Peke kirjoitti:Oliks tässä jotain erityisesti valkoiselle autolle?

Osa tuotteista ei kerro mulle mitään.
Ikkunoihin mulla on sellasta pinnoitetta(saat ns. suhteilla), mitä ei laita Suomessa kuin liikkeet. Pirun hyvää kamaa, ei tartte vetää ku pari kertaa vuodessa ja vesi helmeilee kokoajan ja pyyhkijät vois ottaa melkeinpä pois kokonaan.

En vaan tiedä, saanko sitä jatkossa enää...

Missään auton puhtauteen tai suojaukseen liittyvät tuotteethan ei varsinaisesti ole mikään millekkään värille. Jotkut silti toimii paremmin toisen värisissä. Värivahat yms. on ihan pelkkää markkinointia. Mutta sealantit (pinnoitteet) sopii mainiosti valkoisiin pintoihin. Kaikki mainitsemani sealantit on ns. pro sealantteja eli kesto on pykälän parempi ja ainakin C1 ja CQuartz estävät naarmuuntumista (Janne voi kommentoida Wolf's Chemicalsin ominaisuuksia)
Joo siis ikkunasealantit lienee mukavuustekijä, on kivan näkönenkin

GTechniq/Nanolex taitaa tällä hetkellä olla ne pisimmälle kehitetyt. Vuoden kestää lasissa. Näitä ei saa suomesta mistään
Tässä vielä lyhenteet selvennettynä:
-Bilt-Hamber Surfex HD = Paras liukkari mihin olen törmännyt, 1:5 on laimennussuhde. Pineline Tehopesu on myös ihan hyvä vaihtoehto.
-Dodo SN = Dodo Juice Supernatural Shampoo, kiva shampoo (EDIT

)
-BH AW = Bilt-Hamber Auto-Wash, kuin edellä mutta Bilt-Hamberin valmiste.
-Iron X:stä kysyitkin, sen varmaan tiedät. Deionizer on Wolf's Chemicals:in vastaava tuote, mikä on geeli. Ja hintalappukin on hieman huokeempi.
-Bilt-Hamber Auto-Clay Soft = Clay mikä vaatii vain vettä liukuakseen, juuri viikonloppuna testasin ja totesin erittäin toimivaksi.
-IPA Wipedown = Korin pyyhintä isopropyylialkoholilla, tästä lisää tietoa foorumilla.
Kuten jo sanoinkin, oon niin skeptikko etten jättäis mitään arvailujen varaan vaan varmuuden vuoksi tekisin kaiken juurta jaksaen. Myllätä ei tietenkään tarvii jos on naarmuton pinta.