Paras akku?
Paras akku?
Mikähän ois paras mahollinen akku autoon. Tommosta 50ah red toppia katellu, hintaa vaan aika suolasesti mut jos sen kestää mitä lupaa ni ei mahottoman kallis.
Re: Paras akku?
Motorcraft jos jostain löytyy. Mulla oli Fordissa alkuperäinen Motorcrafti, joka alkoi vasta kahdentoista ikävuoden kohdalla esittää heikentymisen merkkejä. Kaverilla samanmoinen Motorcrafti oli pellin alla kymmenisen vuotta.
Myöskään Varta ja Bosch eivät ole huonoja valintoja, mutta aikalailla taas mielipidekysymys varmaankin
Myöskään Varta ja Bosch eivät ole huonoja valintoja, mutta aikalailla taas mielipidekysymys varmaankin
Kaikilla ei ole varaa Jaguaariin, mutta miksi sinunkaan pitäisi ajaa himmeällä autolla?
Itellä ollu Tranen akku Eberin kaverina. 4 talvi menossa.
Trane mun mielestä silloin 4 vuotta sitten voitti vissiin TM:n testin.
Trane mun mielestä silloin 4 vuotta sitten voitti vissiin TM:n testin.
Etuveto - Joku veikkauksen uusi peli vai?
Optima yellow top on hyvä, tai jokin AGM akku.
Mä komppaan ylempää. Tosin jos tulee kesä autoon ja vielä urheilullinenkin auto niin Odysseyn akut on hinta-laatu suhteeltaan hyviä.
Red Top ei käsittääkseni tykkää jos sen ajaa tyhjäks? Kun taas Yellow top on erityisen hyvä siinä. Voin ja todennäköisesti olenkin väärässä tässä asiassa. Mä en oo ikinä muutenkaa nähny Red Toppia ns. ainoana akkuna. Aina ollu takakontissa "lisä-akkuna" niissä vehkeissä missä oon nähny.
Itse ostin juuri Vartan 60Ah AGM Start & Stop -akun eikä oo harmittanu.
Red Top ei käsittääkseni tykkää jos sen ajaa tyhjäks? Kun taas Yellow top on erityisen hyvä siinä. Voin ja todennäköisesti olenkin väärässä tässä asiassa. Mä en oo ikinä muutenkaa nähny Red Toppia ns. ainoana akkuna. Aina ollu takakontissa "lisä-akkuna" niissä vehkeissä missä oon nähny.
Itse ostin juuri Vartan 60Ah AGM Start & Stop -akun eikä oo harmittanu.
Vain YKSI LSP!
Vartan akut ovat kyllä omasta mielestäni hyviä. Aikoinaan Volvoissani oli noita(Volvoakku= varta) 10 vuotias akku toimi kovissa pakkasessa moitteetomasti. Exideä käyttävät paljon trukeissa työmaalla sen hyvän keston takia. Japanilaisten autojen ensiasennusakut ennen vanhaan oli hyviä. Mulla oli Yusa, panasonic ja joku kolmaskin, jonka merkkiä en enää muista noissa japseissa ja olivat tosi kestäviä.
Trane joo näyttäny pärjäävän hyvin TM Testeissa useempana vuonna ja hintakin ois oikein maltillinen.
Mulla tuo Vartan 70Ah AGM Start & Stop ja toimii todella hyvin näillä -25ºC pakkasilla.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Joo mun edellinen Vartan semmonen perus sininen akku kesti 8 vuotta ja jatkoi toimintaansa uudella omistajalla.Juha U kirjoitti:Vartan akut ovat kyllä omasta mielestäni hyviä. Aikoinaan Volvoissani oli noita(Volvoakku= varta) 10 vuotias akku toimi kovissa pakkasessa moitteetomasti. Exideä käyttävät paljon trukeissa työmaalla sen hyvän keston takia. Japanilaisten autojen ensiasennusakut ennen vanhaan oli hyviä. Mulla oli Yusa, panasonic ja joku kolmaskin, jonka merkkiä en enää muista noissa japseissa ja olivat tosi kestäviä.
Mitsun OEM akku oli nyt 8 vuotta vanha ja sillä oli rullattu vähän yli 200tkm. Ei se nyt kokonaan antautunu (itseasiassa törkkäsin siihen CTEK:in kiinni viikonlopuks) mut alkoi olemaan "arvelluttava" jos piti lähteä yli 25 asteen pakkasissa.
Vain YKSI LSP!
Itsellä juuri OEM akku vaihdettu vm-06 Toyotasta Exide premiumiin 85Ah. 6 vuotta jaksoi tuo alkuperäinen pyörittää, kunnes alkoi yskiä.Juha U kirjoitti:Vartan akut ovat kyllä omasta mielestäni hyviä. Aikoinaan Volvoissani oli noita(Volvoakku= varta) 10 vuotias akku toimi kovissa pakkasessa moitteetomasti. Exideä käyttävät paljon trukeissa työmaalla sen hyvän keston takia. Japanilaisten autojen ensiasennusakut ennen vanhaan oli hyviä. Mulla oli Yusa, panasonic ja joku kolmaskin, jonka merkkiä en enää muista noissa japseissa ja olivat tosi kestäviä.
Mielestäni toimi erittäin hyvin, kun ottaa huomioon etten omista akkulaturia ja lämmitykset tapahtuivat Webaston avulla. En tiedä minkä merkkinen oem akku oli, mutta veikkaisin Boschia?
Uusi akku pääsikin kunnon testeihin näillä pakkasilla. Vkonloppuna piti liikenteeseen lähteä, eikä meinannut käynnistyä. Hyvin Exide jaksoi starttia pyörittää, mutta taisi nafta olla sen verran kohmeessa, että aiheutti ongelmia. Lisää vain puhkua Webastoon ja lähtihän se sitten hetken päästä..