Dodo Juice - Born to be Mild

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Henkka82

Dodo Juice - Born to be Mild

Viesti Kirjoittaja Henkka82 » Ma Kesä 06, 2011 8:43 pm

Jos tuolla dodolla pesee, niin vesi ei helmeile lainkaan auton pinnalta.
Jos pesen jollain muulla Autoglym,Prestan taxi cleaner, Taxi XL cleaner, jne. vettä ei jää juuri nimeksikään auton pinnalle.
Mistä johtuu, ilmeisesti dodossa ei ole mitään ylimääräisiä kiiltoa lisäävi jne. lisäaineita, tosin ei kaikissa muissakaan.

Urran

Re: Dodo Juice - Born to be Mild

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Kesä 06, 2011 8:58 pm

Kyllä on, etenkin markettishampoista varmaan 80% sisältää kiiltoa lisääviä ainesosia. Erityisen suosittu silikoni lisää helmeilyä ihan pirusti. Dodo taasen ei lisää mitään. Se ei jätä siis mitään jälkeensä. Jos sulla on vahattu, hydrofobinen pinta alla, niin varmasti helmeilee. BTBM ei myöskään syö vahaa ja sitä kautta vähennä helmeilyä. Helmeilyhän voi johtua myös sheeting agent'seista, mitä esim. Dodo SN:ssä on. Ne perustuu siihen että shampoosta jää jälkeensä jokin, mikä muuttaa pintajännitystä ja sitä kautta pinta hylkii vettä, ja myöskin likaa.

AG:n pullossahan mainitaan sen lisäävän kiiltoa sekä nimikin sen jo kertoo. Bodywork Conditioning Shampoo. Prestoista en tiedä sen tarkemmin.

Lähtökohtaisesti voidaan tulkita että jos pullossa ei erikseen mainita että EI jätä mitään jälkeensä niin se jättää :lol:
Vain YKSI LSP!

Henkka82

Viesti Kirjoittaja Henkka82 » Ti Kesä 07, 2011 7:46 am

Juu siinä AG:ssä on kiiltoa parantavaa litkua seassa.
Pinnoitin Malcon paint sealantilla auton noin 3 viikkoa sitten.
Paljon olette lurauttaneet dodoa n. 10l vettä?

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Kesä 07, 2011 8:31 am

Täältä löytyy listaa laimennussuhteista. Klik. Siellä on yhdessä Urranin postauksessa myös tämä kyseinen shamppoo.

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ti Kesä 07, 2011 11:28 am

Born To Be Mildin laimennuksesta löytyy lisäksi juttua pesuainetestissä.
Urran siis laittoi 12,5ml 10litran ämpäriin, vissiinkin
"Urku auki, pelti kii"

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Kesä 07, 2011 12:31 pm

Posambique kirjoitti:Urran siis laittoi 12,5ml 10litran ämpäriin, vissiinkin
Jeppiskamaa ;)
Vain YKSI LSP!

nikob

Viesti Kirjoittaja nikob » Ma Marras 21, 2011 5:39 pm

Tänään testattu Dodoa, tuntui olevan oikein hyvää tavaraa.
Lika irtosi hyvin, ja pesuaine vaahtoaa hyvin, ja vaikuttaa ihan riittoisalta.
Skoda Fabia Combi RS Race Blue -11
Opel Corsa OPC -16 Azure Blue

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » To Tammi 12, 2012 1:23 pm

Olen tilausta pistämässä sisään ja mietin tässä otanko dodo juice born to be mildiä vai bilt-hamberin autowashia.
Onko Urranilla mielipidettä? Luin noitten molempien testit mutten oikein osaa kyllä päättää. Kumpaakin kehuit niin paljon.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Tammi 12, 2012 2:51 pm

Makukysymyksiä. Molemmat erittäin loistavia. Itse tykkään käyttää molempia.

Ja kuten aiemmin on tuotu esiin niin BTBM ei edes tuoksu niin voimakkaalle että pelkkä haju riittäisi perusteluksi. Mun piha muutenkin haisee yleensä ihan pina coladalta kun oon ensin suihkinu hjulit vanteisiin joten mitä sen jälkeen on maalipinnalla niin sil on kovin vähän merkitystä.

Jos pitää itseään tosi konservatiivisena eikä tykkää krumeluurista niin ehdottomasti AW. Jos taas tykkää haistella vahoja ja ihailla pesuaineen vaahtoa niin BTBM. Mutta voin suoraan sanoa ettei kummankaan kohdalla tule pettymään :D

AW on mun mielestä helpompi mitata kun on ohuempaa ja toki on laimennettavissa vähän paremmin. Ei BTBM silti oo vaikee mitata ja laimenee silti mun mielestä tosi hyvin. :)

Ota se mikä tuntuu paremmalta.
Vain YKSI LSP!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » To Tammi 12, 2012 2:54 pm

Jos tykkäät tuoksuista, väreistä ja vaahdosta niin BTBM.
Jos taas et tai ei ole väliä niin BH.

Bilt-Hamber Auto-Wash 1:2000 / 5ml/10L
Dodo Juice BTBML 1:800 / 12,5ml/10L

Molemmat erittäin tehokkaita pesuaineita, BH tosin hiukan riittoisampi.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » To Tammi 12, 2012 4:48 pm

No vielä ennen kun vastaus lukitaan kysyn sellaista, että mikä on se syy että käytätte näitä.. eikä esimerkiksi vaikka korrekin autopesua, tai autoglymin shampoota?
Tänään kävin yhden kaverin kanssa tästä keskustelua ja hän oli sitä mieltä että kun ei autossa aina ole se täydellinen vahapinta niin eikös noita kiiltoa antavia shampoita kannattaisi käyttää? Minulla ei koskaan ole ainakaan korrekin shamppoitten kanssa ollut mitään ongelmia osien maalautuksessa. Ei ole maalari kommentoinut että olisi jotain silikoonia ollut tai että olisi vaikea ollut pohjia tehdä. :roll: :?:

Se vielä että tuo pesutulos on mielestäni ollut ihan vastaava kuin mitä noista testeistä katselin. En keksi eroa, pinta on aina lähtenyt puhtaaksi. Toki tuo korrek vaahtoaa enempi kun nuo testeissä olleet.

RTU

Viesti Kirjoittaja RTU » To Tammi 12, 2012 4:50 pm

^ Niissä kun yleensä on liuottimia, eli ne ei ylläpidä vahaa vaan poistaa sitä. Ja lisäksi aika heikkotehoisia.
Dodon SP on erittäin hyvä jos vahashamppoon haluaa.

Edit: Ja riittoisuus on erittäin huono noissa korrekin shampoissa, tyyliin "lorauta puoli pulloa ämpäriin vettä" :)

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » To Tammi 12, 2012 4:57 pm

RTU kirjoitti:^ Niissä kun yleensä on liuottimia, eli ne ei ylläpidä vahaa vaan poistaa sitä. Ja lisäksi aika heikkotehoisia.
Dodon SP on erittäin hyvä jos vahashamppoon haluaa.

Edit: Ja riittoisuus on erittäin huono noissa korrekin shampoissa, tyyliin "lorauta puoli pulloa ämpäriin vettä" :)

Tuota autopesua olen käyttänyt 3 korkillista / 10 l saaviin ja vaahtoaa jo melkein liikaa.

Tarkoititko tätä?

http://www.elitecarcare.co.uk/dodo-juic ... -500ml.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Mikähän tuohon olisi järkevä sekoitussuhde, paljon 10l saaviin shampoota?

RTU

Viesti Kirjoittaja RTU » To Tammi 12, 2012 5:03 pm

Juuri tuo, ja se sama 12,5ml kuin BTBM:ssä, itse pistän ~15ml/10litraa koska sellanen mittalusikka löytyy.

0,5-1,5dl/10litraa näyttää olevan tuo korrekin sekoitussuhde eli hieman metsään menin kuin muistelin että olis ollut 2,5dl.

iiKster

Viesti Kirjoittaja iiKster » To Tammi 12, 2012 11:30 pm

Täällä on käytössä sekä SP että BTBM. SP ylläpitopesuihin jos ei laiteta Red Mist Tropikalia, jos pesun jälkeen hinkataan RTM pintaan niin silloin BTBM. Samoin jos auto pesun jälkeen vahataan / myllytetään niin BTBM.

Muistaakseni BTBM sekoitussuhde oli 1:800 ja SP 1:600, 10l saaviin siis BTBM se yllämainittu 12,5ml ja vastaavasti SP 16.6ml.
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...

RTU

Viesti Kirjoittaja RTU » Pe Tammi 13, 2012 7:26 am

Jeba, niinpä onkin vaikka se vielä toimii 1:800 suhteella niin tuo 1:600 (tai urranin testaama 1:500) on parempi shampoosta löytyvän vahan kannalta.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Tammi 13, 2012 8:32 am

Joo siis ite jätän Korrekit väliin pelkästään sen takia että sen annostus on luokkaa gallona per 10L ämpäri (vähän laitoin lapinlisää) ja sen takia että joskus aiemmin foorumilla pyöri MSDS mistä kävi ilmi että korrekin shampoossa oli teollisuusbensiiniä. Tosin Korrekin edustaja vahvisti minulle tuotteen olevan vahaturvallinen ja väärä mainontahan olisi laitonta :roll: Ei sillä. Laimeimmalla laimennussuhteella Korrek on yhtä kallista kuin BTBM mutta jo puolet kalliimpaa kun BH AW. Jokainen valitkoon näistä edullisista tuotteista itselleen parhaimman.

IMO Dodon mikä tahansa shampoo lisäksi toimii paljon paremmin kuin esim. AG BSC tai Korrek, tai ainakin mulle on molemmista jääny semmonen fiilis. Ainoastaan Korrekin olen testannut shampootestissä (ai miksikö ei ole arvostelua? No hävitin kuvat :D ) joten mielipiteet/fiilikset BSC:hen on jo vähän ajan takaa. Korrek tosin liukuu ihan kivasti (kummakos on jos sen annostelu on vähintään viisinkertainen vrt. esim. BTBM) ja kyllä sillä puhdastakin saa, en mä sillä.

Itse en tykkää juuri mistään vahashampoosta sen yksinkertaisen faktan takia etten ole saanut niistä riittävästi hyötyjä vrt. haittoja. Esim pyyhkijöiden toiminta on mun mielestä melkein järjestäen jokaisen vahashampoopesun jälkeen huonompi + jos johonkin jää vedet kesällä kuivamatta niin yleensä vahashampoon jäljiltä pilkut on vaaleempia (ainakin Keravan veden kera).

Mutta voisin toki käyttää esim. SP:tä joihinkin fiilistelypesuihin ja varmasti pullon sellaista kaappiin jossain vaiheessa hankinkin. Myös tykkään kovasti RaceGlazen shampoosta. En nyt erikseen tiedä parantaako kumpikaan pinnan ulkonäköä mutta veden käyttäytymiseen ei kumpikaan mun mielestä ainakaan vaikuta. Ehkä SP vähän ikkunoissa. Sen sijaan Nanolexin shampoo IHAN OIKEESTI jättää jotain jälkeensä koska beading ja sheeting on jotain ihan käsittämätöntä pesun jälkeen. Tosin pesuaineena sitten taas melko huono :lol:

Se että jokin tuote sisältää näitä haitallisia silikooneja ei käsittääkseni vaikuta maalauksiin tai muihinkaan vastaaviin touhuihin. Vai mitä Hynde :D Mutta moni teollinensilikoni UV valon avulla haurastuttaa monia pintoja nopeutetusti. Käsittääkseni etenkin kumipintoja. Mutta tästä riittää maailmalla aina väittelyä joten en itse pysty ainakaan osoittamaan mikä haalistunu korin muoviosa olisi haalistunu silkkarien takia, tai haalistuuko mikään. Nää on vain luetun tekstin toistoa, itse en tutki näitä asioita työkseni.

Muistutan ettei mikään näistä tuotteista ole juuri sen ihmeellisempi tuote kuin kumpikaan mainitsemistasi. Niillä pestään autoja. Näiden saatavuus suomessa vaan tekee sen ettei näitä käytä kuin harrastajat. Väitän että jos BTBM:ää löytyis joka marketista niin melkein joka lippalakkipää käyttäis sitä.

Jokainen valitkoon sen itselleen sopivimman, ei ole yhtä ja oikeata.
Vain YKSI LSP!

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Tammi 13, 2012 5:45 pm

No ei kyllä pesuaineella ole mitään tekemistä maalaamisen kanssa... :lol: ...ja jos jollekin sillä onkin, niin sitten on kyllä prosessissa jäänyt muutama hionta ja rasvanpoisto väliin...
Kaikki liha tottelee kuria...

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Tammi 13, 2012 9:24 pm

[offtopic]
Ei vahalla eikä pinnoitteella ole mitään väliä jos autoa meinaa oikeaoppisesti esimvalmistella ennen varsinaista maalaamista.
[/offtopic]
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Jooona

Viesti Kirjoittaja Jooona » Ti Tammi 17, 2012 8:36 pm

Ihan lemppariainetta tämä BTBM, pesuteho kiitettävä, vaahtoaa hyvin, miellyttävä tuoksu ja itse olen käyttänyt kyseistä ainetta myös esipesuun. Bilteman isoon painekannuun pari korkillista, loput vettä, pysyy pinnalla pari kolme minuuttia, toimii! (ei tietysti vedä vertoja snow foamille, mutta mainio ja vahaturvallinen tapa TI-halleissa)

sottapytty

Viesti Kirjoittaja sottapytty » Ma Huhti 07, 2014 3:23 pm

Moi!

Olen kokeilemassa erilaisia pesuaineita ja ensikokemus BTBM:stä nyt takana. Minun makuuni lievä pettymys, juuri yllä mainitusta syystä, eli kuivattavaa jää melkoisesti. Pesutehosta en osaa oikein sanoa, kun erinomainen esipesuaine ja vahapinnan kunto vaikuttanevat pesutulokseen vähintään yhtä paljon kuin "loppupesuaine".

Se oli pestessä erikoisinta, että pinta tosiaa tulee hämmentävän liukkaaksi, en ole moiseen ennen törmännyt.

Voisin seuraavaksi kokeilla vaikka SourPowerilla, katsotaan millaista eroa havaitsen.

Tonis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tonis » Ma Huhti 07, 2014 3:59 pm

Tuohan ei sisällä mitään kuivausta helpottavaa vahaa tms, niin jos ei alla ole vahaa niin ei se vesi mihinkään pakene...sour power taasen sisältää, mutta pesee huonommin.
Wannabe-OCD

sottapytty

Viesti Kirjoittaja sottapytty » Ma Huhti 07, 2014 4:25 pm

Tonis kirjoitti:Tuohan ei sisällä mitään kuivausta helpottavaa vahaa tms, niin jos ei alla ole vahaa niin ei se vesi mihinkään pakene...sour power taasen sisältää, mutta pesee huonommin.
No pitäisi siellä alla vähän vahaakin olla kun juuri viikko sitten laitoin Collinitea...

Niin tai näin, olen uusi tuttu tämäntyyppisten pesuaineiden kanssa, joten väkisinkin vertaan aikaisempiin markettituotteisiin. Jokin pesuvaha -tyyppinen tuote aika erilainen, "kerrasta kuntoon, kohtalainen lopputulos". Isäukko pesi aikanaan pyykinpesuaineella eli siitä on tultu ainakin jonkin matkaa eteenpäin.

Tonis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tonis » Ma Huhti 07, 2014 5:03 pm

No kyllä sitten joko vahauksessa tai annostelussa joku mennyt pieleen. Miten esipesu tapahtui?
Wannabe-OCD

Bdh

Viesti Kirjoittaja Bdh » Ma Huhti 07, 2014 5:03 pm

Kuulostaa hiukka ihmeelliselle. Rouvan autossa Collinite 915 laitettu about kuukaus sitten ja pinta todella liukas btbm kinnastelun jälkeen. Ei pysy vesi yhtään pinnoilla ja kuivata ei tarvitse liinalla, jos ei välttämättä halua.

Vastaa Viestiin