BMW 330D 2002 musta

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
jussssssi
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2011 8:42 pm

BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja jussssssi » Ma Elo 08, 2011 1:02 pm

Tuli kesäloma alotettua sitten kevyesti ja tehtyä ihka ensimmäinen myllytys.. Paljon tuli kyllä opittua viikonlopun aikana, mutta paljon jäi kyllä opittavaakin.

Pintahan oli aivan täynnä pyörrejälkiä ja sellaista pientä naarmua, että väriksi melkein sai jo kutsua harmaa. Isommat naarmut jäi, kun en ensimmäisellä kerralla uskaltanu nii kovasti työstää ettei tuu pohjamaali vastaan. Ihan hyvä tuli, käyttöautoksi kelpaa. Kuvia otin aika paljonki, mutta varmaan vain prosentti niistä onnistu jotenki. Laitan tänne mitä jotenki onnistu. Joku viisaampi voisi kuvaukseenki liittyen antaa parit vinkit.

Eli homma meni näin:

- Pineline päälle
- Painepesurilla huuhtelu

- Vaahdot niskaan ValetPro Ph neutral foam
- vaikutti 10 minuuttia, sillä aikaa pikku harjalla läpi pikku kolot
- Painepesurilla huuhtelu

- 2BM pesu Turtle Wax Big Orange ja lampaankarvahanska
- Huuhtelu painepesurilla

- Claybar hinkkaus Zaino Z-18
- liukkarina Big Orange : vesi 50 : 50
- Huuhtelu painepesurilla
- Kuivaus Miracle Towel + paineilmalla pikku koloset

- Teippaus

- Myllytys:
- AEG 150 PE
- 3M keltanen laikka ja Menzerna PO203S ja S100 kokeilin vähän molempia
harjoittelun vuoksi. Ja 4" laikkana Lake Country keltanen, mikä muuten tuntu
paremmalta ku 3M.

- Vaahtopesu ValetPro
- Huuhtelu painepesurilla

- BlackHole päälle 3M- mustalla laikalla

- Collinite 915

- Muoviosat + renkaat CG New Look Trim Gel

- Ikkunat AG Fast Glass

Ja sitte vähän kuvia:

Vaahdot:

Kuva


Clay:tä käytetty nokkapelliin ja lokareihin, tän verran irtos

Kuva

Sitte kuvaa pinnasta pesujen jälkeen:

Kuva

Kuva

Kuva


Teipattu:

Kuva


Sitte jonkunmoisia 50:50

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Ja sitte loppuun muutama kuva "valmiista" autosta:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva



Aikaa meni kaikenkaikkiaan n. 13,5 tuntia.

Seuraavasta autosta toivottavasti paremmin ja parempia kuvia.
Viimeksi muokannut jussssssi, Ma Elo 08, 2011 1:40 pm. Yhteensä muokattu 11 kertaa.

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ma Elo 08, 2011 1:08 pm

Itse en näe kuvia?
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ma Elo 08, 2011 1:13 pm

Ei näy täälläkään.

jussssssi
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2011 8:42 pm

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja jussssssi » Ma Elo 08, 2011 1:15 pm

Hetki yritän saada toimiin.

jussssssi
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2011 8:42 pm

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja jussssssi » Ma Elo 08, 2011 1:42 pm

Nyt näkyy jotenki.. jostain syystä en saa noit suurempana näkyyn täs, ja kokeilin parillaki eri kuvapalvelulla..

Alke
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 7:35 pm
Paikkakunta: Vaasa

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja Alke » Ma Elo 08, 2011 4:19 pm

Kyllä mahtavasti parani Bemarin pinta, mutta saihan tuohon töitä tehdäkin...

Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ma Elo 08, 2011 6:58 pm

Juu, ihan isojen poikien välineet ja kohde heti ekassa myllytyksessä. Good job.

Avatar
Anzafin
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 10:06 pm
Paikkakunta: Kajaani

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja Anzafin » Ma Elo 08, 2011 8:13 pm

Hienoa työtä olet tehnyt! Alkutilanne oli aika karsea, erityisesti konepelti oli melko juhlava :shock:.

Jos/kun ajoit POS100/PO203S:lla ja LC:n keltaisella, niin tämä kombo jättää pintaa väkisinkin hieman harmaaksi. Kun olet taas kerännyt tarmoa ja mikäli haluat vielä samaan autoon palata, niin ajele vaikka PO105FA:lla tai PO85RD:llä ja LC:n valkoisella niin saat todella loistavan pinnan!

Mikäli taas haluat vielä poistaa vähän isompia naarmujakin, niin voit vaihtoehtoisesti ajaa PO85RD 3.02:lla ja LC:n oranssilla tai vihreällä. Tämän kombon kun ajelet hartaasti loppuun asti hitailla kierroksilla niin saat myös todella hienosti viimeistellyn pinnan, etkä tarvitse enää hienompia aineita/laikkoja tämän jälkeen.

Joka tapauksessa, erinomaista tulosta!

- Antti -

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 2857
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ma Elo 08, 2011 8:23 pm

Hienoa työtä!

Ja Anzafin postas tuossa vielä täyttä asiaa noista komboista. 3.02 saa ajettua vielä piirun verran pidemmälle, kun loppuvaiheessa suihkaisee hitusen vettä laikkaan.

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Elo 08, 2011 8:26 pm

Suoraan pellille kevyt vesihuntu niin saa pellitkin pientä viilennystä siinä samalla.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 2857
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ma Elo 08, 2011 8:34 pm

Dani kirjoitti:Suoraan pellille kevyt vesihuntu niin saa pellitkin pientä viilennystä siinä samalla.
Mä just arvoin kummin kirjoitan, kun itse käytän molempia tapoja :D

Edit: Erikseen siis - joko tai periaatteella.

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ma Elo 08, 2011 8:43 pm

Kyllä kyllä, hienoa työstämistä!!!

Hyviä neuvoja kokeneilta tuossa yllä. Ja jos haluat sitä viimeistä, mitä irti saatavissa on:

Hex / LC sininen + 85RD. Hartaasti ajaen rauhassa loppuun ja vielä päälle sellainen ekstra "jeweling" ajo, niin avot... 8-) Mennään vielä tuosta 3.02 pari napsua eteen päin... ;) Tämä on se kombo oikealla työstöllä, jolla siitä pinnasta revitään irti se, mitä revittävissä on. Niin ja rotary koneena tietysti... :lol: Kokeile, opettele -> kalsarit vaihtoon...
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ma Elo 08, 2011 8:50 pm

Toi on kyllä totta että vaikkei pinnasta nyt arvaisi, niin kesymmällä aineella/laikalla siitä voi saada vielä huomattavasti skarpimman. Ei sitä usko ennen kun kokeilee. ;)

jussssssi
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2011 8:42 pm

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja jussssssi » Ma Elo 08, 2011 9:36 pm

Kiitos todella hyvistä neuvoista, niitä todellakin vielä tarvitaan!! Ehdottomasti kun aika ja selkä antavat periksi, koitan kyseisiä vinkkejä, ja varmasti pinta paranee vielä merkittävästi.

Jonku verran jo tuossa oppikin kuinka kauan pitää työstää, ja välillä toki vettä hivenen lisäsin, mutta alussa käytin varmasti liikaa ainetta, koska ruiski ympäriinsä, ja lopussa jo huomasin laittavani paljon vähemmän laikkaan tavaraa.

Yksi kysymys oisi, että kun myllytyksen jälkeen ainakin minulla ainetta lensi kivasti kaikkiin pikku väleihin, millä poistatte vahajäämäät listojen välistä yms. että autosta saa mahd. viimmeistellyn näköisen?

Ja yksi kysymys vielä liittyen noihin neuvoihin. Eli kun olen juuri vetänyt black holet ja collinitet niskaan, voiko siihen päälle nyt suoraa vetää esim PO85RD:llä ja sit vaan uudestaan vahat?
Viimeksi muokannut jussssssi, Ma Elo 08, 2011 9:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
-JP-
Viestit: 1808
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:40 pm
Paikkakunta: Jääli

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ma Elo 08, 2011 9:37 pm

Hienon näköinen lopputulos ensimmäiseksi myllytykseksi!

Myllytyksen jälkeen käy IPAlla läpi kaikki paneelien saumat niin lähtee ne jämät sieltä.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Avatar
Anzafin
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 10:06 pm
Paikkakunta: Kajaani

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja Anzafin » Ma Elo 08, 2011 9:49 pm

jussssssi kirjoitti: Ja yksi kysymys vielä liittyen noihin neuvoihin. Eli kun olen juuri vetänyt black holet ja collinitet niskaan, voiko siihen päälle nyt suoraa vetää esim PO85RD:llä ja sit vaan uudestaan vahat?
No periaattessa kyllähän ne vahat ja blackholet kiillottamalla lähtee, mutta pestähän se silti pitää ennen myllyllä koskemista. Ja näin ollen, pesisin kunnon liuottimella samantien että lähtee jo siinä ne aineet.

- Antti -

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Elo 08, 2011 10:06 pm

Pesu + IPA ja myllyä päälle..näin oikeaoppisesti.
Itse kun rävellän niin pelkkä pesu + mylly (jos siis huomaan että jotain pientä vielä epähuomiossa jäi johonkin), jos auto ei ole liikkunut mihinkään ja pinnat ovat puhtaat niin suoraan myllyä niskaan.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Rauhallinen Erkki
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
Paikkakunta: Oulu

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Ma Elo 08, 2011 10:50 pm

Ai, että on makeen näköinen lopputulos 8-) Pääset mun henkilökohtaiseksi detailing -sankariksi n:o 1.,mikäli nyt vielä tunnustat, että naarmutit tuon konepellin tarkoituksella ennen myllytystä :D
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

jussssssi
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2011 8:42 pm

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja jussssssi » Pe Elo 26, 2011 9:24 pm

Noni ja urakka jatku tänään. Eli vesihioin ja myllytin etuvalot, niistä ei kuvaa, mutta tuli ihan kiitettävät. Sen jälkeen päätin käydä takaluukun kimppuun, koska edellinen omistaja oli viksuna miehenä takaluukun listan irrottua, yrittäny kiinnittää sen pikaliimalla. Sitähän ei irti saanu millää aineella, joten päätin vesihioa. Tosiaan en oo ikinä ennemmin autoa/auton osaakaa juuri vesihionu, nii vähä jänskätti aluks ruveta hinkkaan. Annoin vesihiomapaperien otta vesiämpäris aluks n.15 minsaa et "pehmenee", ja liukkarina käytin reippaasti suihkepullosta vesi:pesuaine-sekotusta. Lopputulokseen oon tyytyväinen, koko lista pitää toki vaihtaa ku sitä ei saa toisesta päästä enää kunnolla kiinni, mutta menee nyt hyvin hetken aikaa näin. Ja tässä käytin itelle uutta ainetta, eli Schollin S17+,ja täytyy todeta että huhhuh oli mahtavaa ainetta!!!! Näin alottelevalle todella helppo aine Menzernan jälkeen, ainakin mun mielestä. Eli tullu yhtää pölyä tms. vaikka vähä tuohon törröttävään listaanki osu, ja tuli todella mahtava jälki!! Toivottavasti tulee pian aikaa vetää koko auto tuolla!!

Sit pari huonoa kuvaa, kun en varsinaisesti tätä rojektia kuvaillu.

Ennen: (toiseen tarkotukseen otettu kuva ni vähä kaukaa, mutta näkee valkosia liima jälkiä listas ja sen ympäristös)

Kuva

Ja jälkeen:

Kuva

Ja juu, tuohon 2:sen kohalle listaan kävi pieni vahinko hiomisen kans :evil:

Tällästä tällä kertaa.

Avatar
_nixu_
Viestit: 2615
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 11:27 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Su Elo 28, 2011 4:51 am

Komeaa jälkeä tosiaan.

Onkos tämä sama tuontipeli mitä ihmeteltiin viime kesänä Keravalla?
Jos on niin aika hurja muodonmuutos ;)
E53 X5 3.0D

jussssssi
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2011 8:42 pm

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja jussssssi » Su Elo 28, 2011 10:37 am

Juu sama peli!! Onhan se muuttunu jo paljo parempaan, mut kyl siin vielä työtä on että saa ittee miellyttävän! :)

jussssssi
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2011 8:42 pm

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja jussssssi » Su Loka 09, 2011 9:37 pm

Kiitos kokeneemmille hyvistä neuvoista, tänä viikonloppuna neuvot otettiin käyttöön.. Eli:

1. Pineline pesu
2. ValetPro vaahdot niskaan
3. 2BM pesu Turtle Big Orange
4. Huolellinen IPA-pyyhintä
5. Teippaus
6. Myllytys Scholl S17+ laikkana 3M-musta
7. Vaahdot+painari huuhtelu
8. IPA-pyyhintä
9. BlackHole myös 3M-mustalla laikalla
10. Collinite 915 kaks kerrosta
(Koneena AEG rotksu)

Ja aivan niinkuin kerrottiin, todella suuri ero tuli!!! Todella lasisen pinnan sain aikaan, toki kuviin en sitä saanu vangittua. Aineena käytin tosiaan Schollin S17+:aa, ja
se sopii todella hyvin mun "tyyliin", koska se ei vaadi pitkää työstöaikaa, sekä ei tuu juuri pölyä, ja listojen väliin menneet vahat lähti todella helposti huuhtelussa myllytyksen
jälkeen. Viime kertaan verrattuna koneen käyttökin jo rupesi sujumaan, ja tuli selvästi käytettyä oikempi määrä ainetta laikas, sekä Schollis että black holes..noh, se siitä ja
alla parit kuvat..


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva

Avatar
Posambique
Viestit: 2746
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja Posambique » Su Loka 09, 2011 10:10 pm

Hyvä meininki, mutta tota...

Öö.. Miksi käytit Scholl S17+ kanssa mustaa 3M laikkaa?
Eikös musta 3M laikka ole tarkoitettu vahojen levittämiseen, eli siinä ei ole ollenkaan leikkaavuutta?
"Urku auki, pelti kii"

jussssssi
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2011 8:42 pm

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja jussssssi » Su Loka 09, 2011 10:18 pm

Koska viimeksi myllytin aika karkeilla aineilla, ja nyt hain vain vielä parempaa kiiltoa ja lasimaisuutta..

Ja ainakin todella tehosi tuokin laikka!!!hitosti lähti pieniä naarmuja, ja pinta muuttui todella paljon paremmaksi.

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: BMW 330D 2002 musta

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Loka 09, 2011 10:20 pm

Onpas mukava nähdä, kun tulee näytille näitä Scholl tuotteilla tehtyjä autoja... ;) Tuo on siitä monikäyttöinen aine, että se leikkaa tarvittaessa todella hyvin, mutta sillä saadaan myös viimeisteltyä jälkeä. Tarkastitko pinnan huolella holojen varalta, koska tuo aine maskaa tarvittaessa todella paljon?

Tässä kun Posa ei ole noita hajoavia hiontapartikkeleita, niin se ei välttämättä vaadi leikkaavaa laikkaa kaveriksi. Aine alkaa kyllä leikkaamaan keposellakin laikalla. Se, että kuinka pahoja naarmuja tuolla kombolla sitten poistaa, niin on eri asia.
Kaikki liha tottelee kuria...

Vastaa Viestiin