Sinisen jälkeen saa lotrata ipaa useanan kertaan. Vihreän jälkeen suihkaisu ja pyyhkäisy.
Mut jospa tämä tästä
Joo, kahdella liinalla olen liikenteessä. Toisella kuivana ja toisella IPA. Jotenkin se vaan tahmasi kokoajan, että kun pyyhkäisi kuivalla, niin tuntui että ei lähde tahnat ja siihen päälle IPA, niin kas kummaa mössöt pyörii pinnalla. Hankala kuvailla tilannetta.Urran kirjoitti:Kai sä ensin pyyhit tahnan kokonaan pois ja sitten vasta IPAa? Mut joo, oon kyllä myös sitä mieltä että musta laikka koneeseen, vaikka tilauksen kautta. Mun mielestä vihreä, sininen ja keltainen on turhia laikkoja CG Hex valikoimassa kun ovat niin huonosti käytettäviä (siis open cell rajoitteet), vaikka mulla ne keltasta lukuunottamatta onkin..
Nyt stop tähän....crowie kirjoitti:Olin itse katsomassa vieressä, kyllä se ois vaatinut sen 3-stepin jos hajetaan 100% pintaa ja olihan pinta karhittu valmiiksi 3000gritin paperilla.Viltsu kirjoitti: Niinpä tietenkin.. Mutta tuossa muutama sivu taaksepäin JanneJ testaili S2:sta sandwich spider padilla subarun konepeltiin ja sai käsittääkseni miltei vahavalmista pintaa. S3G on piirun hienompaa tahnaa, joten miksipä ei onnistuisi tiettyihin pintoihin?
Komppaan tätä täysin.Rauhallinen Erkki kirjoitti:Oranssi, valkea ja sininen. Omat feivoritit. Vihreä oli vielä yksi suokkiksia megujen kanssa, mutta melkolailla turhana paitsiossa Schollien kanssa. Prosentuaalisesti arvioiden itsellä sininen & S30+ antanut eniten tyydytystä viimeistelypäässä.
Mun testien mukaan karkeesti: Musta leikkaa enemmän kun sininen, ja viimeistelee paremmin. Sama pätee vihreään vs. valkoiseen, jälkimmäinen leikkaa enemmän paineen alla ja viimeistelee paremmin. Closed Cell laikkoja pitää toki osata käyttää, niiden ajo perustuu paineen variointiin. Mä oon ton sinisen ja mustan välillä pallotellut kohta pari vuotta ja joka testauksen jälkeen kiista on päätynyt mustan voittoon. Kun fakta on että mulla kuluu mustat laikat loppuun ja se alkuperäinen, eka sininen on edelleenkin liian hyvässä kunnossa eikä sitäkään viittis jättää pölyttymäänPilder kirjoitti:Mitenkähän mustassa riittää leikkaavuus, ei mahda 1-stepit onnistua?
Aamen. Tuohon ei ole lisättävää.Urran kirjoitti: Ja ihan oikeasti, closed-cell laikkojen ajotapa pitää opetella, että niistä saa hyötyä.

Millä laikalla?Jolli kirjoitti:Subarun lakka ja s17 tahmaa täälläkin vaikka on vain 24astetta lämmintä, eilen toimi todella hyvin mustassa saksalaisessa kovalakkaisessa.. Perkele.
Vihreä hex. Nyt kuitenkin löytyi oikea tekniikka niin alkaa jotaan tapahtumaankinPilder kirjoitti:Millä laikalla?Jolli kirjoitti:Subarun lakka ja s17 tahmaa täälläkin vaikka on vain 24astetta lämmintä, eilen toimi todella hyvin mustassa saksalaisessa kovalakkaisessa.. Perkele.

Vaihdas laikat Scholleihin niin aine toimii täysin erillä lailla, ajoa siten että ensin levitys pienillä kierroksilla, sitten painetta ja kierroksia ja 4-6 kertaa ajettava alue läpi, sitten paine pois, kierrokset alas ja pari kolme kertaa alue läpi, kevyt pyyhkäisy sopivalla mikroliinalla ja pinta on valmis.Tomppis kirjoitti:Tämän päiväsen kiroilun saattelemana voisin heittää vaikka pihassa kykkiviä fasaaneja tuolla A15. Hexit vihreästä punaseen käyty läpi, ajettu samalla tyylillä mikä muissa scholleissa on niin tuloksena on suoraan pahimmasta fiksaamosta tullut auto. Järkyttävä määrä holoja, aine ei tahtonut edes pesussa lähteä pinnasta (Motox tehopesu lancesta +ämpärikinnastelu, AF Lather shampoo, runsasta painepesurin käyttö). Huomenna sitte starttaa alusta koko touhu S3G+Valk. Hex ja viimeistelyyn S30+sin. Tuleepahan ainaki holotonta ja suht naarmutonta pintaa, toisin kuin tuolla.... Pintana siis perus kova sakemannin lakka..
Vastaan itse itselleni, kun olen tätä asiaa hieman selvitellyt.skiri kirjoitti:Aiemmin ostetut pikkupurkit Schollin tahnoja alkaisi vaatimaan uudelleentäyttöä.
Tulikin mieleen, että onko näissä Scholl Conceptsin hiomatahnoissa jonkinlainen "parasta ennen" päiväys?
Mietin tässä, että ostaako suoraan 1kg jässikät, jotka tulisi pidemmällä tähtäimellä huomattavasti halvemmaksi kuin nuo pikkupurkit (250g)?
- Olisi kätevä täyttää sitten noista isoista purkeista noihin pienempiin, kun nuo pienet on kätevämpiä annostelijoita siinä myllytyksen ohessa.
- Mutta, jos tahnat eivät säily paria vuotta pidempään, niin sitten on riskinä, että tahnat ehtii mennä huonoksi, kun tämä touhu on minulla pienimuotoista harrastamista, joten hirveästi ei rotsku vuodessa surise.