Ps. tässä topicissa EI KESKUSTELLA kameroista EIKÄ objektiiveistä!!
Laitetaan nyt alkuun pari kuvaa joista tykkään paljon:

Hauska kuvahattiwatti kirjoitti:
Canon DIGITAL IXUS 80 IS

On. Mutta mielestäni lopputulos ratkaisee. Sen takia en lähde koskaan arvostelemaan toisten keinoja saada haluamansa kuva. Esim. Itsellä on salamavalokuvauksessa jos jonkinmoista IKEA:n liukumattoa, laminaatin vaahtomuovia, styroksia yms. heijastimina. Ja ne toimii mulleK70 kirjoitti:Auringosta en tiedä, mutta muuta aitoahan tuossa vuoden luontokuvassa ei ole.
Savu puhallettu jostain sivulta ja syötillä houkuteltu tirppa pannua kohti.
Danin joutsenkuva on kyllä hieno.
Juu, en minäkään sitä arvostele. Kyllähän lapsikin pitää usein potretissa saada jollain keinoilla hymyilemään ja siihen joutuu käyttämään jos jonkinlaista kikkailua.Urran kirjoitti: On. Mutta mielestäni lopputulos ratkaisee. Sen takia en lähde koskaan arvostelemaan toisten keinoja saada haluamansa kuva. Esim. Itsellä on salamavalokuvauksessa jos jonkinmoista IKEA:n liukumattoa, laminaatin vaahtomuovia, styroksia yms. heijastimina. Ja ne toimii mulle

Voi veljet!!! Sinulle kaunokainen olisi aina paikka minun tallissani...EeKi kirjoitti:Komiaa kuvaa muilla, ite en tuota maisema ym kuvia niin paljoa kuvaile...
Tässä omia suosikkeja autoista koiriin
![]()
Tämmöinen herra kun tulee veneeseen ilmoittamaan tyytymättömyytensä uistimenveto reiteistä, niin voin rehellisesti sanoa, ettei ole hyvä fiilinki
Oikein sydämmestä ottaa, on aina ollu kuusamon perhostelujen seurana. Milloin lätsän päällä supattelemassa, kerrankin oli perholiivin haavitaskussa touhuamassa(mitä lie?) varmaan 20min. Tuona aikana vatkasin jokivartta puolisen kilometriä ja haavi roikkui nauhassaUrran kirjoitti:Joo, oikeestaan kaikki valkoset/jotkut muutkin linnut näyttää hienolta kun ilta/aamu aurinko paistaa takaa. Eikös vuoden 2009 luontokuvakin ollut semmoinen? Jopa perus lokit on mageita aurinkoa vastenItse hirveen harvoin tykkään kuvailla telellä, joten mulla on kauheen vähän up-close lintukuvia.
En oikein jaksa uppia mun kuvia kun en ole ottanu/halua kuvapankkia ja kuvat on siirrettävällä kovolla ja toisella raidi kovolla (ei nyt missään kätevästi kiinni).
Vaikkei pitäny puhua niin Dani vois kommentoida tonne toiseen ketjuun mitä laseja käyttää, kun joka kuva hieman vinjetoi?Mulla omista laseista 3/5 on valmistettu ennen vuotta 1980 ja mulla ei vinjetoi noin paljoa
Joo-o.. ei tainnu olla tota vinjetointia kun otettiin muistikortilta pois?
EDIT: Olihan se luontokuva semmonen:
(P.S. Jos tää ei saa olla tässä niin laittakaa PM niin otan pois)
Joskus mennyt vahingossa soutuveneellä liian lähelle ja voin sanoa, että Sulkavan kilparyhmien tahtiin tuli järvenpoukamasta soudettua pois karmean sähinän säestyksellä.patonki kirjoitti:Tämmöinen herra kun tulee veneeseen ilmoittamaan tyytymättömyytensä uistimenveto reiteistä, niin voin rehellisesti sanoa, ettei ole hyvä fiilinkiKauhavan nakkikioskin jono lauantai aamuna on lastenleikkiä siihen verrattuna
Mä en tiedä tykkäätkö mun vastauksesta mut. Se kuvahan kuuluu muokata itsensä näköiseksiHynde kirjoitti:Nostellaas tätäkin vähän.
Eli neuvoja ja ohejeistusta vailla ollaan. Opettelen tässä edelleenkin kovasti tuon kuvauksen saloja ja pari kysymystä tuosta kuvien jälkikäsittelystä. Eli kuvaan pääsääntöisesti RAW -muodossa ja nehän vaativat sitten jälkikäsittelyä. Tuossa alla on pari kuvaa siitä, miten olen niitä muuttanut oman harjaantumattoman silmäni mukaisesti. Onko suunta edes parempaan päin vai meneekö kaikki päin vittua??Ohjeita, neuvoja, ihan mitä tahansa!!!!!!!!
RAW
http://hynde.kuvat.fi/kuvat/sekalaisia/ ... 9.JPG/full
Käsitelty
http://hynde.kuvat.fi/kuvat/sekalaisia/ ... 8.JPG/full