
SPOILERSPOILER_SHOW
PS se on 354 titansilber. :D

harrik

Viesti Kirjoittaja harrik » Su Marras 04, 2012 1:52 pm

Upean hehkun/kiillon teit hopeaan.
Tuo 20h. osoittaa, notta sulla on malttia tehdä hyvä työ :thumb:

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Su Marras 04, 2012 11:19 pm

Häikäisevä hopea! Loistavaa työtä!

Frendi on tässä nyt kehunut Finis-Waxia melko maasta taivaaseen kun hänelle sellaisen ostatin.
Kolmeen autoon laittanut, ja toimii kuulemma niin pirun hyvin. Taitaa olla ihan parhaita LSP tällä hetkellä.
(Suhteellista, mutta ajattelin osastolla: kesto, beading, sheeting, helppokäyttöisyys, ostohinta, käyttöhinta)
"Urku auki, pelti kii"

Ewottaja

Viesti Kirjoittaja Ewottaja » Ma Marras 05, 2012 5:08 pm

Posambique kirjoitti:Frendi on tässä nyt kehunut Finis-Waxia melko maasta taivaaseen kun hänelle sellaisen ostatin.
Kolmeen autoon laittanut, ja toimii kuulemma niin pirun hyvin. Taitaa olla ihan parhaita LSP tällä hetkellä.
(Suhteellista, mutta ajattelin osastolla: kesto, beading, sheeting, helppokäyttöisyys, ostohinta, käyttöhinta)
Samaa mieltä. Paras vaha mitä on tullut itse käsiteltyä, levitys ja kiillotus on helppoa ja kesto vaikuttaa aika mainiolta. Nyt on pari kuukautta vanha vahapinta, ja vesi helmeilee hyvin vaikka autoa ei ole pahemmin pesty. Ja hintakaan ei ole paha kun pikkurasia kestää ainakin vuoden. :lol:

Ja aiheeseen liittyen, hyvää työtä bemarin kanssa. Nätti peli!

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Marras 05, 2012 9:07 pm

Täysin samaa mieltä. Parempaa on kuin Fk1000p tai Colly 476, 845. Erityisesti sheeting on erinomainen. Kestoakin löytyy hienosti. Kaikki yllämainituista on siis omia kokemuksia.

JanneJ

Viesti Kirjoittaja JanneJ » Ma Marras 05, 2012 9:42 pm

Kiitoksia kommenteista ja kehuista!

Kohta pääsenkin testaamaan käytön suhteen FK versus finis-wax.
Ehkä sitä keräilyä tulee jollain asteella harrastettua, tulee nyt päällekkäin kaksi ilmeisesti hyvin saman kaltaista tuotetta mutta liekkö tuo haittaa.

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ke Marras 07, 2012 2:00 pm

Yksi hienoimpia tarinoita hopeasta autosta, joita olen lukenut! Todella hyvin dokumentoitu ja jälkikin näyttää upealta! Aina mukava kuulla, kun joku muukin tykkää näistä Schollin aineista... :D
Kaikki liha tottelee kuria...

JanneJ

Viesti Kirjoittaja JanneJ » Ke Marras 07, 2012 2:09 pm

Hynde kirjoitti:Yksi hienoimpia tarinoita hopeasta autosta, joita olen lukenut! Todella hyvin dokumentoitu ja jälkikin näyttää upealta! Aina mukava kuulla, kun joku muukin tykkää näistä Schollin aineista... :D
kiitti!
mulla on sellainen kutina nyt näiden parin auton että kunhan vielä pari autoa noilla teen niin alkaa ehkä näiden käyttö olemaan siten hallussa että nämä syrjäyttää pakista nuo pitemmän työstö ajan tuotteet.
hienoja aineita :thumb:

Vastaa Viestiin