Kiitos vastauksista.
Uusien alumiinivanteiden vahaus?
Uusien alumiinivanteiden vahaus?
Olisi 8 kpl uusia kevytmetallivanteita Syenit 16" vahattavana omaan autoon talvi- ja kesärenkaille. Itseltä löytyy Collinite 476s Super Double Coat Wax, AG-punainen ja AG-kulta. Millä näistä kannattaisi vahaus suorittaa ja riittääkö 1-kerros vahaa?
Kiitos vastauksista.
Kiitos vastauksista.
Re: Uusien alumiinivanteiden vahaus?
AG:n punainen alle ja Collinite päälle, pitäisi pysyä kesäkelillä melko kauan pinnassa ja talvellakin jonkun aikaa.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Kiitos ohjeesta. Näin teen. 
- crabtastic
Jos oikeen törsäileen halutaan ruveta niin tuo GTechniq C5 Wheel Armour vois olla kans kokeilemisen väärtiä tavaraa. Harmi vain kun on niin ihanan kallista.
http://www.youtube.com/watch?v=PDT3yscb ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=PDT3yscb ... r_embedded
- Posambique
Noo, mulla on tyttöystävän ostamaa Swissvax Autobahn -vannevahaa.
Sekin lienee ihan hyvää, ja sitä meinasin itse vetäistä kesävanteisiin.
EDIT: Niin ja siis JP:n kanssa ehdottomasti samaa mieltä,
siksi en tähän mitään järkevää saanut kirjoitettua.
Sekin lienee ihan hyvää, ja sitä meinasin itse vetäistä kesävanteisiin.
EDIT: Niin ja siis JP:n kanssa ehdottomasti samaa mieltä,
siksi en tähän mitään järkevää saanut kirjoitettua.
"Urku auki, pelti kii"
En tiedä tuleeko vähän myöhässä vastaus, mutta vahatkaa ne vanteet vasta kun on renkaat päällä, ja setti tasapainotettu 
^ Näin minäkin ajattelin ensin tehdä.
Oli vaan niin paljon helpompi hakea 8 kpl 16" Syenit vanteita Laakkoselta ilman renkaita ja vahata ne kotona. Palautin seuraavana päivänä Laakkoselle ja koko setti myöhemmin mukaan autonluovutuksen yhteydssä 5.1. Hyvin olivat asentaneet renkaat ja vanteet kiilsivät edelleen kuin "pukinmunat kuutamolla".
Oli vaan niin paljon helpompi hakea 8 kpl 16" Syenit vanteita Laakkoselta ilman renkaita ja vahata ne kotona. Palautin seuraavana päivänä Laakkoselle ja koko setti myöhemmin mukaan autonluovutuksen yhteydssä 5.1. Hyvin olivat asentaneet renkaat ja vanteet kiilsivät edelleen kuin "pukinmunat kuutamolla".
Joo, harvemmin ne sielä likastuu, mutta painojen pysyminen kiinni voi olla heikko (tai ainakin heikompi) kun on vahattu pinta sielä alla. "Oma" rengasasentaja ainakin kielsi vahaamasta vanteita ennekuin on tasapainotettu.Polo09 kirjoitti:^ Näin minäkin ajattelin ensin tehdä.
Jep, tästä on ihan omakohtaista kokemusta.S@mpp@ kirjoitti:Joo, harvemmin ne sielä likastuu, mutta painojen pysyminen kiinni voi olla heikko (tai ainakin heikompi) kun on vahattu pinta sielä alla. "Oma" rengasasentaja ainakin kielsi vahaamasta vanteita ennekuin on tasapainotettu.Polo09 kirjoitti:^ Näin minäkin ajattelin ensin tehdä.
Kaveri tasapainoitti vanteet, mutta olin ehtinyt sitä ennen vahata ne kunnolla----->painot lähtivät mäkeen 200 km:n ajon jälkeen!
Eli vahaus VASTA TASAPAINOITUKSEN JÄLKEEN!
-Mercury Cougar '69-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
-Lexux LS400-
- Subaru Forester '06-
Töissä putsataan pinnat mihin kohtaan painot tulee AINA asetonilla.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Joo, näin olen kuullut, myös tuon takia ne olisi fiksumpi vahata vasta sen jälkeenDani kirjoitti:Töissä putsataan pinnat mihin kohtaan painot tulee AINA asetonilla.
Itsellä kesävaineet vielä "vaiheessa" kevättä varten (pesty ja de-tar mutta clay vielä tekemättä) ja seuraava vaihe on niin perusteellinen clay putsaus kun saan, myös painot otan pois. Sen jälkeen tarkoitus mennä itse painottamaan ne broidin duuniin (painotuslaitteiden maahantuoja) ja sitten kunnon vahaus
Kun itse tekee kaikki vaiheet niin ei mitään ryssitä, ellei ite ryssi 
Joku taisi nähdäkkin kuvia mun kesävanteista Stjärnaglossin Hjul arvostelussa mutta siitä vaiheesta on vielä pitkä matka auton alle
Harmituttaa vaan tuo ET. Haluisin varmaan 10-20mm ulospäin mutta en haluaisi leventää vannetta/rengasta saatikka vaihtaa siistejä enkeitä pois. Silti jotenkin spacerit (vaikka olis ns. "pulttijaon vaihtavat") tuntuu kunnon teinix ratkaisulta. ET pitäisi kuitekin pyrkiä pitämään samana niin ajo ominaisuudetkin pysyisi suht samana..
Joku taisi nähdäkkin kuvia mun kesävanteista Stjärnaglossin Hjul arvostelussa mutta siitä vaiheesta on vielä pitkä matka auton alle
Harmituttaa vaan tuo ET. Haluisin varmaan 10-20mm ulospäin mutta en haluaisi leventää vannetta/rengasta saatikka vaihtaa siistejä enkeitä pois. Silti jotenkin spacerit (vaikka olis ns. "pulttijaon vaihtavat") tuntuu kunnon teinix ratkaisulta. ET pitäisi kuitekin pyrkiä pitämään samana niin ajo ominaisuudetkin pysyisi suht samana..
Vain YKSI LSP!
No kunpa kaikki tekisivätkin näin...Dani kirjoitti:Töissä putsataan pinnat mihin kohtaan painot tulee AINA asetonilla.
Viimeksi muokannut Jagsam, Ma Tammi 17, 2011 9:59 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Mercury Cougar '69-
-Lexux LS400-
- Subaru Forester '06-
-Lexux LS400-
- Subaru Forester '06-
No jos 1cm x 1cm painojen ulkopuolelta jää vahaamatta niin ei kait se nyt niin justiinsa oleS@mpp@ kirjoitti:Joo, näin olen kuullut, myös tuon takia ne olisi fiksumpi vahata vasta sen jälkeenDani kirjoitti:Töissä putsataan pinnat mihin kohtaan painot tulee AINA asetonilla.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Ei kai kukaan rengasasentaja niin tarkasti sitä aluetta pyyhi, johon painot laitetaanDani kirjoitti:No jos 1cm x 1cm painojen ulkopuolelta jää vahaamatta niin ei kait se nyt niin justiinsa oleS@mpp@ kirjoitti:Joo, näin olen kuullut, myös tuon takia ne olisi fiksumpi vahata vasta sen jälkeenDani kirjoitti:Töissä putsataan pinnat mihin kohtaan painot tulee AINA asetonilla.
Mutta asiaan, itse ainakin vahaan vasta kun painot paikallaan.
Älä turhaa pelkää nuita spacereita...Urran kirjoitti:
Itsekin olen tuon 30 vuoden iän taittanut jo tovi sitten ja silti käytän spacereita aina tarpeen mukaan enkä kyllä kovin teinix ole itseäni tuntenut enää pitkään aikaan...
- Henkka -
Kaikki liha tottelee kuria...
Menee jo Off Topicks, mutta onko Mitsussa pultit vai mutterit?Hynde kirjoitti:Älä turhaa pelkää nuita spacereita...Urran kirjoitti:
Harmituttaa vaan tuo ET. Haluisin varmaan 10-20mm ulospäin mutta en haluaisi leventää vannetta/rengasta saatikka vaihtaa siistejä enkeitä pois. Silti jotenkin spacerit (vaikka olis ns. "pulttijaon vaihtavat") tuntuu kunnon teinix ratkaisulta. ET pitäisi kuitekin pyrkiä pitämään samana niin ajo ominaisuudetkin pysyisi suht samana..Laadukkaat sellaiset ovat hyvinkin käyttökelpoisia. Ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin ja ovat luotettavia. Itse asiassa vähän suuremmalla ET:llä olevat vanteet on näin helppo sovittaa myös eri autoihin. Aina voi spacerilla laittaa kohdilleen.
Itsekin olen tuon 30 vuoden iän taittanut jo tovi sitten ja silti käytän spacereita aina tarpeen mukaan enkä kyllä kovin teinix ole itseäni tuntenut enää pitkään aikaan...
- Henkka -
Muistaakseni mutterit ja jos mieleit spacereita niin joudut kyllä vaihtamaan samalla pidemmät pinnapultit, jos haluat yli 5mm spacerit. Ja niiden lisäksi vielä avopäiset mutteritkin
Toisaalta taas saahan niitä spacereita jotka pultataan kiinni vakiopinnapultteihin http://static.summitracing.com/global/i ... 0053_w.jpg Eli tuollaiset, mutta niissä taas minimi on 20mm, ellei enemmänkin, hyvä puoli on se, että jakoa ei tarvitse muuttaa.
Menee joo, mut menköön. Siis mutterit. Ihan vastaava kombinaatio kun sun ärrässä (en oo varma onks keskireikä ihan sama), jakokin matchaa. Tarkoitus olikin, ettei vaihdettaisi pinnapultteja, vaan laitettaisiin yllä mainitun tyyliset spacerit. Pitää melkeen mitata miten paljon niitä vois tuoda ulospäin, koska teknisestihän toi on todella paljon tukevampi ratkaisu (kuin kilometrkin mittaiset pinnapultit). Ja joskus Hondaan vaihtaneena muistelen ettei pinnapultin vaihto oo kivaakaan..S@mpp@ kirjoitti:Menee jo Off Topicks, mutta onko Mitsussa pultit vai mutterit?Hynde kirjoitti:Älä turhaa pelkää nuita spacereita...Urran kirjoitti:
Harmituttaa vaan tuo ET. Haluisin varmaan 10-20mm ulospäin mutta en haluaisi leventää vannetta/rengasta saatikka vaihtaa siistejä enkeitä pois. Silti jotenkin spacerit (vaikka olis ns. "pulttijaon vaihtavat") tuntuu kunnon teinix ratkaisulta. ET pitäisi kuitekin pyrkiä pitämään samana niin ajo ominaisuudetkin pysyisi suht samana..Laadukkaat sellaiset ovat hyvinkin käyttökelpoisia. Ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin ja ovat luotettavia. Itse asiassa vähän suuremmalla ET:llä olevat vanteet on näin helppo sovittaa myös eri autoihin. Aina voi spacerilla laittaa kohdilleen.
- Henkka -
Muistaakseni mutterit ja jos mieleit spacereita niin joudut kyllä vaihtamaan samalla pidemmät pinnapultit, jos haluat yli 5mm spacerit. Ja niiden lisäksi vielä avopäiset mutteritkin
Toisaalta taas saahan niitä spacereita jotka pultataan kiinni vakiopinnapultteihin http://static.summitracing.com/global/i ... 0053_w.jpg Eli tuollaiset, mutta niissä taas minimi on 20mm, ellei enemmänkin, hyvä puoli on se, että jakoa ei tarvitse muuttaa.
Tosin kyllähän noita aika reippaasti saa tuoda kun vanne on 6" levee ja ET46
Vain YKSI LSP!