Scholl Concept

Kiillotustahnat ja laikat
Pilder

Re: Scholl Concept

Viesti Kirjoittaja Pilder » Su Touko 18, 2014 1:29 pm

S30+ pois pyyhinnässäkin suuri ero onko pinnan ajanut vihreällä tai sinisellä.
Sinisen jälkeen saa lotrata ipaa useanan kertaan. Vihreän jälkeen suihkaisu ja pyyhkäisy.
Mut jospa tämä tästä :D

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Su Touko 18, 2014 8:36 pm

Kai sä ensin pyyhit tahnan kokonaan pois ja sitten vasta IPAa? Mut joo, oon kyllä myös sitä mieltä että musta laikka koneeseen, vaikka tilauksen kautta. Mun mielestä vihreä, sininen ja keltainen on turhia laikkoja CG Hex valikoimassa kun ovat niin huonosti käytettäviä (siis open cell rajoitteet), vaikka mulla ne keltasta lukuunottamatta onkin..
Vain YKSI LSP!

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Su Touko 18, 2014 9:00 pm

Onkos musta parempi kuin punainen? Itselläni on jatkuvassa käytössä oranssi ja sininen, punaisella olen lähinnä levitellyt cleanser-polishia, glymin punaista ja nestemäisiä vahoja...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Jolli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jolli » Su Touko 18, 2014 9:02 pm

Oranssi-vihreä-musta hexit toimii schollin aineiden kanssa paremmin kuin hyvin. Mielestäni vihreä ei ole todellakaan turha laikka.

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Su Touko 18, 2014 10:31 pm

Oranssi, valkea ja sininen. Omat feivoritit. Vihreä oli vielä yksi suokkiksia megujen kanssa, mutta melkolailla turhana paitsiossa Schollien kanssa. Prosentuaalisesti arvioiden itsellä sininen & S30+ antanut eniten tyydytystä viimeistelypäässä.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Pilder

Viesti Kirjoittaja Pilder » Su Touko 18, 2014 11:16 pm

Urran kirjoitti:Kai sä ensin pyyhit tahnan kokonaan pois ja sitten vasta IPAa? Mut joo, oon kyllä myös sitä mieltä että musta laikka koneeseen, vaikka tilauksen kautta. Mun mielestä vihreä, sininen ja keltainen on turhia laikkoja CG Hex valikoimassa kun ovat niin huonosti käytettäviä (siis open cell rajoitteet), vaikka mulla ne keltasta lukuunottamatta onkin..
Joo, kahdella liinalla olen liikenteessä. Toisella kuivana ja toisella IPA. Jotenkin se vaan tahmasi kokoajan, että kun pyyhkäisi kuivalla, niin tuntui että ei lähde tahnat ja siihen päälle IPA, niin kas kummaa mössöt pyörii pinnalla. Hankala kuvailla tilannetta. :lol:

Mutta joo, toisen kyljen taistelin Sinisellä Hexillä, sitten vaihdoin Sonus SFX3 laikan koneeseen ja johan alkoi tapahtumaan. Parani tahnan ajaminen paljon, siis aivan järkyttävä ero ja sain huokaista helpotuksesta.

Mitenkähän mustassa riittää leikkaavuus, ei mahda 1-stepit onnistua?

Ei olee kovin montaa päivää, kun tilailin tavaraa mutta ei käynyt laikat mielessä. Ei se auta, häätyy alkaa tilaileen loputkin värit. :)

Jolli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jolli » Su Touko 18, 2014 11:39 pm

Vihreä ja s17 on sellaisia, joilla 1-steppi onnistuu muihinkin kuin valkoisiin väreihin.

JanneJ

Viesti Kirjoittaja JanneJ » Ti Touko 20, 2014 1:05 pm

crowie kirjoitti:
Viltsu kirjoitti: Niinpä tietenkin.. Mutta tuossa muutama sivu taaksepäin JanneJ testaili S2:sta sandwich spider padilla subarun konepeltiin ja sai käsittääkseni miltei vahavalmista pintaa. S3G on piirun hienompaa tahnaa, joten miksipä ei onnistuisi tiettyihin pintoihin?
Olin itse katsomassa vieressä, kyllä se ois vaatinut sen 3-stepin jos hajetaan 100% pintaa ja olihan pinta karhittu valmiiksi 3000gritin paperilla.
Nyt stop tähän....
Sen "testin" tarkoitushan ei ollut se että millä saadaan nopeasti valmista pintaa vaan lähinnä tilanne ole se että konepelti puoliksi ekin kans, ja luonnollisesti eki karvamiehenä ei uskonut vaahtomuoveilla voi saada paremman jäljen kuin karvalla.
Simppelit säännöt, yksi veto kummankin aine/laikka valinnoilla, kumpikin omalla puolellansa.
Muistetaan että subarun uudelleen maalattu pelti omaa _pehmeän_ lakan.
Ja juu, varmasti jäi jälkeä kummallekkin puolen. Mutta muistutan että vain yksi overlap per aine.
Rauhallisen erkin käyttämiä komboja en muista mutta itse käytin spider+S2 ja toinen setti oli S30+ ja sininen hex.
Mulla shine maten rotsku, ekillä DeWalt.
en nyt tähän hätään saa puhelimella laitettua kuvaa tähän mutta jos RE viitsis sen linkittää sieltä mun 1G kansiosta...?

Rauhallinen Erkki kirjoitti:Oranssi, valkea ja sininen. Omat feivoritit. Vihreä oli vielä yksi suokkiksia megujen kanssa, mutta melkolailla turhana paitsiossa Schollien kanssa. Prosentuaalisesti arvioiden itsellä sininen & S30+ antanut eniten tyydytystä viimeistelypäässä.
Komppaan tätä täysin.
Keltainen, vihreä ja musta on jääneet käytännössä pölyttymään kun on huomannut miten laikka ja aine komboilla kikkailemalla pelaa pitkälle.
Esim yks punainen audi, sininen hex+S30= :megashcok: ajojälkeä, mutta valkoinen hex+S30 8-)

Mutta muistetaan että nää on tapaus kohtaisia kikkailuja, kun ongelma tulee niin kiire pois ja rohkeasti kokeilemaan eri settejä.
Joskus se ratkaisu saattaa löytyä siitä 3M sinisestä tai jostain muusta.
Ei aina voi mennä sillä kaavalla että otetaan vaan miedompaa ja miedompaa vaan pitää löytää se syy/aiheuttaja sille ongelmalle.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Touko 20, 2014 2:30 pm

Pilder kirjoitti:Mitenkähän mustassa riittää leikkaavuus, ei mahda 1-stepit onnistua?
Mun testien mukaan karkeesti: Musta leikkaa enemmän kun sininen, ja viimeistelee paremmin. Sama pätee vihreään vs. valkoiseen, jälkimmäinen leikkaa enemmän paineen alla ja viimeistelee paremmin. Closed Cell laikkoja pitää toki osata käyttää, niiden ajo perustuu paineen variointiin. Mä oon ton sinisen ja mustan välillä pallotellut kohta pari vuotta ja joka testauksen jälkeen kiista on päätynyt mustan voittoon. Kun fakta on että mulla kuluu mustat laikat loppuun ja se alkuperäinen, eka sininen on edelleenkin liian hyvässä kunnossa eikä sitäkään viittis jättää pölyttymään :D

Toki mustalla 1-stepit onnistuu, ihan niinkun kaikilla muillakin viimeistelylaikoilla (okei, äärimmäisen tahmeet/pehmeet pinnat erikseen, mihin ei viimeistely onnistu kaikilla viimeistelylaikoilla). Eron näkee sitten naarmun poistossa :D Juuri tässä käytössä oon jättänyt sinisen pois koska musta leikkaa enemmän, mut samahan pätee multi-step myllytyksiin -> musta poistaa enempi aiemman setin holoa.

Kyllä se jokaiseen autoon sopivan kombon testaaminen antaa aina sen lopullisen siunauksen. Esim. vihreetä ja valkosta verratessa 1-step käytössä niin jollain pinnalla valkoisen vähän jäykempi runko saattas aiheuttaa ongelmia jossain kantissa, kun taasen vihree joustaa paremmin pintoihin. Ja ihan oikeasti, closed-cell laikkojen ajotapa pitää opetella, että niistä saa hyötyä.
Vain YKSI LSP!

JanneJ

Viesti Kirjoittaja JanneJ » Ti Touko 20, 2014 3:11 pm

Urran kirjoitti: Ja ihan oikeasti, closed-cell laikkojen ajotapa pitää opetella, että niistä saa hyötyä.
Aamen. Tuohon ei ole lisättävää. :thumb:
Itsellä on jäänyt tuo mustan kans treenaaminen vähiin..

Pilder

Viesti Kirjoittaja Pilder » Ti Touko 20, 2014 5:07 pm

Kyllä, reeniä reeniä, sitähän tämä vaatii.
Opeliin yhden alueen testissä tuli äkkiseltään vaikutelma, että toimii Sininen ja S30+, kuin junan vessa. :)

Eilen ilta-auringossa paljastui konepellistä ajojälkeä, että kyllähän tuo tietenkin olisi sama suosiolla tehdä 2-steppi, entä kuin yrittää 1-steppinä louhia :D
On vaan tuo punainen jotenkin hankala väri tarkastaa pintoja. (verrattuna Opelin tumma vihreä)

Laitamme laikkaa tilaukseen ja vaihdamme autoa talliin :lol:

harrik

Viesti Kirjoittaja harrik » Ti Touko 20, 2014 6:43 pm

Terve
Juuri nyt työn alla Mese vm.03 jossa siis ei vielä nanolakka. Värinä semmoinen joku platinium punainen .
Tuon kanssa pelittää loistavasti 3M keltainen+ S3 ja ajojäljet pois 3M sininen+ S30.
Kolmas steppi mennään Black maxsilla+ tod.näköisesti 3m sininen.

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ti Touko 20, 2014 9:27 pm

A15 + Scholl violetti:

Kuva

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » To Touko 22, 2014 12:56 am

JaniH kirjoitti:A15 + Scholl violetti:
Niin :?: :roll:
E53 X5 3.0D

skiri

Viesti Kirjoittaja skiri » Pe Touko 23, 2014 12:50 pm

Aiemmin ostetut pikkupurkit Schollin tahnoja alkaisi vaatimaan uudelleentäyttöä.

Tulikin mieleen, että onko näissä Scholl Conceptsin hiomatahnoissa jonkinlainen "parasta ennen" päiväys?

Mietin tässä, että ostaako suoraan 1kg jässikät, jotka tulisi pidemmällä tähtäimellä huomattavasti halvemmaksi kuin nuo pikkupurkit (250g)?
- Olisi kätevä täyttää sitten noista isoista purkeista noihin pienempiin, kun nuo pienet on kätevämpiä annostelijoita siinä myllytyksen ohessa.
- Mutta, jos tahnat eivät säily paria vuotta pidempään, niin sitten on riskinä, että tahnat ehtii mennä huonoksi, kun tämä touhu on minulla pienimuotoista harrastamista, joten hirveästi ei rotsku vuodessa surise.

Tomppis

Viesti Kirjoittaja Tomppis » La Touko 24, 2014 10:29 pm

Tämän päiväsen kiroilun saattelemana voisin heittää vaikka pihassa kykkiviä fasaaneja tuolla A15. Hexit vihreästä punaseen käyty läpi, ajettu samalla tyylillä mikä muissa scholleissa on niin tuloksena on suoraan pahimmasta fiksaamosta tullut auto. Järkyttävä määrä holoja, aine ei tahtonut edes pesussa lähteä pinnasta (Motox tehopesu lancesta +ämpärikinnastelu, AF Lather shampoo, runsasta painepesurin käyttö). Huomenna sitte starttaa alusta koko touhu S3G+Valk. Hex ja viimeistelyyn S30+sin. Tuleepahan ainaki holotonta ja suht naarmutonta pintaa, toisin kuin tuolla.... Pintana siis perus kova sakemannin lakka..
Projekti on hanke, jossa kyvyttömät yrittävät saada haluttomat tekemään mahdottomia

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Touko 24, 2014 10:36 pm

Meinas vähän paakuttaa päivällä S17+, kun oli niin lämmintä. Hain M101 ja jatkoin sillä. Viimeistely S30+ ja 3M sininen sen sijaan sujui hyvin.

Tomppis

Viesti Kirjoittaja Tomppis » Su Touko 25, 2014 8:29 am

Toi S17 ainaki yhteen uudelleen maalattuun Mersuun (pehmeä lakka) nii paukutti tosi helposti vaikka lämpö tallissa oli jotain 10-15 asteen väliin. Ilmeisen kinkkinen aine ajettavaksi. Mitä eilen muutaman siivun ajelin tohon omaan audiin nii toimi varsin moitteettomasti. Alueet kyllä oli aika pieniä, kun lähinnä spottikorjailuja tein..
Projekti on hanke, jossa kyvyttömät yrittävät saada haluttomat tekemään mahdottomia

Jolli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jolli » Su Touko 25, 2014 9:43 am

Subarun lakka ja s17 tahmaa täälläkin vaikka on vain 24astetta lämmintä, eilen toimi todella hyvin mustassa saksalaisessa kovalakkaisessa.. Perkele.

Pilder

Viesti Kirjoittaja Pilder » Su Touko 25, 2014 10:01 am

Jolli kirjoitti:Subarun lakka ja s17 tahmaa täälläkin vaikka on vain 24astetta lämmintä, eilen toimi todella hyvin mustassa saksalaisessa kovalakkaisessa.. Perkele.
Millä laikalla?

Jolli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jolli » Su Touko 25, 2014 10:16 am

Pilder kirjoitti:
Jolli kirjoitti:Subarun lakka ja s17 tahmaa täälläkin vaikka on vain 24astetta lämmintä, eilen toimi todella hyvin mustassa saksalaisessa kovalakkaisessa.. Perkele.
Millä laikalla?
Vihreä hex. Nyt kuitenkin löytyi oikea tekniikka niin alkaa jotaan tapahtumaankin

Kartturin ovi, jossa oli kohtalaisen mukavia naarmuja :censored:

ennen

Kuva

jälkeen

Kuva

Konepelti

ennen

Kuva

jälkeen

Kuva

Kuva

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Su Touko 25, 2014 10:40 am

Tomppis kirjoitti:Tämän päiväsen kiroilun saattelemana voisin heittää vaikka pihassa kykkiviä fasaaneja tuolla A15. Hexit vihreästä punaseen käyty läpi, ajettu samalla tyylillä mikä muissa scholleissa on niin tuloksena on suoraan pahimmasta fiksaamosta tullut auto. Järkyttävä määrä holoja, aine ei tahtonut edes pesussa lähteä pinnasta (Motox tehopesu lancesta +ämpärikinnastelu, AF Lather shampoo, runsasta painepesurin käyttö). Huomenna sitte starttaa alusta koko touhu S3G+Valk. Hex ja viimeistelyyn S30+sin. Tuleepahan ainaki holotonta ja suht naarmutonta pintaa, toisin kuin tuolla.... Pintana siis perus kova sakemannin lakka..
Vaihdas laikat Scholleihin niin aine toimii täysin erillä lailla, ajoa siten että ensin levitys pienillä kierroksilla, sitten painetta ja kierroksia ja 4-6 kertaa ajettava alue läpi, sitten paine pois, kierrokset alas ja pari kolme kertaa alue läpi, kevyt pyyhkäisy sopivalla mikroliinalla ja pinta on valmis.

Nuilla pehmeillä hexeillä tuntuisi ainakin omalla kohdalla ettei A15:sta saa ajettua loppuun millään, sen takia purkki olikin lähes käyttämättömänä lähes vuoden kunnes kerran katselin että hyllyssä tuollainenkin aine on niin otetaampas siitä vähän enemmän selvää, sähköposti Projectechin Jannelle ja vastauksen saatuani Schollin laikat tilaukseen.

Tomppis

Viesti Kirjoittaja Tomppis » Su Touko 25, 2014 12:19 pm

Eli ihan täysin eri tavalla ajettava kuin muita scholleja. Tälle kertaa nyt en ainakaan enää jaksa tilata Schollin omia, kun pinta on huitastu jo S3G läpi, illalla sitte toi S30. Mulla oli noita 5,5" hexejä, ei semmosia isoja limppuja. Janne mulle suositteli vihreää, kun kyselin että toimiiko niillä, ei ollut siitäkään varma.
Sain kyllä ajettua ihan huoletta loppuu, paikoin meinasi jopa ennemmin aika loppua kesken ennen ku oli edes viimeistelyrundeja heittäny..
Ja ihmettelen suuresti tuota naarmunpoistoa, pinnassa ei juurikaan mitään eroa, kai se ei sitte vaan toimi hexeillä tqi minä tein jotain väärin..

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Su Touko 25, 2014 10:27 pm

Toimii se hexeilläkin, oranssilla ja epäkeskolla saa suht hyvää tulosta aikaan, tosin ei hirmukoviin eikä erittäin pehmeisiin pintoihin, rotaryn kanssa oranssi jättää ajojälkeä joten sitä ei voi suositella A15:sen kaveriksi. Vihreää hexiä mullekkin joku joskus suositteli muttei oikein toiminut sen kanssa ainakaan minun käsissäni mutta nuiden schollin laikkojen kanssa se on erittäin hyvä tahna. Ja myös Schollin muut tahnat toimivat laikkojen kanssa yhteen niinkuin joulupukki kossun kanssa. Hieman vaatii totuttelua nuo schollin laikat mutta se kannattaa :)

skiri

Viesti Kirjoittaja skiri » Ti Kesä 03, 2014 11:28 am

skiri kirjoitti:Aiemmin ostetut pikkupurkit Schollin tahnoja alkaisi vaatimaan uudelleentäyttöä.

Tulikin mieleen, että onko näissä Scholl Conceptsin hiomatahnoissa jonkinlainen "parasta ennen" päiväys?

Mietin tässä, että ostaako suoraan 1kg jässikät, jotka tulisi pidemmällä tähtäimellä huomattavasti halvemmaksi kuin nuo pikkupurkit (250g)?
- Olisi kätevä täyttää sitten noista isoista purkeista noihin pienempiin, kun nuo pienet on kätevämpiä annostelijoita siinä myllytyksen ohessa.
- Mutta, jos tahnat eivät säily paria vuotta pidempään, niin sitten on riskinä, että tahnat ehtii mennä huonoksi, kun tämä touhu on minulla pienimuotoista harrastamista, joten hirveästi ei rotsku vuodessa surise.
Vastaan itse itselleni, kun olen tätä asiaa hieman selvitellyt.
Scholl Conceptsin antama tieto on, että 12 kk on säilyvyys.

Jokaisesta purkista löytyy etiketistä painettu parasta ennen päiväys:
Kuva

Vastaa Viestiin