Valokuvia!
Re: Valokuvia!
Alkuperäinen on selkeästi paras vaikka kohinaa onkin.
Tuosta alkuperäisestä tykkään minäkin. Todella hieno.
Lupasin laittaa yhden "hylätyt" -kuvan, tässäpä se.
(Nikon D3200 & 18-55mm kittiobjektiivi)

Pistetääs samalla myös yksi viimekesäinen auringonlasku.

Pistetääs samalla myös yksi viimekesäinen auringonlasku.

Hyviä kuvia! Rosteri kiiltää, vaikka muuten umpiruosteessa!
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3
Tyylikäs kuva ja omaan makuun sopiva käsittely.
Tuosta kaivurikuvasta tulee mulle sellanen tunne, että voi kun olisi otettu vähän kauempaa. Nyt on jotenkin ruuhakinen ja täynnä. Enemmän ympäristöä mukaan niin tulisi kunnolla "hylkäys" esiin. Toki, jos siinä vieressä on jotain joka pitää rajata pois niin sittenhän sen ymmärtää.
Itseppä en ole hirveästi viime aikoina kerennyt kuvaamaan, mutta jotta ei mee ihan OT:ksi niin laitetaan arkistoista pari kuvaa:

Itseppä en ole hirveästi viime aikoina kerennyt kuvaamaan, mutta jotta ei mee ihan OT:ksi niin laitetaan arkistoista pari kuvaa:

- Worst Class Shampoo Junkie -
Hyvä huomio, en itse ajatellut asiaa sen suuremmin kuvaa otettaessa. Ei tuossa ympärillä ollut varsinaista pois rajattavaa, hirveää risukkoa koko alue kun kaivuri seissyt paikallaan 20-30 vuotta.Petteri kirjoitti:Tuosta kaivurikuvasta tulee mulle sellanen tunne, että voi kun olisi otettu vähän kauempaa. Nyt on jotenkin ruuhakinen ja täynnä. Enemmän ympäristöä mukaan niin tulisi kunnolla "hylkäys" esiin. Toki, jos siinä vieressä on jotain joka pitää rajata pois niin sittenhän sen ymmärtää.

Ewottajalla on tosi hyviä ja erityisesti potentiaalisia kuvia mutta itsekkin parista miettinyt miten muuttamalla vähän polttoväliä, kulmaa ja ehkä etäisyyttä kohteeseen niistä olisi saatu ns. Ammattilaisjälkeä = uskomattoman hienoja.
Missään tapauksessa en moiti, vaan päinvastoin kannustan - mahdollisuudet tulla tosi hyväksi kuvaajaksi on selkeesti olemassa! Vähän reeniä ja sitä komposition miettimistä (tai halutessaan voi oikasta opiskelulla) niin se on siinä
Me jäädään sillä välin odottamaan lisää kuvia.
Itseasiassa Ewottajan kuvat sai itsenikin lataamaan uuden filkan omaankin kameraan - kelitkin alkaa pian olla
Missään tapauksessa en moiti, vaan päinvastoin kannustan - mahdollisuudet tulla tosi hyväksi kuvaajaksi on selkeesti olemassa! Vähän reeniä ja sitä komposition miettimistä (tai halutessaan voi oikasta opiskelulla) niin se on siinä

Itseasiassa Ewottajan kuvat sai itsenikin lataamaan uuden filkan omaankin kameraan - kelitkin alkaa pian olla

Vain YKSI LSP!
Kiitosta.
Mielelläni otan vastaan ideoita ja kehittävää kritiikkiä. Ihan harrastajatasolla tässä mennään ja pyritään kehittymään.
Omasta mielestäni olen hieman epätasainen kuvaaja, välillä tulee ihan hienoja kuvia mutta usein taas aika kehnoja. Pitäisi kehittyä sellaiselle tasolle, että pystyisi (lähes) aina saamaan laadukkaita otoksia.
Pitäisi tästä kittiobjektiivistakin päästä eroon, mutta on piru vie kalliita kuvanlaadultaan ja valovoimaltaan asialliset laajakulmazoomit.
Eniten käyttöä omassa kuvauksessa olen huomannut olevan tuollaiselle kittiobjektiivin 18-55mm kaltaiselle putkelle.

Pitäisi tästä kittiobjektiivistakin päästä eroon, mutta on piru vie kalliita kuvanlaadultaan ja valovoimaltaan asialliset laajakulmazoomit.

Itse ostin suosiolla pelkän kamerarungon ja sen kaveriksi ja ensimmäiseksi objektiiviksi canoniin Tamron 17-50mm f/2.8 kuvanvakaajalla (350-400euroa). Olen tykännyt. Jälki saisi olla ehkä hieman skarpimpaa mutta enemmän sitä pitäisi itse kuvaajana kehittyä että ois oikeasti tarvetta paremmalle peruslinssille..
Linssien tarve riippuu ihan mitä kuvaa. Kittilasit on ihan soivia pelejä jos ei aina tarvitse kuvata täydellä aukolla.
- Worst Class Shampoo Junkie -
Juu tottakai linssi tarpeen mukaan. Itsellä vaan sattuu hyvänä ystävänä olemaan ammattikuvaaja joka suositteli kameran hankinnan yhteydessä unohtamaan kittilinssin jos vaikka sattuu harrastus lähtemään lapasesta (samaan tapaan kuin autonpuunauskin
)
Myös videokuvausta tulee jonkin verran tehtyä järkkärillä, niin siinä sekä kiinteä maksimiaukko koko polttovälialueella että kuvanvakaaja ovat todella isoja plussia.
Sent from my iPad using Tapatalk

Myös videokuvausta tulee jonkin verran tehtyä järkkärillä, niin siinä sekä kiinteä maksimiaukko koko polttovälialueella että kuvanvakaaja ovat todella isoja plussia.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sun kuvauskohteilla jättäisin boldatun ja alleviivatun sanan pois kriteereistä niin hinnatkin olis asiallisia - jos siis ylipäätään tarvitsee ostaa uutta lasia. Jos tosiaan tarviit polttoväliksi vain kittilinssin polttovälejä niin mun mielestä sä et silloin tarvii uutta linssiä. En nyt muista millä rungolla/linssillä kuvasit mut esim. Nikkorin kittilinssin terävyyttä (ei täydellä aukolla - kuten Petteri sanoi) ei oikein pääse moittimaan. Terävyys on meinaan todella asiallista luokkaa. Canuunassa vähän huonompi mutta ei ne hyvät kuvat silti siihen terävyyteen kaatuisi...Ewottaja kirjoitti:Pitäisi tästä kittiobjektiivistakin päästä eroon, mutta on piru vie kalliita kuvanlaadultaan ja valovoimaltaan asialliset laajakulmazoomit.Eniten käyttöä omassa kuvauksessa olen huomannut olevan tuollaiselle kittiobjektiivin 18-55mm kaltaiselle putkelle.
Mä en toistaiseksi omista muita zoomeja kun kittilinssin johtuen just aika vastaavista kuvauskohteista (mitkä ei liiku pahemmin) - ja ainut syy miksi sellaisen ostaisin olisi perhekuvat. Ja jos ostaisin niin ostaisin aika varmasti oswaldin suositteleman kakkulan ja jättäsin Nikkorit ja Laudaturit kauppaan ihan siitä syystä et käyttökohde ei vaadi em. tasoa

Vain YKSI LSP!
Nikon D3200 ja objektiiveina:Urran kirjoitti:Jos tosiaan tarviit polttoväliksi vain kittilinssin polttovälejä niin mun mielestä sä et silloin tarvii uutta linssiä. En nyt muista millä rungolla/linssillä kuvasit mut esim. Nikkorin kittilinssin terävyyttä (ei täydellä aukolla - kuten Petteri sanoi) ei oikein pääse moittimaan. Terävyys on meinaan todella asiallista luokkaa. Canuunassa vähän huonompi mutta ei ne hyvät kuvat silti siihen terävyyteen kaatuisi...
- Nikkor AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR
- Nikkor AF-S DX 55-200mm f/4-5.6G VR
18-55mm tulee käytettyä eniten, pääasiassa kuvaan luontoa, maisemia ja autotapahtumia. Rallikisoissa ja lintuja kuvatessa käytän pidempää zoomia (vaikka ei tuon ulottuvuus lintukuviin kunnolla riitä). Tietysti esim. Nikonin oma 35mm prime voisi olla oiva lasi, mutta jotenkin se "jalkazoomin" käyttäminen ei houkuttele itseä. Sen verran usein kuitenkin tulee zoomailtua kuvattaessa että en tiedä tulisiko tuollaista primeä käytettyä.

Leksan eka kivikuva on bueno, hienot jääreunukset kivissä.

Satuimpas kerrankin oikeaan aikaan pihalle kameran kanssa

Tällasta tällä kertaa.

Motivaation hakemista selaamalla vanhoja kuvia. Laitetaan esille pari tämän hetkistä suosikkia viime talvelta!
Maisemakuville hieman vastapainoa haettu uudelta osa-alueelta. Tässäpä pari maistiaista:

Tänään oli kirpakka pakkanen ja auringonpaistetta.

Tuosta vielä toinenkin kuva samaan hintaan.

Wau! Hienoja talvikuvia! Tällaisesta talvesta minä pidän! Lunta! Puissakin lunta. Ei mitään loskapaskaa, vaan valkeaa lunta ja aurinko ISO plussa! [emoji2]
Nää kyllä on hienoa kuten yläpuolisetkin 

Piti tänään lähteä alunperin ulos kuvailemaan, mutta eihän tommosessa lumisateessa kehtaa ulos mennä. Lisäksi oli taivas niin pilvessä ettei olisi löytynyt mitään mielenkiintoista. Hetken aikaa kävelin taloa ympäri hermostuneena, "pakko saada kuvattua jotain", jonka jälkeen löin studion pystyyn ja otin omenan malliksi. Tällainen tuli sitten 

Taitaa olla omena golffin konepellillä