Kestopinnoite(Sonax) vai muuta

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
Juzaari

Kestopinnoite(Sonax) vai muuta

Viesti Kirjoittaja Juzaari » Ke Elo 27, 2014 7:14 pm

Moro!

Olen tässä jo kyllästymiseen saakka pyöritellyt kummalla kaavalla auton tekisi. Eli vaihtoehtoina lopulliseksi pinnaksi joko Sonaxin Profiline Nano Guard + Polymer netshield tai Black Hole/Black Max ja pintaan Vanilla Ice. Kyseessä musta BMW. Mietin kun sen verta tulee kuitenkin puunailtua autoa pitkin talvea, että onko mitään järkeä lähtä tekemään tuota Sonaxin pinnoitetta. Tylsistyy jos ei pässe hinkkaa :rolf: Sonaxit tosin on jo hyllyssä... Mutta käyttö kohdekin niille olisi tiedossa. Eli summasummarum plussat ja miinukset?

Basbarduu

Re: Kestopinnoite(Sonax) vai muuta

Viesti Kirjoittaja Basbarduu » To Elo 28, 2014 10:11 am

Pintaan vaan puunailet sit vaikka konehuonetta ja sisustaa.
If in doubt, go flat out.

Urran

Re: Kestopinnoite(Sonax) vai muuta

Viesti Kirjoittaja Urran » To Elo 28, 2014 10:40 am

Sonax on kyllä pinnoitteista sitä ehkä parhaimmasta päästä lookkien kannalta ja erityisesti vedenkäytöksen osalta. Lookit tummaan autoon, missä yleensä vahat vie voiton mennen tullen.

Itse laitoin kirkkaan punaiseen Porscheen kyllä Pink Moose Glazen ja Vics Concoursin ihan siksi koska auto millä ei ajeta niin paljoa eikä myöskään talvella + lookit vie voiton oikeestaan kaikista muista pinnotteista paitsi Modestasta. Sonax oli hyllyssä odottamassa ja sai jäädä hyllykukkaseksi.

Mä en tosin ole tuota vahakomboa kokeillut mutta Vanilla Ice ei mielestäni ollut lookkien osalta mikään super special ja haju omasta mielestä on sellainen että harkitsen syvästi ennenkun käytän - mut nää on mielipideasioita :)

Eli oma ohjeeni on että tee niinkuin hyvältä tuntuu - Pinnoitteet ei takaa ikuista autuutta oikeastaan minkään osa-alueen osalta mutta ei takaa vahatkaan. Vahaaminen on huomattavasti kivempaa kun pinnottaminen mutta sitä joutuu toki ns. normaalin hintaluokan vahoilla tekemään huomattavasti useammin kun pinnotusta.

Ihan samalla tapaa sitä pinnoitettua autoa voi detailaa ja fiilistellä pesujen yhteydessä eli sen osalta ei siinä mitään ns. häviä. Siltikin olen sitä mieltä että on ihan turha laittaa pinnoite autoon mitä hipistellään kokoajan ja myllytetään alta vuoden pinnoituksesta - siinä ei myöskään voita mitään. Mut tää koskee lähinnä kalliita pinnoitteita - Sonax ei onneksi ole per levityskerta edes kauheasti laadukasta vahaa kalliimpi. Siltikin mun mielestä pinnoitteet on omiaan niissä autoissa mitkä joutuu käytön vuoksi rankoille kemikaaleille ja pitkiä aikoja pesemättömyydelle altistumaan - ja etenkin niille jotka ei syystä tai toisesta kerkeä kokoajan hipistelemään.

Poikkeuksen tähän tekee sen että jos autoa säilöö lämpimissä tiloissa niin pinnoite on parempi koska voi tarvittaessa käyttää kovempiakin kemikaaleja esipesussa.

Karkeesti:
Jos omaat oman tallin (missä et autoa säilytä) ja pesupaikan, tykkäät fiilistellä ja tiedät että sulla on aikaa vahailuihin tai vielä parempi: tykkäät vahailusta - Laita vahakombo!
Jos et omaa omaa pesupaikkaa minkä vuoksi talvella joudut käyttämään aika rankkojakin esipesuaineita jotta saat p*skan irti, joudut käydä jossain muualla myllyttelemässä/vahaamassa eikä aikaakaan oikein olisi - Laita pinnote!
Vain YKSI LSP!

Vastaa Viestiin