Viesti
Kirjoittaja Wax On » Ti Loka 09, 2012 1:46 am
Joo, tottakai se on kielletty, kuten sisälämppärin käyttökin. Aivan kuin parikymmentä vuotta sitten, kun tämä lähiömoduuli tipautettiin valtavalla helikopterilla tänne, sisälämmittimet oli niin uutta haitekkia, ettei kellekään tullut edes mieleen vetää vähän paksumpaa kaapelia tai isompaa sulakepömpeliä... Vähintääkin siksi harmi, että sen takia on pakko raapia voimalla ikkunoita. Ei se kylmässä autossa jäpittäminen ole iso ongelma, jos ei satu tautia olemaan päällä.
Autokatosten alainen asfalttikin on kaiken mahdollisen asiaankuuluvan möhnän peitossa kun se nyt vaan ei kuulu kenenkään vastuulle. Jos asukastoimikunnan pj:llä itsellään olis auto... Pari kertaa olen kapinoinut ja kantanut kämpiltä vettä omalle paikalleni ja harjaillut apeana sitä sotkua siitä. Ämpäri tyhjenee valitettavan nopeasti... Ja takas himaan täyttämään ne. Eihän paineettomalla vedellä isompia saa aikaan ja kapina pitkälti lässähti.
Kahdesti olen lakaisuautonkuljettajalta (kummallakin kerralla eri jamppa, enhän mä muuten) käynyt pyytämässä, että voisitkos millään tässä samalla vetästä mun paikan. 10 sekunnin homma. Ei kuulemma kuulu vastuualueeseen. Okei, kiitti.
Jollain sällillä on pahana tapana käydä välillä kuseksimassa just siinä kulmauksessa, missä meikäläisen hoppa majailee. Onneksi tajuaa sentään hävetä tekoaan ja seisoo suorituksen ajan nurkkaan, eikä autoon päin. Pitääkö tässä joku riistakamera viritellä sinne...
Talvella kävin kysymässä pihalle pörräämään tulleelta hiekoitusmobiilin kuskilta että saiskos sun auton mukana olevaa lapiota lainata hetkeksi että saapi auraajan puskemat lumet heitettyä puskaan. No ei tietenkään onnistunut. En kai tässä kannata kunnon lumilapparia hommata, kun säilytystilaa ei vaan ole täällä koirankopissa. Roskakatoksen lumiharjalla (sieltähän oli lapio tietysti viety jonkun mökille) olen sitä auraajan aamulahjaa putsinut. Onnistuuhan se silläkin, ajan kanssa. Mikäli auraaja ei ole ehtinyt ollenkaan käydä ja juutut kiinni, niin se on ihan selvä asia että jengi vaan saapastelee coolisti ohi, vaikka kuinka on tuttu naama punasena siinä äheltämässä.
Että sitä vaan että tää lähiöleikki ei oo meikäläisen juttu. Pahoittelen toki näinkin suorasanaista vuodattamista viattomille ihmisille, joilla on varmasti omiakin murheita, mutta tää oikeesti auttaa.
Mutta ei nyt enempää masennuta, vaan siirrytään takaisin iloisempaan aiheeseen. ONR on selkeesti se seuraava askel tässä keississä. Vaikea kuvitella että edes täällä jaksavat raivota, kun siinä ei vesi roisku vai mitä sitten pelkäävätkään autonpesussa. Toisekseen asukastoimikunnan pj on yleensä tuiterissa ja ilmeisesti pitää minusta, olenhan sentään mukava.
Jos taas sisälämppäriä erehtyisi käyttämään ja niiden viritykset sulaisi, niin se olis samantien hyvästeltävä rakas autopaikka.
/Wax Off