Yleinen shampoo-keskustelu
Re: Yleinen shampoo-keskustelu
Ite oon käyttänyt citruswashia ainoastaan talvishamppoona, sillä irtoaa lika hyvin, mikäli sitä vielä autofoam esipesun jälkeen on pinnalla. Kesällä sit Malcon Verry berryä, Dodon btm tai sourpower.
Unohdin viime postauksesta pois, että mulla Lather kuivatti käsiä tosi voimakkaasti pesun jälkeen. Huomattavasti voimakkaammin kuin esim Mr. Pink tai Z-7.
- Worst Class Shampoo Junkie -
-
sottapytty
Re: Vs: Yleinen shampoo-keskustelu
Miten te muuten tämän (cwg) annostelette, 2,5 ml per 10 litran ämpäri? Noin pienen määrän annostelu on jo tarkkaa puuhaa. Vai pitäisikös esilaimentaa toiseen pulloon esim. 1:9?Antti O kirjoitti:Tuntuu että tuo citruswash&gloss vie lsp:tä vaikka laimealla seoksella pesee. Kuvittelenkohan vaan? Olen nyt jättänyt sen talvikauden shampooksi. Mr. pink ollu nyt käytössä, tosin sitä saa laittaa 2 x korkillista 15l sankoon.. Hupenee hyvää tahtia
Mulla on tämmönen sarja millä saa mitattua suht tarkasti.

Tällänen on myös kätevä ja saa apteekista lähes ilmasiks.

Korkillinen 10 l sankoon on ollu annostelu. Tuolla seoksella ainakin tulee puhdasta. Vahaturvallisuudesta en tiedä, Powerlock on ainakin kestäny ok.
CarChemin 1900:1 shampoo on kyllä erittäin hyvän hintaista. Kellään kokemusta tuosta? Saako muualta kuin valmistajalta suoraan?
Viimeksi muokannut samunoz, Su Loka 19, 2014 11:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onhan siellä valmistajan sivuilla listattuna jälleenmyyjät ja osa näytti olevan esim. briteissä.
Nostellaas tätä. Muutamaa shampoota tullu testailtua tässä.
R222: ihan loisto kamaa. Ei kovin voimakas tuoksu. Ei jätä mitään pintaan mielestäni. Ei hirveän taloudellinen sekoitussuhde. Todella liukas pinta pestä. Yksi suosikeistani. Ostan yhden putelin itselle fiilisshamppooksi.
Aw Superior: melko samanlainen käytökseltään kuin R222. Ei kuitenkaan niin liukas. Parempi tuoksu. Todella hyvä shampoo.
AF Lather: haju on minusta tämän shampoon miinus. Muuten minusta käytökseltään lähellä edellisiä. Lähempänä AW Superioria.
Millään näistä shampoista ei voi mennä metsään. Loistavia valintoja kaikki.
R222: ihan loisto kamaa. Ei kovin voimakas tuoksu. Ei jätä mitään pintaan mielestäni. Ei hirveän taloudellinen sekoitussuhde. Todella liukas pinta pestä. Yksi suosikeistani. Ostan yhden putelin itselle fiilisshamppooksi.
Aw Superior: melko samanlainen käytökseltään kuin R222. Ei kuitenkaan niin liukas. Parempi tuoksu. Todella hyvä shampoo.
AF Lather: haju on minusta tämän shampoon miinus. Muuten minusta käytökseltään lähellä edellisiä. Lähempänä AW Superioria.
- Posambique
Mä haluan tähdentää vielä omia kokemuksia shampoosta Qyeon Bathe
(ei ole plussaversio, vaan se "tavallinen" shampoo):
Mielestäni erinomainen, aine jossa on hyvä pesuteho ja liukuvuus. Vaikka ne ovatkin ainoita tärkeitä ominaisuuksia, voi tämän todeta myös vaahtoavan ja väri on kiva ja tuoksu ihan hyvä ja pakkauskin näyttää ihan mukavalta ja laimennussuhde on jepa ja...
Mutta siis Gyeon Bathe pääsee pitkälle listalleni suosikkishampoiden joukkoon.
(ei ole plussaversio, vaan se "tavallinen" shampoo):
Mielestäni erinomainen, aine jossa on hyvä pesuteho ja liukuvuus. Vaikka ne ovatkin ainoita tärkeitä ominaisuuksia, voi tämän todeta myös vaahtoavan ja väri on kiva ja tuoksu ihan hyvä ja pakkauskin näyttää ihan mukavalta ja laimennussuhde on jepa ja...
Mutta siis Gyeon Bathe pääsee pitkälle listalleni suosikkishampoiden joukkoon.
"Urku auki, pelti kii"
Petteri kirjoitti:Nostellaas tätä. Muutamaa shampoota tullu testailtua tässä.
Mistä tätä R222 shampoota olet hommannut??
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Urranilta lainasin yhteen pesuun. Polished Blissiltä tuota ainakin saa.
Eilen otin tyypit Nanolexin Pure Shampoosta. Jättää jälkeensä qd:mäisen pinnan, joten ihan raaka shampoo tämä ei mielestäni ole vaikka nimi antaa muuta ymmärtää. Shampoo on todella liukas. Siis TODELLA liukas. Varmaankin liukkain shampoo, jota olen kokeillut. Tuoksu on mieto, mutta miellyttävä. En suoraan saanut mieleeni miltä tuoksui. Laimennussuhde valmistajan ilmoituksen mukaan on 50 ml / 10 l. Laitoin kuitenkin 25 ml / 15l ja hienosti toimi. En mitenkään nää, että pitäisi tujumpaa suhdetta käyttää. Voisi seuraavalla kerralla kokeilla vieläkin laimeampaa seosta.
Sisältää varmaankin drying aidia, tuli kanssa huomattua kun helmeili vahaamaton hyvin tuon jälkeen. Muuten täysin samat kokemukset, aivan älyttömän liukas vaikka laitoinkin myös vain 25ml ämpäriin. Vaahtoaa melko vähän, mutta eipä se haittaa.
Wannabe-OCD
Täytynee taas ylistää Chemical Guysin Citrus Wash & Glossia. Itse olen ahkera autonpesijä, mutta laiska detaljoimaan. Tykkään, että tulee hyvä lopputulos nopeasti. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että perusteellisen putsauksen teen 1-2 krt vuodessa, ja muuten pesut painottuu kesäpäivien lancetteluihin, usein tyylillä: painepesu -> shampoot niskaan lancella -> kinnastus -> huuhtelu -> kuivaus.
CG CW&G toimii mielestäni loistavasti minuntyyppisille ihmisille. Pesin auton (vahaamaton) viime viikolla ja lopputulos oli oikein maukas. Pelkäksi shampooksi jätti uskomattoman wet lookin ja kiillon, ja vesi helmeilee nätisti pinnalta pois vielä viikonkin jälkeen. Tämänkin heitin ronskisti lancen läpi auton päälle (koko piha tuoksui sitruunalta) ja kinnasta perään.
Jos vertaa tätä toiseen lemppariin, Malcon VerryBerryyn, mielestäni tämä antaa vielä paremman kiillon. Seuraavaksi testiin Extreme bodywash & wax CG:ltä.
CG CW&G toimii mielestäni loistavasti minuntyyppisille ihmisille. Pesin auton (vahaamaton) viime viikolla ja lopputulos oli oikein maukas. Pelkäksi shampooksi jätti uskomattoman wet lookin ja kiillon, ja vesi helmeilee nätisti pinnalta pois vielä viikonkin jälkeen. Tämänkin heitin ronskisti lancen läpi auton päälle (koko piha tuoksui sitruunalta) ja kinnasta perään.
Jos vertaa tätä toiseen lemppariin, Malcon VerryBerryyn, mielestäni tämä antaa vielä paremman kiillon. Seuraavaksi testiin Extreme bodywash & wax CG:ltä.
Käyttis: Seat Leon 1.4TSI -13
#1 shampoo: Malco Verry Berry
#1 vaha: Waxaddict Vitreo
Mä taas en huomaa ton citruksen jälkeen mitään positiivista.
Ollu hyllyn täytteenä melkein käyttämättä jo pari vuotta.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Sulla liian kiiltävä auto muutenkin.Peke kirjoitti:Mä taas en huomaa ton citruksen jälkeen mitään positiivista.![]()
Mutta oma lemppari tällä hetkellä Dodon vihree, vaikkakin VB:llä tulee pestyä eniten.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Olet oikeassa, ei voi.Peke kirjoitti:Voiko auto kiiltää liikaa?
Mutta oma lemppari tällä hetkellä Dodon vihree, vaikkakin VB:llä tulee pestyä eniten.
Onko kellään kokemuksia Sonaxin shampoista? Siis niistä "markettishampoista", joita saa esim. Clasulta. Hakusessa on helposti saatava shampoo, joka olisi kuitenkin vahaturvallinen..
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Mitä suosittelisitte Jannen valikoimasta shampooksi? BH auto wash ilmeisesti hyvä, mutta mielellään detaileria tms. sisältävä, kun en yleensä jaksa pesun jälkeen ruveta QD:ta laittamaan. En oikeen ehdi tänään syventyä aiheesta lukemaan, kun vihdoin tuli sopiva rako, että saisin oman auton myllytettyä.
Tänään kun saa tilattua ilman toimituskuluja.
Onhan noita vaihtoehtoja, esim:Hene987 kirjoitti:Mitä suosittelisitte Jannen valikoimasta shampooksi? BH auto wash ilmeisesti hyvä, mutta mielellään detaileria tms. sisältävä, kun en yleensä jaksa pesun jälkeen ruveta QD:ta laittamaan. En oikeen ehdi tänään syventyä aiheesta lukemaan, kun vihdoin tuli sopiva rako, että saisin oman auton myllytettyä.Tänään kun saa tilattua ilman toimituskuluja.
http://www.autonhoitokauppa.fi/gyeon-q2m-bathe+-400-ml
http://www.autonhoitokauppa.fi/chemical ... oss-473-ml
http://www.autonhoitokauppa.fi/chemical ... poo-473-ml
+ monia muita. Noista ensimmäinen on oma suosikki.
Minä olen ollut hyvin tyytyväinen Glossworkziin. Riitoisa, vaahtoaa sopivasti, liukuu ja puhdistaa hyvin. Tänään tilasin Citrus wash & glossin, jotta nähdään onko noilla muuta kuin väriero 
Huomenta ihmiset. Hei osaatteko sanoa mitä tuo autoglymin bodywork shampoo tekee vahapinnalle, kuin vahauksen jälkeen esimmäisissä pesuissa on hydrofobisuus kadonnut? Olen laittanu autoihin BH FW:ia ja se ei helmeile samalla tavalla jos ajaisi sateessa heti vahauksen jälkeen. En mielestäni anna sen kuivua pintaan. Käytän 2BM:ää kinnastellen. Laitan aina lorauksen sankon pohjalle, en mielestäni mitään overdozea. Käytössä mulla on pikku boschi
mikä ei vedentuottavuudeltaan ole paras.
Olen myös huomannu mitä kauemmin huuhtelen sitä isommaksi vesilaatoiksi pinta jää, mutta sateen tullessa pinta taas helmeilee.
Olen myös huomannu mitä kauemmin huuhtelen sitä isommaksi vesilaatoiksi pinta jää, mutta sateen tullessa pinta taas helmeilee.