Noniin aloitan myöntämällä että en ole minkäänlainen asiantuntija automaalauksen suhteen. Joitain ruostevaurioita olen saanut fiksailtua vuosien mittaan - vaihtelevalla menestyksellä. Kaikki kunnioitus siis ammattilaisille. Pidä vain ajatuksesta että jonain päivänä pystyisin saamaan aikaan sellaisia tuloksia joista itse voin olla ylpeä. Mutta tuntuu että ala on kolmen osatekijän summa: tieto + kokemus + välineet = pätevyys. Noh tästä saa olla eri mieltä ja mitä tulee tietoon, tuntuu että mielipiteet esitetään aika usein tietona, ja tästä seuraa että jossain vaiheessa joku pahoittaa mielensä. Foorumeiden hedelmä on se kun yhdessä tuumin saadaan aikaiseksi ratkaisu, joka oikeasti toimii. Sainpas sanani sanottua.
Varsinainen kysymys. Olen törmännyt tapaan tehdä touch-up, jossa maali sekoitetaan lakkaan (base-coat + clear-coat), tällöin kyseessä on mitä ilmeisimmin liuotinpohjainen maali ja liuotinpohjainen lakka(?). Tekniikka ei tietenkään toimi jos kyseessä on vesipohjainen metalli- tai helmiäismassa. Mutta minkälaista tulosta on odotettavissa mikäli sekoittaa vesiohenteisen kirkaslakan ja vesiohenteisen massan? Vesiohenteiset lakat on suunniteltu käytettäväksi base-coatin päällä, mutta onko kellään kokemusta niiden sekoittamisesta.
BC + CC
Korikorjaus ja maalaus
-
Messerschmitt
Palaa sivulle “Korikorjaus ja maalaus”
Hyppää
- PESUKINNAS.COM
- ↳ Ylläpito
- ↳ Säännöt & Ohjeet
- ↳ Palautteet & Parannusehdotukset
- Tuotteet & Tekniikat
- ↳ Puhdistus
- ↳ Esipesu & Pesu
- ↳ Pintojen syväpuhdistus ja valmistelu
- ↳ Renkaat ja vanteet, muut pinnat
- ↳ Kiillotus
- ↳ Kiillotuskoneet ja -välineet
- ↳ Kiillotusaineet ja -laikat
- ↳ Kiillotettavat pinnat ja kiillotustekniikat
- ↳ Pintojen suojaus
- ↳ Maalipinnan suoja- ja ehostustuotteet
- ↳ Vanteet ja metallipinnat
- ↳ Muut pinnat
- ↳ Sisätilat
- ↳ Korikorjaus ja maalaus
- ↳ Testit
- ↳ Kaupalliset testit
- ↳ Käyttäjien testit
- ↳ DIY
- Esirippu
- ↳ Näyttämö
- ↳ Projektit & käyttäjien autot
- ↳ Julkiset
- Yleinen
- ↳ Keskustelu
- ↳ Myydään
- ↳ Ostetaan
- ↳ Kauppapaikka (ei detailing tuotteille)
- Apupojat
- ↳ Projectech
- ↳ Asiakaspalvelu
- ↳ Shineld
- ↳ Asiakaspalvelu
- ↳ Nanolex
- ↳ Asiakaspalvelu
- ↳ Apupoikien tuotecorneri