Yleinen shampoo-keskustelu
Re: Yleinen shampoo-keskustelu
Shampoita ei voi koskaan olla tarpeeksi
itellä varastossa: Sonax kiiltoshampoo,Glymin bodywork,Megun soft wash gel ja NXT, Auto Finesse Lather,CG mr.Pink,Wolf's Chemicals Wash n' Wax,Autobriteä,prestaa.. Huh olikohan siinä kaikki
jos kevääl jotain uutta taas testais 
Riippuu mitä odottaa. Moniin vahaa/Sealanttia sisältäviin shampoihin nähden ei liu'u puhtaalla pinnalla niin kepeesti, mutta liukkauden kyllä huomaa sitten kun pesee yhtään likasta pintaaJUMA kirjoitti:Citrus Wash&Glossia käyttänyt kesää talvea jo muutaman vuoden. Vois tilailla seuraavaksi hyllyntäytteeksi BTBM-pullon ihan huvin, urheilun ja vaihtelun vuoksi. Ei pitäis mennä metsään sekään valinta.
Lisäksi "tuoksun kehuminen" on mun mielestä skidisti yliarvostettua koska tuoksu on niin mieto että se ei "täytä koko pesualuetta".
Vain YKSI LSP!
Ei mene, sillä hyvä shappoo tuo on.JUMA kirjoitti:Citrus Wash&Glossia käyttänyt kesää talvea jo muutaman vuoden. Vois tilailla seuraavaksi hyllyntäytteeksi BTBM-pullon ihan huvin, urheilun ja vaihtelun vuoksi. Ei pitäis mennä metsään sekään valinta.
Tarkempi lasku osoitti et olin vääräs sillä niitä onkin 10.Urran kirjoitti:Voiks niitä olla paljon? 7kpl on mun mittakaavalla äärimmäisen vähän
- Dodon sourpower
-Dodon Btbm
-Malco Verry Berry
-Megun Nxt
-CGCitruswash& closs
-CG maxisuds 2
-Zaino Z7 showcar wash
-Armor all heavy duty car wash
-Blue chem wash max nano shamppoo
-Maalaamosta saatu pesuaine toissa syksyltä, jonka nimeä en tiedä mut on hyvän hajuinen.
Noita on niin runsaasti ettei kyllä hetkeen tarvii mitään ostaa sen takia et nuo loppuisi kokeilun halu onkin sit eri juttu.
...mutta kyllä on jäänyt tuo BTBM hyllyn täytteeksi tuon AW:n edestä. Ei kyllä pärjää millään rintamalla paitsi ehkä tuossa tuoksussa, jos siitä pitää...
Noin loistavasti pesevää ja liukuvaa shampoota, kuin AW, ei ole kyllä ihan heti tullut vastaan. Sanon nämä silläkin uhalla, että jotain testejä Urran oli tehnyt, mutta en edes muista, että mitä ja eipä niillä ole mitään merkitystä, koska makuasioitahan nämä ovat. Toisen silmissä jokin pesee paremmin kuin toineen ja liukuu ihan eri tavalla... 
Kaikki liha tottelee kuria...
...tosin itse olen sen verran konservatiivinen, että arvostan pesutehoa ja liukkautta yli esteettisten ja rahallisten merkitysten. Kun loppuu, niin kaupasta saa lisää ja kirsikat kuuluu roskiin, ei auton päälle...
Kaikki liha tottelee kuria...
Ainiin tuo auto wash tosiaan... Pitääköhän sitäkin hommata, niin on sitten enemmänkin vaihtelua. 
Juu. Tuoksujen perässä en mene minäkään, mutta ei se haittaa, jos se ei haisis pahalle (esim. pineline jne)
CitrusWG ei mielestäni edes tuoksu sitruunalle. Tai ainakin niin vähän, että en muista sitä haistaneeni. Liian voimakkaat tuoksut saa enemmänkin inhoamaan.
Juu. Tuoksujen perässä en mene minäkään, mutta ei se haittaa, jos se ei haisis pahalle (esim. pineline jne)
CitrusWG ei mielestäni edes tuoksu sitruunalle. Tai ainakin niin vähän, että en muista sitä haistaneeni. Liian voimakkaat tuoksut saa enemmänkin inhoamaan.
SPOILERSPOILER_SHOW
Ikeassa pitää aina "juosta läpi hengittämättä" se tuoksukynttiläosasto, joka on ennen itsepalveluvarastoa. Ainakin Vantaan Ikeassa.
Mulla ei ole kuin 3 shampoota (Auto-Washin loputtua) hyllyssä tällä hetkellä. Dodon Sour Power ja BTBM, sekä AF Lather.
Näistä tuo Lather on on tällä hetkellä omaan makuun (2 kertaa vasta käyttänyt). Tuoksu on miellyttävä ja liukuu maalipinnalla erittäin mallikkaasti, ainakin synteettisellä kintaalla.
Näistä tuo Lather on on tällä hetkellä omaan makuun (2 kertaa vasta käyttänyt). Tuoksu on miellyttävä ja liukuu maalipinnalla erittäin mallikkaasti, ainakin synteettisellä kintaalla.
Itsekin olen tykästynyt tuohon Latheriin. Vaahtoaa, puhdistaa ja tuoksuu miellyttävältä. 
Ei se BTBM "liu'u" yhtä hyvin kuin AW. Mutta sillä kintaan liukkaudella ei mun mielestä ole väliä. Sillä on väliä jos kintaan vie likaiselle pinnalle, ja se ei tarraa, kuten AW ja BTBM. Toisin kun valtaosa kaikista muista shampoista. Molemmat on siis siinä siis oikein loistavia. Myönnän myös itse että pidän ehkä AW:sta enemmän kun BTBM:stä. Itse kun olen myös Function over Form tyyppinen mies. AW loistaa asioissa kuten liukkaus ja pesuteho, eli tekee juuri sen mitä shampoon pitääkin. Mutta jos pitää jollekkin suositella JOKU shampoo, niin koska meillä on kaikilla omia mieltymyksiä, erikoisiakin, kuten vaahto (turhaa), haju (turhaa), pesuteho, liukkaus, pakkaus jne. jne. Näissä kaikissa BTBM on melko loistava All-Arounderi. Se ei silti tee piirun vertaakaan kompromissia niissä tärkeimmissä: Pesuteho, Liukkaus likaisella pinnalla ja Vahaturvallisuus.
Mun testit ei ole etsimässä absoluuttisesti parasta shampoota, vaan kertomassa onko mikäkin shampoo lintu vai kala
Te ootte sen listan nähny mun shampoista. Tosin siinä listassa tais olla 8 semmosta mitä mulla ei oikeesti ole (niin, siis se kilpailun lista
). Siihen listaankin pitäs köyhän jaksaa ostaa täytettä, kun niitä on vielä niin monta kokematta..
Itse allergikkona myös enemmän häiriinnyn hajusteista, kun tykkään. Mutta jotkut voimakkaastikkin, pahalta haisevatkin, shampoot saattaa olla muuten niin hyviä että tulee käytettyä. Esim. just Duraglossin 901 jne..
Lather awaits for test
Jos suoriudun tän illan ja huomisen urakasta ilman totaalista sunnuntain väsymystä, niin ehkä jo sunnuntaina 
Mun testit ei ole etsimässä absoluuttisesti parasta shampoota, vaan kertomassa onko mikäkin shampoo lintu vai kala
Te ootte sen listan nähny mun shampoista. Tosin siinä listassa tais olla 8 semmosta mitä mulla ei oikeesti ole (niin, siis se kilpailun lista
Itse allergikkona myös enemmän häiriinnyn hajusteista, kun tykkään. Mutta jotkut voimakkaastikkin, pahalta haisevatkin, shampoot saattaa olla muuten niin hyviä että tulee käytettyä. Esim. just Duraglossin 901 jne..
Lather awaits for test
Vain YKSI LSP!
JUMA kirjoitti:SPOILERSPOILER_SHOWIkeassa pitää aina "juosta läpi hengittämättä" se tuoksukynttiläosasto, joka on ennen itsepalveluvarastoa. Ainakin Vantaan Ikeassa.
SPOILERSPOILER_SHOW
Kannattaa kokeilla noita Party Liten tuoksukynttilöitä, ei ota henkeen astmaatikollakaan kun taas ainakin itse ahdistun heti jostain muista... Tosin en voi mennä yhteen paikalliseen kauppaankaan homeen hajun takia (home-altistus edellisessä kämpässä josta lie myös astma-oireet peruja, lisäksi altistuminen isosyanaatille eli uretaaneista ja uretaanipohjaisista jutuista pysyttävä kaukana)
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Ei kiitos. En vaan tykkää mistään tuoksujutuista. Ei ota henkeen, mutta ottaa vaan korvien väliin ne tuoksut. Tai jos ne tuoksuu liian voimakkaasti. Sama koskee myös naisia (ja miehiä). Inhoan suuresti ihmisten liiallista hajuvesissä käyttöä. Tuntuu, että jotkut tykkäävät kylpeäkin siinä aineessaan...JaniH kirjoitti:JUMA kirjoitti:SPOILERSPOILER_SHOWIkeassa pitää aina "juosta läpi hengittämättä" se tuoksukynttiläosasto, joka on ennen itsepalveluvarastoa. Ainakin Vantaan Ikeassa.SPOILERSPOILER_SHOWKannattaa kokeilla noita Party Liten tuoksukynttilöitä, ei ota henkeen astmaatikollakaan kun taas ainakin itse ahdistun heti jostain muista... Tosin en voi mennä yhteen paikalliseen kauppaankaan homeen hajun takia (home-altistus edellisessä kämpässä josta lie myös astma-oireet peruja, lisäksi altistuminen isosyanaatille eli uretaaneista ja uretaanipohjaisista jutuista pysyttävä kaukana)
Riippuu niin tuoksuista. Joku KEVYT/mieto freshi tuoksu jossain esim. pesuaineissa ihan jees, mutta liika on liikaa.
Dodon Sourpoweria on tullut nyt puolivuotta käytettyä ja tykkään, shamppoo vaahtoa hyvin ja tuolla on helppo pestä.
Tuntuu myös suojaavan vaha pintaa ja jättää jälkeensäkin vahaisen pinnan, taidan seuraavaksikin tuota tilata.
Tuntuu myös suojaavan vaha pintaa ja jättää jälkeensäkin vahaisen pinnan, taidan seuraavaksikin tuota tilata.
Skoda Fabia Combi RS Race Blue -11
Opel Corsa OPC -16 Azure Blue
Opel Corsa OPC -16 Azure Blue
Sourpoweria olen kesäkäytössä pitänyt. Ja nyt kun se loppui hankin tilalle Stjärnägloss Tangerinen. Sourpower oli loppu kun tein tilausta kesällä Shinearamaan. En oikein tykkää siitä, kun se ei tahdo sekoittua veteen oikein millään ja liukuvuuskaan ei ole paras mahdollinen.
Talvikäytössä ollut CG:n Citrus Wash and glossia, ja sitä on nyt puolitoista pulloa kaapissa (Kiitos Janne) joten se varmaan tulee olemaan pidempikäyttöinen shampoo, kun ei tahdo kulua ollenkaan.
Sitten on Valetpro Poseidon Carnauba washia myös kaapissa. Sitä olen myös talvisin käytellyt, kun se jättää hyvän kiiltävän pinnan pesun jälkeen.
Talvikäytössä ollut CG:n Citrus Wash and glossia, ja sitä on nyt puolitoista pulloa kaapissa (Kiitos Janne) joten se varmaan tulee olemaan pidempikäyttöinen shampoo, kun ei tahdo kulua ollenkaan.
Sitten on Valetpro Poseidon Carnauba washia myös kaapissa. Sitä olen myös talvisin käytellyt, kun se jättää hyvän kiiltävän pinnan pesun jälkeen.
Minäkin otin nyt tota citrus wash & glossia putelin, saa nähä millaista se on. Minulla oli aiemmin chemical guysin glossworkzia pesuaineena, en nyt oikein tiedä.. aika paljon sitä kuluu kun on tommoinen iso pesuämpäri grid guardilla. Meneeköhän siihen 15-20 litraa. 2 korkillista on shampoota laitettava että se vaahtoaa edes jotenkin.
Siis kumpaa kaks korkillista? Kyllähän se vaahtoaa kun töhäyttää painepesurilla aineet sekaisin ämpärissä??Antti O kirjoitti:Minäkin otin nyt tota citrus wash & glossia putelin, saa nähä millaista se on. Minulla oli aiemmin chemical guysin glossworkzia pesuaineena, en nyt oikein tiedä.. aika paljon sitä kuluu kun on tommoinen iso pesuämpäri grid guardilla. Meneeköhän siihen 15-20 litraa. 2 korkillista on shampoota laitettava että se vaahtoaa edes jotenkin.
E53 X5 3.0D
glossworkzia, no siis vaahtoaa joo. yleensä laitan shampoon siinävaiheessa kun ämpäri on 80% täysi ja sitten lasken vettä sinne vielä niin se alkaa vaahtoamaan. Siinä vaan on selvä ero miten sen vaahtoaa ja liukuu kintaan alla oli 1 korkki tai 2. Ehkä mun pitäs vaihtaa pienempään ämpäriin niin säästyis pesuainetta_nixu_ kirjoitti:Siis kumpaa kaks korkillista? Kyllähän se vaahtoaa kun töhäyttää painepesurilla aineet sekaisin ämpärissä??Antti O kirjoitti:Minäkin otin nyt tota citrus wash & glossia putelin, saa nähä millaista se on. Minulla oli aiemmin chemical guysin glossworkzia pesuaineena, en nyt oikein tiedä.. aika paljon sitä kuluu kun on tommoinen iso pesuämpäri grid guardilla. Meneeköhän siihen 15-20 litraa. 2 korkillista on shampoota laitettava että se vaahtoaa edes jotenkin.
No kyl itselle joku 10-11l vettä ja korkki glosswörksiä on piisannut yhden auton pesuun, tiettyä pari litraa extraa ei pahaa tekis.
E53 X5 3.0D
Malcon Verry Berryä tuli ostettua tuo tonkka Auto&Korjaamo 2014 -messuila Prestan messuständiltä. Ainakin tuoksu on niin hyvä, että tekis mieli juoda.. sitten vaa pesuja odottelemaan.
Käyttis: Seat Leon 1.4TSI -13
#1 shampoo: Malco Verry Berry
#1 vaha: Waxaddict Vitreo
Tuoksu on niin hyvä et pesun jälkeen tulee käsiä haisteltua telkkaria katsellessam3iss3li kirjoitti:Malcon Verry Berryä tuli ostettua tuo tonkka Auto&Korjaamo 2014 -messuila Prestan messuständiltä. Ainakin tuoksu on niin hyvä, että tekis mieli juoda.. sitten vaa pesuja odottelemaan.
Re: RE: Yleinen shampoo-keskustelu
No jos "pesukinnas-meinigillä" on liikenteessä, niin ei. Tuo Prestan ständi oli ainoa, missä tuli vähän jotain kateltua. Sana Korjaamo kyllä painottui siellä. Ja helvetisti opiskelijoita.Urran kirjoitti:OT: Oliko hyvät messut? Eli jaksaako raahautua?
Käyttis: Seat Leon 1.4TSI -13