Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ti Heinä 19, 2011 12:05 am

On ollut aika hiljaista tuo postailu tänne näyttämö puolelle, joten otetaanpas itseä niskasta kiinni, kun nyt lomalla on aikaa. Tämä on vähän erilainen projekti, mihin täällä on totuttu. Valmista ei tule ensimäisessä postauksessa, mutta varmaan tämän viikon aikana. Mikäli ylläpito katsoo, ettei tällaiselle tarinalle ole sijaa tällä foorumilla, niin ottakaa ihmeessä pois. En vedä herneitä nenään... :lol: Siinä tapauksessa palaan ehkä asiaan, kun on loppukiillottelujen aika...

Suutarin lapsilla ei ole kenkiä ja niin on vähän ollut tämänkin auton suhteen. Itseäni ei hirveästi ole kiinnostanut tuota autoa hieroa, kun siinä on ollut vähän suurempiakin korjattavia kohteita... :roll: Ei nappaa hieroa jotain konepeltiä, kun tietää, että takapaksissa on sen luokan ruostetäplä, että oksat pois!!! Vaikka kuinka kiiltäis ja olisi pesunaarmutonta, niin ei se silti ole hyvä, jos kyljessä on lommo ja takakontissa kasvaa ruoste... :roll: Ainahan saa toki hyvän valitsemalla sopivat kuvakulmat... :lol: ...mutta kun pitää olla kunnossa, niin se on sitten myös kunnossa!!!

Auto koki kohtalaisen kovia viime syksynä ja menneenä talvena, joten sen fiksi siiryi hieman tulevaisuuteen. Sattuuneesta syystä en saanut autoa työn alle keväälläkään, joten kesälomaan asti taas venyi töistä johtuen. Puskurista kurkisti kettu, konepelti tuli tuulilasiin kesken ajon, joten näistä johtuen syystalvella autoon maalattiin Laakkosen toimesta puskuri, konepelti, etulokasuojat ja katto, sekä tuulilasi vaihdettiin uuteen. Eli keula on uutta osaa ja maalia puskuria ja tuulilasia myöten. Tosin "ammattimaalarin" jättämään viimeistelyjälkeen palataan sitten loppukiillottelujen yhteydessä... :lol:

Loppu auto jäikin sitten allekirjoittaneen huoleksi. Kaikki autothan ovat näennäisesti hyvän kuntoisia tai oloisia, kun sopivasti katsoo...

Kuva

Mutta kun aletaan tarkemmin tutkimaan, niin korjattavaa löytyy... :roll: Hieman näytettä Saksalaisen insinöörityön hedelmistä... Kukkaa...

Kuva

Ja vähän lähempää tarkasteltuna...

Kuva

Kuva

Kuva

Joskos tuota vähän purkaisi tieltä pois noita muoviosia ja kurkistaisi vähän syvemmälle... :roll:

Kuva

No niin, kuka vittu näitä oikein suunnittelee...

Kuva

Eihän ne tietenkää takakontiin rajoitu, vaan kyljistä löytyy perinteiset parkkipaikka kolhut...

Kuva

Edellinen omistaja yrittänyt "häivyttää" kolkun pensselimaalilla... :lol:

Kuva

Ja sitten tietysti kauttaaltaan näitä kiveniskemiä ympäri autoa

Kuva

Homman nimihän on se, että vaikka omistaisin millaisen myllyn, niin hyvää ei tule. Vaikka valitsisi millaiset kuvakulmat... :lol: Eli on aloitettava "hieman" kauempaa, kuin valitsemalla sopiva laikka ja aine kombinaatio, jolla lähtee mahdollisimman vähän lakkaa pinnasta...

Perus pesujen jälkeen kombinaatioksi valittiin paineilma epäkesko + P320 hiontapaperi... :lol:

Kuva

Ei muutakuin sopivalla paineella ja nopeudella käsiteltävät pinnat läpi. Tässä vaiheessa ei tarvinnut murehtia aineen määrästä...

Kuva

Kuva

Kun on käyty läpi karkeimmalla kombolla, siirrytään tietysti jälkien peittelyyn eli oikaistaan lommot. Tähän valitaan parasta, eli dynaaminen voimakaksikko:

Kuva

Kitti vain ja ainoastaan puhtaalle pellille tai karhennetylle 2K -kamalle. Tässä tapauksessa karhennus P100 paperilla

Kuva

Kierros lasikuitukittiä pohjalle

Kuva

...ja perään viimeistelykitti... Viimeiset hionnat jäykällä alustalla käsin, jotta saadaan suoraa pintaa.

Kuva

Samalla tietysti työstettiin noita varsinaisia ongelmakohtia, eli ruostepaikkoja. P120 laikka epäkeskoon kiinni pellit paljaaksi. Löytyyhän sitä tervettäkin pintaa, mutta puhallettavaa jäi. Mitään, siis MITÄÄÄN ruostetta ei saa jäädä pohjalle. Se tulee sieltä läpi varmasti. Kuukauden / vuoden päästä...

Kuva

Ja hiekkapuhallettuna...

Kuva

Rauta on herkimmillään puhalluksen jälkeen ja se alkaa reagoida hyvin nopeasti kosteuden ja suolojen kanssa, joten puhallettuihin kohtiin pyyhkäisin sinkkimaalia odottelemaan jatkotoimenpiteitä.

Kuva

pahimmat paikat kerittiin tänään käymään läpi vingulla ja teräslaikalla. Puhallus sai jäädä huomiselle.

Kuva

Muistakaa suojata itsenne asiallisesti, kun puhaltelette. Vähintään silmät. Puhalteluun käy vallanmainiosti Bilteman hiekkapistooli pitkällä kumiletkulla. Halpa ja keraaminen nokka. On kestänyt jo useat säkilliset ja juuri sopiva pieniin puhalteluihin. Hiekkaa jostain paikallisesta liikkeestä ja mielellään hienolla raekoolla.Tällä kertaa satuin ottamaan säkillisen myös Biltemasta.

Kuva

Tässäpäs ensimmäsen päivän saldoa. Huomiselle jäi vielä vähän puhallettavaa ja korin hiontaa. Jos Jeesus suo ja ei ole ukkonen, niin huomisen jälkeen korin pitäisi olla jo hiontaväreissä... :lol:

Tavoite on, että lauantaina kaverin häissä ajellaan uudessa maalissa olevalla autolla, jossa pyörii uudet vanteet alla... 8-) Jäljellä vielä noin arviolta:

- hiontaa, puhallusta ja kittailua
- epoksit/hapot, hiontavärit ja viimeiset kittailut
- maalit ja lakat
- vanteiden kokoamista
- vesihionta ala abralon
- myllytykset ja vahailut
- kruisailua ja perseet olalle häissä... 8-)

- Henkka -
Viimeksi muokannut Hynde, Ti Heinä 19, 2011 10:03 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kaikki liha tottelee kuria...

Miktoy
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2011 5:12 pm

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja Miktoy » Ti Heinä 19, 2011 12:16 am

HUH HUH!!! :o Täytyy kyllä nostaa hattua kun jaksaa näin pitkän kaavan mukaan "myllyttää" autoa! :)

Tätä olisi hieno seurata ihan vaihe vaiheelta siihen myllytykseen ja vahaukseen asti sekä nähdä nuo vanteet auton alla. Toivottavasti jaksat kirjoitella vielä tännekin ja lisäillä kuvia tuon projektin jälkeen.

Avatar
Anzafin
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 10:06 pm
Paikkakunta: Kajaani

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja Anzafin » Ti Heinä 19, 2011 12:17 am

Erinomaista!

Kyllä täällä tällaiselle on aina sijaa! Tässähän tehdään ihan oikeaa turnaroundia käyttikselle. Hattua nostan työtahdille jos ensi viikonloppuna on jo maalattu. En siis epäile pätkääkään, tallaiset urakathan ovat juuri sellaisia että ne pitää ryskätä alta pois kerralla niin se on sitten tehty.

Jään seuraamaan :mrgreen: !

Kuva

- Antti -

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ti Heinä 19, 2011 12:33 am

No hyvä, jos ei mene jo SEN rajan yli. Foorumihan on "detailing" aiheinen ja ehkä se raja menee näiden maalailujen osalta noissa kynäruiskulla tehtävissä korjauksissa, jotka liittyvät maalipinnan korjauseen? No, yhtä kaikki. Teen tästä sellaisen stoorin, jossa kerron tekemäni vaihe vaiheelta aineet ja laitteet mukaan luettuna.

Mutta muistakaa!!!!!! EN OLE AUTOMAALARI JA EN OTA VASTUUTA, JOS JOKU SAA AHAA IDEAN JA TEKEE SAMALLA TAVALLA PERÄSSÄ!!! Kerron vain rehellisesti omista työskentelytavoista ja toivon, että niistä on apua tulevaisuudessa jollekin muulle... ;)

- Henkka -

PS. Tavoitteita pitää olla ajallisesti tai muuten nämä jää roikkumaan. Osaltaan sen takia postasin tämän tänne nyt, jotta tulee varmasti tehtyä... :lol:
Kaikki liha tottelee kuria...

Jiri
Viestit: 93
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2011 3:22 pm

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja Jiri » Ti Heinä 19, 2011 7:40 am

Hieno projekti ja todella hienon värinen E39! On kyllä ehkä paras tapa viettää kesälomaa 8-)
Näitä on aina mukava seurailla ja kaivaa motivaatiota omiin vaiheessa oleviin projekteihin.

...BTW noi 4CR pakkelit on kyllä parhaita ikinä!
Oletko muuten pakkelin hionnassa kokeillut noita Mirkan Abranettejä? Tulee helpolla suoraa pintaa eikä ole aina paperi tukossa. 1 2

Minkälaisella vehkeellä puhaltelet noita pieniä ruostepaikkoja? Jonkunlainen pieni/näppärä puhallussysteemi pitäisi hankkia :?

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Heinä 19, 2011 8:18 am

Joo ainakaan itsellä, enkä usko että muillakaan ylläpitäjillä on mitään kys. projektikertomusta vastaan. Päinvastoin. Ei pysty kuin hattua nostaa tälle toiminnalle! Kun itekkin osais :(
Vain YKSI LSP!

Avatar
_nixu_
Viestit: 2615
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 11:27 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Ti Heinä 19, 2011 8:46 am

Tuolla menolla on E39 melko nopsaan upeassa kunnossa!

Kohta on jonossa "asiakkaita" oven takana jos jälki on priimaa ;)
E53 X5 3.0D

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 2857
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Heinä 19, 2011 9:29 am

Projekti: Pientä kesäfiksausta :D

Jatkoa odotellessa.

Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ti Heinä 19, 2011 9:58 am

Vau, hienoa nähdä kun tehdään eikä meinata. Pitääkin varovasti raotella listoja omasta kun tiedä mitä sieltä paljastuu. :?

Avatar
Demon
Viestit: 1965
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja Demon » Ti Heinä 19, 2011 10:00 am

Minkälaisella vehkeellä puhaltelet noita pieniä ruostepaikkoja? Jonkunlainen pieni/näppärä puhallussysteemi pitäisi hankkia
Jiri olikin kysellyt jo aikasemmin. Ja itsellä samat kyssärit :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ti Heinä 19, 2011 10:12 am

Perhana, piti eilen jo laittaa kuvat noista puhalluslaitteista... :oops: Noh, korjasin tilanteen ja päivitin ensimmäistä viestiä ja tarkemmin sen loppuosaa, eli sinne kurkkaamaan... ;)

Tämän projektin tiimoilta tutustuin Jiri noihin Abranet hiontapyörylöihin. Eli vetelin pintoja osan matkaa sillä ja vaikutti kyllä pätevältä. Itse tallaa en ole kokeillut ja voisihan noita joskus tulevaisuudessa testata, jos ovat hyviä. Nyt olen pärjännyt ihan sellaisella Hong kongin pitkähköllä alustalla, johon saa kiinni hiontapaperia, mutta niissä tosiaan vituttaa väliin se tukkeentuminen... :roll:

Ulkona näyttää sitten olevan melko arvelluttava keli... :evil: Olisi mukava tehdä noita koritöitä pihalla, niin ei tarvi mennä talliin sotkemaan. No, täytyy juoda pari kuppia kahvia ja katsella vähän aikaa, että mihin päin tämä menee. Ainahan sitä päiväksi löytyy muita sisähommia, kuten vanteiden kasailut ja kiillottelut... 8-)
Kaikki liha tottelee kuria...

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Heinä 19, 2011 12:25 pm

^Liitähän tähän topicciin kuvia niistä vanteistakin. Pitikin muuten kysyä et meinasitko hioo täysin aplarittomaks ja myllätä ne vanteetkin? :D

Yritän päästä käymään täs joku päivä niin pääsis ihastelemaan sun projektia. Samalla kyselee tyhmiä tietty. Tosin tänään lupasin viedä emännän elokuviin..
Vain YKSI LSP!

Avatar
patonki
Viestit: 259
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 8:08 pm

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja patonki » Ti Heinä 19, 2011 1:22 pm

Loistavaa! Tämmöisiä tabuja yms "rajoja" rikkovia projekteja on aina seurattava, näistähän voi vielä oppiakkin jotain :) Kiitokset ja pidähän yllä samaa linjaa.
"Life is too short to be pissed of all the time"

hattiwatti
Viestit: 530
Liittynyt: Ke Marras 17, 2010 7:26 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » Ti Heinä 19, 2011 4:10 pm

Hieno projekti Hynde! Jatkoa odotellessa :P

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja Dani » Ti Heinä 19, 2011 8:46 pm

Todella asiallista työtä, Arvostan Suuresti!

..nyt tiedän kenen luo tulen kun pitäis tuo yksi lokarinkaari fiksata, sen minkä sulle silloin näytin ;)
Eka pitäis bokata kaaret kunnolla ja sit maalata tuo yksi ongelmakohta.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Casull
Viestit: 102
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 2:16 am
Paikkakunta: Nivala

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja Casull » Ti Heinä 19, 2011 10:04 pm

Ihmisluonteella on monia eri piirteitä ja ihmisillä kyky tuntea monia erilaisia tunteita, joista jotkin ovat toisistaan hyvinkin poikkeavia.
Hyviä, huonoja ja monia siltä väiltä.
Joskus tulee pintaan ne hyvät, joskus huonot, mutta tiede ei tunne kuin yhden tavan saada ihmisestä kerralla esiin niitä kaikkia yhtä aikaa.

Viha, raivo, vitutus, ilo, riemu, helpotuksentunne, ahdistus, pelko, rakkaus, tarpeellisuuden tunne, tekemisen riemu ja tuska, näin muutamia mainitakseni.

Tämä ainoa tapa on täyttää ihmisruumiin kaikki mahdolliset kolot, reijät, aukot ja välit hiekalla sekä hikistyttää koko ihminen päästä varpaisiin niin että kaikki vaatteet liimaantuu ihoon kiinni.

Näppärin keino tuon vivahteikkaan tilan aikaansaamiseksi on pakottaa kyseinen ihmisyksilö puhaltamaan jotain hiekalla. :roll:
BMW:n dieselmoottorien läppäleikkaukset ja muuta teknistä vertaistukea Nivalan seudulla
040-5113911

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ke Heinä 20, 2011 1:11 am

KAIKKI EI AINA MENE NIIN KUIN STRÖMSÖSSÄ... :roll:

Aamulla herättiin ukkosen ja sateen sekaiseen päivään, mikä tarkoitti, että koritöitä ei ole heti tiedossa, koska haluan tehdä niitä ulkona. Niinpä päätinkin, että tehdään noita vanteita alta pois. Pienet kiillottelut ja kasailut, niin voi sitten ihailla valmiita vanteita... 8-) Noh, ei ihan tuubiin menny kaikki... :roll:

Otetaan kuitenkin pari päivää ajassa takaisin, ennen tämän päivän turinoita. Urranin pyynnöstä vannestoorit myös tähän topiciin.

Tosiaan viikonloppuna jo aloittelin noiden vanteiden parissa puuhastelun. Vanteet olivat hyvässä kunnossa, joten mitään suurta ei ollut tiedossa takalipit tulivat uutena Saksasta ja näillä päädyttiin noin kokoon eteen 9x18 ja taakse 11x18. Etulipit varmaan päivitellään vähän isompiin ensi talvena, mutta hankitaan nyt kokemuksia ensin näillä, niin näkee, että miten pyörii alla. Muutamia kuvia sattui löytymään noiden työstöstä.

Perus pesut alkuun, koska jarrupölyä oli RIITTÄVÄSTI sisäkehissä. Ulkoa varsin siistit, mutta kovin ujon kokoiset... :mrgreen:

Vanteet sellaisena, kuin ne minulle tulivat. Kauan olen kuolannut näitä... :ugeek:

Kuva

Kuva

Varsin ujon kokoiset, mutta eiköhän ne tuosta korjaannu, näillä Saksa tuliaisilla (3,75")

Kuva

Kaikin puolin siis hyvässä kunnossa, mutta sisällä perinteistä paskaa...

Kuva

Pesuun Stjärnagloss Hjul pH Neutral pesuainen 1:1.

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=STG-HJUL-16

Varsin mukavan oloinen pesuaine ylläpitopesuun, koska on geelimäinen, antaa pitkän työstöajan ja pitäisi olla myös jollain tapaa vahaturvallinen. Poistaa likaa ihan ok, mutta ei mitään todellista lian tappajaa. Tulipa kuitenkin kokeiltua tätäkin...

Pintaan

Kuva

Sudilla perään

Kuva

Mitään wow ilmiötä ei tullut, eli aika siirtyä oikeisiin aineisiin. IronX ja homma toimii...

Kuva

Sen jälkeen ei tarvinutkaan, kuin poistella liimaa ja pikeä. Köyhän miehen ITR kokeilussa... :lol:

Kuva

Vanteet purkuun. Hionta P320 hiontapaperilla, hyvät rasvanpoistot ja Debeerin 2K -hiontakamat päälle. Sisäkehät saavat nyt kelvata tuollaisina, koska ovat ihan hyvässä kunnossa. Mikäli tarvitsisi niitä ehostaa, niin hiekkapuhallus, epoksi, hinkkaväri ja maalit sekä lakat. Mitään lakkojahan ei siis tarvinnut esim. Nirtomorsella poistaa, koska pinnat olivat hyvässä kunnossa.

Kuva

Seuraavana päivänä hionta P500 paperilla, hyvät rasvanpoistot ja ei muuta kuin maalit ja lakat pintaan...

Kuva

Maaliksi tuli ensimmäistä kertaa itselleni vesiohenteinen, Debeerin 900 -sarjan kultainen Jaune D'or metallic. Sopivan tumma kultaisen sävy, joka sisältää runsaan kidekoon -> tästä se flakepop syntyy... ;)

Kuva

Hamann Motorsport PG-1 8-)

Kuva

Kuva

Kuva

Lähikuvaa kidekoosta...

Kuva

Tämä herää varmasti mukavasti eloon auringossa... 8-) Itse olen ERITTÄIN tyytyväinen valitsemaan sävyyn!!!

Noh, takaisin tähän päivään. Eli sateen vuoksi päätin aloittaa päivän tallissa vanteiden parissa. Piti saada koottua kaikki vanteet pienen kiillottelun jälkeen, mutta tuli vähän mutkia matkaan... :lol:

Turvallisella kombolla mentiin. AEG, Scholl S17+ ja CCS oranssi 4" ja pari ahdasta paikka käsin tuolla jollain pädillä ja S17+:lla.

Kuva

Tähän väliin täytyy sanoa, että nousee pikku hiljaa ehdottomasti ykkös kiillotusaineeksi, jota olen käyttänyt!!! Toimii kuin metrinen halko, on nopea, leikkaa ja viimeistelee oikeissa käsissä ja oikeilla metodeilla. Reippaasti ainetta padiin, nopea levitys pienillä kierroksilla, työstöön riittää 1200 - 1500 rpm ja vain 30 - 60 sek... :shock: Tarvittaessa voi vetää vielä lopuksi pienillä kierroksilla zenith tyyppisesti. Pienet kierrokset -> EI LÄMPÖÄ!!! Erittäin vakuuttavaa ainetta. Tänään joutui vielä erityisen haasteen eteen, koska vanteille vedetty lakka oli Debeerin nano-lakkaa 8-214, joka oli minulle myös täysin uusi kokeilu...

http://www.motip.fi/1-De-Beer-automaali ... ducts.html

Vittumaisen oloinen lakka kiilloitettavaksi, koska on tahmean oloinen, suorastaan tuntuu kuin kiillottaisi kumia... Näihin ei sovellu kaikki kiillotusaineet, mutta S17S+ liukui kuin kotonaan. Toimii siis erikoisimmilla pinnoilla, kuin perinteistenkin kirkaslakkojen yhteydessä.

Eli täysin uusi maalityyppi ja lakka oli itselläni kokeilussa. Vesiohenteisen kanssa on omat kiemuransa, lähinnä haihdutusajan kanssa, joka on selkeästi liuotinmaaleja pidempi. Jokainen lakka on myös omanlaista ja käyttäytyy tietyllä tavalla. Mutta kun pysyy Debeer / Valspar linjalla, niin tietää aina suurinpiirtein, mitä saa. LAATUA!!!

Tähän nähden maalaus sujui kylmiltään erittäinkin hyvin ja olen tyytyväinen jälkeen. Tänään katsellessani vanteita tarkemmin, niin yhden kuprun löysin. Valuma...

Kuva

Mutta tuohan nyt on vielä pientä ja samaa tulee ammattilaisillakin tuon tuostakin. Silloin pitää vain tietää, että mitä tehdään. Vesihionta ennen myllytystä.

P1500

Kuva

P2500

Kuva

ja lopuksi vielä P3000. Leidi hoplaa ja ongelma on hävinnyt... :lol:

Kuva

Tämä lähtee jo melkein käsinkin kiillottamalla... ;) S17+ toimi siis käsin kiillottaessakin erittäin hyvin.

Tässä vaiheessa vanteet olivatkin valmiit, kunnes sattui haaveri... Ryysäsin yhden kehän oikein kunnolla pitkin lattiaa ja teräviä osia... :evil: VITTU SAATANA PERKELEET lentelivät tässä vaiheessa pitkin tallia ja hermot pinnassa...

TUPAKKATAUKO ja tuhojen tutkintaa. Kyllä, pehmeä pinta rikki pohjiin saakka... Vitun vittu sentään...

Kuva

Joko kokonaan uusiksi tai paikkamaalaus... Niin kuin edellisestä kuvasta huomaa, niin päädyin jälkimmäiseen. Kevyt hionta vauriokohdista ja Taika-Jim paikalle...

Kuva

Iwatan kynäruisku pelastaa paikasta kuin paikasta... 8-) Onneksi päivitin tämänkin kaluston ihan vasta kunnolliseen, jolla saa tolkullista jälkeä. Korjauksesta tuli (vaikka itse sanonkin) todella hyvä ja huomenna näytetään vähän vesihiomapaperia ja myllyä, niin ei huomaa kuin suurennuslasilla. Oheinen laite pitäisi löytyä jokaisen fiksaajan salkusta, koska sillä hoidetaan ne kohteet, joihin mylly ei pysty... 8-)

Eli tästäkin kuitenkin selvittiin kuin selvittiinkin... :lol:

Illasta sadekin loppui ja aurinko tuli esille. Koska olin tarkkana kuin peräruiskeen antaja, niin singahdin vielä illasta autonkin kimppuun. Viimeiset puhaltelut ja sinkkivärit perään.

Kuva

Korin pyyhin puhtaaksi ja hioin vielä tarvittavat kohdat, jotta kaikki olisi valmista maaleille...

Kuva

Ja aina halutaan niitä 50/50 kuvia... :lol:

Kuva

Lopuksi kaikki paikat, joihin ei koneella pääse, pitää hoitaa käsin. P320 paperi tässäkin on soivaa tavaraa...

Kuva

Kuva

Että tällainen päivä tännään. Aina sattuu, kun autojen kanssa touhutaan!!! Ei ole sellaista remonttia tai fiksiä, ettei ongelmia jossain vaiheessa tule vastaan. Sitten pitää vain olla keinoja niiden voittamiseksi... ;)

Huomen aamusta olisi edessä teippailut ja maalausten aloittamiset... 8-) Pohjien tekoon kannattaa panostaa!!! Kaiken, minkä tässä vaiheessa laiminlyö, löytää siinä vaiheessa edestään, kun tutkailee vasta maalattua ja lakattua pintaa. Ihan niin kuin myllyttelyissäkin, niin wow ilmiä tulee niistä pohjista... ;) Se, että tuleeko tässä projektissä wow-ilmiötä, niin on vielä täysi mysteeri... :lol: Katsotaan, miten tämä etenee. Lauantai on vielä se tavoite. Renkaat ovat vain vielä jossain päin maailmaa matkalla... :roll:

Pahoittelut, alkaa nämä tarinat olla jo novellin mittaisia...

- Henkka -
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
jallu
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 11:35 am
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja jallu » Ke Heinä 20, 2011 6:24 am

Hyvää tarinaa ja mukavasti kuvia. Näitäkin sais olla enemmän. Jos projektiluontoisia juttuja alkaa tulla enemmän niin modet vois harkita projekteille omaa osastoa.
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Heinä 20, 2011 8:15 am

KuvaKuvaKuva

Pitäskö irtisanoutuu näistä toimistotehtävistä ja tulla Hynden kisälliks? :lol:
Vain YKSI LSP!

Avatar
Posambique
Viestit: 2746
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ke Heinä 20, 2011 11:52 am

+1 edelliseen!

Faaantastista kaima!
"Urku auki, pelti kii"

Kime
Viestit: 1090
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 12:40 pm

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja Kime » Ke Heinä 20, 2011 4:55 pm

Hienoa jälkeä ja vielä kuvien sekä selostuksen kera. Meinaatko maalata itse bemun?

Avatar
crabtastic
Viestit: 328
Liittynyt: To Elo 12, 2010 3:50 pm
Paikkakunta: kokkola - kalajoki

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja crabtastic » Ke Heinä 20, 2011 8:24 pm

Meinaatko vetää vesihionnan myös autolle ku maalit niskassa? Niin ja erittäin vakuuttavaa / hienoa jälkeä 8-)

[OT]
Minkä merkkinen/hintainen tuo paineilma-epäkesko on? Itsellä jollakinlailla hakusessa ja ei ainakaan mirkan väreissä näytä olevan. 150mm talla tuossa vissiin?
[/OT]

Avatar
patonki
Viestit: 259
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 8:08 pm

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja patonki » Ke Heinä 20, 2011 10:33 pm

Urran kirjoitti:KuvaKuvaKuva

Pitäskö irtisanoutuu näistä toimistotehtävistä ja tulla Hynden kisälliks? :lol:
Mä voin kans irtisanoutua ihan mistä tehtävistä vaan, jos hynde huolii apupojaks :D
"Life is too short to be pissed of all the time"

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ke Heinä 20, 2011 10:45 pm

patonki kirjoitti:
Urran kirjoitti:KuvaKuvaKuva

Pitäskö irtisanoutuu näistä toimistotehtävistä ja tulla Hynden kisälliks? :lol:
Mä voin kans irtisanoutua ihan mistä tehtävistä vaan, jos hynde huolii apupojaks :D
No niin, nyt jumalauta!!! Kisällejä tässä ollaan itsekin... :lol:

Ja kyllä kaikki tehdään itse, niin kuin ekassa postissa lukee...

Ja ei kun takasin talliin, että tämä valmistuu joskus. Pysykää tutkalla...
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
patonki
Viestit: 259
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 8:08 pm

Re: Hynden oma kesälomaprojekti e39 m-sport touring

Viesti Kirjoittaja patonki » Ke Heinä 20, 2011 11:20 pm

Kuva
Tarkottaakos tää niinku ehkä?
"Life is too short to be pissed of all the time"

Vastaa Viestiin