Kyseinen auto ei nyt ollut aivan hirveässä kunnossa, normaalit pyörteilyt kyseessä. Tosin tuo väri on sellainen että halogeenien ja tuon tallin valoissa oli todella hankala nähdä mitään, varsinkaan pystypinnoilla joten hieman sokkona mentiin.
Lähtökohta on tässä. Kaveri oli ensin pessyt auton ilmeisesti jollain liuottimella ja turtlewaxin pesuaineella.
Itse saavuin paikalle 12 aikaan (pari tuntia myöhässä alkuperäisestä aikataulusta) ja ensitöikseni laitoin pienpoiston käyntiin.
Autoglym Intense Tar Remover toimi hienosti ja sain mikrokuituliinoilla ja vedellä (tuolla ei ollut painepesuria käytössä) pienen vaikutusajan jälkeen kyljet puhtaaksi. Saveamisen tein Sonax Claybarilla, liukasteena toimi kyseinen TurtleWaxin pesuaine, ehkä hivenen liian pienellä seoksella kun meinasi ottaa välillä kiinni. Auto ei ollut enää erityisen likainen kun oli tehty pienpoisto kylkiin.
Pesun jälkeen lähdin tarkastelemaan pintaa, koitin nyt saada jotain kuvia naarmuilun tasosta pokkarilla.
Katto
Katto2. Tarkkaan kun katsoo voi jotain nähdä. Miten näitä naarmuja oikeen kuvataan ? :
Kylkeä.
Myllytys tehtiin seuraavalla konseptilla.
Kiillotus: Autoglym 02B hiomatahna, Motonetin halvempi karvalaikka
Viimeiestely: Dodo Juice Lime Prime, Motonetissa myytävä punainen SOFT vaahtomuovi
Kiillotuskoneena mulla perus 50e halpis Powertech, kaverilla oli siinä Horse-Powerin halpis, joka oli itseasiassa selkeesti huonompi kuin tuo mun oma, ei jaksanut oikeen vääntää ja lähti laikka pomppimaan ym mukavaa. Ainoo plussa H-P:ssä oli että sai lukittua kierrokset päälle mutta sekin toiminto hajos saman tien.
Ajattelin että porukasta olisi kiva kuulla vähän erilaisia kokemuksia ettei kaikki tee samoilla aineilla (Menzernat ja lake countyt sun muut) Noita laikkoja saa kuitenkin hätätapauksessa ihan hakemalla eikä tarttee tilasta mistään kuusesta ja ovat täysin toimivia. En ole ennen paljoa karvalla myllyttänyt ja paluuta ei kyllä ole tämän jälkeen. Hologrammia ei tule juuri sen helpommin kuin käyttämilläni karkeammilla vaahtomuoveilla.
Autoglymeistä tykkään itse ainakin. Kerran olen menzernaa kokeillut eikä oikein mun käsissä toiminut. Autoglymin ainoo huono puoli on se järkyttävä pöly mitä tulee ympäristöön, myllytetyt pinnat saavat osakseen pölyä joka tarttuu hyvin nopeasti, ikävä laseille yms joten lasit tulee pestä homman jälkeen. Pöly kannattaa ottaa pois äkkiä puhaltamalla kun sen vielä saa. Parasta tässä aineessa on se että leikkaaminen alkaa todella nopeasti, voit ajaa hyvin äkkiä isommalle nopeudelle (Lancerin pehmeän lakan pelossa ajoin sen vaan 1500-1700 välille). Aine tosiaan ei vaadi isoa lämpöä toimiakseen ja kiillottuu aika nopeasti, ajoin toki aineet takaisin pienille kierroksille. Homman toimivuutta kuvasi se että käytetyt mikrokuituliinat eivät menneet nopeasti "tukkoon ja märiksi" vaan pienellä pyyhkäisyllä tuli pinta valmiiksi. Jonkin verran tosiaan jäi hologrammia koneesta ja mahdollisia pieniä kiinnipalaneita kohtia. Lime Prime on myllytyksen viimeistelyynkin varsin mainio aine, sitä pitäisi kyllä myydä kaupoissa.
Tässä hieman 50/50 kuvaa mitä nyt saatiin otettua.
Kontin päältä. Halogeenin kohdalla naarmut, loisteputken kohdalta ajettu.
Etenemistä kyljessä.
Raja kyljessä
Lasitkin päätin myllyttää, tai siis muoviset umpiot. Ihan suhteellisen hyvin pelasi Glymi tuolla laikalla myös muoveihin. Takana sama homma, tosin vahingossa osuin ylikoon taustalevyllä valoon takana ja jäi pienet jäljet, jollain täytyis melkeen täyttää.
Saakohan tuosta nyt mitään kuvaa...Tykkään teippailla tolleen niin pysyy alueet järkevinä eikä iske ahneus. Tulee parempi jälki kun ei tee liaan isoa aluetta kerrallaan ettei aine vain jämähdä.
Tällaiseen pölyyn pääsi vetämään kontin josta aloitettiin. That's what I was talking about
Look, one hand only!
Vahaukset:
Samalla kun vahailin auton, kaveri itse läpikävi muita juttuja.
Vaha: Autoglym High Definition Wax Ei luonut juuri uutta pinnalle mutta harvemmin myllytettyyn vaikuttaa hirveästi. Menee kuitenkin hienosti limeprimen jälkeen niskaan. Ei tarvitse pitkää kuivumisaikaa.
Mustat muoviosat ja renkaat: Meguiar's Hyperdressing 1:4 Renkaista tuli asiallisen matat ja roiskeläppiin yms tarttui myös jotain.
Vanteiden vahaus: Metallin kiillotusaine + jokin vanha turtlewax.
Summausta: En siis pessyt autoa koska kerrankin aine kiillottui niin nätisti ettei jäänyt tahmaa -> Syytä odottaa auringossa asiallista pintaa. Tosin totuus selviää vasta kun auto ajetaan aurinkoon