Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*
-
powermitsu
- Viestit: 1154
- Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm
Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*
http://lateshow.1g.fi/kuvat/vr4/opticoa ... 011019.mp4
Tuossa videota onnettomasta hylkimisestä... vertailukohtana FK1000P:llä reilu viikko sitten vedetty likainen auto....
Tuossa videota onnettomasta hylkimisestä... vertailukohtana FK1000P:llä reilu viikko sitten vedetty likainen auto....
Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*
Eikös biltsusta saa vallan edukkaasti kondensoivia kosteudenpoistajia, ainakin muistaakseni alle satkulla on ollut "tarjouksessa", normihinnasta tietämättä. Juurikin siis kompuralla eli ei mitään kemiallisia venepönttöjäpowermitsu kirjoitti:Mä just mietin voisko kondenssikuivaimen rakentaa jääkaapista ja parista tuulettimesta, vois olla aika kova pakkasilla kun ei tarvis ottaa turhaa kylmää korvausilmaa
Jotenkin kuvittelis että 1-k hartsipohjainen pinnoite olis kosteudelle ja lialle herkempi kovettumisvaiheessa kuin 2k kamat. Vaan en kyllä tunne tuota opti-coattia yhtään, tekis mieli pinnottaa käyttöautot itsekin sillä.
Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*
Tarpeeksi iso kompura ni sinnehän se säiliöön imasee suurimmat kosteudet ja sit jäätyy painekalut ku yrittää käyttää...
-
powermitsu
- Viestit: 1154
- Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm
Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*
Noniin, toissapäivänä tuli tällaista videota pestyltä pinnalta.
http://lateshow.1g.fi/kuvat/vr4/opticoa ... 011019.mp4
Sisuunnuin eilen ja IPA-pyyhinnän jälkeen uudestaan pinnoite päälle, käyttäytyi mielestäni ihan niinkuni pitääkin. "Flashasi" kirkkaaksi aika nopeasti. Kuumailmapuhaltimella vähän puhaltelin autoa. Lämpötila oli noin 8 asteessa, kosteutta en tutkinut. Absoluuttinen oli varmaan samaa luokkaa kuin lahden tallissa, suhteellinen huomattavasti vähemmän.

Tästä kuvasta näkee konepellistä kuinka heti levityksen jälkeen osa alueista mihin tuli runsaammin ei ole vielä flashannut. Ajattelin etten turhaan hiero liikaa ainetta vaan ensin vasten ilmavirran suuntaa ja sitten ilmavirran suunnan mukaisesti ja Done. Ainetta meni ainakin tuplasti enemmän kun ekalla kerralla.

Tänään testasin sitten.
http://lateshow.1g.fi/kuvat/vr4/opticoa ... 011020.mp4
http://lateshow.1g.fi/kuvat/vr4/opticoa ... 011021.mp4
Huomattavasti parempi, eikö? Joko tuo toinen laitto oikeasti vasta toi sen siihen pintaan, tai sitten alkuperäinen kerros lähti "toimimaan" tai pahimmassa tapauksessa se vain auttoi taas muutamaksi päiväksi.
http://lateshow.1g.fi/kuvat/vr4/opticoa ... 011019.mp4
Sisuunnuin eilen ja IPA-pyyhinnän jälkeen uudestaan pinnoite päälle, käyttäytyi mielestäni ihan niinkuni pitääkin. "Flashasi" kirkkaaksi aika nopeasti. Kuumailmapuhaltimella vähän puhaltelin autoa. Lämpötila oli noin 8 asteessa, kosteutta en tutkinut. Absoluuttinen oli varmaan samaa luokkaa kuin lahden tallissa, suhteellinen huomattavasti vähemmän.

Tästä kuvasta näkee konepellistä kuinka heti levityksen jälkeen osa alueista mihin tuli runsaammin ei ole vielä flashannut. Ajattelin etten turhaan hiero liikaa ainetta vaan ensin vasten ilmavirran suuntaa ja sitten ilmavirran suunnan mukaisesti ja Done. Ainetta meni ainakin tuplasti enemmän kun ekalla kerralla.

Tänään testasin sitten.
http://lateshow.1g.fi/kuvat/vr4/opticoa ... 011020.mp4
http://lateshow.1g.fi/kuvat/vr4/opticoa ... 011021.mp4
Huomattavasti parempi, eikö? Joko tuo toinen laitto oikeasti vasta toi sen siihen pintaan, tai sitten alkuperäinen kerros lähti "toimimaan" tai pahimmassa tapauksessa se vain auttoi taas muutamaksi päiväksi.
-
powermitsu
- Viestit: 1154
- Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm
VR4 + CQuartz
Nostetaas tämä vanha topic esiin. Hieman tuon toisen auton kanssa sisuuntuneena päätin että jumalauta opettelen mitä tuolle tahmealle lakalle pitäisi tehdä. Loman aikana oli tarkoitus saada molemmat autot tehtyä. Nyt kun rauhassa tekee eikä maksa saatanallista hintaa jonkun hallin lainasta yms niin saa vähän pohtia missä meni vikaan.
Ihan vaan härskisti pesin auton tossa viikolla 29 kun peseskelin vanteita. Siitä se ajatus sitten lähti. Olen käytännössä paneeli kerrallaan pihalla kiillottanut ja liuotinpessyt auton. Sitten vaan kuivatus ja CQuartz pintaan. Aine loppui valitettavasti kesken niin että etupuskuri jäi tekemättä.
Todennäköisesti edeltävä fail johtui muutamasta seikasta: Urranin kanssa pitkään haudottu aihetta. Tahnoja EI saa pyyhkiä pois näillä lakkapinnoilla vaan ne on hellävaraisesti pestävä pois pinnasta. Tämä korostuu jos tahma jämähtää pintaan. Ajoaika ei voi olla kovin pitkä. Hieman aineesta riippuvaa. Syksyinen pinnoitus meni tässä vituiksi siinä kohtaa kun ei pesty autoa vaan tod näk ne tahnat jäi jotenkin vaikuttaamaan. Pelkkä IPA pyyhintä ei riitä menzernan jälkeen, eikä varsinkaan sillä tyylillä tehdä kuin haittaa että pyyhitään suoraan aineet pois ipa:lla. Näissä lakat ei kestä sitä. Noh talvi mentiin tod näk osittain autoglymin kanssa. En tiedä oikeen.
Talvella malinen ystävällisesti mittasi pinnat ja vaakapinnat oli tasasesti 80-90 mikronia joten sieltä ei leikata paljoa (enää). Kyljet alaspäin mennessä tuli siihen 120 mikroniin. Siitä tuli sitten hieman tämä reseptikin. Vaakapinnat vedettiin sinisellä ja mustalla hexillä Wolfsin WP-1N kera. Kerta tai kaksi lisättiin vettä. Pystypinnoilla vastaava käsittely mutta aineena #205. Kovemman leikkaavuden ja lyhempien työstöaikojen toivossa. Tuntuu että mitä pidempi työstöaika sitä pahemmin jämähtää tavarat pintaan.
Käytännössä keväällä alkoi paljastumaan taas tätä.


Kattovideo paljastaa parhaiten.
http://lateshow.1g.fi/kuvat/vr4/CQuartz ... 0-1688.mp4
Noh syitähän noihin tossa pohdittiin ja todennäköisemmäksi epäilen nyt kuitenkin sitä pyyhkimisen aiheuttamaa jälkeä. Viimeksi kun auto tehtiin niin aineet sai kyllä ihan riittävän vaikutusajan. Wolfien ajamat alueet oli ihan yhtä holoisia/hiomanaarmuisia ja se kyllä ajoi vielä pidempiä settejä. Wolfie myys pyyhki tahnat suoraan pois ja pahimmillaan vielä suoraan IPA:n kera. Itse pyyhin ihan ipaa, muistikuvia ei ole kuinka pahasti tahmasi. Olosuhteet oli kuitenkin tosi kosteat. Osa siitä on varmaan pesujälkeä kun pintaa tuskin mikään pinnoite suojasi hetkeäkään. Reload toimi kuitenkin sen 2kk ihan jees vähintään pesujen kanssakin.
Tossa vielä pientä kokeilua katosta. Näkyy selkeä raja.

Konepellistä alotin. Selvennyksenä vielä että koko homma tehtiin EPÄKESKOLLA. Kokeilumielssä. Pitää sanoa että hexit sopii epäkeskoon todella hienosti.
Siinä esittelyvideota konepellistä jälkeen. Toisella puolella on vielä jälkeä johon zoomaan. Ne otin pois vielä tuon jälkeen 205:lla. Valitettavasti olin varmaan pyyhkinyt nekin pintaan. En malttanut kuitenkaan lopettaa pyyhkimistä ja sen takia autoon jäi vieläkin jotain jälkiä (en vaan uskonut).
http://lateshow.1g.fi/kuvat/vr4/CQuartz ... 1-1701.mp4
Välipesut tein tatktiikalla: Pineline pintaan painekannusta. Kostealla kintaalla läpikäynti. Huuhtelu vettä päälle ämpäristä. Kuivaus painelemalla liinalla. Ei vetämällä. Sheeting hävisi kuin taikaiskusta ja pinnoista tuli nahkeat.

Katto meni about samalla reseptillä. En tosin muista vaihdoinko sittenkin aineen #205:teen .
Tuossa näkyy pidemmällä sitä kuviota kun toinen puoli ajettu. Aika rankkaa.

Valmista.

Tuo vana on sitten taivaalla oleva lentokoneen vana. Peilauksesta ei saanut sellaista kirkasta koska pinta on vahingoittunut Japanissa aika pahaksi. Tämä on noin 5 miljoonaa kertaa parempi kun mitä auto oli mulle tullessa. Ja nyt tavoitteena oli saada pinta suojaan ja nuo häiritsevät holottavat jäljet pois. Kiilto on jo ihan ok, tällä operaatiolla ei ollut sen kanssa enää mitään tekemistä.
C-Quartzit levittelin tosiaan samointein ja kuivumisaika oli auringossa tosi lyhyt, muuten pidin lähemmäs puoli tuntia mikä tod näk hieman kostautui. Oli hieman työläs kiillottaa pois ja jossain kohtia jäi holottamaan. No ei mahda mitään. Oppimistahan tämä on.
Mun tarkastusmenetelmä oli kameran salama. Tossa esim jotain kuvaa ovesta.

Takakonttia ennen ajoa.

Välillä yritti ripottaa. Se ei SAATANA minua estä.

Tarkistusmetodia loppuvaiheessa.

Tolleen se CQuartz jäi vähän epätasaseks kun olisi pitänyt pyyhkiä käytännössä aivan saatanasti. Mutta jotenkin uskoin että pinnassa olisi edes pieni, hidas self-levelling Opticoatin tapaan.

Tuo ei minun mielestä enää ole holoa koska silmäkään ei mitään nää vaan normaali auringon jättämä jälki kuvaan.

Sama tässä.


Kyllä vaan toimii, likanen pinta vielä.
http://lateshow.1g.fi/kuvat/vr4/CQuartz ... 1-1961.mp4

Etupuskuri tosiaan jäi tekemättä. Noh sillä ei ole niin hätä. Nyt seuraillaan taas mimmoisena pysyy ja jos tällä kertaa olisi vähän parempi onni. Tuo pineline oli vallan mainiota kamaa (tai alussa mulla oli vielä vissiin surfexiakin) tuohon rasvan poistoon. Eli mitä jatkossa teen noille. Viimeistelyvaiheessa en todellakaan pyyhi tahnoja pois vaan annan jäädä siihen ja sitten mainitun lainen setti pintaan ja kuivaus. Sitten tarkastellaan oikea lopputulos ja jos ei tyydytä niin uusi ajo. Tarkastusmetodeita saa ehdottaa. Tuo kännykän salamakaan ei ole tarpeeksi vahva. Opetteluahan se on kokoajan mutta ehkä tällä tyylillä nyt pääsisi.
Ihan vaan härskisti pesin auton tossa viikolla 29 kun peseskelin vanteita. Siitä se ajatus sitten lähti. Olen käytännössä paneeli kerrallaan pihalla kiillottanut ja liuotinpessyt auton. Sitten vaan kuivatus ja CQuartz pintaan. Aine loppui valitettavasti kesken niin että etupuskuri jäi tekemättä.
Todennäköisesti edeltävä fail johtui muutamasta seikasta: Urranin kanssa pitkään haudottu aihetta. Tahnoja EI saa pyyhkiä pois näillä lakkapinnoilla vaan ne on hellävaraisesti pestävä pois pinnasta. Tämä korostuu jos tahma jämähtää pintaan. Ajoaika ei voi olla kovin pitkä. Hieman aineesta riippuvaa. Syksyinen pinnoitus meni tässä vituiksi siinä kohtaa kun ei pesty autoa vaan tod näk ne tahnat jäi jotenkin vaikuttaamaan. Pelkkä IPA pyyhintä ei riitä menzernan jälkeen, eikä varsinkaan sillä tyylillä tehdä kuin haittaa että pyyhitään suoraan aineet pois ipa:lla. Näissä lakat ei kestä sitä. Noh talvi mentiin tod näk osittain autoglymin kanssa. En tiedä oikeen.
Talvella malinen ystävällisesti mittasi pinnat ja vaakapinnat oli tasasesti 80-90 mikronia joten sieltä ei leikata paljoa (enää). Kyljet alaspäin mennessä tuli siihen 120 mikroniin. Siitä tuli sitten hieman tämä reseptikin. Vaakapinnat vedettiin sinisellä ja mustalla hexillä Wolfsin WP-1N kera. Kerta tai kaksi lisättiin vettä. Pystypinnoilla vastaava käsittely mutta aineena #205. Kovemman leikkaavuden ja lyhempien työstöaikojen toivossa. Tuntuu että mitä pidempi työstöaika sitä pahemmin jämähtää tavarat pintaan.
Käytännössä keväällä alkoi paljastumaan taas tätä.


Kattovideo paljastaa parhaiten.
http://lateshow.1g.fi/kuvat/vr4/CQuartz ... 0-1688.mp4
Noh syitähän noihin tossa pohdittiin ja todennäköisemmäksi epäilen nyt kuitenkin sitä pyyhkimisen aiheuttamaa jälkeä. Viimeksi kun auto tehtiin niin aineet sai kyllä ihan riittävän vaikutusajan. Wolfien ajamat alueet oli ihan yhtä holoisia/hiomanaarmuisia ja se kyllä ajoi vielä pidempiä settejä. Wolfie myys pyyhki tahnat suoraan pois ja pahimmillaan vielä suoraan IPA:n kera. Itse pyyhin ihan ipaa, muistikuvia ei ole kuinka pahasti tahmasi. Olosuhteet oli kuitenkin tosi kosteat. Osa siitä on varmaan pesujälkeä kun pintaa tuskin mikään pinnoite suojasi hetkeäkään. Reload toimi kuitenkin sen 2kk ihan jees vähintään pesujen kanssakin.
Tossa vielä pientä kokeilua katosta. Näkyy selkeä raja.

Konepellistä alotin. Selvennyksenä vielä että koko homma tehtiin EPÄKESKOLLA. Kokeilumielssä. Pitää sanoa että hexit sopii epäkeskoon todella hienosti.
Siinä esittelyvideota konepellistä jälkeen. Toisella puolella on vielä jälkeä johon zoomaan. Ne otin pois vielä tuon jälkeen 205:lla. Valitettavasti olin varmaan pyyhkinyt nekin pintaan. En malttanut kuitenkaan lopettaa pyyhkimistä ja sen takia autoon jäi vieläkin jotain jälkiä (en vaan uskonut).
http://lateshow.1g.fi/kuvat/vr4/CQuartz ... 1-1701.mp4
Välipesut tein tatktiikalla: Pineline pintaan painekannusta. Kostealla kintaalla läpikäynti. Huuhtelu vettä päälle ämpäristä. Kuivaus painelemalla liinalla. Ei vetämällä. Sheeting hävisi kuin taikaiskusta ja pinnoista tuli nahkeat.

Katto meni about samalla reseptillä. En tosin muista vaihdoinko sittenkin aineen #205:teen .
Tuossa näkyy pidemmällä sitä kuviota kun toinen puoli ajettu. Aika rankkaa.

Valmista.

Tuo vana on sitten taivaalla oleva lentokoneen vana. Peilauksesta ei saanut sellaista kirkasta koska pinta on vahingoittunut Japanissa aika pahaksi. Tämä on noin 5 miljoonaa kertaa parempi kun mitä auto oli mulle tullessa. Ja nyt tavoitteena oli saada pinta suojaan ja nuo häiritsevät holottavat jäljet pois. Kiilto on jo ihan ok, tällä operaatiolla ei ollut sen kanssa enää mitään tekemistä.
C-Quartzit levittelin tosiaan samointein ja kuivumisaika oli auringossa tosi lyhyt, muuten pidin lähemmäs puoli tuntia mikä tod näk hieman kostautui. Oli hieman työläs kiillottaa pois ja jossain kohtia jäi holottamaan. No ei mahda mitään. Oppimistahan tämä on.
Mun tarkastusmenetelmä oli kameran salama. Tossa esim jotain kuvaa ovesta.

Takakonttia ennen ajoa.

Välillä yritti ripottaa. Se ei SAATANA minua estä.

Tarkistusmetodia loppuvaiheessa.

Tolleen se CQuartz jäi vähän epätasaseks kun olisi pitänyt pyyhkiä käytännössä aivan saatanasti. Mutta jotenkin uskoin että pinnassa olisi edes pieni, hidas self-levelling Opticoatin tapaan.

Tuo ei minun mielestä enää ole holoa koska silmäkään ei mitään nää vaan normaali auringon jättämä jälki kuvaan.

Sama tässä.


Kyllä vaan toimii, likanen pinta vielä.
http://lateshow.1g.fi/kuvat/vr4/CQuartz ... 1-1961.mp4

Etupuskuri tosiaan jäi tekemättä. Noh sillä ei ole niin hätä. Nyt seuraillaan taas mimmoisena pysyy ja jos tällä kertaa olisi vähän parempi onni. Tuo pineline oli vallan mainiota kamaa (tai alussa mulla oli vielä vissiin surfexiakin) tuohon rasvan poistoon. Eli mitä jatkossa teen noille. Viimeistelyvaiheessa en todellakaan pyyhi tahnoja pois vaan annan jäädä siihen ja sitten mainitun lainen setti pintaan ja kuivaus. Sitten tarkastellaan oikea lopputulos ja jos ei tyydytä niin uusi ajo. Tarkastusmetodeita saa ehdottaa. Tuo kännykän salamakaan ei ole tarpeeksi vahva. Opetteluahan se on kokoajan mutta ehkä tällä tyylillä nyt pääsisi.
Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*
Kyllähän tuo jo hyvältä näyttää. Ja kivasti oot jaksanut juttua tehdä
Keväällä silloiseen Carinaan kokeilin kiillotusta ja pinnan pyyhkimisessä itsekkin huomasin naarmuuntumisen helposti, koska siinä oli pehmeä pinta ja aito japanilainen vm-93 kyseessä.
Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*
Jaa-ha nyt se tais selvitä tuon st200:n taika, menzernoilla ajelin yhden takakyljen jossa meni aikaa 1-2h jotta sain holotonta pintaa aikaiseksi...
Auto maalattu pari vuotta sitten ja lakka on todella pehmeän oloinen.
Auto maalattu pari vuotta sitten ja lakka on todella pehmeän oloinen.
Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*
Hyvä dokumentointi Late!
Tähän vielä vertailutarinaa (toivottavasti Late antaa mun lainata topiccia). Mä tein viime viikolla erästä mustaa Hondaa joka tulee nyt vielä loppuvuodesta takaisin. Siis niin pehmeä lakka ettei mun komboista millään saanut holotonta pintaa:
Laikat kokeilujärjestyksessä:
Sininen Hex (Glaze & Cleaner Foam Pad)
Musta Hex (Finishing Foam)
Flexipads Punainen "ns. Se pehmein Finishing Pad / Vahauslaikka"
Tahnat:
Menzerna 85RD
Meguiars #205
Wolf's "Jeweller"
Optimum Hyper Polish
3M Ultrafina
Eli 5-vaille kaikki saatavilla olevat yleisimmät viimeistelytahnat (lukuunottamatta uutta kuningasainetta, S40)
Ja vähiten holoa musta hex + 205, mutta silti holoa. Autohan tulee siis takaisin "takuuseen"
Ja mainittavana että mä pesen viimeistelyn jälkeen aina liukkarilla + kintaalla, en pyyhi.
Eilen Sipoon isännän kanssa juteltiin ja Hynde sanoi että näitä on todennäköisesti jatkossa luvassa, koska noi uudet vesiliukoset maalit on tosi pehmeitä. Kuulemma eräskin F-sarjalainen baijerilainen oli yhtä v*ttumainen viimeistellä. Eli jatkossa voi oikeesti olla tarpeellista että detailerit hommaa myös sen epäkeskon
Mähän toki hankin uusintaotokseen epäkeskoa , uutta laikkaa ja tahnaa
Sehän ei oo valmis ennenkun se on virheetön! 
Tähän vielä vertailutarinaa (toivottavasti Late antaa mun lainata topiccia). Mä tein viime viikolla erästä mustaa Hondaa joka tulee nyt vielä loppuvuodesta takaisin. Siis niin pehmeä lakka ettei mun komboista millään saanut holotonta pintaa:
Laikat kokeilujärjestyksessä:
Sininen Hex (Glaze & Cleaner Foam Pad)
Musta Hex (Finishing Foam)
Flexipads Punainen "ns. Se pehmein Finishing Pad / Vahauslaikka"
Tahnat:
Menzerna 85RD
Meguiars #205
Wolf's "Jeweller"
Optimum Hyper Polish
3M Ultrafina
Eli 5-vaille kaikki saatavilla olevat yleisimmät viimeistelytahnat (lukuunottamatta uutta kuningasainetta, S40)
Ja vähiten holoa musta hex + 205, mutta silti holoa. Autohan tulee siis takaisin "takuuseen"
Ja mainittavana että mä pesen viimeistelyn jälkeen aina liukkarilla + kintaalla, en pyyhi.
Eilen Sipoon isännän kanssa juteltiin ja Hynde sanoi että näitä on todennäköisesti jatkossa luvassa, koska noi uudet vesiliukoset maalit on tosi pehmeitä. Kuulemma eräskin F-sarjalainen baijerilainen oli yhtä v*ttumainen viimeistellä. Eli jatkossa voi oikeesti olla tarpeellista että detailerit hommaa myös sen epäkeskon
Mähän toki hankin uusintaotokseen epäkeskoa , uutta laikkaa ja tahnaa
Vain YKSI LSP!
Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*
Pari korjausta ylläolevaan...
En puhunut vesiliukoisista maaleista, koska sillä ei itseasiassa ole merkitystä työstettäessä lakkapintaa...
Vähän nus nus, mutta lakkapinnan osalta on muutosta havaittavissa tietyissä automalleissa näiden uusien osalta. Tähän tullaan törmäämään tulevaisuudessa varmasti enemmän, kunhan uudet autot alkavat yleistyä myllytyskohteina. Pehmeys ja tahmaisuus eivät välttämättä kävele aina käsikädessä ja tästä esitinkin oman mutuni toisaalla...
Rotary vai epäkesko? Ei mitään väliä mitä tekijä käyttää, kunhan lopputulos on hyvä!!!
En puhunut vesiliukoisista maaleista, koska sillä ei itseasiassa ole merkitystä työstettäessä lakkapintaa...
Rotary vai epäkesko? Ei mitään väliä mitä tekijä käyttää, kunhan lopputulos on hyvä!!!
Kaikki liha tottelee kuria...
Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*
Hahah
Se on kun lomalainen ihan kujalla kirjottelee.
Nimenomaan näin. Mutta selkeesti vastaan saattaa tulla pinta mitä ei ainakaan tämmönen maallikko viimeistele rotskulla
Ei edes zenith jumalaan päin kumartaen..
SPOILERSPOILER_SHOW
Broidilta kyselin tänään aamulla et onks töissä, voitas tulla käymään (töissä siis normit ma-pe) 
Vain YKSI LSP!
-
powermitsu
- Viestit: 1154
- Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm
Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*
Juu ilman muuta saa lainata ja vielä parempi olis jos Mikachu olis laittanu vähän kuvia hondasta. Että tuleeko se holo minkä näköiseksi ? Mua kiinnostaisi.
Hynde: Mä olen hieman tuon kannalla että pehmeys ja tahmaisuus ei ole sama asia. Esim just mitsusta ei todellakaan naarmut lähde herkästi pois. Toisaalta sitten on tullut vastaan noita oikeesti paljon pehmeämpiäkin maaleja joissa ne naarmutkin lähtee..... Mutta nuo tummat galantit on keskikovia lakaltaaan ja sitten nähtävästi hieman tahmaisia.... olikos se korhonen jonka piti mustaa legnumia kiillotella tai joku toinen.
Joku kun keksisi noille tahmeille lakoille yleispätevän työstöohjeen. Liekö moista. Epäkesko kyllä helpottaa kun ei ole Hynden taitoja niin mä en ainakaan ilman sitä lähde liikenteeseen...opettelua vaatii tämä homma vielä jos sitä nyt enää edes jaksaa opetella. Alkaa tuntua vaan siltä että limeprimellä vaan pari kertaa vuodessa peittoon ja joku carnauba päälle?
Hynde: Mä olen hieman tuon kannalla että pehmeys ja tahmaisuus ei ole sama asia. Esim just mitsusta ei todellakaan naarmut lähde herkästi pois. Toisaalta sitten on tullut vastaan noita oikeesti paljon pehmeämpiäkin maaleja joissa ne naarmutkin lähtee..... Mutta nuo tummat galantit on keskikovia lakaltaaan ja sitten nähtävästi hieman tahmaisia.... olikos se korhonen jonka piti mustaa legnumia kiillotella tai joku toinen.
Joku kun keksisi noille tahmeille lakoille yleispätevän työstöohjeen. Liekö moista. Epäkesko kyllä helpottaa kun ei ole Hynden taitoja niin mä en ainakaan ilman sitä lähde liikenteeseen...opettelua vaatii tämä homma vielä jos sitä nyt enää edes jaksaa opetella. Alkaa tuntua vaan siltä että limeprimellä vaan pari kertaa vuodessa peittoon ja joku carnauba päälle?
Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*
OT, voidaan jakaa tämä jossain vaiheessa ihan omaksi ketjuksi, mutta toivon kyllä jumalattomasti, että tahnavalmistajat tulevat kehityksessä mukana. Eli, että tulisi tuotteita, joilla tuollaisen vittumaisen pinnan työstäminen olisi "helpompaa". Luulisi tulevan sellaisia, mutta tuleeko kuluttajille saakka.Hynde kirjoitti:Pari korjausta ylläolevaan...![]()
En puhunut vesiliukoisista maaleista, koska sillä ei itseasiassa ole merkitystä työstettäessä lakkapintaa...Vähän nus nus, mutta lakkapinnan osalta on muutosta havaittavissa tietyissä automalleissa näiden uusien osalta. Tähän tullaan törmäämään tulevaisuudessa varmasti enemmän, kunhan uudet autot alkavat yleistyä myllytyskohteina. Pehmeys ja tahmaisuus eivät välttämättä kävele aina käsikädessä ja tästä esitinkin oman mutuni toisaalla...
Rotary vai epäkesko? Ei mitään väliä mitä tekijä käyttää, kunhan lopputulos on hyvä!!!
Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*
Perstuntumalla sanoisin, että Scholl on oikeilla jäljillä... 
Kaikki liha tottelee kuria...
Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*
^No mä epäilin tuota, mutta on niin vähän kokemusta vielä scholleista, ettei viitsi kovin vahvasti ilmaista mielipiteitä vielä 
Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*
Minäpä juuri... Pinta aivan hemmetin tahmea ja todella herkkä naarmuuntumaan... Ei näillä käsillä ja rotaryllä saanut pinnasta priimaa, vaikka mitä yritti (ja oli kyllä vaikka minkänäköistä yhdistelmää käytettävissä...)powermitsu kirjoitti:olikos se korhonen jonka piti mustaa legnumia kiillotella tai joku toinen.
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
-
powermitsu
- Viestit: 1154
- Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm
Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*
Hyvin toimii. Tuossa siis vielä pinnassa C.quartz, jota ei ole käsitelty millään ?