Laikat

Kiillotustahnat ja laikat
Lukittu
Duke

Laikat

Viesti Kirjoittaja Duke » Pe Touko 14, 2010 12:36 pm

Kokemuksia laikoista kiitos! Löytyykö mistään muuten mitään taulukkoa eri merkkisten laikkojen kovuus asteista?

IVL

Re: Laikat

Viesti Kirjoittaja IVL » Pe Touko 14, 2010 1:04 pm

http://www.lakecountrymfg.com/products/types-of-foam/

Kokemuksia myöhemmin kunhan paketti tulee kotio.

Niin meinasitko vertailevaa taulukkoa eri merkkien välle? Sellaista en ole löytänyt.
Viimeksi muokannut IVL, Pe Touko 14, 2010 2:18 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Petteri

Viesti Kirjoittaja Petteri » Pe Touko 14, 2010 1:29 pm

Olen käyttänyt vain Menzernan laikkoja. Kaikki autot niillä on tullut hoidettua hyvin. En ole nähnyt syytä vaihtaa merkkiä. Minulla ei ole käytössä hajonnut yhtään isoa tyynyä, kuten maailmalla on kirjoiteltu. Yksi 4" laikka hajosi tarrapinnasta irrottaessa. Tarrapinta repesi tyynyosasta irti.
- Worst Class Shampoo Junkie -

Jyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyri » Pe Touko 14, 2010 2:59 pm

Onko tiedossa mitään paikkaa mistä voisi hakea "hyllystä" 180mm laikkoja pääkaupunkiseudulla?

Duke

Viesti Kirjoittaja Duke » Pe Touko 14, 2010 6:07 pm

Siis erimerkkisten välistä taulukkoa kaipaisin. Ite on tullu Menzernan ja 3M:n laikkoja käytettyä. Nyt tilasin Lake Countryn laikkoja kokeeksi.

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Pe Touko 14, 2010 7:54 pm

Tänään testailin ensimmäistä kertaa CG Hexlogic laikkoja. Aika pehmeän tuntuisia olivat, mutta ihan tehokkaita. Lake countryn villalaikka oli myös testattavana ja tuntui hyvältä sekin. Ei ollut kyllä kovin leikkaava.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Petteri

Viesti Kirjoittaja Petteri » La Touko 15, 2010 6:59 am

Noita Hexlogiceja on tehnyt mieli päästä testaamaan. Pitää tilata varmaan muutamat, kun tarvitsen ainakin noita 4" tyynyjä lisää.
- Worst Class Shampoo Junkie -

ruzlerssi

Viesti Kirjoittaja ruzlerssi » Ma Touko 17, 2010 1:15 pm

Paljon on puhetta erilaisista laikoista, mutta mikä olisi hyvä setti, jolla lähtisi liikkeelle? Jotkut käyttää vain yhtä laikkaa, jotkut kolmeakin eri karkeuksista.

Minkälaisella setillä olisi aloittelevan hyvä lähteä liikenteeseen. Riittääkö yksi tai muutama erilainen laikka? Tarvitseeko jokainen laikka oman aineensa? Listatkaa omia settejänne, jolla olette myllytyksen hoitanut.

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ma Touko 17, 2010 1:55 pm

Hommaa yksi laikka kutakin kovuusastetta ja yksi kutakin karkeusastetta olevaa ainetta.
Eli laikoista pehmeä, keskikova ja kova.

Otetaan esimerkkinä vaikka Meguiar'sin laikat:
-Kova, eli leikkaava laikka
-Keskikova, eli kiilotuslaikka
-Pehmeä, eli viimeistelylaikka

Ja menzernan aineet:

Karkea aine - 3.02 tai PO100S
Keskikarkea - 203 tai 106
Hieno - 106 tai 85RD

Näitä käytät "pareittain", karkeat aineet työstät kovemmilla laikoilla ja hienot aineet pehmeämmillä.

EDIT: Laitanpa tähän omia laikkavaihtoehtoja. Mulla on kovista/leikkaavista laikoista:
- CG Hexlogic keltainen ja oranssi
- Meg's viininpunainen
- 3M oranssi
- LakeCountry lampaanvilla

Keskikovista:
- CG Hexlogic vihreä
- 3M keltainen
- Meg's keltainen

Pehmeistä:
3M sininen

Megun laikat on olleet aika vähällä käytöllä koostaan(7") johtuen. Epäkeskokone tahtoo hyytyä ja rälläkkäkone tahtoo pomppia sen takia. CG(5,5") ja 3M(6") laikat on hyvän kokoisia kumallekin koneelle ja muutenkin mukavia käyttää.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

jukkae

Viesti Kirjoittaja jukkae » Ti Kesä 01, 2010 6:49 pm

Onko porukalla kokemuksia Mirkan ja Flexipadsin laikoista? Flexiä löytys paikallisesta puljusta kolmella eri kovuudella samoin kuin Mirkaaki.

Mala

Viesti Kirjoittaja Mala » Ti Kesä 01, 2010 6:59 pm

Käytössä on Mirkan laikat. Ainut merkki jota olen käyttänyt niin en osaa vertailla onko parempi/huonompi muihin verrattuna. Asiansa on ajanut ainakin minun käytössä.

jukkae

Viesti Kirjoittaja jukkae » Ti Kesä 01, 2010 7:28 pm

Mala kirjoitti:Käytössä on Mirkan laikat. Ainut merkki jota olen käyttänyt niin en osaa vertailla onko parempi/huonompi muihin verrattuna. Asiansa on ajanut ainakin minun käytössä.
Onko ne näitä "hiomapaperipakkauksissa" olevia? Niissä kun ei prkl lukenut mitään että onko kova vai pehmeä jne.

MetuSalem

Viesti Kirjoittaja MetuSalem » Ti Kesä 01, 2010 7:46 pm

jukkae kirjoitti:
Mala kirjoitti:Käytössä on Mirkan laikat. Ainut merkki jota olen käyttänyt niin en osaa vertailla onko parempi/huonompi muihin verrattuna. Asiansa on ajanut ainakin minun käytössä.
Onko ne näitä "hiomapaperipakkauksissa" olevia? Niissä kun ei prkl lukenut mitään että onko kova vai pehmeä jne.
Tarkoittanee näitä http://www.mirka.fi/oheistuotteet/kiill ... otuslaikat" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Mala

Viesti Kirjoittaja Mala » Ti Kesä 01, 2010 9:50 pm

MetuSalem kirjoitti:
jukkae kirjoitti:
Tarkoittanee näitä http://www.mirka.fi/oheistuotteet/kiill ... otuslaikat" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo, just noita linkin laikkoja on niissä "hiomapaperipakkauksissa" :)

floG

Viesti Kirjoittaja floG » Ke Kesä 30, 2010 12:55 am

Aihe liippaa sen verran läheltä ni ei viitsi uutta tehdä. Mutta asiaan, nyt kun tuli homattua tuo kone menzerna kitillä niin miten nuo laikat olis järkevin jaotella noille aineille? Niin että jokaisella aineella olis järkevät laikat.
Ford Mondeo mk3 EX: BMW E91 320i

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Ke Kesä 30, 2010 11:57 am

Mersun kivikova nanolakka tarvis myllyttää,lakka on melko surkeessa kunnossa.

Oisko Lake countryn keltainen ccs cutting laikka+ Menzernan 3.02 tai s.100 sopiva yhdistelmä?
Kone on Das6pro.
Tää projekti on mulle tärkeä,olen kiitollinen jos saan tovereilta apua!!

jyrkiboy

Viesti Kirjoittaja jyrkiboy » Ke Kesä 30, 2010 4:13 pm

Minä olen laittanut Mersuihin CCS oranssi laikka ja Menzernan 3.02 tai S100. S100 kanssa olen laittanut vähän 85RD liukkariksi joka samalla lisää työstöaikaa. Lopputuloskin on huomattavasti parempi. Ja niitä kiekkoja koneeseen sen 1500-2000rpm.

Ennen käytin karvalaikkaa ja S100 mutta huomasin että yllä oleva on huomattavasti parempi vaihtoehto koska maalipinta jää muuten todella karkeaksi joka pitää sitten kiilloittaa vielä parilla aineella erikseen. Toinen näppärä laite on käyttää pientä 4" laikkaa jolla sitten käy vain ne syvimmät naarmut poistamassa.
Mun nimi on Jyrki

floG

Viesti Kirjoittaja floG » Ma Elo 16, 2010 8:27 pm

Noniin...nyt olis tarve ostaa uusia laikkoja, tarve olis kovalle keskikovalle ja pehmeelle mut tahtoo nuo Hex-logiceissa olla huonot vaihtoehdot cyc:ssä, niin mitä vastaavaa suosittelisitte?

3M vois olla yks tai sit LC CCS vai kuinka?

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ma Elo 16, 2010 8:40 pm

3M keltainen toimii hyvin esim. menzin 106FF ja megun #80 kanssa. CG:n keltainen ei sekään ole mikään kivikova vaikka sarjan leikkaavin onkin. Ite ottaisin 3M oranssin, CG:n keltaisen ja 3M keltaisen. 3M sinisellä on sitten hyvä levitellä vaikka black holea, lime primeä tms.

floG

Viesti Kirjoittaja floG » Ma Elo 16, 2010 9:17 pm

-JP- kirjoitti:3M keltainen toimii hyvin esim. menzin 106FF ja megun #80 kanssa. CG:n keltainen ei sekään ole mikään kivikova vaikka sarjan leikkaavin onkin. Ite ottaisin 3M oranssin, CG:n keltaisen ja 3M keltaisen. 3M sinisellä on sitten hyvä levitellä vaikka black holea, lime primeä tms.
3M oranssia ei ollu...mut otin nyt 3M keltasen ja mustan ja sit LC:n keltasen ccs:n. Noilla luulisin että pärjään ku on kuitenki nuo menzernan laikat vielä. Ja tuleehan noita vielä tilailtua lisää jossain vaiheessa :D

E: niin ja menzernan aineet käytössä ;)

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ma Elo 16, 2010 9:37 pm

Sanokaapas kokeneemmat, että olisiko se 3M sininen laikka, jolla lähtis hiertämään VAG kulkineen maalipintaan Lime Primeä (kone tulee olemaan festool, kunhan kusti sen pohjolaan polkee)? Saako noita laikkoja Suomestakin esim. automaalikaupoista vai onko jälleen hintaero sitä luokkaa, että kannattaa tilata?

kikkius

Viesti Kirjoittaja kikkius » Ma Elo 16, 2010 10:30 pm

3m keltainen limelle varsinkin kovalle maalille.

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Elo 17, 2010 11:22 am

Paikallisessa liikkeessä olisi myynnissä carsystemin laikkoja. Kokemuksia niistä / onko antaa suositusta mikä sopisi VAG metalliväriin + lime primen levitykseen?

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Pe Elo 20, 2010 1:04 am

Ei ole niistä kokemusta mutta jos vähänkään naarmuja pinnassa niin kannattaa vetää ensin jollain muulla aineella, esim Menzernan 3.02 tai 203S.

Lake Countryn 4" laikoista sen verran kokemusta että alkaa aika nopeasti murenemaan tuo punainen osa, esim. nämä vaikuttavat pitkäikäisemmiltä.

jyrkiboy

Viesti Kirjoittaja jyrkiboy » Pe Elo 20, 2010 8:51 am

Yleisin syy laikkojen hajoamiseen on liian suuret kierrokset jolloin vaahtomuovi alkaa antautumaan murenemalla palasiksi.
Mun nimi on Jyrki

Lukittu