Ajattelin herätellä keskustelua ja kuulla kommentteja vahojen kestosta auringon paahteessa.
Oman työpaikkani parkkipaikka on sellainen, että aurinko paistaa autoon käytännössä koko työpäivän ajan. Viime kesänä, kun tein kevään ensimmäisen kunnon pesun ja vahauksen(2x Dodon Blue Velvet) ihmettelin jo parin viikon kuluttua autoa pestessä, että ompas konepelti ja muutama muu alue mennyt jo huonoon kuntoon. Pinnassa tuntui jo selvästi karheutta ja vaha oli antautunut.
Tein savestuksen konepellille ja laitoin sealantin pintaan. Kesto oli sen jälkeen ihan normaalia luokkaa.
Kesälomalla tein sitten uuden testin ja poistin Sealantin ja laitoin Blue Velvetin uusiksi ja kesto oli sen jälkeen ihan normaali luokkaa. Auto seisoo kotona katoksessa johonka aurinko ei paista, eikä auto seissyt suorassa auringon paisteessa muutenkaan kuin normaalien kauppareissujen ajan.
Luonnon vahojenhan sanotaan sulavan n. 45-75 asteessa mikä saavutetaan metallipinnalla auringon paisteessa todella helposti. Tästä syystä ilmeisesti on kehitetty sitten nämä Car-Lackin tuotteet ja esim. täällä kehuttu FKn 1000p HiTemp jota mainostetaan juuri lämpötilan kestolla.
Elikkä onko muilla saman suuntaisia kokemuksia ja ylipäätään mitä ajatuksia ko. aihe herättää teissä ?
Paljonko aiheessa on markkinamiesten luomaa illuusiota ja ryssinkö vaan itse ensimmäisen vahauksen.
Vahojen ja vahapinnan sulaminen auringossa
Re: Vahojen ja vahapinnan sulaminen auringossa
Samaa olen itse miettinyt ja tullut siihen tulokseen että kyllä se vahapinta ainakin dodoilla taitaa antautua tai ainakin heikentyä hellekausina jos auto seisoo suorassa auringonpaisteessa paljon.itse käytän kesällä purple haze pro:ta
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
Mites tämä nyt on, pettääkö nuo luonnonvahat sitten oikeasti nopeammin kuumana kesäpäivänä? Joutuuko tässä hankkimaan erikseen kesävahaa? 
Kaikilla ei ole varaa Jaguaariin, mutta miksi sinunkaan pitäisi ajaa himmeällä autolla?
Ei taida ainakaan kahteen viikkoon olla ajankohtainen huoli 
- Posambique
Joo, ehdottomasti kannattaa olla erikseen kesävaha, eli kesälle puhdas luonnonvaha.
Sää kun on parempi niin jaksaa vahailla vähän useammin, ja se luonnonvahakin kestää hyvin kun ei ole talven paskakelejä.
Ai, et tarkoittanutkaan tätä
Sää kun on parempi niin jaksaa vahailla vähän useammin, ja se luonnonvahakin kestää hyvin kun ei ole talven paskakelejä.
Ai, et tarkoittanutkaan tätä
"Urku auki, pelti kii"
Itsellänihän on valkia auto (Super White), joten asia ei taida kosketella meikäläistä...
/Wax Off
No niin, löytyipä sillekin selitys, miksi Hyvin ja pitkään kestäneet FW ja hiki-Simppa luovuttivat yhtäkkiä keväällä, vaikka pesuaineet on kesäpesuissa miedompia. FK1000p porskuttaa vallan hyvänä.