Valikoima uusiksi?

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Viltsu

Valikoima uusiksi?

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ma Helmi 20, 2012 10:41 am

Tässä on tullut kovasti taivasteltua tuota omaa detailing varastoa. Tuotteiden hankinta kriteerinä on toiminut pääasiassa
muiden kommentit ja arvostelut tuotteista, joita on tullut luettua DW:n sekä Pesukintaan sivuilta. Tällä tavoin olen
yrittänyt löytää parhaat mahdolliset aineet kuhunkin käyttötarkoitukseen. Edellä mainitulla metodilla on kuitenkin syntynyt
jokseenkin melko kirjava varasto, mikä on nyt tällaista pedanttia ihmistä ajan myötä alkanut ahdistamaan.
Mielessä onkin kuplinut ajatus, että mitä jos laittaisi koko roskan uusiksi?
Tavoitteena olisi selkeä ja yksinkertainen valikoima, joka koostuisi mahdollisuuksien mukaan vain 1-2 valmistajan
tuotevalikoimasta. Siinähän ei olisi järkeä, että valitsisi vain yhden valmistajan tuotteet "selkeyden nimissä",
vaan tuotteiden olisi oltava myös toimivia. Mitä tuotemerkkejä siis olisi tarjolla?
Tässäpä siis julki ajatus siitä, miltä oma varasto voisi näyttää:

Pesu/Valmistelu:
*CarPro - Iron X Soap Gel
*CarPro - Iron X
*CarPro - Tar X
*CarPro - Eraser

*Bilt-Hamber - Auto-Foam
*Bilt-Hamber - Auto-Wash
*Bilt-Hamber - Auto-Clay Soft+Regular
*Bilt-Hamber - Surfex HD

Kiillotus:
*CarPro - Fixer
*CarPro - CeriGlass

Laikka vaihtoehdot:
*Sonus SFX 1-3
*Gtechniq (Flexipads?) Villa-Oranssi-Valkoinen, "Self-Center" laikka setti.

Viimeistely:
*CarPro - Perl
*CarPro - Cquartz
*CarPro - Reload

*Naviwax Ultimate fiilistelyyn... 8-)

Sitten kun varastot hupenesivat, niin täydennystähän saisi ihan Suomen rajojen sisältäkin Jannelta/Jyrkiboylta.
Miltä vaikuttaa? Olenko viimein mennyt sekaisin päästäni :ugeek: vai onko jollain joskus samansuuntaisia ajatuksia päässä pyörinyt?
Saa kommentoida tai tehdä oman maun mukaisen listan, mikäli joskus on tällaista mietiskellyt.

Selvennys vielä:
Siis kimmoke tähän syntyi siitä, kun työpaikalla tavaroita säilytän niin tila alkaa loppua kesken ja joudun tunkemaan tavaroita jo muidenkin pukukaappien alle (Tästä hyvästä sain jo nimen Kemikaali-Jani :? ). Ylläolevalla "listalla" saisi yksinkertaisen/selkeän valikoiman ja tavarat myös mahtuisivat pienempään tilaan.

Peke
Viesti:

Re: Valikoima uusiksi?

Viesti Kirjoittaja Peke » Ma Helmi 20, 2012 1:26 pm

Eipä tohon hirveesti lisää tartte, noilla pärjää jo hyvin. Itselläkin on noita CarPron tuotteita jo aika lailla ja ei voi ku kehua et hyvän "tuoteperheen" ovat valmistaneet. Eli mulla on samansuuntaisia mietteitä, pitää vaan noita vanhoja meguja sun muita käytellä eka pois. :?
Tietenkin Bilt-Hamberin Auto-Foam & Surfex HD on ainakin mulle kans sellasia, etten varmaan ikinä luovu. :) + lasipinnoitteet ym.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ma Helmi 20, 2012 1:49 pm

Fiksultahan tuo kuulostaa, itse olen juurikin pyrkinyt siihen, etten ole minkään merkin "orja".
Ostan siis aina sen tuotteen, joka vaikuttaa omaan käyttööni ja tavoilleni parhaimmalta.

Jos purkit on jossain hienosti esillä, niin kyllähän se näyttäisi tyylikkäältä, kun olisi aina esim. hylly/valmistaja.
En vaan jaksa itse stressata. Oma hyllyni on sekavan näköinen, mutta kelpaa toistaiseksi tuollaisena.

Kuva

P.S. Herranen aika sentään! Pitäisi kyllä päivittää jossain vaiheessa tuota mun varastotopiccia ajan tasalle.
"Vähän" tullut lisää tavaraa sitten tuon kuvan... :lol:
"Urku auki, pelti kii"

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ma Helmi 20, 2012 2:34 pm

^ Joo, samaa oon miettiny et onpa purkkeja tullu omaan hyllyynkin lisää jotenkin niin ku itsekseen. :)
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

fibolt

Viesti Kirjoittaja fibolt » Ma Helmi 20, 2012 5:39 pm

Kartoitus on myös tehty toimiviksi todetuilla tuotteilla, eikä siihen tuoteperheeseen montaa merkkiä mahdu. Tätä monimerkki "BlingBling must have, tää on paras" varastonkeräilykirjoa olenkin huvittuneena seurannut.. :D

Oma tavoite on 10-15 päivittäistä tuotetta, joita lisäksi tukee muutamat hassut kokeilut. Peke, eikös me lauantaina tästä puhuttukin? Saat multa lisää 4 vuotta vanhoja 1,2,3-step Meguja :D
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ma Helmi 20, 2012 5:57 pm

fibolt kirjoitti:Peke, eikös me lauantaina tästä puhuttukin? Saat multa lisää 4 vuotta vanhoja 1,2,3-step Meguja :D
Joo puhetta oli ja ei kiitos yhtään lisää noita "turhia" puteleita. ;) :)
Mihinkähän nuo sais käytettyä ku omiin autoihin laitan vaan noita parempia kamoja...? :D
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Ma Helmi 20, 2012 6:13 pm

Onhan tossa kattava paketti itselläkin löytyy suurin osa noista.
*CarPro - Iron X
*CarPro - Tar X
*CarPro - Eraser
*CarPro - Fixer
*CarPro - Perl
*CarPro - Cquartz
*CarPro - Reload
*Bilt-Hamber - Auto Foam
*Bilt-Hamber - Auto-Clay Soft
*Bilt-Hamber - Surfex HD

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Helmi 20, 2012 7:14 pm

Viltsu kirjoitti:Tässä on tullut kovasti taivasteltua tuota omaa detailing varastoa.
Mielessä onkin kuplinut ajatus, että mitä jos laittaisi koko roskan uusiksi?
Tavoitteena olisi selkeä ja yksinkertainen valikoima, joka koostuisi mahdollisuuksien mukaan vain 1-2 valmistajan
tuotevalikoimasta. Siinähän ei olisi järkeä, että valitsisi vain yhden valmistajan tuotteet "selkeyden nimissä",
vaan tuotteiden olisi oltava myös toimivia. Mitä tuotemerkkejä siis olisi tarjolla?
Tässäpä siis julki ajatus siitä, miltä oma varasto voisi näyttää:

Pesu/Valmistelu:
*CarPro - Iron X Soap Gel
*CarPro - Iron X
*CarPro - Tar X
*CarPro - Eraser

*Bilt-Hamber - Auto-Foam
*Bilt-Hamber - Auto-Wash
*Bilt-Hamber - Auto-Clay Soft+Regular
*Bilt-Hamber - Surfex HD

Kiillotus:
*CarPro - Fixer
*CarPro - CeriGlass

Laikka vaihtoehdot:
*Sonus SFX 1-3
*Gtechniq (Flexipads?) Villa-Oranssi-Valkoinen, "Self-Center" laikka setti.

Viimeistely:
*CarPro - Perl
*CarPro - Cquartz
*CarPro - Reload

*Naviwax Ultimate fiilistelyyn... 8-)
Todella hyvältä setiltä näyttää. Itse arvostan erityisesti BH tuotteita, varsinkin yllämainittuja. Minkäslainen varasto nyt on? Meneekö ne myyntiin?

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Helmi 21, 2012 6:48 am

Saahan sitä toki huvittuneena katsoa. Mut mä en oo ikinä ymmärtäny semmosta brändi fundamentalismia mikä vallitsee esim. AG tuotteiden ja maallikoiden keskuudessa. Function over form, merkkiin katsomatta. Mä käytän sitä mikä toimii, ihan sama onko se samaa merkkiä mikä mulla on jo aiemmin. En siis sano ettei edellä mainittu kokoelma toimisi, mutta en usko että yhdellä tai edes kahdella merkillä voi kaikki tuotteet olla "parhaita".

Moni foorumilainen nimenomaan testaa (eli kerää) monia merkkejä löytääkseen ne omat suosikit. Ja usein myykin ne itselle tarpeettomaksi jäävät.

Eikä mun kämpässä oo viel ainakaan loppunu tila noilta? Vaikka ylimääräisiä jäiskin.
Vain YKSI LSP!

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Helmi 21, 2012 7:45 am

Ei varmaan kellään olekaan tarkoitus kerätä VAIN yhtä merkkiä, mutta jos ne valitut aineet on jo koettu parhaiks tai ainakin erittäin toimiviks ni miks ei? Ja eiköhän kaikki ole jo testannu tuotteita, en usko et joku ostas paljon yhtä merkkiä vain kuulopuheiden perusteella. Ja sanotaan nyt näin, et mun kämpäs ei ois enää tilaa sille purkkimäärälle, mitä olen "testaillessani" hankkinut. Onneks on talli, koska kerrostalon varastotkin on sellasia pikku häkkejä ja sinne ei kummosta mahdu. :?
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Helmi 21, 2012 7:59 am

Pointti olikin kun en vain usko että yhdellä merkillä olisi kovin montaa, jos yhtäkään, parasta tuotetta. Itse pyrin ostamaan ne tuotteet mitkä tarvitsen ja mitkä on tunnettu "alan parhaana" (muistaen lähdekritiikin). Esim. vaikka yllä mainittu Carpro ja Bilt-Hamber tekeekin erinomaisia tuotteita, en usko että kukaan voi allekirjoittaa että niiden tuotteet on parhaat? Esim. itse vaihtaisin sekunnin murto-osassa tosta listasta Perlin Ultiman Trim & Tire Guardiin, Iron X:n Deironizeriin ja listasta mielestäni puuttuu muutenkin tavaraa, mitä ei kys. valmistajien tuotteilla voi kattaa.

Puhumattakaan siitä kun menee kaks kuukautta ja ed. mainitut todetaan "old school" tuotteiksi kun joku valmistaja on keksiny aivan uskomattoman hyvän korvaavan tuotteen.

Ymmärrän toki jos kokoelma pitää pitää pienenä tilan puolesta, mulle se ei ainakaan ole este. Mutta valikoitua samoihin merkkeihin vain koska haluaa vähän merkkejä? :?
Vain YKSI LSP!

fibolt

Viesti Kirjoittaja fibolt » Ti Helmi 21, 2012 8:26 am

No, jopas! :) Esimerkillisesti ja viiisaan harkinnan sekä kokemuksien kautta valittuja tuotekokonaisuuksia nuo ovat. Perusajatus on selvä, joita voi tietyin osin vielä täydentääkin. Pointsit siitä, ettei valikoima ole kuin tilkkuttäkki, kuten Shinearaman etusivun tuotemerkkivalikoima :)

Monelle tulee mieleen muitakin tuotteita ja eri tuotemerkeistä, se on selvää. Kintaalta löytyy varmaankin tasan nolla AG -tyylistä uskovaista? Nää on vaan valintoja, mitkä sopivat käyttäjänsä mieltymyksiin. :)

EDIT: Ja selväähän on, että useammat valmistajat pyrkivät kehittämään valikoimaansa niin, että ne pystyivät tarjoamaan kaiken tarvittavan. Kilpailua käydään siitä, kenellä on toimivin ja ajantasaisin tuotekehitys kaikkien tuotteiden osalta.

AMEN!
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla

Viltsu

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ti Helmi 21, 2012 8:45 am

samunoz kirjoitti:Todella hyvältä setiltä näyttää. Itse arvostan erityisesti BH tuotteita, varsinkin yllämainittuja. Minkäslainen varasto nyt on? Meneekö ne myyntiin?
BH:n tuotteita jo löytyykin hyllystä ja tykkään kovasti.

Nyt varastosta löytyy edustettuna ainakin Victoria Wax, Dodo, CG, Bilt-Hamber, Poorboys, Wolf`s, Presta, Malco, AG, Turtle, Detailshoppe, Menzerna, Mequiars, Valet Pro ja CarPro. Eli, onhan noita jo kertynyt.

Yritän viikon sisällä laittaa myyntiin. Kaikista tosin en luovu...
Urran kirjoitti:Function over form, merkkiin katsomatta. Mä käytän sitä mikä toimii, ihan sama onko se samaa merkkiä mikä mulla on jo aiemmin.
Tästä jo kirjoitinkin, että aineen pitää olla myös toimiva.
CarPro & B-H tuottavat loistotavaraa.
Urran kirjoitti:Moni foorumilainen nimenomaan testaa (eli kerää) monia merkkejä löytääkseen ne omat suosikit. Ja usein myykin ne itselle tarpeettomaksi jäävät.
Näin juuri on minullekin käymässä/käynyt. :D
Urran kirjoitti:Eikä mun kämpässä oo viel ainakaan loppunu tila noilta? Vaikka ylimääräisiä jäiskin.
No nyt ollaan asian ytimessä. Multa on tilat jo lopussa.

Urran kirjoitti:Esim. itse vaihtaisin sekunnin murto-osassa tosta listasta Perlin Ultiman Trim & Tire Guardiin, Iron X:n Deironizeriin ja listasta mielestäni puuttuu muutenkin tavaraa, mitä ei kys. valmistajien tuotteilla voi kattaa.
Yllämainituista tuotteista ei itsellä kokemusta ole (paitsi IronX).
Oletko itse testannut jo CarPro Perl:n? Aika kovaan testiin DW:llä joutui ja vakuutti minut.

Kaikkiin tarkoituksiin ei ole aineita listattu, kuten erillistä vannepesu, nahanhoito - ja tekstiilinsuojausaineita.
Valmiina löytyy jo Bilberry wheel cleaneri ja eikä muuten ole turhaan kehuttu. Surfex HD voisi olla korvaava tuote, mutta ei samaan
puhdistustehoon yllä. Siksipä Bilberry taitaa jäädä omaan hyllyyn.
Nahkajakkaroita ei omasta riisikupista löydy, enkä sen vuoksi aineita siihen tarkoitukseen hanki. Kissasaippua sen sijaan löytyy, jota voi
käyttää mikäli työn alle nahkoilla varustettu auto ilmaantuu.
SoftCaren tekstiilinsuojausainetta on, mutta Gtechniqin tavara hiukan houkuttelisi.
Tuulilasille on varastossa Turtlen tuote ja sitä olen testaillut. Yllättänyt positiivisesti!

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Su Maalis 04, 2012 12:56 pm

Onko valikoima jo selkeytynyt?

Viltsu

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Su Maalis 04, 2012 2:23 pm

Kaikki aloitusviestissä listatut tuotteet on hankittu, paitsi laikat ja fixeri. Ei noista laikoista oikein tiedä mitä valitsisi. Mequ, flexipads, sonus tai lake country. Tahtois vähintään 6.5" ja spotpadit, mielellään samaa sarjaa kummatkin. Flexipads vahvoilla. Ainiin, Naviwax ultimate puuttuu myös, kun oli loppu Shinearamasta

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Su Maalis 04, 2012 3:27 pm

Mun mielestä 5,5" laikat on paljon mukavampia käyttää, tuommoinen 6,5" LC vetelee niin maan vtusti joka suuntaan. Karva voi huoletta olla isokin.

Viltsu

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Su Maalis 04, 2012 8:12 pm

Jostain syystä mulla on nyt jonkinlainen fetissi päästä testailemaan tuollaista "urakkalaikkaa". En omista 5,5" isompaa laikkaa, joten kai se vain on omakohtaisesti päästävä kokeilemaan ennenkuin uskoo :wall: .

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Su Maalis 04, 2012 11:15 pm

No jos tarvii urakoida niin tilaa the avenger tai joku muu iso karva :D
E53 X5 3.0D

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Huhti 11, 2012 4:22 pm

Terve!

Siivosin viestiketjua. Ylläpidon toive on että jatkossa jaetaan se keskustelu eri tuotteista omiin topicceihinsa jotta tieto on paremmin saatavilla. Ei siis tehdä tälläisiä topicceja missä keskustellaan kaikista mahdollisista tuotteista jotka sopivat jollekkin, samassa.

Ainiin ja ettei luulla että mä mielivaltaisesti poistin keskustelun PERL:istä niin se löytyy tästä;
viewtopic.php?f=14&t=970

-Mika/Ylläpito
Vain YKSI LSP!

Vastaa Viestiin