Raudanpoisto

Pienpoisto, raudanpoisto, claybar jne.
janne320d

Re: Raudanpoisto

Viesti Kirjoittaja janne320d » Su Tammi 13, 2013 6:56 pm

olen nyt kahteen autoon testannut tuota deironizeriä ja olen alkanut epäilemään onko aine pilaantunut tai jotain koska tuntuu että rautaan ei tehoa juuri lainkaan,sama kumnmankin auton kanssa,ironx rokkaa mutaa deironizer ei juuri lainkaan!

tein pikku testin josta muutama huono kännykkäkuva alla,aineita sumutettu pinnoille reilusti ja ennen kuvien ottoa ovat vaikuttaneet reilu 5 minuuttia,ironx:llä tapahtuu reilusti mutta deironizerillä ei juuri mitään,mikä mättää?onko jannella ideoita?

vasemmalla wolfs deironizer, oikealla ironx
Kuva

wolfs deionizer vasemmassa ovessa
Kuva

ironx oikeassa ovessa
Kuva
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06

mikkoi

Viesti Kirjoittaja mikkoi » Su Tammi 13, 2013 7:02 pm

Jännää, et ei kunnollista vaikutusta. Mulla kyllä toiminut hyvin toi Wolf's, ravistitko purkkia hyvin?

Tosin, etuoveen kertyy paljon enemmän "rautaa" kuin taakse. Mut ekassa kuvassa kyllä etu/taka oven erot on niin lähellä toisiaan.

janne320d

Viesti Kirjoittaja janne320d » Su Tammi 13, 2013 7:43 pm

mikkoi kirjoitti:Jännää, et ei kunnollista vaikutusta. Mulla kyllä toiminut hyvin toi Wolf's, ravistitko purkkia hyvin?

Tosin, etuoveen kertyy paljon enemmän "rautaa" kuin taakse. Mut ekassa kuvassa kyllä etu/taka oven erot on niin lähellä toisiaan.

en kyllä hirmuvoimakkaasti ole sekottanu hieman vain,olisko vika sitten siinä jos tuo pitäis kunnolla sekottaa mutta voisko teho olla lähes olematon silti?
ja tosiaan tuo etu ja takaoven ero ei kyllä selity silläkään että takaovi kerää vähemmän rautapölyä on tuo ero niin valtava,hyvä että takaovesta löysin yhtään punaista kun sitä etuovessa oli todella paljon mikä ei kyllä noista huonoista kuvista näy kunnolla.
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06

mikkoi

Viesti Kirjoittaja mikkoi » Su Tammi 13, 2013 7:50 pm

Juu tarkoitin kanssa, et etu ja taka erot on niin lähellä toisiaan siis senteissä, et ei pitäis olla eroa raudan määrässä niin paljon.

Ite oon ravistanut purkkia kyllä huolella ettei tule sellaista efektiä kuten autofoamin kanssa et aine kerrostuu kanisteriin. En tiedä kyllä onko kys tap merkitystä, viisaammat kertokoon?

Projectech
Apupoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Projectech » Ma Tammi 14, 2013 12:15 am

janne320d kirjoitti:olen nyt kahteen autoon testannut tuota deironizeriä ja olen alkanut epäilemään onko aine pilaantunut tai jotain koska tuntuu että rautaan ei tehoa juuri lainkaan,sama kumnmankin auton kanssa,ironx rokkaa mutaa deironizer ei juuri lainkaan!

tein pikku testin josta muutama huono kännykkäkuva alla,aineita sumutettu pinnoille reilusti ja ennen kuvien ottoa ovat vaikuttaneet reilu 5 minuuttia,ironx:llä tapahtuu reilusti mutta deironizerillä ei juuri mitään,mikä mättää?onko jannella ideoita?
Vertasin toissa kesänä Iron-X:n ja Deironizerin (V2, sinulla on V3) ristiin laittamalla samassa autossa olleisiin etuvanteisiin Iron-X:ää ja Deironizeria. Reaktio oli Iron-X:llä selkeästi räikeämpi bleedauksen osalta, mutta eri kohtiin toistuvia käsittelyjä tekemällä päädyin seuraavaan:
- kertaalleen Iron-X:llä käsitellyltä pinnalta löytyi vielä toisen Iron-X käsittelyn yhteydessä bleedausta (yksittäisiä hentoja valumia)
- kertaalleen Deironizerilla käsitellyltä pinnalta löytyi Iron-X:llä myös bleedausta, mutta vähäisempänä kuin yllä olevassa tapauksessa
- kun pinnat oli käsitelty kahteen kertaan kummalla tahansa aineella, ei kumpikaan enää bleedannut kolmannella käsittelyllä mistään kohtaa ollenkaan

Ravistelu on kaikkien tuotteiden kohdalla hyvä ottaa tavaksi, mutta DI ei pitäisi olla mitenkään selkeästi erottuva tuote.

Jos epäilet Deironizerin olevan viallista, niin testaa sopiva kohde Deironizerilla (anna vaikuttaa 10 minuuttia, varsinkin jos lämpötila näin talvella on reilusti alle 20 astetta) puoleen alueesta ja Iron-X toiseen puolikkaaseen. Helpoimmin testi on tehtävissä varmuudella rautapölyisellä vanteella. Huuhtele ja sumuta sen jälkeen Iron-X koko alueelle. Jos bleedausta on toisella kierroksella enemmän ensin Deironizerilla käsitellyllä puolella, niin ota yhteyttä sähköpostilla, jotta voidaan tehdä tarvittavat jatkotoimenpiteet. Samaa erää on mennyt lukuisille asiakkaille viime kuukausina, eikä vastaavaa ongelmaa ole minulle raportoitu.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi

Viltsu

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ma Tammi 14, 2013 10:27 am

Mäkin tuossa tein ostamilleni vanteille raudanpoiston DeIronizerilla ja ihmettelin kun ei lainkaan bleedannut minkään vanteen kohdalla. Siis ei yhden yhtä purppuravanaa? Nyt ei enään viitsi testiä tehdä IronX vs. deironizer, kun kerkesin vkonloppuna pinnoittaa vanteet.

Tällä viikolla olis tarkoitus laittaa talvivahat yhden auton niskaan, niin täytyypä samalla kokeilla tuota IronX vs. deIronizeria..

Shakini

Viesti Kirjoittaja Shakini » Ma Tammi 14, 2013 10:46 am

Kyllä ainakin oma DeIronizer bleedaa jne. En nyt tarkalleen muista milloin jannelta oon tuon ostanu, mutta toiminu kyllä koko ajan vallan mainiosti, alkaa olla jo lopuillaan =)

Kuva
kuvatotiste :D Tainnu pikkasen jarrulevyllekki suihkepullosta lipsahtaa :oops:
Honda CRX del Sol - Backwoods Customs

janne320d

Viesti Kirjoittaja janne320d » Ma Tammi 14, 2013 11:13 am

Viltsu kirjoitti:Mäkin tuossa tein ostamilleni vanteille raudanpoiston DeIronizerilla ja ihmettelin kun ei lainkaan bleedannut minkään vanteen kohdalla. Siis ei yhden yhtä purppuravanaa? Nyt ei enään viitsi testiä tehdä IronX vs. deironizer, kun kerkesin vkonloppuna pinnoittaa vanteet.

Tällä viikolla olis tarkoitus laittaa talvivahat yhden auton niskaan, niin täytyypä samalla kokeilla tuota IronX vs. deIronizeria..
testaahan niin nähdään onko muillakin samaa ongelmaa,itse tosiaan vahvasti epäilen että omassa deironizerissa on jotakin vikaa,itse en vaan tiedä milloin saan sopivan testialustan ja kerkeen muuten tuota taas testailemaan...
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06

Shakini

Viesti Kirjoittaja Shakini » Ma Tammi 14, 2013 11:20 am

janne320d kirjoitti:
Viltsu kirjoitti:Mäkin tuossa tein ostamilleni vanteille raudanpoiston DeIronizerilla ja ihmettelin kun ei lainkaan bleedannut minkään vanteen kohdalla. Siis ei yhden yhtä purppuravanaa? Nyt ei enään viitsi testiä tehdä IronX vs. deironizer, kun kerkesin vkonloppuna pinnoittaa vanteet.

testaahan niin nähdään onko muillakin samaa ongelmaa,itse tosiaan vahvasti epäilen että omassa deironizerissa on jotakin vikaa,itse en vaan tiedä milloin saan sopivan testialustan ja kerkeen muuten tuota taas testailemaan...
Huikkaappa jos oot menossa testailemaan, niin voin tulla sohimaan omankin pullon kanssa verrokiksi.
Honda CRX del Sol - Backwoods Customs

Viltsu

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ke Tammi 16, 2013 3:47 pm

Shakini kirjoitti:
janne320d kirjoitti:

Huikkaappa jos oot menossa testailemaan, niin voin tulla sohimaan omankin pullon kanssa verrokiksi.
Eilen suihkin auton päälle DeIronizerin ja ehkä 5-10 pientä bleedaavaa pistettä sai aikaan. Tänään vaihdoin uudet DeIronizerit pulloon ja kokeilin samaan autoon, niin johan alkoi purppuravirrat virtaamaan.
Kerkesin sitä vanhempaa DI:a yhteen autoon jo käyttämään ja ihmettelin jo silloin, että miksei juuri mitään tapahdu? Sitten suihkin ne omat vanteet, joissa ei tapahtunut mitään reaktiota. Nyt siis tapahtuu, kun on uudet aineet pullossa :good:

janne320d

Viesti Kirjoittaja janne320d » Ke Tammi 16, 2013 4:00 pm

onhan näitä outouksia muillakin,eli jotakin hämmikiä osassa puteleista täytynee olla :?:
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » To Tammi 17, 2013 8:03 pm

Onko PT-Jannella tietoa että voiko WC Deironizer decon gel sekoittaa AF Auto-foamin kanssa, eli pari kärpästä yhdellä iskulla jne. foam lancen kautta? Jos ei niin testaako joku :D
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » To Tammi 17, 2013 8:36 pm

Voin huomenna testata jos De-Iiroa vielä jäljellä.

Projectech
Apupoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Projectech » To Tammi 17, 2013 11:23 pm

Dani kirjoitti:Onko PT-Jannella tietoa että voiko WC Deironizer decon gel sekoittaa AF Auto-foamin kanssa, eli pari kärpästä yhdellä iskulla jne. foam lancen kautta?
Sekoittamista ja sen jälkeen foam lancen kautta suihkimista en ole kokeillut, mutta monesti kyllä laittanut normaalisti sumutinpullolla ensin Deironizerin tai Auto-wheelin vanteille ja antanut vaikuttaa sen aikaa kuin pesurin letkun auki kelailussa menee. Sitten Auto-foamit koko autolle ja myös raudanpoistoaineen päälle. Ihan hyvin on ainakin noin pelittänyt ja aikaakin säästyy jonkin verran.

Molemmat aineet lancen kautta laitettuna epäilen raudanpoiston laimenevan liikaa, jotta se olisi enää tehokasta. Mutta kokeilkaa, sittenhän tuonkin tietää. Täällä on nyt -19 astetta, joten Laitilan testilaboratorio vaikenee tämän osalta :lol:
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Tammi 18, 2013 5:09 pm

Joo siis lähinnä ylläpito pesujen aikana lorauttais raudanpoistoa sekaan. Ensin tietysti raakana pintaan ja jatkossa foamin kautta. Se on varma että laimenee, mutta olis kiva tietää että miten palkon ja bleedaako se sitten ollenkaan.

iiKster

Viesti Kirjoittaja iiKster » Pe Tammi 18, 2013 7:09 pm

Suurpiirteisesti laskettuna:
Lancen säädöt täysillä tulee luokkaa 10% tavara pullosta ja loput 90% letkusta pestävälle pinnalle. Jos ainetta A ja B laitetaan 50/50 pulloon raakana on kutakin ainetta pestävällä pinnalla loppupeleissä 5% vahvuisena. Itse en usko että vaikkapa ironx tai Wolf deiron tekee paljoakaan 5% vahvuisena seoksena, muutenhan kaikki lantraisi näitä akkuveteen 1:20 suhteella ja sumuttaisi tätä pinnoille.

Mutta kokeilemalla selviää :D
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Tammi 18, 2013 7:12 pm

Niin se taitaa kyllä olla!
..ei muuta ku raakana deironia pulloon ja deiron vaahtoa pintaan, ainakin nopee levittää ja vois sitä ainettakin kulua vähemmän :lol:

iiKster

Viesti Kirjoittaja iiKster » Pe Tammi 18, 2013 7:23 pm

Kukaan ei varmaan ole kokeillut maaliruiskulla levittämistä? Tälla saisi ehkä hienomman sumun jolloin saataisiin vastaavasti ohuempi kerros ja ainetta menisi vähemmän, samalla voisi myös kontrloida aineen vahvuutta kun tavara ajettaisiin ilman eikä veden voimala ulos säiliöstä. Voi tosin olla että aine vain kuivuu pinnalle eikä jaksa bleedata jos on liian ohuelti...
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ti Tammi 22, 2013 1:20 pm

Uskaltaako iron-x suihkutella reippaalla kädellä uuden auton päälle heti luovutuksen jälkeen? Tunnetustihan uusissa autoissa voi olla melkoinen määrä rautaa pinnassa.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Tammi 22, 2013 2:29 pm

Uskaltaako? Mun mielestä ehdottomasti pitää. Ainehan on turvallinen kaikille pinnoille.
Vain YKSI LSP!

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ti Tammi 22, 2013 2:47 pm

Urran kirjoitti:Uskaltaako? Mun mielestä ehdottomasti pitää. Ainehan on turvallinen kaikille pinnoille.
Selvä homma..

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ti Tammi 22, 2013 5:11 pm

Mikä auto tulossa? Sillä kun on iso merkitys.

jouniii

Viesti Kirjoittaja jouniii » Ke Tammi 23, 2013 2:39 pm

JHellberg kirjoitti: Kai ne jossain avokuljetuksessa sieltä Saksan maalta tuodaan, käyttäisivät edes sellaisia pressukylkiä niissä autonkuljetusrekoissa.
Eikös ne tehtaalta lähde ihan tavarajunalla? Ainakin Audit kulkee Saksassa raitella. Siinähän sitä rautapölyä kiskoista tulee. "Halvemmat" autot tulee ilman suojia (jos jotain kevyttä suojaa ei lasketa), kalliimmat kuten A8:t ja muut sitten suojataan paremmin kuljetuksissa. Näin olen vähän käsittänyt.

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ke Tammi 23, 2013 4:02 pm

Dani kirjoitti:Mikä auto tulossa? Sillä kun on iso merkitys.
Pien vw

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ke Tammi 23, 2013 4:59 pm

Sitten riittää pien poisto.

:D

Vastaa Viestiin