Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
-
samunoz
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samunoz » Su Loka 09, 2011 10:32 pm
Hynde kirjoitti:Onpas mukava nähdä, kun tulee näytille näitä Scholl tuotteilla tehtyjä autoja...

Tuo on siitä monikäyttöinen aine, että se leikkaa tarvittaessa todella hyvin, mutta sillä saadaan myös viimeisteltyä jälkeä. Tarkastitko pinnan huolella holojen varalta, koska tuo aine maskaa tarvittaessa todella paljon?
Tässä kun Posa ei ole noita hajoavia hiontapartikkeleita, niin se ei välttämättä vaadi leikkaavaa laikkaa kaveriksi. Aine alkaa kyllä leikkaamaan keposellakin laikalla. Se, että kuinka pahoja naarmuja tuolla kombolla sitten poistaa, niin on eri asia.
Mihis tää sitten perustuu? Jos ei ole vielä aloittanut harjoittelemaan millään niin kannattaisiko samantien harjoitella uuden ajan aineille eli esim. näille schollin tuotteilla.
Jos haluaa nopeammin tulosta eikä tarvis niin monia aineita.
-
jussssssi
Viesti
Kirjoittaja jussssssi » Su Loka 09, 2011 10:49 pm
Tykästyin kyllä todellakin tuohon aineeseen!!Ja kun kaverin takaluukusta otin pahoja naarkuja pois LCC oranssilla laikalla, ni huomasin et kyllä sitä tehoakin tarvittaessa löytyy..Toki pari pientä holoa löysin, mutta näin aloittelijana niitä tulee varmaan vielä monet

jep ja laikka valinta olikin noin kevyt kun vain kirkkautta haettiin..
-
-JP-
Viesti
Kirjoittaja -JP- » Su Loka 09, 2011 10:50 pm
samunoz kirjoitti:Jos ei ole vielä aloittanut harjoittelemaan millään niin kannattaisiko samantien harjoitella uuden ajan aineille eli esim. näille schollin tuotteilla.
Jos vain mielenkiintoa riittää, niin ehdottomasti. Vielä Scholliakin helppokäyttöisempi kaksikko on Meguiar's M105 ja M205. Noilla kahdella aineella selviää oikeastaan mistä vaan. Laikoissa tosin pitää sitten löytyä valikoimaa.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
-
samunoz
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samunoz » Su Loka 09, 2011 10:55 pm
Eli kuinka monta laikkaa?
-
-JP-
Viesti
Kirjoittaja -JP- » Su Loka 09, 2011 11:23 pm
Riippuu vähän siitä miten kovalakkaisia autoja teet, mutta itse varaisin villan, oranssin, vihreän, sinisen ja mustan hexologicin.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
-
samunoz
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samunoz » Su Loka 09, 2011 11:27 pm
Pitäiskö näille uuden ajan aineille kuten Scholl varata oma topicci tonne kiillotus osioon?
-
-JP-
Viesti
Kirjoittaja -JP- » Su Loka 09, 2011 11:28 pm
-
Hynde
Viesti
Kirjoittaja Hynde » Su Loka 09, 2011 11:54 pm
-JP- kirjoitti:samunoz kirjoitti:Jos ei ole vielä aloittanut harjoittelemaan millään niin kannattaisiko samantien harjoitella uuden ajan aineille eli esim. näille schollin tuotteilla.
Jos vain mielenkiintoa riittää, niin ehdottomasti. Vielä Scholliakin helppokäyttöisempi kaksikko on Meguiar's M105 ja M205. Noilla kahdella aineella selviää oikeastaan mistä vaan. Laikoissa tosin pitää sitten löytyä valikoimaa.
Tuo M105/M205 kombo on kyllä helpoin tähän astisista kokeilemistani. P1 vielä odottaa korkkaamattomana, mutta ensi viikonloppuna tuostakin tulee otettua ensisavut. Laitellaan siitäkin sitten kokemuksia tarjolle...
Mutta mutta... Jostain syystä haluaisin kuitenkin suositella myös perinteisten aineiden opettelua. Itse ainakin koen asian niin, että niillä tulee se perinteinen myllytystaito opeteltua. Pitkät työstöajat, aineen käyttäytymisen seuraaminen, zenith jne jne... Itse ainakin koen tämän perustyökaluna ja oppina, kuten konttaaminen ennen kävelyä. Menzerna vast. ajaa edelleenkin asiansa lakkapinnalla. Erittäin hyviä aineita ja oikein käytettynä myös nopeita. S203 ja RD85 3.02 hyviä yhden stepin tuotteita. RD85 loistava viimeistelyaine. Nämä nyt nopeasti mainitakseni. Toinen asia mitä itse arvostan tässä "nopeudessa" on se, että voi tehdä yhdellä hyvällä karkealla aineella, kuten S3 gold nopeasti tulosta ja sen jälkeen käyttää aikaa esimerkiksi RD85:lla hartaaseen viimeistelyyn. Tällaisia nyt ainakin pyörähti mieleen äkkiseltään.
Kaikki liha tottelee kuria...
-
samunoz
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samunoz » Ma Loka 10, 2011 7:23 pm
Hynde kirjoitti:
Mutta mutta... Jostain syystä haluaisin kuitenkin suositella myös perinteisten aineiden opettelua. Itse ainakin koen asian niin, että niillä tulee se perinteinen myllytystaito opeteltua. Pitkät työstöajat, aineen käyttäytymisen seuraaminen, zenith jne jne... Itse ainakin koen tämän perustyökaluna ja oppina, kuten konttaaminen ennen kävelyä. Menzerna vast. ajaa edelleenkin asiansa lakkapinnalla. Erittäin hyviä aineita ja oikein käytettynä myös nopeita. S203 ja RD85 3.02 hyviä yhden stepin tuotteita. RD85 loistava viimeistelyaine. Nämä nyt nopeasti mainitakseni. Toinen asia mitä itse arvostan tässä "nopeudessa" on se, että voi tehdä yhdellä hyvällä karkealla aineella, kuten S3 gold nopeasti tulosta ja sen jälkeen käyttää aikaa esimerkiksi RD85:lla hartaaseen viimeistelyyn. Tällaisia nyt ainakin pyörähti mieleen äkkiseltään.
Noi menzernan aineet näyttää vaan muuttelevan nimiä yhtäusein kun mä paitaa.

Ota noista sit selvää.