Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
Avatar
kyyjonssoni
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Touko 06, 2011 9:48 am
Paikkakunta: Helsinki

Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Viesti Kirjoittaja kyyjonssoni » To Syys 29, 2011 10:11 pm

Syyskuun alussa ostamassa käyty Mercedes-Benz E320 (2004) oli Pesukinnaskärpäsen johdosta isomman hoivan tarpeessa. Autoa on aikasemmin ensisijaisesti pesty käsin ja kilometrien pohjalta myöskin näkee, että sisustastakin on pidetty huolta. 236 000km kuitenkin näkyy väkisinkin joten konepelti + keulassa olevan korisarjan alareuna on valkoista hakkaumaa täynnä, mutta ne eivät nyt sikäli ole tämän hetken murheita.

Kuva
Kuva

Esipesu hoidettiin Valet Pron PH Neutral Snow Foam lancella jonka jälkeen jatkoin pesua Turtlen Big Orangella kahden ämpärin taktiikalla. Tämän jälkeen pienellä paniikilla pohdin tehneeni työjärjestyksen hieman väärin, mutta vetäsin sitten kuitenkin perään Motonetin liuotinpesuaineen raakana pintaan - pitkän kaavan huuhtelu ja otin kaupan päälle Big Orangella varmistuspesun jotta sain (toivottavasti) tarvittavat litkut pois. Kuivaukseen tuli käytettyä useampaan otteeseen Honkkarista saatavia Kentin liinoja.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tässä vaiheessa pimeyden myötä kutsui autoa ja allekirjoittanutta sisätilat, joten jatkoin hommaa vasta seuraavan päivän alkuillasta vetämällä pintaan PoorBoysin Black Hole:n. Kokemattomuuttani tulin lopputulokseen tuon täyttävästä vaikutuksesta että jokseenkin pirun paljon saisi työstää, että veisi ilkeemmän näköisiä naarmuja pois. BH tuntui kuitenkin antavan mukavan kiillon pintaan ja hennoimpia naarmuja piilottikin ihan kiitettävästi.

Kuva
Kuva

BH:n perään tyrkkäsin Colliniten #476s:ää kahteen kertaan. Toinen kierros lähinnä varmistamaan jos väsymyksen johdosta onnistuin ekalla kerralla unohtamaan spotteja.

Kuva
Kuva

Esipesu: Valet Pro - PH Neutral Snow Foam
Pesu: Turtle Big Orange + Eurow lammaskinnas
Liuotinpesu: Motonet Liuotinpesuaine raakana
Glaze: PoorBoys - Black Hole
Vaha: Collinite #476s x2
Vanteet: Bilt-Hamber Surfex HD + CQuartz Iron X
Renkaat: Autoglym Instant Tyre Dressing
Lasit: Autoglym Fast Glass

Jälkiviisaana näin ensimmäisen kunnollisen "fiksauksen" jälkeen fiilikset oli hyvät, varsinkin kun parin päivän sisään tuli ekat sateet ja helmeily pinnalla oli kyllä älyttömän paljon parempi kuin aikaisemmin. Clayta olisi pitänyt käyttää molempien sivujen alalaidoissa, mutta laiskuuttaan ei tullut nyt jaksettua (seuraavan kerran sitten :P). Rehellisesti auto kaipaa kyllä ihan kunnon myllyä jotta pinnassa olevia naarmuja saa poistettua, joten seuraava sijoitus lienee DAS-6 ja vanhan auton kanssa pienen treenin jälkeen kokeilemaan että minkälaista jälkeä tähän saisi. Yksi lisätreenin paikka on kyllä kuvaamisessa ja kuvien kanssa kikkailussa, jälkikäsittelyn päätin kuitenkin tällä kertaa jättää näistä tekemättä.
Viimeksi muokannut kyyjonssoni, Pe Syys 30, 2011 10:52 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Audi A4 B8 -08 2.0 TDI 88kw
Annan muiden autojen olla puhtaita.

Juha U
Viestit: 4653
Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 8:24 pm

Re: Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Syys 29, 2011 11:43 pm

Nätti autohan sulla on. Musta on hieno kiiltävänä(itse tykkään) ja arvokkaan näköinen. Kyllä se myllytys on se paras juttu minkä autolle voi tehdä ja se mielen rauha, kun ne naarmut on poissa on parasta. Rotarylla itse opetelleena voin kyllä sitä suositella. Omaa autoani myllyttelin äsken tulevaa opticoat käsittelyä varten ja mukavaa oli, vasta äsken maltoin sisälle tulla :D

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Syys 30, 2011 6:52 am

^Ihan siisti pikku syysfiksi mutta:
-Clayta olisi tullut käyttää, ehdottomasti myös muillekkin osille kuin korin alalaidoille. "Jonkun muun omistuksessa olleista" lähtee ihan h*lvetisti likaa yleensä irti.
-BH ei varmastikkaan täytä niin paljoa kun toivoisi, kuten ei mikään AIO/Glaze -tuote. Lähinnä niitä pienenpieniä micronaarmuja, ei isompia.
-Olisko se seuraava ostos kuitenkin rotary ;) Jos autonakin/autoina on tommonen kovalakkanen.
Vain YKSI LSP!

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 2857
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Syys 30, 2011 8:15 am

No mikä ettei.

Panostat keväällä siihen fiksiin sitten. Jos meinaat myllyttää niin samalla voit turvallisesti käyttää claytakin. Talvi on sellaista aikaa, että jos vähänkään enempää koluaa noita suolattuja teitä niin silloin keväällä clay on paikallaan.

powermitsu
Viestit: 1154
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm

Re: Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Pe Syys 30, 2011 9:06 am

Mun mielestä tosta clayn käytöstä yläosissa voi joustaa jossei siellä ole "tunnettuja isoja epäpuhtauksia" eli esim pihkapaakkuja, mikäli auto myllytetään tai käytetään jotain kliineriä. Postaa vaikka tähän topicciin miten ton BH:n päällä pysyy vahat :) Ei kannata lähteä DAS6 kanssa liikenteeseen, osta vaikka joku halpa rotary. Harjoittelua se vaatii mutta DAS6 ei irrota kyllä tosta pelistä naarmuja. :)

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Syys 30, 2011 10:28 am

^Ei liene hirveen legittiä tietoa miten vahat pysyy kun kuten sanottu, ei ainakaan tekstissä lukenut että pinta olisi ollut puhdas ennen levitystä (Clay ja IPA wipedown).

Itse oon tehny semmosia likalöydöksiä claylla et itse en kyllä harkitsisi jättäväni auton yläosiakaan clayaamatta ekalla kerralla. Sen jälkeen on tietenkin ihan eri juttu. Pelkkä ajatus siitä että se p*ska pyörii siellä Glaze levityssienen ja pinnan välissä saa aikaan kylmiä väreitä. Mut tähän on varmaan yhtä monta mielipidettä kun on fiksaria.
Vain YKSI LSP!

Avatar
kyyjonssoni
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Touko 06, 2011 9:48 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Viesti Kirjoittaja kyyjonssoni » Pe Syys 30, 2011 10:56 am

Joo, kyllä se näin jälkikäteen (ilman teidänkin ehdottamista) kävi mielessä, että olisi pitänyt sitä clayta käyttää, mutta tuli siinä vaiheessa enemmänkin pohdittua sen mahdollisuutta naarmuttaa pintaa, kun sitä ei nyt kuitenkaan olisi tämän jälkeen mekaanisesti kiillotettu koneella. Joskaan toisaalta en vielä koe olevani aivan niin pedantti näissä asioissa kuin osa teistä kavereista, mutta ehkä se harrastuksen jatkuessa tulee kasvamaan vieläkin suurempiin mittoihin.

Kiitos myös tuosta rotary-vinkistä, täytynee se sitten laittaa ostoslistalle tuon DAS-6:sen sijaan. Muistan vain lukeneeni että saattaa osaamattomalla helposti jättää hologrammeja pintaan vai muistelenko nyt ihan väärin?

Eilisiltaista helmeilyä pinnasta (kännykkä + huono valaistus, mut onpahan kuitenkin)

Kuva

Kassellaan nyt että mitenkä pitkään tää setti päällä pysyy.
Audi A4 B8 -08 2.0 TDI 88kw
Annan muiden autojen olla puhtaita.

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Syys 30, 2011 11:01 am

Älä niistä holoista murehdi, ne lähtee kuitenkin käden käänteessä pois jos ja kun niitä ilmestyy. Eikä se väärin ole kun niitä tulee, varsinkin kun työstää karkeilla aineilla ja leikkaavilla pädeillä.
Mutta siihenhän ei pidä kiillottamista lopettaa, vaan siirtyy miedompaan aineeseen ja vähemmän leikkaavaan pädiin jonka jälkeen työstetään pinnat hellemmin ja hitaammilla kierroksilla = holoton pinta.

No tämä oppii kun tekee, mutta älä epäröi rotaryn ostamista!
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Avatar
kyyjonssoni
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Touko 06, 2011 9:48 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Viesti Kirjoittaja kyyjonssoni » Pe Syys 30, 2011 11:47 am

Näinhän se varmasti on, tekemällä oppii ja erityisesti että mitä enemmän sen parempi oppimisen kannalta. Täytynee nyt vähän katsella, että ostaisko jo lähimpään pariin kuukauteen vai odottaisiko ensi keväänalkua ennenkuin "sijoittaa" sen muutaman satasen laitteeseen.
Audi A4 B8 -08 2.0 TDI 88kw
Annan muiden autojen olla puhtaita.

Avatar
Posambique
Viestit: 2746
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Viesti Kirjoittaja Posambique » Pe Syys 30, 2011 12:32 pm

Claysta Urran +1

Katolla on lähes aina ollut noissa muiden autoissa (ja omassanikin välillä) jotain (olisko puista tippunutta?) melko kirkasta (silmille näkymätöntä) tavaraa,
jonka tuntee sormenpäillä hyvin pieninä likapartikkeleina, joskus ei meinaa edes tuntea. Vaan annas olla kun sen clayn vetäsee sille pinnalle, niin semmoinen (kerrasta riippuen) musta tai ruskea clay sieltä kurkistaa kun sitä ensimmäisen kerran lähtee taittelemaan. Usein sellaisia ruskeita pisteitä täynnä se clay. Itse olen vannoutunut clayn fani. Se on yksi lempituotteistani tässä hommassa, koska sillä saadun eron todella tuntee. Pinta tuntuu melkein myllytetyn liukkaalta jo clayn jälkeen.

On eri tapoja toimia, enkä minä missään nimessä halua tuomita tuota toimintatapaa. Toin vain oman mielipiteeni esille, se kai keskustelupalstojen idea on. Hieno työtä muuten ehdottomasti.
"Urku auki, pelti kii"

Antti-M
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Heinä 20, 2011 6:48 pm
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Viesti Kirjoittaja Antti-M » Pe Syys 30, 2011 5:16 pm

Vaikka normaalisti ei mersut iske suuremmin, tämä kyllä kolautti. Tosi hienoa hommaa, erottuupahan musta mersu harmaasta/hopeisesta massasta kunnolla edukseen!

powermitsu
Viestit: 1154
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm

Re: Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Pe Syys 30, 2011 10:42 pm

Pitää sen verran jatkaa aiheesta clay että välillä tulee kyllä vastaan semmosia tapauksia jossa savetus ei ihan hirveesti tunnu irrottavan mitään, mutta harvassahan nämä ovat ja yleensä omia autoja :D

Avatar
-JP-
Viestit: 1808
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:40 pm
Paikkakunta: Jääli

Re: Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Viesti Kirjoittaja -JP- » Pe Syys 30, 2011 10:44 pm

Hyvän näköistä jälkeä! 8-)
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Avatar
Reneto
Viestit: 75
Liittynyt: La Elo 06, 2011 7:58 am
Paikkakunta: Lahti

Re: Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Viesti Kirjoittaja Reneto » Pe Syys 30, 2011 11:33 pm

Dani kirjoitti:Älä niistä holoista murehdi, ne lähtee kuitenkin käden käänteessä pois jos ja kun niitä ilmestyy. Eikä se väärin ole kun niitä tulee, varsinkin kun työstää karkeilla aineilla ja leikkaavilla pädeillä.
Mutta siihenhän ei pidä kiillottamista lopettaa, vaan siirtyy miedompaan aineeseen ja vähemmän leikkaavaan pädiin jonka jälkeen työstetään pinnat hellemmin ja hitaammilla kierroksilla = holoton pinta.

No tämä oppii kun tekee, mutta älä epäröi rotaryn ostamista!
Mukava lukea näin kannustavaa tekstiä. Oma koneen hankinta ja pähkäily epäkeskon ja rotskun välillä kääntyi rotaryyn jonkin verran itsestä riippumattomasta syystä, ja hieman hirvittää, kun en ole koskaan mitään kiillotuskonetta käyttänyt :D
Vähän sama tilanne kuin kyyjonssonilla sikäli että auton merkki kyllä puoltaa rotarya.. Toivottavasti ei käy niin, että on pakko hommata epäkesko rotaryn kaveriksi.
Saahan sitä auton kiiltämään ilman konettakin, kuten tästäkin säikeestä voi nähdä, mutta kun detailing-kärpänen puree, niin se on menoa. Ei voi mitään :lol:

powermitsu
Viestit: 1154
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm

Re: Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Pe Syys 30, 2011 11:37 pm

Ei oo mitään väärää kahden kiillotuskoneen omistamisessa, ja kyllä halvemmillakin malleilla tulee toimeen. Toi powertechin kone on varsin pätevästi hoitanut hommansa. Ei todellakaan tarvitse ostaa kahta 300e konetta... Se on osaksi mukavuuskysymyskin toki että se parempi rotary on helpompi käyttää ehkäpä ja vähän helpommalla saa sen paremman jälken aikaan.

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Syys 30, 2011 11:42 pm

Varmin tapa se on hoitaa hologramitonta pintaa niin että karkean työn hoitaa rotaryllä (karvalla) ja pakotetulla epäkeskolla (vaahtomuovisella) hoitaa lopputyön!
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

powermitsu
Viestit: 1154
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm

Re: Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Pe Syys 30, 2011 11:46 pm

Dani kirjoitti:Varmin tapa se on hoitaa hologramitonta pintaa niin että karkean työn hoitaa rotaryllä (karvalla) ja pakotetulla epäkeskolla (vaahtomuovisella) hoitaa lopputyön!
Ja korostuu mitä tummempaan autoon siirrytään...

Juha U
Viestit: 4653
Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 8:24 pm

Re: Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Syys 30, 2011 11:51 pm

Kesällä rotaryn, kun ostin on epäkesko saanut olla laatikossa. Rotary on hoitanut homman hyvin ja siihen tottuneena en muuta enää huoli. Japanilaisen auton tuolla tänään viimeistelin ja hyvin toimi. Maltti on valttia tietenkin mutta, kun rauhassa tekee ja seuraa jälkeä niin kyllä sillä hyvä tulee. Aineet ja laikat tietysti vaikuttaa lopputulokseen ja niistä on paljon hyvää juttua täällä.

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Mercedes-Benz E320 (2004 / Obsidian Black)

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Syys 30, 2011 11:52 pm

Ekaa kertaa, kun rotarylla aloittaa nuo kiillottelut ja vielä tuohon mustaan autoon, niin oppirahat hologrammeista maksetaan. Mutta niin kuin Dani sanoi, niin turha niitä on pelätä. Eroonhan niistä pääsee, kun homman jujun hoksaa.
Kaikki liha tottelee kuria...

Vastaa Viestiin