Ruohonleikkuri
Ruohonleikkuri
Ajattelin nyt tällasta kysellä kun täällä yleensä kaikkiin kysymyksiin asiallisia vastauksia.
Pitäis työnnettävä ruohonleikkuri hommata kun syksyllä kylvettiin nurmikko, olisko antaa jotain suosituksia merkeistä, malleista, ominaisuuksista jne.
Pitäis työnnettävä ruohonleikkuri hommata kun syksyllä kylvettiin nurmikko, olisko antaa jotain suosituksia merkeistä, malleista, ominaisuuksista jne.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Re: Ruohonleikkuri
Kuinka iso piha kyseessä?
SPOILERSPOILER_SHOW

"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Murray merkki on ainakin meillä osottautunut hyväksi. 94 vuodelta on yksi ja toinen (perinnöksi saatu) vm 2000, jossa myös veto ja keräilijä ovat toimineet hyvin. Nyt olen parina kesänä ajanut nurmikon Partnerin linkku etuleikkurilla, kun tuo leikattava ala on suurentunut.
Mulla meni ajatukset Danin kanssa yhtä harakoille...
Ja minä kun ajattelin ehdottaa vähän erilaista:

Ja minä kun ajattelin ehdottaa vähän erilaista:
SPOILERSPOILER_SHOW

Aina ei voi voittaa.seatts kirjoitti:Ajattelin nyt tällasta kysellä kun täällä yleensä kaikkiin kysymyksiin asiallisia vastauksia.
Olisin suositellut kelaruohonleikkuria mutta taitaa olla ehkä vähän liikaa pinta-alaa? Vaimo ainakin tykkää siitä kun on hiljanen ja saa samalla liikuntaa. Eli tällanen vehje:

Noista koneleikkureista ei ole muista kun Klippo merkkisestä kokemusta kun on meidän perheessä menty samalla yli 20v, on ainakin kestävä..
Noista koneleikkureista ei ole muista kun Klippo merkkisestä kokemusta kun on meidän perheessä menty samalla yli 20v, on ainakin kestävä..
Joo toi kelaleikkuri ei oikein innosta, istuttava husku olis parin kilometrin päässä, mut ei sen raahaamisessakaan olisi mitään järkeä.
On mulla joskus ihan asiaakin:
Meillä taloyhtiöllä suunnilleen tällainen partneri:

Eipä ole huonoa sanottavaa tuosta. Ehkä keräysastia saisi olla isompi. Lienee ihan joku standardi koko. Hintaa en tiedä.
edit: Klippo-leikkurit lienevät niitä ruohonleikkureiden Mielejä. Kestää ja kestää...
Meillä taloyhtiöllä suunnilleen tällainen partneri:

Eipä ole huonoa sanottavaa tuosta. Ehkä keräysastia saisi olla isompi. Lienee ihan joku standardi koko. Hintaa en tiedä.
edit: Klippo-leikkurit lienevät niitä ruohonleikkureiden Mielejä. Kestää ja kestää...
Viimeksi muokannut JUMA, To Maalis 08, 2012 9:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite viimekesän hommaskin husqvarnan (lc48ve) sähköstartilla kelpaa leikellä. Hintaa tais olla siel 600e kieppeillä joten ei oo halvimmasta päästä. Eka tosin oli susi ja tasosäätöpysynyt mutta sit tuli tehtaalta uusi joka toiminut hienosti. Tuolla se tallissa jo odottelee vahattuna koska pääsis tätä uutta nurmikkoa rouhimaan.
Jos halpiksia kattoo ni kannattaa valita semmonen jossa hondan kopiokone aika paljon parempia loppujenlopuksi ku briksit. Hong Kong tais kaverille semmosen myydä parilla sataa ja useemman vuoden jo kestäny
Jos halpiksia kattoo ni kannattaa valita semmonen jossa hondan kopiokone aika paljon parempia loppujenlopuksi ku briksit. Hong Kong tais kaverille semmosen myydä parilla sataa ja useemman vuoden jo kestäny
Uudemmista Brikseistä ei niinkään mulla kokemuksia mutta vielä 2000 luvun alun koneet olleet tosi vahvoja. 03 mallia mun Partnerin päältäajettava ja siinä on se punainen 10.5 heppanen Briksin kone ja on hyväksi osottanut kone 
Meillä etuleikkuri husku 11,5 hv missä b&s kone mallia -02, hajos -09 syksyllä, kesken leikkaamisen tuli kiertokanki kyljestä ulos, oli ilme vähän 
Joo ohan ne pomminkestäviä mut tommonen honda on jo jotain muuta ku sitä 40-luvun tekniikkaa.
Joo ikivanhaa tekniikkaahan nuo on mutta en itse osaa noita moittia kyllä. Niin ja olihan meillä käytettynä hankittu Murray traktorimallinen päältäajettava leikkuri -94 mallinen, joka oli 10 vuotias meille hankittaessa. 6 kesää mä sillä ajoin ja, kun naapuri halusi sen multa ostaa niin ostin itselleni tuon partnerin linkkuleikkurin. Myin hänelle murrikan jota oli remontoinut jo melko paljon mutta koneelle ei tarvinnut tehhdä mittään muuta, kuin öljyn vaihdot joka kevät. On vaan tuommonen linkkukone meidän pihalla niin paljon kätevämpi. Aiemmin sai ajaa melkein 2 tuntia mutta nykyisellä menee tunnissa leikkuu.Osgard kirjoitti:Joo ohan ne pomminkestäviä mut tommonen honda on jo jotain muuta ku sitä 40-luvun tekniikkaa.
Mulla on husqu. Halusin nimenomaan hondan moottorin. Muita kriteereitä oli, että pitää olla vähintään bioleikkaus ja ruohonkeräys mahdollisuus. Sen lisäksi tuossa on vielä sivulle heitto mahdollista. Bioleikkausta suositellaan kovasti, mutta siinä on se riski, että nurmi menee "tukkoon" jos sitä käyttää aina. Sen takia on hyvä välillä leikata siten, että heittää nurmen sivulle tai kerää sen talteen.
Tuo ruohonkeräys tuli otettua lähinnä sen takia, että syksyllä sen avulla on hiivatin kätevä haravoida
Toki sitä keräyspussia joutuu koko ajan tyhjentämään, mutta se on pienempi vaiva, kun haravaointi.
Tolla husqulla on menty nyt pari kesää ilman mitään ongelmia. Öljyt olen vaihtanut kerran vuoteen.
Tuo ruohonkeräys tuli otettua lähinnä sen takia, että syksyllä sen avulla on hiivatin kätevä haravoida
Tolla husqulla on menty nyt pari kesää ilman mitään ongelmia. Öljyt olen vaihtanut kerran vuoteen.
Mulla ainakin ruohonkasvu on niin kiivasta, että mulla on keräyspytty aina kiinni koneessa.
Kolmesta kuuteen kertaan joutuu tyhjäämään säkin tuota mun perssilmän kokoista nurtsia leikatessa. Oliskohan parisataa neliöä.
Kasvu johtunee tuosta mullasta, joka on pääkaupunkilaisten paskaa.
Ja leikkurina on toiminut jo päälle kuusi vuotta ilman ongelmia Partnerin joku perusleikkuri. Ainoa mitä jatkuvati toivon, olisi Klippo-tyylinen työntöaisa, jonka saisi käännettyä sivuun. Olisi kätevä työnnellessä pensasaidan reunaa.
Kolmesta kuuteen kertaan joutuu tyhjäämään säkin tuota mun perssilmän kokoista nurtsia leikatessa. Oliskohan parisataa neliöä.
Kasvu johtunee tuosta mullasta, joka on pääkaupunkilaisten paskaa.
Ja leikkurina on toiminut jo päälle kuusi vuotta ilman ongelmia Partnerin joku perusleikkuri. Ainoa mitä jatkuvati toivon, olisi Klippo-tyylinen työntöaisa, jonka saisi käännettyä sivuun. Olisi kätevä työnnellessä pensasaidan reunaa.
Jos jollain roikkuu noita ruohonleikkureita ylimääräisenä/saa hyvillä aleilla niin heittäkää mulle viestiä
Mul ei oo viel ruohonleikkuria ja mul on kuitenkin semmonen ~1000m2 tontin pinta-alasta semmosta mitä joutuu jollain välineillä vähän "rimmaamaan" kesällä 
Vain YKSI LSP!
Kuis moni muu hoitaa pihaa yhtä tarkkaan ku autoaan?
Tokihan puutarha pidetään kunnossa 
sonikk kirjoitti:Tokihan puutarha pidetään kunnossa
Kun Ambrogio kotona nurmea leikkaa -
voi Eikka rauhassa heittää keikkaa.
"Myös Eino Grön valitsi Ambrogio ruohonleikkurirobotin loma-asunnolleen Porin Reposaareen."
Tee niinkuin Eikka
voi Eikka rauhassa heittää keikkaa.
"Myös Eino Grön valitsi Ambrogio ruohonleikkurirobotin loma-asunnolleen Porin Reposaareen."
Tee niinkuin Eikka
Melkein jo tuhannelle neliölle ostaisin päältäajettavan, koska tuossa saa juosta jo leikkurin perässä jo ihan kivasti. Kuntoilumuotonahan tuo kävely on titysti terveellistä. 5-6 päivän välein tehtynä iltasella raskaan työpäivän jälkeen useaaman kuukauden ajan se kyllä rupeaa jo tympimään. Yksi tai kaksikin kesää voi jotenkin vielä mennä. Hyviä käytettyjä ajoleikkureita on keväällä yleensä hyvin tarjolla nettikoneessa, jossei uutta tee mieli ostaa. Itse olen tuon homman kokeillutUrran kirjoitti:Jos jollain roikkuu noita ruohonleikkureita ylimääräisenä/saa hyvillä aleilla niin heittäkää mulle viestiäMul ei oo viel ruohonleikkuria ja mul on kuitenkin semmonen ~1000m2 tontin pinta-alasta semmosta mitä joutuu jollain välineillä vähän "rimmaamaan" kesällä
Meillä on tuollainen vain kaikkein halvin on kyllin hyvä! Hyvin tuo vaimo näyttää sillä pihat kesäisin pukkaavan...Osgard kirjoitti:Kuis moni muu hoitaa pihaa yhtä tarkkaan ku autoaan?
Kaikki liha tottelee kuria...
..hyvähän se on tulla välillä sieltä tallista ulos ottamaan vähän raitista ilmaaHynde kirjoitti:Meillä on tuollainen vain kaikkein halvin on kyllin hyvä! Hyvin tuo vaimo näyttää sillä pihat kesäisin pukkaavan...Osgard kirjoitti:Kuis moni muu hoitaa pihaa yhtä tarkkaan ku autoaan?
SPOILERSPOILER_SHOW

"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."