Ruohonleikkuri

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
seatts

Ruohonleikkuri

Viesti Kirjoittaja seatts » To Maalis 08, 2012 9:18 pm

Ajattelin nyt tällasta kysellä kun täällä yleensä kaikkiin kysymyksiin asiallisia vastauksia.

Pitäis työnnettävä ruohonleikkuri hommata kun syksyllä kylvettiin nurmikko, olisko antaa jotain suosituksia merkeistä, malleista, ominaisuuksista jne.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

RTU

Re: Ruohonleikkuri

Viesti Kirjoittaja RTU » To Maalis 08, 2012 9:20 pm

Kuinka iso piha kyseessä?

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » To Maalis 08, 2012 9:22 pm

Ei nurmikkoa taida olla kuin 200 neliötä.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » To Maalis 08, 2012 9:29 pm

SPOILERSPOILER_SHOW
Kuva
..ehdit just sen yhden sallitun oluen nauttia :LOL:
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » To Maalis 08, 2012 9:31 pm

Taitaa hinta mennä just yli mun budjetin :D

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Maalis 08, 2012 9:34 pm

Murray merkki on ainakin meillä osottautunut hyväksi. 94 vuodelta on yksi ja toinen (perinnöksi saatu) vm 2000, jossa myös veto ja keräilijä ovat toimineet hyvin. Nyt olen parina kesänä ajanut nurmikon Partnerin linkku etuleikkurilla, kun tuo leikattava ala on suurentunut.

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » To Maalis 08, 2012 9:36 pm

Mulla meni ajatukset Danin kanssa yhtä harakoille... :lol:

Ja minä kun ajattelin ehdottaa vähän erilaista:
SPOILERSPOILER_SHOW
Kuva
seatts kirjoitti:Ajattelin nyt tällasta kysellä kun täällä yleensä kaikkiin kysymyksiin asiallisia vastauksia.
Aina ei voi voittaa. :P

RTU

Viesti Kirjoittaja RTU » To Maalis 08, 2012 9:36 pm

Olisin suositellut kelaruohonleikkuria mutta taitaa olla ehkä vähän liikaa pinta-alaa? Vaimo ainakin tykkää siitä kun on hiljanen ja saa samalla liikuntaa. Eli tällanen vehje:

Kuva

Noista koneleikkureista ei ole muista kun Klippo merkkisestä kokemusta kun on meidän perheessä menty samalla yli 20v, on ainakin kestävä..

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » To Maalis 08, 2012 9:39 pm

Joo toi kelaleikkuri ei oikein innosta, istuttava husku olis parin kilometrin päässä, mut ei sen raahaamisessakaan olisi mitään järkeä.

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » To Maalis 08, 2012 9:41 pm

On mulla joskus ihan asiaakin:

Meillä taloyhtiöllä suunnilleen tällainen partneri:

Kuva

Eipä ole huonoa sanottavaa tuosta. Ehkä keräysastia saisi olla isompi. Lienee ihan joku standardi koko. Hintaa en tiedä.

edit: Klippo-leikkurit lienevät niitä ruohonleikkureiden Mielejä. Kestää ja kestää...
Viimeksi muokannut JUMA, To Maalis 08, 2012 9:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Osgard

Viesti Kirjoittaja Osgard » To Maalis 08, 2012 9:43 pm

Ite viimekesän hommaskin husqvarnan (lc48ve) sähköstartilla kelpaa leikellä. Hintaa tais olla siel 600e kieppeillä joten ei oo halvimmasta päästä. Eka tosin oli susi ja tasosäätöpysynyt mutta sit tuli tehtaalta uusi joka toiminut hienosti. Tuolla se tallissa jo odottelee vahattuna koska pääsis tätä uutta nurmikkoa rouhimaan.

Jos halpiksia kattoo ni kannattaa valita semmonen jossa hondan kopiokone aika paljon parempia loppujenlopuksi ku briksit. Hong Kong tais kaverille semmosen myydä parilla sataa ja useemman vuoden jo kestäny

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Maalis 08, 2012 9:50 pm

Uudemmista Brikseistä ei niinkään mulla kokemuksia mutta vielä 2000 luvun alun koneet olleet tosi vahvoja. 03 mallia mun Partnerin päältäajettava ja siinä on se punainen 10.5 heppanen Briksin kone ja on hyväksi osottanut kone :)

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » To Maalis 08, 2012 9:56 pm

Meillä etuleikkuri husku 11,5 hv missä b&s kone mallia -02, hajos -09 syksyllä, kesken leikkaamisen tuli kiertokanki kyljestä ulos, oli ilme vähän :shock:

Osgard

Viesti Kirjoittaja Osgard » To Maalis 08, 2012 10:00 pm

Joo ohan ne pomminkestäviä mut tommonen honda on jo jotain muuta ku sitä 40-luvun tekniikkaa.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Maalis 08, 2012 10:14 pm

Osgard kirjoitti:Joo ohan ne pomminkestäviä mut tommonen honda on jo jotain muuta ku sitä 40-luvun tekniikkaa.
Joo ikivanhaa tekniikkaahan nuo on mutta en itse osaa noita moittia kyllä. Niin ja olihan meillä käytettynä hankittu Murray traktorimallinen päältäajettava leikkuri -94 mallinen, joka oli 10 vuotias meille hankittaessa. 6 kesää mä sillä ajoin ja, kun naapuri halusi sen multa ostaa niin ostin itselleni tuon partnerin linkkuleikkurin. Myin hänelle murrikan jota oli remontoinut jo melko paljon mutta koneelle ei tarvinnut tehhdä mittään muuta, kuin öljyn vaihdot joka kevät. On vaan tuommonen linkkukone meidän pihalla niin paljon kätevämpi. Aiemmin sai ajaa melkein 2 tuntia mutta nykyisellä menee tunnissa leikkuu.

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Maalis 09, 2012 8:22 am

Mulla on husqu. Halusin nimenomaan hondan moottorin. Muita kriteereitä oli, että pitää olla vähintään bioleikkaus ja ruohonkeräys mahdollisuus. Sen lisäksi tuossa on vielä sivulle heitto mahdollista. Bioleikkausta suositellaan kovasti, mutta siinä on se riski, että nurmi menee "tukkoon" jos sitä käyttää aina. Sen takia on hyvä välillä leikata siten, että heittää nurmen sivulle tai kerää sen talteen.

Tuo ruohonkeräys tuli otettua lähinnä sen takia, että syksyllä sen avulla on hiivatin kätevä haravoida :) Toki sitä keräyspussia joutuu koko ajan tyhjentämään, mutta se on pienempi vaiva, kun haravaointi.

Tolla husqulla on menty nyt pari kesää ilman mitään ongelmia. Öljyt olen vaihtanut kerran vuoteen.

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Pe Maalis 09, 2012 10:34 am

Mulla ainakin ruohonkasvu on niin kiivasta, että mulla on keräyspytty aina kiinni koneessa.
Kolmesta kuuteen kertaan joutuu tyhjäämään säkin tuota mun perssilmän kokoista nurtsia leikatessa. Oliskohan parisataa neliöä.
Kasvu johtunee tuosta mullasta, joka on pääkaupunkilaisten paskaa.

Ja leikkurina on toiminut jo päälle kuusi vuotta ilman ongelmia Partnerin joku perusleikkuri. Ainoa mitä jatkuvati toivon, olisi Klippo-tyylinen työntöaisa, jonka saisi käännettyä sivuun. Olisi kätevä työnnellessä pensasaidan reunaa.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Maalis 09, 2012 10:39 am

Jos jollain roikkuu noita ruohonleikkureita ylimääräisenä/saa hyvillä aleilla niin heittäkää mulle viestiä :D Mul ei oo viel ruohonleikkuria ja mul on kuitenkin semmonen ~1000m2 tontin pinta-alasta semmosta mitä joutuu jollain välineillä vähän "rimmaamaan" kesällä :geek:
Vain YKSI LSP!

Osgard

Viesti Kirjoittaja Osgard » Pe Maalis 09, 2012 1:21 pm

Kuis moni muu hoitaa pihaa yhtä tarkkaan ku autoaan?

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Pe Maalis 09, 2012 1:24 pm

Tokihan puutarha pidetään kunnossa 8-)

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Pe Maalis 09, 2012 1:34 pm

sonikk kirjoitti:Tokihan puutarha pidetään kunnossa 8-)
:LOL:

Viltsu

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Pe Maalis 09, 2012 2:24 pm

Kun Ambrogio kotona nurmea leikkaa -
voi Eikka rauhassa heittää keikkaa
.

"Myös Eino Grön valitsi Ambrogio ruohonleikkurirobotin loma-asunnolleen Porin Reposaareen."

Tee niinkuin Eikka :good:

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Maalis 09, 2012 5:23 pm

Urran kirjoitti:Jos jollain roikkuu noita ruohonleikkureita ylimääräisenä/saa hyvillä aleilla niin heittäkää mulle viestiä :D Mul ei oo viel ruohonleikkuria ja mul on kuitenkin semmonen ~1000m2 tontin pinta-alasta semmosta mitä joutuu jollain välineillä vähän "rimmaamaan" kesällä :geek:
Melkein jo tuhannelle neliölle ostaisin päältäajettavan, koska tuossa saa juosta jo leikkurin perässä jo ihan kivasti. Kuntoilumuotonahan tuo kävely on titysti terveellistä. 5-6 päivän välein tehtynä iltasella raskaan työpäivän jälkeen useaaman kuukauden ajan se kyllä rupeaa jo tympimään. Yksi tai kaksikin kesää voi jotenkin vielä mennä. Hyviä käytettyjä ajoleikkureita on keväällä yleensä hyvin tarjolla nettikoneessa, jossei uutta tee mieli ostaa. Itse olen tuon homman kokeillut :D Ois meillä 4 kpl työnnettäviä leikkureita joissa kaikissa se vanhanaikainen mutta luotettava BS moottori. Enkä viime kesänä kertaakaan niitä käyttänyt. :)

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Maalis 09, 2012 10:37 pm

Osgard kirjoitti:Kuis moni muu hoitaa pihaa yhtä tarkkaan ku autoaan?
Meillä on tuollainen vain kaikkein halvin on kyllin hyvä! Hyvin tuo vaimo näyttää sillä pihat kesäisin pukkaavan... :lol:
Kaikki liha tottelee kuria...

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Maalis 09, 2012 11:22 pm

Hynde kirjoitti:
Osgard kirjoitti:Kuis moni muu hoitaa pihaa yhtä tarkkaan ku autoaan?
Meillä on tuollainen vain kaikkein halvin on kyllin hyvä! Hyvin tuo vaimo näyttää sillä pihat kesäisin pukkaavan... :lol:
..hyvähän se on tulla välillä sieltä tallista ulos ottamaan vähän raitista ilmaa :LOL:
SPOILERSPOILER_SHOW
Kuva
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Vastaa Viestiin