Keskustelua kännyköistä!
Re: Keskustelua kännyköistä!
HTC julkaisi viime viikolla omat Windows mango puhelimet. Tuohan on se sama Käyttis versio joka Nokialaisiin pitäisi myös tulla. Jahka nuista rupeaa tulemaan testiä julki niin siitä saa aika hyvän käsityksen sitten mitä odottaa Nokialta.
Tässä taas nähdään se miten ihmisillä on niin eri lähtökohdat kaikkeen. IMO Anna päivityksessä ei sinällään ollut mitään muuta vikaa kuin se että siitä suurin osa oli hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa. Itse kun käytän Win7:aakin Win2k look efekteillä (parantuneen suorituskyvyn takia) ja mun mielestä kaikki graafinen parannus ja ikonien hienostelu on aivan turhanpäiväistä hommaa. Function over form. Sinällään kylläkin funktiot mun mielestä hieman parantuikin kys. päivityksen myötä mutta moni graafinen parannus hidasti puhelimen toimintaa. Mut esim. boot tapahtuu nyt 'bout 3 kertaa nopeemmin. Sama homma kun käynnistää ekan kerran niin ennen sai sen 30sec odotella et kysyy pin koodia. Nyt ehkä 2.
Noksun koko valikkonäkymä/toiminta on muutenkin ihan perseestä. Mulla on sitä varten asennettuna Grid (rinnalle asennettava softa mikä on Wannabe-Android -työpöytä). Suosittelen kokeilemaan jos ottaa pattiin.
Noksun koko valikkonäkymä/toiminta on muutenkin ihan perseestä. Mulla on sitä varten asennettuna Grid (rinnalle asennettava softa mikä on Wannabe-Android -työpöytä). Suosittelen kokeilemaan jos ottaa pattiin.
Vain YKSI LSP!
Tämä oli hyvä tieto! Ihan suomen kannalta ajateltuna Nokian olisi syytä onnistua. Mutta varsinkin älypuhelimissa ne on erittäin vahvassa takaa-ajo asemassa. Ja jos uusi windows puhelin flobbaa niin jokainen voi kuvitella mitä se merkitsee. Tuota pörssikurssia ei enää kovin paljon alemmaksi saa.Tuomas kirjoitti:Windows mobile ja Nokian käyttöönottama Windows phone ovat kaksi täysin eri tuotetta. Uusi winukka on kerännyt jopa aikalailla kehuja, jos suodattaa ihmisten perus nokia/windows-vastaisuuden pois. Mielenkiintoista nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Itse ainakin ostaisin erittäin mielelläni hyvän Nokian tulevaisuudessa. Tässä välillä on joutunut siirtymään HTC:n leiriin ja olen kyllä ollut varsin tyytyväinen. Desire Z on ollut käytössä reilun puoli vuotta ja väittäisin, että tuossa puhelimessa on melko lyömätön hinta/ominaisuudet-suhde. Rakenne tai akkukesto ei ole HTC:n parhaimpia puolia, mutta käytettävyys on enemmän kuin kunnossa.Mielenkiinnolla odotan windows nokiaa. On nimittäin windows mobile käyttöjärjestelmässä vähän työsarkaa, että se saadaan hyväksi. Viimeksi, kun kuulin niin siitä puuttui mm. Bluetooth ja usb rajapinnat. Ei kovin tärkeitä ilmeisesti?.!
E: Galaxy SII ei ole ainoastaa kallis vaan myös iso. Mun mielestä tuollainen puhelin ei sovellu enää taskussa kuljetettavaksi.
Aini, HTC:stä vielä. Korean insinööri on tuossa desiressä päättänyt suuressa viisaudessaan, että 150megaa on riittävästi muistia laitteelle... Aiheuttaa ainakin allekirjoittaneelle vähän ongelmia vaikka suurimman osan softista saakin asennettua muistikortille.
150mb

"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Itsellä HTC Desire HD ja olen ollut tyytyväinen. Akun kesto on se 1-2 päivää, mutta eipä paljoa enempää voi älypuhelimilta odottaa. Yöksi lataukseen tai seuraavana iltana. 8mp kamera, 720p HD-kuvaus. Mukana tulee 8gt muistikortti.
Keskustelua kännyköistä!
Mulla kohta 2 vuotta omana puhelimena iPhone 3GS ja käytettävyys on kyllä eri tasolla kuin työnokiassa (E5)
Keskustelua kännyköistä!
Omena 3gs löytyy täältäkin ja hermot menee. Tänäänkin 2 puhelua naps poikki ja omenalogo minuutiks ruutuun... Ei puhelimena kyllä tee mitään. Joka viides puhelunlähtö epäonnistuu, kaatuilee "tietokonekäytössä" kun selaa nettiä yms. kerran viikossa. Kaiutin toimii milloin huvittaa, kosteaa keliä ei kestä yhtään. Muuten käyttölogiikka on jees ja muutama muu toiminto, mutta varmaankin firmalle otetaan nokiat seuraavaks...
Edellinen nokia 5800 toimi muuten hyvin mutta kaiutin hajos kahdesti.
Edellinen nokia 5800 toimi muuten hyvin mutta kaiutin hajos kahdesti.
Wannabe-OCD
Keskustelua kännyköistä!
Mulla ollu 2 vuotta 3GS ja yhden ainoan kerran on mennyt jumiin, että on pitänyt virrat katkaistu. Puheluissa ei "mitään" ongelmia. Toki muutaman kerran vuodessa pätkäissyt puhelun poikki, mutten näitä mun tapauksia kyllä suorilta laittais puhelimen piikkiin.
Ei ongelmia edes kosteuden kanssa. Monesti töissä tulee hikoiltua niin, että puhelin kosteana reisitaskussa, mutta ei mitään ongelmia. Eikä ole imenyt hiontapölyä näytön sisään kuten nokialaiset, varsinkin se iskun-paskan-veden-pölyn-yms. "kestävän" joka imee hyvin pölyä, eikä kestä ainakaan raksahommissa samaisessa reisitaskussa.
Akkukin kestää muutaman päivän hyvin jos ei koko aikaa surffaile netissä tms. Toissa-aamuna otin latauksesta ja vielä on 38% akkua jäljellä. On surffailtu netissä, katsottu jotain pätkiä youtubesta ja areenasta, käytetty tapatalkkia, pelattu ja puhuttu jonnin verran.
Ei mulla ainakaan ole moittimista akun kestossa. Ainut, että radio syö n. 3 tunnissa akun tyhjäksi. Syö enemmän kuin videoiden katselu.
Kaikin puolin olen ollut tähän tyytyväinen. Käyttis varsinkin on todella sulava ja 32giganen sisäinen muistikortti riittää mulle liiankin hyvin.
Ei ongelmia edes kosteuden kanssa. Monesti töissä tulee hikoiltua niin, että puhelin kosteana reisitaskussa, mutta ei mitään ongelmia. Eikä ole imenyt hiontapölyä näytön sisään kuten nokialaiset, varsinkin se iskun-paskan-veden-pölyn-yms. "kestävän" joka imee hyvin pölyä, eikä kestä ainakaan raksahommissa samaisessa reisitaskussa.
Akkukin kestää muutaman päivän hyvin jos ei koko aikaa surffaile netissä tms. Toissa-aamuna otin latauksesta ja vielä on 38% akkua jäljellä. On surffailtu netissä, katsottu jotain pätkiä youtubesta ja areenasta, käytetty tapatalkkia, pelattu ja puhuttu jonnin verran.
Ei mulla ainakaan ole moittimista akun kestossa. Ainut, että radio syö n. 3 tunnissa akun tyhjäksi. Syö enemmän kuin videoiden katselu.
Kaikin puolin olen ollut tähän tyytyväinen. Käyttis varsinkin on todella sulava ja 32giganen sisäinen muistikortti riittää mulle liiankin hyvin.
En tiä mikä susiyksilöt meille on eksynyt. Työkaverin puhelin samanlainen... Vai voisko Sonera operaattorina vaikuttaa. Uusimmat päivitykset on kyllä luurissa. Joka yö täytyy kyllä ladata, muuten loppuu leipä seuraavana päivänä... Enkä edes puhu kovin paljon.
Wannabe-OCD
^Sonera operaattorina (Suomen vanhimman tukari raudan omistajana) varmasti vaikuttaa omansa mutta en laittaisi sen piikkiin muutakuin liikkeellä ollessa puhelimen katkeamiset tai huonon kentän alueella sen että alkaa suoriltaan tuuttaa (ei ns. yritä edes).
Mut mun vinkki edelleen: Älä vaiha Noksuun
Mut mun vinkki edelleen: Älä vaiha Noksuun
Vain YKSI LSP!
C7 kävin äsken noutaa huollosta, oli piirilevy rikki kuten veikkasin (ei nostanut sentään savuja). Olivat vaihtaneet uusimman?! piirilevyn, eli ovatkohan tehneet jotain muutoksia komponenteille, luultavasti.
Nyt taas himaan ja luuri lataukseen, alkaa taas armoton räpläys jotta saan luurista ns. toimivan.
6.9 - 15.9 oli luuri huollossa.
Nyt taas himaan ja luuri lataukseen, alkaa taas armoton räpläys jotta saan luurista ns. toimivan.
6.9 - 15.9 oli luuri huollossa.
Nokia 5800 XM ostin heti kun aikanaan tuli kauppoihin. Vieläkin toimii vaikka luulin viimeisen kastumisen jälkeen että se oli siinä. Puhelin oli taskussa ja sateella tein hommia ulkona. Sieltä tuli vettä kun kääntelin puhelinta
Viikonlopun annoin kuivua ja putsailin sitten pumpulipuikolla ja IPA:lla.
Toisaalta jos se olis hajonnu olis "joutunu" ostaan uuden.
Toisaalta jos se olis hajonnu olis "joutunu" ostaan uuden.
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.
Itellä pari päivää ollut käytössä Samsung Galaxy S2. Ja on edelliseen (i-phone 3g) verrattuna ihan helvetin hyvä luuri! Hyllystä löytyy lisäks vielä Nokialta X6, N95 ja E90. Nokia tosin alkaa olemaan itsellä kyllä historiaa...
Tuo Samsung Galaxy S II vaikuttaa kyllä pirun kivalta luurilta, mutta se hinta 
No onko kytkyt pois laskuista? Kännyköissä on se hassu homma että monesti osamaksulla tulee halvemmaksi jos laskee paljon luurille jää hintaa/kk liittymän kanssa.
- HKDetailer_FIN
Kuten on jo monet sanoneet, kyllä Samsungin tuotteet taitaa olla parhaita tällä hetkellä. Galaxy S plus tai S2, kumman persaus paremmin kestää, siinäpä oivalliset valinnat. Itselläni on muuten Samsungin Galaxy Ace joka on aika uusi malli, keskiraskaan sarjan älypuhelin. Olen ollut siihen tosi tyytyväinen ja oli vielä keväällä ihan järkevä hankinta, mutta ei nyt enää, kun samalla hinnalla saa järeämmän S plussan. Näyttää S+:aa operaattorit kovin halvalla tarjoavan. Ja S2 on sitten parasta mitä markkinoilta tällä hetkellä löytyy.
Urran: mites sulla kun on myös tämä C7 niin mitä sähköpostiohjelmaa sä käytät? Itse käytän tätä mikä on luurissa jo vakiona, mutta jotenkin tuntuu ettei se ilmoita uudesta postista mitenkään nopeasti, ilmoittaa siitä sitten joskus, päivitystiheydelläkään ei tunnu olevan kovin suurta merkitystä?
Pitääkö ohjelma jättää taustalle auki syömään akkua, vai wtf?
Pitääkö ohjelma jättää taustalle auki syömään akkua, vai wtf?
^Mul on käytössä ihan Mail for Exchange ja Gmail tilillä se POP3/IMAP (en muista kummalla) käyttävä. Molemmat siis ihan noksun omia. Mulla on päivitysväli määritetty arkipäivisin 8-16 kokoajan (rehellisesti nopeempi kun Outlook. Alkaa piipittää ja sit voikin tähyillä outlookista että kohta se tulee
) ja iltasin päivitys taitaa mennä 15min välein. En tosta Gmailista niin tiedä mut MfE ainakin päivittää ihan suht liukkaasti noi. Harmittaa vaan kun Noksun Sleeping Screen tai Bubbles ei kumpikaan koe että sähköpostiviestit on "uusia viestejä" 
En tiiä, periaatteessa ohjelma varmaan on "kokoajan" päällä kun mul on yhdellä ruudulla se widgetti molemmista maileista. Niinku sanottu, yöks sen joutuu viimeistään aina laittaa lataukseen niin kyl mul on bluetoothit yms. melkein aina päällä, kuluttamassa akkua
En tiiä, periaatteessa ohjelma varmaan on "kokoajan" päällä kun mul on yhdellä ruudulla se widgetti molemmista maileista. Niinku sanottu, yöks sen joutuu viimeistään aina laittaa lataukseen niin kyl mul on bluetoothit yms. melkein aina päällä, kuluttamassa akkua
Vain YKSI LSP!
Onko Desiren kamera tosiaan näin hanurista vai onko mulla joku maanantaikappale? Eilen vasta kunnolla tajusin kun vertasin muijan Galaxy S:n jälkeen.
Se kamera on ihan susi.
Re: Mikä ilostuttaa?
Mikäs siinä mätti? Oon nimittäin suunnitellut tuota itselle seuraavaksi puhelimeksi samsungin tilalle, joten käyttökokemukset kiinnostaisi...RTU kirjoitti:Kaveri osti vaimolleen synttärilahjaksi Lumia 800 ja vituiks män, ihan paska puhelin jos ihan saa sanoa.. Mutta sai sen parikymppiä alle 400e.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
^Ensinnäkin vaati jonkun mini simkortin, ei kuulemma käy nämä normi "ihan vitun pienet jo ennaltaan" .. Ja sitten on kuulemma ollut ihan hemmetin vaikeakäytttöinen koko puhelin.. En osaa sanoa muuta huonoa tuosta paitsi että jo sana Windows pitäis jo pistää hälytyskellot soimaan.. Anna mennä vaan ja hanki se uus nokian paska ja kerro tänne oma mielipiteesi..
JP ei kannata kuunnella android fanittajien puheita ja esim iphonen 4 on kanssa se mini-sim käytössä eikä sen perusteella voi mun mielestä puhelinta haukkua.
Itse en henk.koht. hanki vielä hetkeen minkään muun merkkistä puhelinta kuin Nokian, kyllä Nokia ainakin mun tuttuja vielä sen verran paljon suomessa työllistää.
Itse en henk.koht. hanki vielä hetkeen minkään muun merkkistä puhelinta kuin Nokian, kyllä Nokia ainakin mun tuttuja vielä sen verran paljon suomessa työllistää.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Lumia löytyy meidän työpaikalta muutamalta ja on sitä tullut itsekin testattua. Käyttöliittymä on viimeisen päälle sulava käyttää ja tuo on selkeästi tällä hetkellä paras Windows-puhelin. That being said, huomioon kannattaa ennen hankintaa ottaa käyttötarpeet. Itse olen useamman vuoden Android-käyttäjänä jo niin naimisissa Googlen palveluiden kanssa (maili, picasa, kontaktien synkkaus, käytössä olevat softat, google + jne jne), että vaihto toiseen käyttikseen olisi lähes mahdotonta.
Sen sijaan, mikäli ei käytä mitään näistä, tai käyttää niitä semmoisessa toiminnallisuudessa, joka Windows- ja Apple-puoleltakin löytyy, eli esim perus gmail, joka tietty toimii kaikkialla - valitsisin kyllä itse Winkkaripuhelimen seuraavaksi. Tosin odottaisin sitä WP8 julkaisua ensin....
Sen sijaan, mikäli ei käytä mitään näistä, tai käyttää niitä semmoisessa toiminnallisuudessa, joka Windows- ja Apple-puoleltakin löytyy, eli esim perus gmail, joka tietty toimii kaikkialla - valitsisin kyllä itse Winkkaripuhelimen seuraavaksi. Tosin odottaisin sitä WP8 julkaisua ensin....
BMW M6
Mulla kans mielessä tuo Lumia 800, mutta katotaan nyt mihin suuntaan tuo seuraava ISO päivitys (Belle) vie tämän mun nykyisen Nokia C7:n.
Vois siirtyä tonne kännykkätopiciin juttelemaan luureista, olis ihan ajankohtaista ainakin itselleni
viewtopic.php?f=20&t=1082&p=25080#p25080
Vois siirtyä tonne kännykkätopiciin juttelemaan luureista, olis ihan ajankohtaista ainakin itselleni
viewtopic.php?f=20&t=1082&p=25080#p25080