Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
Wolfie
Viestit: 2751
Liittynyt: Ke Touko 12, 2010 7:12 pm

Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja Wolfie » To Loka 13, 2011 8:23 pm

Dodiin. Josko sitä jaksais yön nukuttua vääntää tarinaa tästäkin.
Eli Powermitsu himoitsi omaan autoonsa OptiCoat pinnoitetta. Ja kun tämä pinnoite saapui Projectecin valikoimiin, oli powermitsu varmaan ensimmäisten joukossa tilaamassa ruiskun itselleen. Samaan aikaan allekirjoittaneen talli alkoi olemaan valmis ja päätettiin rykäistä sitten meidän tallissa pinnoite pintaan. Ainut ongelma vaan oli että homma pitäisi saada päivässä tehtyä. Powerille kun ei oikein yösijaa löytynyt mistään ja tallimajoitus ei kelvannut niin kerralla sitten loppuun :) Alussa oli jo tiedossa että pitkä päivä siitä tulee. Pesut, puhdistukset, myllytykset ja pinnoitukset noin 12:sta tunnissa :shock: Yrittänyttä ei laiteta.

Keskiviikkoaamuna sitten treffattin paikallisella Nesteellä aamukahvilla. Siitä tallille ja töihin.
Homma alkoi foamin kokeilulla. Powerilla oli oma lance, nilfiskin painepesuri ja Bilthamberin Auto-Foamia mukana niin pitihän se testata. Hauska yhdistelmä kyllä, vaikka seokset olikin vähän hakusessa :lol:

Sitten pestiin vanteet, noin 1:1 seoksella SurfexHD-vesi, sekä Projectechin vanneharjalla.
Tästä jatkettiin samalla noin 1:1 seoksella SurfexHD-vesi ja esipestiin koko auto. Seosta oli Bilteman isossa painesumuttimessa noin 2litraa ja tällä kiersi vanteiden jälkeen vielä koko auton noin kolmeen kertaan ympäri :) Sitten samalla seoksella vielä ovien ja luukkujen välit, vähän brushia ja huuhtelu.
Välissä huuhtelu, sitten vähän IronX:ää vanteille, huuhtelu, AS Tardiksella ikkunoista alaspäin koko auto, huuhtelu, Bilthamber Auto-Clay Softilla koko auto, huuhtelu, kuivaus liinoilla ja sähkömaaliruiskun puhallinyksiköllä listojen raot jne puhaltaen kuivaksi.

Sitten päästiinkin vihdoin hieromaan pohjia kuntoon. Power ajeli menzernoilla ja Flexipadsin isoilla laikoilla rotarylla ja epäkeskolla isoja paneeleita kun allekirjoittanut kävi rotarylla Flexipadsin detailing-sarjan pehmeimmällä pikkulaikalla ja Wolf's Chemicalsin WP-2N aineella tarkkoja paikkoja läpi, eli helmat, ovien alareunat, puskurit, pilarit jne. Tähän hommaan tuhraantui eniten aikaa tietysti. Pohjat piti saada kuntoon ennen pinnoitetta. IPAa ei säästelty ja liinoja kului melkein kaikki.

Killoitukset kun oli tehty ja pinta pyyhitty täysin puhtaaksi pääsi Power harjoittelemaan OptiCoattia. Pienen alkuharjoittelun jälkeen homma alkoikin luistaa ja pinnoittaminen edistyi vauhdilla. Samaan aikaan allekirjoittanut kävi puolikkaan tuulilasin ja puolikkaan takalasin pinnoittamassa Wolf'sin Glass Guard nanopinnoitteella sekä vähäiset mustat muoviosat Wolf'sin Trim Shield nanopinnoitteella. Tuulilasissa ja takalasissa on nyt siis puolet Wolf'sin nanoa ja puolet OptiCoattia, ihan testimielessä. Kuskinpuoli kummastakin lasista on Wolf'sin nanoilla. (Huom RHD-ohjaus)

Viimeiseksi Power hieraisi vielä renkaisiin Chemical Guysin New Look Trim Geeliä.

Power saa selitellä enempi, mä laitan nyt tähän kuvasaastetta ja videoita :) Kuvia ei paljoa ole, videoita jonkinverran...

Auto saapuessaan
Kuva

Auto-Claylla saatiin vähän holoja :o
Kuva

Optimum OptiCoat paketissaan
Kuva

Power teippaa levikkeitä suojaan ennen kiilloitusta. Konepellissä clayn jättämät jäljet ja Powerin päivän laikat
Kuva

Wolfs WP-2N + viimeistelylaikka vs Galantin C-pilari
Kuva

Wolfs WP-2N + viimeistelylaikka vs Galantin peili
Kuva

Pikkuhiljaa kokolailla kiillotettuna tai jopa pinnotettuna, en muista enää :lol:
Kuva

Taitaa se olla jo pinnoitettuna
Kuva

Jonkinmoista kiiltoa
Kuva

Hienoja kuvakulmia
Kuva

Peilausta. Valkoset pisteet on kiveniskuja...
Kuva

Puskurikin peilaa
Kuva

Mitenniin sitymaasturi, mahtuu limupullokin alle vielä :)
Kuva

Peilaa se jotenkin vähän
Kuva

Vesileikkejä
Kuva

Kuin myös
Kuva

Konepelti, tarkennus missälie :oops:
Kuva

Tuulilasi. Vasemmassa laidassa Wolf's Glass Guard, oikeassa laidassa OptiCoat
Kuva

Takaluukku vissiinkin
Kuva

Kyllä se muovikin helmeilee kun on nanopinnoite pinnassa ;)
Kuva

Kaikki kuvat isossa koossa nähtävillä http://wolfie.kuvat.fi/kuvat/Late+ja+OptiCoat/

Ja sitten ne videot. Kronologisessa järjestyksessä:
Foamia pintaan

Foamin huuhtelu

Vanteiden pesu

Esipesu SurfexHD:lla, levitys

Esipesun huuhtelua

Kinnaspesu

Ovien välien putsaus

IronX vanteille

De-tar

Clay

Kuivaus liinalla

Kuivaus puhaltimella

Myllytystä

Lisää myllytystä

Opticoatin laittoa

Lisää Opticoatin laittoa

Vesitestailua

Lisää vesitestailua

Vielä lisää vesitestailua

EDIT: Videoissa toisinaan NSFW kielenkäyttöä. Kiroilua enimmäkseen... :oops:

Siinäpä ne. Videoita saa mun puolesta käyttää mihin lystää missä lystää, kuhan muistaa mainita kopyraittia mulle ja powermitsulle. Väärinkäytöistä rankaistaan ankarasti copyrightin omistajien päättämällä tavalla, toimesta tai alihankintana edustajan toimesta :lol:

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja Dani » To Loka 13, 2011 9:04 pm

No niin, näppärät videot olette tehneet, lyhyitä ja asia tulee laakista selväksi, helppo katsella!

Kauan tuo Opti-Coat 2.0 sai kuivua ennen vesileikkejä?
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

powermitsu
Viestit: 1154
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja powermitsu » To Loka 13, 2011 9:05 pm

Dani kirjoitti:No niin, näppärät videot olette tehneet, lyhyitä ja asia tulee laakista selväksi, helppo katsella!

Kauan tuo Opti-Coat 2.0 sai kuivua ennen vesileikkejä?
Parisen tuntia sanoisin..... Ja tosiaan kastui/likaantui sitten takasin ajaessa jokatapauksessa niin ajattelimme vesittää.....

hattiwatti
Viestit: 530
Liittynyt: Ke Marras 17, 2010 7:26 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » To Loka 13, 2011 9:25 pm

Mikäs laite tuo kuivauspuhallin on? Hyvin taitaa toimia? :)

Avatar
-JP-
Viestit: 1808
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:40 pm
Paikkakunta: Jääli

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja -JP- » To Loka 13, 2011 9:47 pm

Ihan muikeat kiillot saitte kyllä aikaan. 8-)
Hatunnosto teille vaivannäöstä, näitä on aina mukava katsella!
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Avatar
Demon
Viestit: 1965
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja Demon » To Loka 13, 2011 9:49 pm

Kuivauspuhallin on Deuzerin sähköisen maaliruiskun kompura :D :D
Tässä kuva värkistä :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Avatar
Tuomas
Viestit: 258
Liittynyt: To Syys 01, 2011 2:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja Tuomas » To Loka 13, 2011 9:56 pm

Todella iso hatunnosto tekijöille! Mahtavaa, että jotkut jaksaa nähdä vaivaa ja laittaa tänne videoita/juttuja muiden nähtäväksi. Muut hommat jäi kyllä tekemättä, kun koko ilta meni videoita katsellessa :) "Video kertoo enemmän kuin tuhat kuvaa..."

Nyt sitten odotellaan kokemuksia opti-coatin kestosta. Todella kiinnostava aine kyllä ja pitää vakavasti harkita sitä myös omaan autoon.

hattiwatti
Viestit: 530
Liittynyt: Ke Marras 17, 2010 7:26 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » To Loka 13, 2011 10:11 pm

Demon kirjoitti:Kuivauspuhallin on Deuzerin sähköisen maaliruiskun kompura :D :D
Tässä kuva värkistä :)
Hehee..jaksaako puhaltaa katolta/konepelliltäkin hyvin? Mainio idea hyödyntää tuohon :D

Alke
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 7:35 pm
Paikkakunta: Vaasa

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja Alke » To Loka 13, 2011 10:30 pm

Oli kyllä mahtavasti dokumentoitu projekti, videot ovat erittäin havainnollistavia, suurkiitokset viitseliäisyydestä!!

Wolfie
Viestit: 2751
Liittynyt: Ke Touko 12, 2010 7:12 pm

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja Wolfie » To Loka 13, 2011 10:58 pm

Videoista voi kiittää mun emäntää, se siellä kuvasi sillävälin kun me puuhattiin kaikkea.

Ja tuo Deuzerin maaliruiskun puhallinyksikkö kyllä jaksaa just sen verti hönkiä että sillä listojenraot saa kuivaksi sun muuta. Vahattu maalipintakin kuivuu. Tuo myös lämmittää puhaltavan ilman vähäsen, joten ihan kiva siitäkin. Kyllä sillä tuli yksi Evo kuivattua kokonaan pesun jälkeen. Hitaampi kuin liinalla, mutta pikkupaikat ja raot kuivui kivasti :)

powermitsu
Viestit: 1154
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja powermitsu » To Loka 13, 2011 11:09 pm

Kuka perkele siellä nauhalla mukamas kiroilee? :oops: Ajattelin että luodaan sellainen kotoisa tunnelma kun jutellaan niitä näitä autonhoitojuttuja eikä vaan väännetä naama irvessä autoa. Petehän se tosiaan on kova poika näissä dokumentointihommissa, valitettavasti pokkari ei tossa hallin valaistuksessa toiminut kovin hyvin. Olis pitäny melkein kokeilla olisinko saanu noksulla parempaa ;)

Myllytyksestä: Pete tosiaan ansiokkaasti hoiti ns v-mäiset paikat eli alaosat ja pilarit. Etupuskurissa hän ehkä onnistui parhaiten ( se oli myös aika huonossa hapessa), nuo pikkulaikat toimii kyllä hyvin. Takaperä tehtiin myös niillä, perä olisi vaatinut enemmän hiontaa. Itseasiassa muuten päivä meni ihan ok mutta tosiaan kun tallissa kosteus oli luokkaa lattiat märkänä vielä myllytyksen loppuvaiheessa ja lämmöt max 15 asteessa ei tuo menzerna ainakaan käyttäytynyt enää nätisti. Mikrokuituja alkoi kulumaan ja IPA:llakaan ei jäämät meinanneet lähteä. Koski tosiaan noita pystypintoja ja mitä maanläheisempi kohta sen pahempi. Tuntuu kuin lakassa olisi jotain pilveilyä, ei tullut dokumentoitua asiaa sen enempää. Vaaleampaa aluetta näkyy rankassa valossa, pystypinnoissa. En kuitenkaan usko että oltaisiin menossa lakasta läpi? Tuota autoa on tosiaan kesällä 09 ajettu aika kovalla kädellä (ja laikalla) glymillä ja vieläkin niiltä jäljiltä oli aika paljon holoa jota nyt saatiin pois.

Itse tein isot pinnat reseptillä 3.02 + lc sininen tasalaikka (_HUOM EI NÄNNILAIKKA) ja viimeistely (GLOSSAUS) DAS6Pro:lla ja RD85 Final finishillä. Testailin ajoittain viimeistellä rotarylla mutten nähnyt hommassa mitään eroa ja alkoi väsyttää enkä jaksanut keskittyä joten syvennyin epäkeskoon. Selitän tässä nyt hieman omaa ajotyyliäni joka näkyy ensimmäisellä videolla: ensimmäisen aineen kanssa ei tarvitse viimeistellä niin tarkasti, siitä saakin jäädä hologrammia, tärkein on mielestäni se että leikkaaminen on tapahtunut. Tässä välissä olisi vissiin ollut hyvä tehdä IPA pyyhintä, ainakin eilisen tapauksessa. Veden kanssa sitten koitin viimeistellä.

Tosiaan tuosta opticoatin levityksestä: olin vaan noita videoita katsellut joissa jenkit pyörittelee sen aineen pintaan ja sitten vaaka- ja pystyvedot. No sillä lähdettiin liikkelle mutta huomasin pian että vaaka-ja pysty levityskin on parempi. Saattoi sinne jotain kohtia jäädä kun en jaksanut siirtää valaisinta vaan käytin epäsuoraa valoa joka toimi välillä jopa hyvin. Noin 5ml taisi mennä joten hieman olen epävarma tästä hommasta vielä. Jos tuota pommia haluu vielä korjailla niin pitää jo ruveta kattomaan onko siinä mitään lakkaa. Tämähän siis oli semisti alunperin auringonpolttama, vaakapinnat oli aika rajussa kunnossa ja saivat kyllä "kenkää" ihan kunnolla aikanaan että alkoi kiiltämään. Pystypinnatkin ovat saattaneet kärsiä auringosta TAI sitten autoa on maalailtu jos joku vinosilmä vetänyt kolme kertaa katon kautta auton ympäri (tosin pohjassa ei ole ainakaan mitään jälkiä isommista mälleistä kuten ei muuallakaan.

Peten käyttämä trimmin käsittelyaine on kyllä aivan loistavaa. Noi osat mitä käsiteltiin on samettisen mustat, pitää itsellekkin ostaa jossain välissä. Mitä laseihin tulee, opticoat ei ole ehkä ihan yhtä hyvä kuin tuo kilpailijan lasituote, ja se syy miksi ei saisi mukamas käyttää on se että rantua jää pyyhkimistä. Susihukasta kun ei juuri jää.

Nyt kun autoa katselen niin väri saatiin kyllä syvenemään ja tummenemaan, tuon pitäisi olla trigger mauve väriltään, ja hivenen tuntui että olisi lakan alta kulahtanut mutta ehkäpä ei sittenkään niin pahasti sillä kunnollisen GLOSSAUKSEN jälkeen alkoi olemaan selvästi violetimpi kuin harmaa. Katsokaa vaikka peilejä (niihin en muistaakseni juuri ole koskenut), auringossa tarkastelua tuo ei vaan vieläkään oikein siedä, jonkun verran sinne jäi esim pidempää vaakanaarmua ja sitä outoa vaalentumaa, ne vaan erottuvat tuolta nyt tehokkaasti rankassa valossa. Tosiaan tossa sanotaan tossa ruiskussa suoraan käännettynä "paneelit voivat tuntua tahmaisilta aluksi". Ehkä jotain sellaista havaittavissa, meinasin että huomenna ehkä pelkällä painepesurilla koittasin pestä mitä lähtee. Valitettavasti taisin saada talven tokat tiesuolat heti päälle. :( Mikäli tämä ei nyt mennyt oikeen putkeen niin tehdään uusiksi mutta onhan se näinkin että ei vanhasta auringon polttamasta pinnasta saa vaan uutta. Nyt on jotain pientä wetlookkia kyllä havaittavissa mutta jopa fk1000p tarjoaa eritavalla ulkonäköä, tosin ei aleta nyt hakkaamaan mitään kiveen jos tuo tuosta vielä muuttuu. Toisesta tummansinisestä galantista tehdäänkin sitten jossain vaiheessa parempi, uskoisin että siinä on varaa mistä leikata ja ei mitään outouksia. :)

Eli päivän saldo

+
Wolfsin tuotteet
Pikkulaikat
Pete

+/-
Opticoat jää mysteeriksi, alussa ei ole mikään liukkaan tuntuinen ja huomaa selkeästi että ulkonäkö on pohjien varassa. Toivotaan että siihen nyt tuli jotain päälle :)
Bilthamberin savesta jäi aika jäljet mutta voi olla että sitä olisi pitänyt lämmittää kunnolla ennen käyttöö. Ekalla kerralla ei jäänyt tuommosia jälkiä.


Notes to myself: Pikkulaikalla myös peilien alta ovesta, pikkulaikkaa ei takapuskurin isolle pinnalle (jättää herkemmin holoa kuin iso) eli vain jos on äärimmäinen tarve, mahtava pilareissa ja tommosissa siroissa etupuskureissa.

Iso kiitos Petrille ja Merille, seuraavan kerran voidaan puuhastella jonkun teidän laitteen merkeissä (esim asennetaan mersuun turboa ) :)

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Loka 14, 2011 12:31 am

Kiilto vaan paranee kun se asettuu kunnolla aloilleen. Eipä tuo valkoinen Audikaan kummosesti kiiltänyt kun lähdin keikan jälkeen himaan, mutta nyt kyllä kiiltää.
Sama juttu Pron 2k pinnoitteen kanssa, paras kiilto saavutetaan vasta 48h levityksestä. Itse asiassa kaikki pinnoitteet kiiltää vasta päivien päästä, ei heti kuten vahat (joiden kiilto on periaatteessa parhaimillaan ekan pesun jälkeen).
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 2857
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Loka 14, 2011 9:30 am

Pojat on kasananut hienon setin, kiitos siitä.

Vaikuttaisi vähän siltä, että ilmanvaihtoa joutuu vielä melkoisen paljon tehostamaan, jotta kosteuden saa nopeasti pois. Mutta eikös se ollutkin teidän TODO listalla?

Avatar
Demon
Viestit: 1965
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja Demon » Pe Loka 14, 2011 9:46 am

TKe_ kirjoitti:Vaikuttaisi vähän siltä, että ilmanvaihtoa joutuu vielä melkoisen paljon tehostamaan, jotta kosteuden saa nopeasti pois. Mutta eikös se ollutkin teidän TODO listalla?
Kyllä listalla on ilmanvaihdon parannus :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Wolfie
Viestit: 2751
Liittynyt: Ke Touko 12, 2010 7:12 pm

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Loka 14, 2011 10:19 am

Demon kirjoitti:
TKe_ kirjoitti:Vaikuttaisi vähän siltä, että ilmanvaihtoa joutuu vielä melkoisen paljon tehostamaan, jotta kosteuden saa nopeasti pois. Mutta eikös se ollutkin teidän TODO listalla?
Kyllä listalla on ilmanvaihdon parannus :)
Kyllä kyllä, listalla on varsinkin tuon keikan jälkeen melko ensimmäisenä huippuimuri katon rajaan hönkimään kosteus ulos. Myös lattian kaatoja joutunee hiukan katsomaan jos saisi korjailtua joskus kun ehkä tekee lattiaa uusiksi. Ja pika-apuna lasta jolla tyrkkiä suurimmat lätäköt viemäriä kohti. Myös lämpöongelmaan pitää perehtyä kiinteistön omistajan kanssa, puolivälissä touhua mitsun mittari näytti +15C :cry:

powermitsu
Viestit: 1154
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Pe Loka 14, 2011 12:09 pm

Se on vaan kummiski niin pihi se omistaja että vittuillakseen pitää niitä vähällä teholla, sitä hirvittää se talvikulutus jo valmiiksi. Talvea ajatellen se oven pitävyys on yks aika tärkeä tekijä. Tuloilmalle ei liene mitään varsinaista reittiä. Täytys rakentaa joku pieni automaatio joka tehostais ilmanvaihtoa aina niin paljon että ilma kuivuisi tarpeen mukaan :D

Wolfie
Viestit: 2751
Liittynyt: Ke Touko 12, 2010 7:12 pm

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Loka 14, 2011 12:47 pm

powermitsu kirjoitti:Se on vaan kummiski niin pihi se omistaja että vittuillakseen pitää niitä vähällä teholla, sitä hirvittää se talvikulutus jo valmiiksi. Talvea ajatellen se oven pitävyys on yks aika tärkeä tekijä. Tuloilmalle ei liene mitään varsinaista reittiä. Täytys rakentaa joku pieni automaatio joka tehostais ilmanvaihtoa aina niin paljon että ilma kuivuisi tarpeen mukaan :D
Huippariin saa ainakin ja on todennäköisesti tulossa automaattiohjaus. Automaatti toimii kosteuden ja/tai lämpötilan mukaan. Se korvausilma vaan pitää katsoa ja kikkailla...

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 2857
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Loka 14, 2011 1:21 pm

Läpivienti tallin oveen tai jonnekin ja korvausilmaventtiili siitä läpi, säädettävä sellainen siis?

powermitsu
Viestit: 1154
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Pe Loka 14, 2011 2:28 pm

TKe_ kirjoitti:Läpivienti tallin oveen tai jonnekin ja korvausilmaventtiili siitä läpi, säädettävä sellainen siis?
Jotain semmosta, itseä kiinnostaisi tähän pohtia jotain erikoisempaa ratkaisua kun olen vähän niinkun alan ammattilainen jostain näkökulmasta :D

Wolfie
Viestit: 2751
Liittynyt: Ke Touko 12, 2010 7:12 pm

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Loka 14, 2011 2:55 pm

powermitsu kirjoitti:
TKe_ kirjoitti:Läpivienti tallin oveen tai jonnekin ja korvausilmaventtiili siitä läpi, säädettävä sellainen siis?
Jotain semmosta, itseä kiinnostaisi tähän pohtia jotain erikoisempaa ratkaisua kun olen vähän niinkun alan ammattilainen jostain näkökulmasta :D
Ei me mitään kovin ihmeellistä ruveta rakentamaan kun ei ole rahaa :lol:

jussssssi
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2011 8:42 pm

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja jussssssi » Pe Loka 14, 2011 5:14 pm

On kyllä mahtavaa että joku/jotku jaksaa vääntää näitä videoita, näistä on meille aloittelijoille paljon apua!!!

powermitsu
Viestit: 1154
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Pe Loka 14, 2011 6:18 pm

Tosiaan valitettavasti pois ajaessani oli tiet vedetty iloiseen suolaan, ajaessa en sitä huomannut. Sade oli juuri sopivasti lakannut eli pinta oli vain kostea ja suolainen eli sadevesi edes huuhdellut pintaa. Noh autohan oli alaosistaan ja perästä hyvinkin suolainen ja ajattelin että ei sekään voi olla positiivinen asia. Päätin siis tänään kokeilla pinnan hylkivyyttä ja pestä tuon kevyillä seoksilla. Tässä hieman kuvia http://lateshow.1g.fi/kuvat/vr4/opticoat+2.0/

Kuten näkyy, ei meinaa hylkiä juuri millään katolla. Kun aloitin pesun pelkällä painepesurilla, vaakapinnat vielä hylkivät. Foamin jälkeen ei näytä hylkimistä (tämä voi olla se ilmiö että foam ei meinaa lähteä pinnasta kunnolla)
Kuva


Etuosaa pelkän huuhtelun jäljiltä.

Kuva

Mutta sitten, tässä kuvassa auto on kuivattu. Ei ole siis märkä vaikka niin voisi luulla, ei ole kuuna päivänä minun omistuksessa ollut näin tumma.

Kuva

Kuvaa perästä.

Kuva

Kuva

Seuraavan kuvan kun katsoo isona, näkee minkä verran naarmua on jäänyt. Alkaa olemaan sen verran jo pintaa leikattu että ei vaan viitsi käyttöautoon leikata enempää. Jokaisen pitäisi myllytetylle autolle tehdä tämä eli ajaa ilta-aurinkoon ja testata koska tätäkään ei missään halogeenien valossa nää.

Kuva
http://lateshow.1g.fi/kuvat/vr4/opticoa ... 6.jpg/full

Jotain pientä holoa, näyttäisi pikkulaikalta.
Kuva

Kuva

Nyt sitten seuraillaan miten tuo käytös muuttuu. Alkaa olemaan 48h homman tekemisestä. En jaksa siihenkään uskoa että liian vähällä ainemäärällä saa aikaan jonkin semitoimivan kalvon joka ei sitten tee juuri mitään muuta kuin on pinnassa :D Perkeleen youtubevideot joissa porukka hinkuttaa liian vähän tuota ainetta, syytetään niitä :D

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Loka 14, 2011 6:58 pm

Hienoa, kun on virtaa vääntää näitä tarinoita!!! Viteoota ja kaikkea... :D

Sanon tähänkin sen, mitä muuallekin. Hankkikaa sellainen valo, millä näkee holot, niin ei tarvitse odottaa sitä aurinkoa... ;) Ei tule yllätyksiä omiin, eikä varsinkaan toisten autoihin...
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
Demon
Viestit: 1965
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja Demon » Pe Loka 14, 2011 11:47 pm

Valot hankitalistalla :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

powermitsu
Viestit: 1154
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm

Re: Powermitsun VR-4 Galant + Opticoat *feat Wolfie*

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Pe Loka 14, 2011 11:57 pm

Mä just mietin voisko kondenssikuivaimen rakentaa jääkaapista ja parista tuulettimesta, vois olla aika kova pakkasilla kun ei tarvis ottaa turhaa kylmää korvausilmaa :D

Vastaa Viestiin