Yleinen shampoo-keskustelu
Re: Yleinen shampoo-keskustelu
Onko kukaan testannut ODK Jet shampoota? Jossain on arvioitu vastaavaksi kuin BTBM tai Bouncer's.
-
Deadbeat111
Hyvinkin mahdollista, koska olen täällä kerran jo kirjoittanut sinulle et minulla on tätä ja mainitsin vielä ensi tunnelmat shamppoosta.samunoz kirjoitti:Onko kukaan testannut ODK Jet shampoota? Jossain on arvioitu vastaavaksi kuin BTBM tai Bouncer's.
Mitä aika on näyttänyt?Deadbeat111 kirjoitti:Hyvinkin mahdollista, koska olen täällä kerran jo kirjoittanut sinulle et minulla on tätä ja mainitsin vielä ensi tunnelmat shamppoosta.samunoz kirjoitti:Onko kukaan testannut ODK Jet shampoota? Jossain on arvioitu vastaavaksi kuin BTBM tai Bouncer's.
-
Deadbeat111
Ei oikein osaa sanoa mitään ihmeempää. On yksi mun käyttö shamppoistasamunoz kirjoitti:Mitä aika on näyttänyt?
Millä laimennuksella käytät?Deadbeat111 kirjoitti:Ei oikein osaa sanoa mitään ihmeempää. On yksi mun käyttö shamppoistasamunoz kirjoitti:Mitä aika on näyttänyt?
-
Deadbeat111
Suunnilleen sen 3 korkillista on rannemitalla laittanut.
http://www.ebay.com/itm/Chemical-Guys-C ... 1585286340
Uskaltaakohan ostaa kun on ihan uusi myyjä? Hinta ei olis paha.
Uskaltaakohan ostaa kun on ihan uusi myyjä? Hinta ei olis paha.
Oliskohan virhe kun ilmoituksessa mainitaan ettei lähetetä Alaskaan jne mutta silti näyttää et olis ilmaiset kansainväliset postit?seatts kirjoitti:miksei uskaltaisi? maksa luotolla
Moottori-lehden lyhyt mutta fiksu kirjoitus?
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... n-vaikeus/
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... n-vaikeus/
Onhan siellä asiantunteva kirjoittaja ollut. 
Modifier kirjoitti:Onhan siellä asiantunteva kirjoittaja ollut.
Black isn't a color, it's a career.
Kyllä, mukavaa luettavaa 
Ei ollut vaikea arvata etukäteen jutun kirjoittajaa 
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Viisi vuotta sitten Dodon Sour Poweria purkin käyttäneenä tuli heti perään ostettua pullo BTBM:a.
Eka kertaa siis testissä ja ai että miten hyvälle tuulelle voi auton pesu saada. Löytyy kaikki ominaisuudet mitä shampoolta tarvin, eli vaahtoaa mukavasti auton pinnalla, liukuu todella hyvin ja tuoksuu hyvältä.
Kuuluuko todella olla niin että Bathe+ ei vaahtoa juuri lainkaan vai onko mun purkissa vaan jotain vikaa. Pesuämpärissä pysyy ohut vaahtokerros noin 2min pesuaineen sekoittamisen jälkeen jonka jälkeen ämpäri näyttää siltä kuin siinä ei olisi pesuainetta ollenkaan. Hyllystä löytyy myös perusbathea ja ero näiden kahden välillä on merkittävä.
Oman kokemuksen mukaan kyllä kuuluu.JosQ kirjoitti:Kuuluuko todella olla niin että Bathe+ ei vaahtoa juuri lainkaan vai onko mun purkissa vaan jotain vikaa. Pesuämpärissä pysyy ohut vaahtokerros noin 2min pesuaineen sekoittamisen jälkeen jonka jälkeen ämpäri näyttää siltä kuin siinä ei olisi pesuainetta ollenkaan. Hyllystä löytyy myös perusbathea ja ero näiden kahden välillä on merkittävä.
Suositteko vahashampoota vai normaalia shampoota pesuun, olettaen että autossa on hyvä vahapinta?
Vahashampoolla (AG shampoo conditioner) oon pessyt tähän asti ja on tullut hyvää jälkeä.
Kuitenkin kaikki hehkuttaa mm. BTBM:ää, niin onko normishampoo sitten parempi vahatulle pinnalle, syrjäyttääkö vahashampoon "vaha" varsinaisen vahan tjsp? Vai onko turhaa hifistelyä jossa tavan tallaaja ei huomaa eroa
Vahashampoolla (AG shampoo conditioner) oon pessyt tähän asti ja on tullut hyvää jälkeä.
Kuitenkin kaikki hehkuttaa mm. BTBM:ää, niin onko normishampoo sitten parempi vahatulle pinnalle, syrjäyttääkö vahashampoon "vaha" varsinaisen vahan tjsp? Vai onko turhaa hifistelyä jossa tavan tallaaja ei huomaa eroa
BTBM ja BH Auto-wash ovat erittäin hyviä ja erityisesti Auto-wash lisäksi myös erittäin riittoisaa. Itse olen suosinut kumpaakin mainittua ja Auto-wash on ihan perus työkalu omassa pakissa.Bullshit kirjoitti:Suositteko vahashampoota vai normaalia shampoota pesuun, olettaen että autossa on hyvä vahapinta?
Vahashampoon vaha ei syrjäytä alla olevaa vahaa vaan toimii sen vahakerroksen päällä antaen oman suojansa, niin kauan kuin se siinä kestää. Pesun tai kaksi tai huonoimmillaan yhden vesisateen. Yleensä kai ajatellaan, että vahashampoon antama suoja ei ole kovin kaksista ja sillä lähinnä pilataan hyvän vahan luomat beading ja/tai sheeting ominaisuudet.
Jos käyttää laadukasta vahaa, kuten esim. BH Finis-wax tai Soft99 Fusso Coat tms. niin eipä vahashampoon suojalla saavuta mielestäni yhtään mitään. Kumpikin mainituista tuotteista, kun pysyy pinnassa sen 6+ kuukautta.
Jos on aikomuksena vahata auto, niin silloin ei pidä missään nimessä käyttää vahashampoota ennen vahausta. Pinnan on oltava täysin puhdas liasta ja muista vahatuotteista ennen vahaamista.
Jos auto on kerta hyvässä vahassa, niin suosittelisin BTBM:a. Oikein mukava aine verrattuna markettishampoihin.Bullshit kirjoitti:Suositteko vahashampoota vai normaalia shampoota pesuun, olettaen että autossa on hyvä vahapinta?
Kiitos vastauksista, otetaan ens tilauskerralla molempia pullo kokeiluun 
- Posambique
Itse käytän "tavallisia" shampoita. Kaikki "vaha" tai "suoja" joka shampooseen lisätään on jossain määrin poissa shampoon muista ominaisuuksista, kuten liukkaudesta ja pesutehosta. Itse pidän shampoon tehtävänä vahaturvallista pesua ja hoidan muilla aineilla sitten auton suojaamisen.
Ymmärrän toki myös toisenlaisen näkemyksen.
Ymmärrän toki myös toisenlaisen näkemyksen.
"Urku auki, pelti kii"
Tulipa ostettua kokeeksi tätä Korrekin uutta Vaahtoshampoota 3 litran pönikässä ~17€. Itselle ei ollut aivan selvää, että onko kyseessä lanceen laitettava tavara vai perinteinen "shampoo". Ja kyllä se sellaista paksumpaa shampoota on. Yrityshän tuoss on ollut tehdä nyt tällaista puhdasta tavaraa ilman vahoja ja silikoonia. Liukui kohtuu hyvin ja vaahtosi, lievästi sitruunainen aromi. Hinta-laatu suhde varmasti on aika ok "Pertti Peruspesijälle" jos vertaa esim heidän siihen pinnoittavaan shampooseen.
Lanceen ostan kuitenkin selkeästi siihen tehdyt liemet. Ei jaksa alkaa lantrailemaan tuota, vaikka toki sekin onnistuu.
Lanceen ostan kuitenkin selkeästi siihen tehdyt liemet. Ei jaksa alkaa lantrailemaan tuota, vaikka toki sekin onnistuu.
Itse suosittelen ja käytän Chemigal Guysin Citrus Wash & Glossia aika pitkälti, laimennussuhde tekee jo hinta/laatu-suhteen aivan ylivertaiseksi melkeimpä mihin vain verrattuna 
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia