Laikat
Re: Laikat
Mistähän mahtaisi löytää semmoisia pienikokoisia LC CCS -laikkoja?
Kaikilla ei ole varaa Jaguaariin, mutta miksi sinunkaan pitäisi ajaa himmeällä autolla?
Jos tarkoitat 80mm niin esim. clean your car ja shinearama.Tamu kirjoitti:Mistähän mahtaisi löytää semmoisia pienikokoisia LC CCS -laikkoja?
Hynde hei ootko vielä sitä mieltä, että ne Shollin purevammat karva laikat on parhaita mitä olet käyttänyt.
Sulla oli kesällä kokemusta niistä 145mm laikoista ja alus talla tais olla 125mm.
Vieläkö suosittelet tätä komboo?
Sulla oli kesällä kokemusta niistä 145mm laikoista ja alus talla tais olla 125mm.
Vieläkö suosittelet tätä komboo?
Olen edelleen samaa mieltä samoin perusteluin. Leikkaavuus, käsiteltävyys... Tässä ei siis mukana mitään valtavia kupillisia urakkalaikkoja...
Näihin en ole VIELÄ ehtinyt tutustumaan.
Kaikki liha tottelee kuria...
Hyvä juttu nyt olen vakuuttunut jopa hieman liikuttunut. 
No niin, karvalaikalle olisi nyt tarvetta, ja mielellään semmonen jonka saisi ihan suomen maalta tilattua. Ensimmäistä karvalaikkaa olen hommaamassa, kun auto tuli vaihdettua vagilaiseen 
Onko porukalla kokemusta tuosta Flexipadsin 150mm karvalaikasta, jota olis ainaki Jannella varastossa?
Onko porukalla kokemusta tuosta Flexipadsin 150mm karvalaikasta, jota olis ainaki Jannella varastossa?
Sen verran vähän mitä meikäläinen noista karvoista ymmärtää niin semmoset kuppimalliset karvat on parempia täsmällisempään naarmunpoistoon. Kokonaan tasaiset karvat taas toimivat yleiseen naarmunpoistoon siinä missä kuppimaisempikin karva. Ja siis kuppimaisella tarkoitan sitä että laikan tarrapinnan "kyljille" on nostettu karvapinta jotta sillä voidaan kantata huolella ja kunnolla. Tasainen on taasen tasainen eli kaikki karvapinnat tarrapinnan alapuolella...Leksa kirjoitti:No niin, karvalaikalle olisi nyt tarvetta, ja mielellään semmonen jonka saisi ihan suomen maalta tilattua. Ensimmäistä karvalaikkaa olen hommaamassa, kun auto tuli vaihdettua vagilaiseen
Tasaisella karvalaikalla varmasti saa jälkeä aikaiseksi myös. Kanttaajat on kanttaajia ja osaavat sen tekniikan hyvin, mutta tasalaikalla on vähän kettumainen kanttailla. On sitten makukysymys ja kokeiltava omaan käteen sopiva tykkääkö kanttailla vai vedellä tasalaikalla
Flexipadsin vaahtomuovilaikat eivät ainakaan huonoja ole näköjään, en usko että karvalaikkakaan sen kummempi olisi. Huomaako eroa käytännössä Flexipadsin karvan ja vaikkapa Schollin karvan välillä? Ei varmaankaan ainakaan amatööri. Laikan kestossa se ero tulee jos on tullakseen.
Fiksummat selittäkööt lisää eroja
No niin hörnä. Nyt taisi tulla kilpailija ja meni kyllä osittain ohikin...Hynde kirjoitti:Olen edelleen samaa mieltä samoin perusteluin. Leikkaavuus, käsiteltävyys... Tässä ei siis mukana mitään valtavia kupillisia urakkalaikkoja...Näihin en ole VIELÄ ehtinyt tutustumaan.
Shollin laikat tilattu en kadu pätkääkään
Katotaan sitten joskus
Katotaan sitten joskus
Eikä tarvikaan katua...
...sitten huomaat, että nälkä kasvaa syödessä ja työvälineet sen myötä...
...sitten huomaat, että nälkä kasvaa syödessä ja työvälineet sen myötä...
Viimeksi muokannut Hynde, Ma Loka 17, 2011 12:19 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mielenkiintoinen vaahtomuovilaikka:
http://www.waxattack.co.uk/?page_id=19
http://www.waxattack.co.uk/?page_id=10&category=3
http://www.waxattack.co.uk/?page_id=19
http://www.waxattack.co.uk/?page_id=10&category=3
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
No on aika erikoinen.
Joko tilasit
Siinä olis monella mallia otettavaksi tuotteiden merkinnöistä. Tallan kiinnityspinnasta näkee yhdellä silmäyksellä valmistajan kaikkien laikkojen värit ja leikkaavuudet.
Joko tilasit
Siinä olis monella mallia otettavaksi tuotteiden merkinnöistä. Tallan kiinnityspinnasta näkee yhdellä silmäyksellä valmistajan kaikkien laikkojen värit ja leikkaavuudet.
Äääsh, ehkä sitä vois joskus kokeilla, tuo keskiö on vaan aika fiksu juttu, mutta emmä tosta muusta niinkään tiedä mitään...
Hexiin kun sais tommosen viritelmän niin vois ostaakin -> ei muuta ku lusikalla kaivertelemaan
Hexiin kun sais tommosen viritelmän niin vois ostaakin -> ei muuta ku lusikalla kaivertelemaan
Koneessa jengat tappiin ja mattoveitsellä pyöräyttää. Jollei itsellä onnistu, niin Vermosta löytyy kavereita, joilla puukko pysyy näpeissä 
^Nii ja Danihan muutenkin pyörii siel Espoossa päin
Laittele kokemuksia sit Dani miten Vermossa meni 
Vain YKSI LSP!
Onko kellään kokemuksia tällaisesta flexipads-laikasta?

Missä vaiheessa ja minkä aineen kanssa tällä voisi olla käyttöä?
Osaatteko sanoa flexipads sinisestä laikasta..lähinnä kuinka leikkaava se on Lake Coutryn oranssiin verrattuna?

..tämän taulukon löysin foorumilta.

edit.
Lisätään vielä tällainen kysymys..
Auto glymin musta soft -laikka.

Onko tästä kellään kokemuksia?
Tälläisia laikkoja löytyi ja kiinnostaisi tekeekö näillä mitään?
Olen tähän mennessä käyttänyt ainoastaan L.Countryn mustaa,oranssia ja valkoista laikkaa sekä Menzernan Power Finishiä ja Final Finishiä..

Missä vaiheessa ja minkä aineen kanssa tällä voisi olla käyttöä?
Osaatteko sanoa flexipads sinisestä laikasta..lähinnä kuinka leikkaava se on Lake Coutryn oranssiin verrattuna?

..tämän taulukon löysin foorumilta.

edit.
Lisätään vielä tällainen kysymys..
Auto glymin musta soft -laikka.

Onko tästä kellään kokemuksia?
Tälläisia laikkoja löytyi ja kiinnostaisi tekeekö näillä mitään?
Olen tähän mennessä käyttänyt ainoastaan L.Countryn mustaa,oranssia ja valkoista laikkaa sekä Menzernan Power Finishiä ja Final Finishiä..
Toi ylin eli karvalaikka on ihan hyvä ja saatavuus myös. Sillä on hyvä poistaa naarmut kovilta saksalaispinnoilta, mutta pitää viimeistellä vaahtomuovilla ettei jää holoja. Vaatii rotaryn, DASsilla ei pysty käyttämään. Aineeksi esim Menzerna 3.02, Megu UC/#105, Sonus SFX-1 tai muu leikkaava.
Tosta sinisestä en osaa sanoa, kaikilla valmistajilla ei mene värit saman kaavan mukaan. Siinä lukee "medium" niin olettaisin että pikkasen kesympi kuin oranssi LC?
Kyllä noilla hyvinkin tekee, mutta rotaryn tosiaan vaatii tuo karva.
Tosta sinisestä en osaa sanoa, kaikilla valmistajilla ei mene värit saman kaavan mukaan. Siinä lukee "medium" niin olettaisin että pikkasen kesympi kuin oranssi LC?
Mulla kokemusta juuri noista flexipadeista. Ajellut megun UC:n kanssa. Viimeksi tein pomon Z4 bemun ensin tolla karvalla ja UC:lla naarmut pois ja holot pois flexin punasella ja wolfsin kakkosella. Hyvä tuli!
Toi flexin sininen on hyvä yleislaikka + UC => itse saanu vahavalmista pintaa. (ei sakemanneihin)
Halppis rotarilla olen vedellyt.
Jos potuttaa toi laikan korkeus, niin laittaa laikan pyörimään ja ottaa rautasahalla halutun siivun pois, niin saa halutun korkuisen laikan
Nämä omia kokemuksia
Toi flexin sininen on hyvä yleislaikka + UC => itse saanu vahavalmista pintaa. (ei sakemanneihin)
Halppis rotarilla olen vedellyt.
Jos potuttaa toi laikan korkeus, niin laittaa laikan pyörimään ja ottaa rautasahalla halutun siivun pois, niin saa halutun korkuisen laikan
Nämä omia kokemuksia
Etuveto - Joku veikkauksen uusi peli vai?
Onko kellään kokemuksia näistä Clasun laikoista? Yhtenä kokona olisi kuitenkin aika käyttökelpoinen 125x25mm. 6,95€/2kpl...
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
^Cyclokopiossa on tullut käytettyä noita 100mm kokoa. Aika lailla samanlaiset, kuin trollin keltaiset. Isommista ei kokemusta. Lienee samaa matskua, eli kohtuu leikkaava... 
Miten tuo karvalaikka käyttäytyy epäkeskon kanssa?sonikk kirjoitti:Toi ylin eli karvalaikka on ihan hyvä ja saatavuus myös. Sillä on hyvä poistaa naarmut kovilta saksalaispinnoilta, mutta pitää viimeistellä vaahtomuovilla ettei jää holoja. Vaatii rotaryn, DASsilla ei pysty käyttämään. Aineeksi esim Menzerna 3.02, Megu UC/#105, Sonus SFX-1 tai muu leikkaava.
Enpä ole kokeillut, mutta täällä(kin) sitä on toitotettu ettei toimi niin oon uskonut. Joku vois tietty kertoa jos kokemusta? Veikkaan ettei vääntö riitä, ja se vaatii pyörivän liikkeen että leikkaa.