Lancer HRE-edition 2.0 -05

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
powermitsu

Lancer HRE-edition 2.0 -05

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Su Huhti 03, 2011 10:07 pm

Olin paikalla joulukuun alussa kun kaveri vaihtoi Legnumin Lanceriin ja pitihän mun sitten huomauttaa siellä ABC:n pihan valoissa (näyttävät naarmut hyvin) että tuo kaipaa myllytystä. Nyt sitten ryhdyttiin tuumasta toimeen. Valitettavasti kuvat eivät ole järin hyviä joten niistä ei ihan hirveästi pysty sanomaan juuta eikä jaata.

Kyseinen auto ei nyt ollut aivan hirveässä kunnossa, normaalit pyörteilyt kyseessä. Tosin tuo väri on sellainen että halogeenien ja tuon tallin valoissa oli todella hankala nähdä mitään, varsinkaan pystypinnoilla joten hieman sokkona mentiin.

Lähtökohta on tässä. Kaveri oli ensin pessyt auton ilmeisesti jollain liuottimella ja turtlewaxin pesuaineella.

Kuva

Itse saavuin paikalle 12 aikaan (pari tuntia myöhässä alkuperäisestä aikataulusta) ja ensitöikseni laitoin pienpoiston käyntiin.
Autoglym Intense Tar Remover toimi hienosti ja sain mikrokuituliinoilla ja vedellä (tuolla ei ollut painepesuria käytössä) pienen vaikutusajan jälkeen kyljet puhtaaksi. Saveamisen tein Sonax Claybarilla, liukasteena toimi kyseinen TurtleWaxin pesuaine, ehkä hivenen liian pienellä seoksella kun meinasi ottaa välillä kiinni. Auto ei ollut enää erityisen likainen kun oli tehty pienpoisto kylkiin.

Pesun jälkeen lähdin tarkastelemaan pintaa, koitin nyt saada jotain kuvia naarmuilun tasosta pokkarilla.

Katto
Kuva

Katto2. Tarkkaan kun katsoo voi jotain nähdä. Miten näitä naarmuja oikeen kuvataan ? :
Kuva

Kylkeä.
Kuva

Myllytys tehtiin seuraavalla konseptilla.
Kiillotus: Autoglym 02B hiomatahna, Motonetin halvempi karvalaikka
Viimeiestely: Dodo Juice Lime Prime, Motonetissa myytävä punainen SOFT vaahtomuovi
Kiillotuskoneena mulla perus 50e halpis Powertech, kaverilla oli siinä Horse-Powerin halpis, joka oli itseasiassa selkeesti huonompi kuin tuo mun oma, ei jaksanut oikeen vääntää ja lähti laikka pomppimaan ym mukavaa. Ainoo plussa H-P:ssä oli että sai lukittua kierrokset päälle mutta sekin toiminto hajos saman tien.

Ajattelin että porukasta olisi kiva kuulla vähän erilaisia kokemuksia ettei kaikki tee samoilla aineilla (Menzernat ja lake countyt sun muut) Noita laikkoja saa kuitenkin hätätapauksessa ihan hakemalla eikä tarttee tilasta mistään kuusesta ja ovat täysin toimivia. En ole ennen paljoa karvalla myllyttänyt ja paluuta ei kyllä ole tämän jälkeen. Hologrammia ei tule juuri sen helpommin kuin käyttämilläni karkeammilla vaahtomuoveilla.

Autoglymeistä tykkään itse ainakin. Kerran olen menzernaa kokeillut eikä oikein mun käsissä toiminut. Autoglymin ainoo huono puoli on se järkyttävä pöly mitä tulee ympäristöön, myllytetyt pinnat saavat osakseen pölyä joka tarttuu hyvin nopeasti, ikävä laseille yms joten lasit tulee pestä homman jälkeen. Pöly kannattaa ottaa pois äkkiä puhaltamalla kun sen vielä saa. Parasta tässä aineessa on se että leikkaaminen alkaa todella nopeasti, voit ajaa hyvin äkkiä isommalle nopeudelle (Lancerin pehmeän lakan pelossa ajoin sen vaan 1500-1700 välille). Aine tosiaan ei vaadi isoa lämpöä toimiakseen ja kiillottuu aika nopeasti, ajoin toki aineet takaisin pienille kierroksille. Homman toimivuutta kuvasi se että käytetyt mikrokuituliinat eivät menneet nopeasti "tukkoon ja märiksi" vaan pienellä pyyhkäisyllä tuli pinta valmiiksi. Jonkin verran tosiaan jäi hologrammia koneesta ja mahdollisia pieniä kiinnipalaneita kohtia. Lime Prime on myllytyksen viimeistelyynkin varsin mainio aine, sitä pitäisi kyllä myydä kaupoissa. :) Pehmeällä laikalla sekin leikkaa juuri sen verran että kun sen ajoin sinne samaan 1700 kierroksen luokkaan asti, tunsi oikein kuinka pinta sai viimeisen silauksen ja kaikki myllytysjäljet kaikkosivat. Kylkilistasta alaspäin ajoin vain limeprimellä kisakunnon puutteen takia. Halusin päästä joskus kotiinkin, olisihan se ollut kiva saada sinnekkin hieno peilaus mutta ei vaan mulla riitä kunto kökkiä sen koneen kanssa kunnon myllytystä. Pitäisi olla nosturi. Virheenkorjausta tuli sopivan verran, en lähtenyt hakemaan virheetöntä vaan normaalia käyttöautotasoa. Jos olisi halunnut "virheettömän" olisi pitänyt varmaan 03B kaivaa esiin.

Tässä hieman 50/50 kuvaa mitä nyt saatiin otettua.

Kontin päältä. Halogeenin kohdalla naarmut, loisteputken kohdalta ajettu.

Kuva

Etenemistä kyljessä.

Kuva

Raja kyljessä
Kuva

Lasitkin päätin myllyttää, tai siis muoviset umpiot. Ihan suhteellisen hyvin pelasi Glymi tuolla laikalla myös muoveihin. Takana sama homma, tosin vahingossa osuin ylikoon taustalevyllä valoon takana ja jäi pienet jäljet, jollain täytyis melkeen täyttää. :(

Saakohan tuosta nyt mitään kuvaa...Tykkään teippailla tolleen niin pysyy alueet järkevinä eikä iske ahneus. Tulee parempi jälki kun ei tee liaan isoa aluetta kerrallaan ettei aine vain jämähdä.

Kuva

Tällaiseen pölyyn pääsi vetämään kontin josta aloitettiin. That's what I was talking about :(
Kuva

Look, one hand only!
Kuva

Vahaukset:
Samalla kun vahailin auton, kaveri itse läpikävi muita juttuja.
Vaha: Autoglym High Definition Wax Ei luonut juuri uutta pinnalle mutta harvemmin myllytettyyn vaikuttaa hirveästi. Menee kuitenkin hienosti limeprimen jälkeen niskaan. Ei tarvitse pitkää kuivumisaikaa.
Mustat muoviosat ja renkaat: Meguiar's Hyperdressing 1:4 Renkaista tuli asiallisen matat ja roiskeläppiin yms tarttui myös jotain.
Vanteiden vahaus: Metallin kiillotusaine + jokin vanha turtlewax.

Summausta: En siis pessyt autoa koska kerrankin aine kiillottui niin nätisti ettei jäänyt tahmaa -> Syytä odottaa auringossa asiallista pintaa. Tosin totuus selviää vasta kun auto ajetaan aurinkoon :) Tuossakin hommassa meni ruoka yms taukoineen rauhassa tehden 9h, mutta kyllä silti pitää todeta että harkitsen kahteen kertaan ostanko sitä epäkeskoa. Kyllä tuolla saa hyvää jälkeä kun vähän orientoituu hommaan, ennen olen käyttänyt liian paljon hiomatahnaa -> ongelmia. Jotain huonokoja kuvia valmiista tuotteesta:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

K70

Re: Lancer HRE-edition 2.0 -05

Viesti Kirjoittaja K70 » Ma Huhti 04, 2011 8:23 am

Hienoa jälkeä on tullut.
Varsinkin vanteet muuttui myllyttämällä aika lailla, kun vertaa ekaan kuvaan...asiansa osaava myllyttäjä :lol:

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Ma Huhti 04, 2011 8:31 am

K70 kirjoitti:Hienoa jälkeä on tullut.
Varsinkin vanteet muuttui myllyttämällä aika lailla, kun vertaa ekaan kuvaan...asiansa osaava myllyttäjä :lol:
Totta, mäkin haluun oppii myllyttämään tolla lailla. :D
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ma Huhti 04, 2011 9:18 am

K70 kirjoitti: Varsinkin vanteet muuttui myllyttämällä aika lailla, kun vertaa ekaan kuvaan...asiansa osaava myllyttäjä :lol:
Jotenkin osasin tuota kommenttia odottaa :D :D

patonki

Viesti Kirjoittaja patonki » Ma Huhti 04, 2011 2:59 pm

Mikäs tämän pakoputken tarina on? Vai näyttääkö vain kuvassa oudolta ;)
"Life is too short to be pissed of all the time"

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Huhti 04, 2011 3:16 pm

Lauri vois kommentoida että miksi AG over Menzerna. Siis omista lähtökohdista tottakai. Siis itse nimenomaan siirtymässä AG kamoista (mitä vielä tallin hylly notkuu) pois sen takia, että ne eivät hajoa työstettäessä (siis mielestäni). Toinen huono puoli toi pöly. Lisäksi mun mielestä on liian iso gap 03B:n ja 02B:n välissä. Tosiasia on, kuten tuotkin esille, että osaavissa käsissä huonoilla aineillakin saa hyvää jälkeä, mutta silti mielummin silti suosittelisin laadukkaita laikkoja. Oliks teil joku viimeistelylaikka vai miksei Mitsu tullu naarmuttomaks vaahtomuovilla? En muista kuulleeni että japanialaiset ois karvaa tarvinnu (vaikka itse tietämättömänä oon myllänny Hondaa karvalaikalla).

Hyvä turn-a-round kuitenkin. HRE varustepaketin putkenpää on päässy kääntymään :( Hassua myös että mulla on saman vuoden Lancer ja mulla ei oo kylkilistoja.
Vain YKSI LSP!

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ma Huhti 04, 2011 3:48 pm

Mä olen yhden myllytyksen "tehnyt" menzernalla ja ei kovin vahvasti mennyt. Leikkasi jotenkuten mutta ei tosiaan hajonnut kunnolla millään. Mikrokuituliinat loppu kesken. En tiedä paraneeko noi AG:n aineet vanhetessaan, mullakin oli joskus ongelmia että ei meinaa hajota ja jää tahmaa mutta nyt toi toimii kun pieni eläin. Omaakin autoa 03B:llä ja 02B:llä kenkinyt....Enemmän mulla menzernan kanssa oli sitä että hirvee tahma jää väkisin pintaan. Voisiko olla että tuo laikka vaikuttaa, tykkään todella paljon karvalaikasta nyt kun päässyt käyttämään, se sopinee autoglymin kanssa yhteen. Ehkä siihen aineeseen vaan on tottunut. Mä rupeen nyt jokatapauksessa tekeen tolla konseptilla kun mielestäni saa ihan riittävää jälkeä ilman että ostan taas isoa kasaa uusia kamoja.

Putkistossa oli kuulemma jotain mätää kun edeltävät omistajat olivat korjanneet sitä miten sattuu ja ilmeisesti auton nykyinen omistaja laittanut putkenpään epähuomiossa väärinpäin. Kyllä te sitten aina huomaatte noi yksityiskohdat :D

Esim Wolfiella ollutta galanttia hinkattiin mirkalla ja jollain suht kovalla vaahtomuovilla ja ei saatu juuri mitään eroa viimekesänä. Kyllähän siihen mukavan tuntunen pinta tuli, ei käy kiistäminen mutta naarmuihin ei isompaa vaikutusta. Karva toimi ainakin lancerissa tosi hyvin ja samaten yhdessä galantissa mitä koitin. Voi olla tosiaan että toi on monen asian summa, ajotyylin, koneen , laikan tyypin yms.

Ja edelleen yks iso plussa AG:lla saatavuus, jos AG:lla olisi kunnollinen viimeistelyaine voisi maalipinnan tehdä täysin sen merkkisillä tuotteilla kun tuo kovavahakin osoittautunut hyväksi. AG:n paint renovator/punainen ei valitettavasti toimi mun laikoilla siten että saisi vahavalmista virheetöntä pintaa vaan aina jää jotain tahmaa /jälkeä joka peilaa valossa. LimePrime sitä vastoin tekee aivan mahtavan pinnan :)

Urran: Sähän voit myydä Halvalla niitä AG:n ylijäämälitkuja, mä käyttelen noita ihan mielellään :D

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Huhti 04, 2011 4:59 pm

Menzernat tarvitsevat lämpimän tallin toimiakseen nopeasti, jos viilee talli niin saa työstää pitempään. Jos Menzerna tahmaa niin sitä on ollut liikaa, tämä kyllä pätee kaikkiin hiomatahnoihin.
Sit pitää muistaa, ennen kun aloittaa, ravistaa käytettävää purkkia kunnolla, tämäkin pätee kaikkiin hiomatahnoihin.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Lowlife

Viesti Kirjoittaja Lowlife » Ma Huhti 04, 2011 10:32 pm

Tää on kyllä hauska foorumi, kun täällä ei tunne itseään ihan yksinäiseksi pervoksi. Kiva katsella kiiltäviä pintoja! 8-)
Black isn't a color, it's a career.

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ke Huhti 06, 2011 9:37 pm

Dani kirjoitti:Menzernat tarvitsevat lämpimän tallin toimiakseen nopeasti, jos viilee talli niin saa työstää pitempään. Jos Menzerna tahmaa niin sitä on ollut liikaa, tämä kyllä pätee kaikkiin hiomatahnoihin.
Sit pitää muistaa, ennen kun aloittaa, ravistaa käytettävää purkkia kunnolla, tämäkin pätee kaikkiin hiomatahnoihin.

Juu 15 astetta ei niille varmaan riitä, ag:lle riitti ainakin.
Tässä vielä jotain ulkokuvia, harmi kun kamera ei oikeen talleta kiiltoa. Näkyi pari naarmua tuolla jotka olivat vaan jo liian syvällä, etupuskuri ei oikeesti jäänyt noin mataksi mielestäni, en oikeen tiedä mikä ilmiö tuossa kuvassa tuli. Valoista tuli kyllä hyvät ja nuo vanteet on tuohon autoon ihan täys kymppi.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ke Huhti 06, 2011 9:50 pm

Ihan hyvähän tosta tuli, puskurikin kiiltää varmasti vaikkei kamera sitä välttämättä aina tallenna, pääasia että itse tietää miten se livenä kiiltää.
Mun auto on kans hankala saada kuvissa kiiltämään, se on se väri joka sen tekee.

Hienoa työtä!
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » Pe Huhti 15, 2011 8:47 pm

Ai ai kun pisti silmään äsken liikenteessä, ettei ollut pesukkinnas.com tarroja :D

Meinasin sillä vihreällä seatilla kurvata teidän perään siihen linkkuaseman parkkikselle, mutta oisitte varmaan pelästynny :D :D
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » La Elo 16, 2014 8:04 pm

Mites luotettavia tämän mallin lancerit on? Entä onko ruosteesta ongelmia?

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ma Elo 18, 2014 8:17 am

On teknisesti todella luotettavia. Mulla on nykyään tommonen vastaava 1.6. Koneet suht varmoja ja tekniikka yksinkertaista ja helposti tajuttavaa eikä eurooppalaisia mystiikkavikoja. Ruosteen kanssa kyllä tulee ongelmaa helposti merkin tietäen. Pohjassa on paljon paikkoja jotka ovat ruosteelle alttiina jos ei ole kunnolla suojattu. Hyvä ajaa ennen kaikkea vaikka aika askeettinen. Ei saa cruisea mihinkään malliin ja kaasujalalle hankala löytää tukea. Urran varmaan jatkaa tästä.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Elo 22, 2014 2:05 am

samunoz kirjoitti:Mites luotettavia tämän mallin lancerit on? Entä onko ruosteesta ongelmia?
Tähän lienee vain yksi vastaus: Valittiin 2012 Maailman luotettavimmaksi autoksi sitten 1997 - vaatineeko jatkamista tän tiimoilta ;)

Mulla ei ollut mitään ongelmia ruosteen kanssa. Siis yhtään mitään - ei edes niissä kaarissa ollut mitään mitä powermitsu aina kyyläili ;) Ja jos mä sanon että mun auto oli ruosteeton niin tarkoitan että siellä ei varsinaisessa pohjassa (toki jarrulevyt ja alustan alatukivarret mihin kivet hakkaa) ollut yhtään edes pinta-ruostetta/kukkaa. Mutta johtunee siitä että suojasin pohjan todella hyvin auton mulle tullessa ja myös välissä tarkistin ja paikkailin suojaa (auto oli mulle tullessa 6 vuotta vanha).

Mun koon 45 mono sai oikein hyvät oltavat jalkotiloissa.

Mut paras ominaisuus on edelleen Sporttimallin alusta/ohjaus, ja toisena se että siinä ei ole mitään turhaa tingentangelia - powermitsu vakkarin on kyllä saanut maahantuojan asentamana - onneks mulla ei ollut.
Vain YKSI LSP!

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Pe Elo 22, 2014 8:14 am

Urran: oli sulla siellä ruostetta. ;)

1.6:sen kulutus tosiaan menee maantiellä alle 6.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Elo 22, 2014 9:53 am

Viitsitkö tarkentaa vielä että missä? Siinä bensatankin lähistöllä (pohjassa - et olisi voinut nähdä :D ) oli pari kohtaa missä oli kukkaa kun auton ostin mutta putsauksen ja suojauksen (tosin sillon ei vielä ymmärrystä ollut niin paljoa niin täysin lopullinen ratkaisu siitä tokkopa olisi tullut) jälkeen ei kyllä ruostetta ollut pinnassa kun korkeintaan tunkkauspisteissä (mistä tunkki siis rikkonut suojauksen).

Tässä laitteessa se isoin huono puoli on kyllä moottorit - 1.6 Sportwagon on kidutusta, 2.0 Sportwagon pärjää mutta ei oo kivaa ja JDM 1.8 GDi turbolla olisi varmaan jo ihan kivaa - mut se pitäs tilaa japanista RHD:nä :D

Tuohon JDM malliin saa muuten sitten varusteita melko roimasti vs. suomimallit ;) Jos semmosista siis tykkää - mä en huolis semmosta koska niitä ei saa manuaalina (tai ainakaan ei ole ollut kun olen katsonut)
Vain YKSI LSP!

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Pe Elo 22, 2014 9:12 pm

menee jo offtopiciksi mutta oli siellä perus saumoissa ruostetta muistaakseni :D Annetaan olla, se on olutta ja mennyttä se auto. Subessa ei ollut ruostetta kun tarkastin :)

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Pe Elo 22, 2014 9:32 pm

Eli huippuauto kyseessä. Mites eroaa ajettavuudeltaan perus Toyotasta?

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Elo 25, 2014 10:36 am

samunoz kirjoitti:Eli huippuauto kyseessä. Mites eroaa ajettavuudeltaan perus Toyotasta?
Eniten sillä että Lancerissa on erittäin hyvä ajettavuus. Juuri em. syystä itse skippasin aikanaan Anjoviksen.

Ratin kautta on erittäin hyvä tuntuma tiehen - alusta ei turhia niiaile mutkissa mutta on myös erittäin pinta-pehmeä isommillekkin heitoille kuitenkin ollen progressiivisen jäykkä 8-) . Jos lähdetään liikenteeseen perus asetelmasta että Sport versioon on kustannussyistä asennettu aika paljon samaa tai tismalleen saman designin osaa/rakennetta kun Mitsubishi Evolution -malleissa on. Momon nahkaratti (vuosimallista riippuen sama kun Evo 8/9) mistä ohjataan Evosta tuttua raidetankoa jonka välitys on tapista tappiin 2,8 kierrosta, samaisen Evolution mallin vaihdekepin nuppi höystettynä vaihdevälin lyhentäjällä ja japanilaisen tarkka vaihdetuntuma. Siihen päälle paksut vakaajat edessä ja takana sekä konehuoneessa yläpoikkituki, alustassa kovin sama design ja samoja osiakin kun Evolution malleissa ja koko auton paino alle 1400kg. Auto on saman ikäpolven/hintaluokan autoista täysin aliarvioitu läpi elämänsä - osittain varmaan tuon "ruma-ankanpoika" ulkonäkönsä takia mikä eniten juontaa farkun kantikkaaseen perään ja sedanin aivan törkeen rumaan perään. Tosin farkun kantikkuuden takia se just on kyvykäs aivan huikeen ison määrän kamaa :D
Vain YKSI LSP!

Basbarduu

Viesti Kirjoittaja Basbarduu » Ma Elo 25, 2014 12:03 pm

Urran kirjoitti:osittain varmaan tuon "ruma-ankanpoika" ulkonäkönsä takia mikä eniten juontaa farkun kantikkaaseen perään ja sedanin aivan törkeen rumaan perään. Tosin farkun kantikkuuden takia se just on kyvykäs aivan huikeen ison määrän kamaa :D
Farkun perä on mielestäni yksi tyylikkäimmistä farmarikorisissa. Ollen samaan aikaan myös todella käytännöllinen. Keula se on mikä nuissa on ruma. Edeltävä CG-korimallin keula oli paljon paremman näköinen. Sama korihan nuissa CS:ssä ja CG:ssä on mut tuo keula on vaan paljon paremman näkönen tossa pfl mallissa.
If in doubt, go flat out.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Tammi 06, 2015 4:40 pm

Mites tilava tuo sedan on? https://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars ... bcggc.html
Tuollainen olis tarjolla. Millaisia lukemia maalipinnan mittarin pitäis näyttää? Mitkä kohdat pitäis syynätä erityisen tarkasti?

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Tammi 08, 2015 5:25 pm

samunoz kirjoitti:Mites tilava tuo sedan on? https://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars ... bcggc.html
Tuollainen olis tarjolla. Millaisia lukemia maalipinnan mittarin pitäis näyttää? Mitkä kohdat pitäis syynätä erityisen tarkasti?

Onko Urranilla tietoa? Hinta ei ole paha.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Tammi 08, 2015 5:27 pm

powermitsu kirjoitti:On teknisesti todella luotettavia. Mulla on nykyään tommonen vastaava 1.6. Koneet suht varmoja ja tekniikka yksinkertaista ja helposti tajuttavaa eikä eurooppalaisia mystiikkavikoja. Ruosteen kanssa kyllä tulee ongelmaa helposti merkin tietäen. Pohjassa on paljon paikkoja jotka ovat ruosteelle alttiina jos ei ole kunnolla suojattu. Hyvä ajaa ennen kaikkea vaikka aika askeettinen. Ei saa cruisea mihinkään malliin ja kaasujalalle hankala löytää tukea. Urran varmaan jatkaa tästä.

Missä nuo ruostepaikat on? Millaisia lukemia pinnan paksuuden mittarin pitäis näyttää? 100-150microa?

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » La Tammi 10, 2015 8:26 am

En oo edea koeajanut sedaneita niin ei oo tietoa valitettavasti.

Mulla oli Lancerissa keskiarvollisesti pitkälti yli 130 mikrometriä pinnoissa - ja 70-80 ovenväleissä. Maali on mun mielestä valtaosaan uusien autojen nykypinnoista verraten myös ihan hyvin tehtyä. Paitsi sniiduiltu ovenväleissä/konehuoneessa.

Mulla ei ruostepaikkoja ollut - mutta pienet pintaruosteet jouduin hiomaa ja hapottamaan ennen suojausta takarenkaan edestä missä on moneenkin autoon tavanomainen "lippa" mikä kerää paskat. Ruosteeksi ei ollut äitynyt mutta multaa oli aika kasa myös sisälokasuojan takana, etulokasuojan ja helman välissä. Bensatankin päälle myös kuulemma kerääntyy skeidaa ja voi ruostua mutta ite huuhtelen aina painarilla kaaret/alustaa sen mitä pystyy kun pesee.
Vain YKSI LSP!

Vastaa Viestiin