Halusin testata kumpi näistä nyt sit on parempaa kun "kaikki" haukkuu 5 sateesta ainetta ja kehuu Car-lackin tuotetta. Alle olen kerännyt muutama seikkaa mitä vertailen tässä kamppailussa.
1. saatavuus
2. työstö eli aineen levitys ja pyyhintä
3. jäätyminen
4. toimivuus, eli missä nopeudessa ja millä sademäärällä alkaa toimimaan.
5. kesto, niin että en varo yhtään eli käytän pissapoikaa ja pyyhkimiä silloin kun tarvii.
6. Yleinen hinta laatusuhde
Tänään 16.11.2010 levitin molemmat aineet tuulilasille niin että jako mahdollisimman tasapuolisesti, tuulilasin keskeltä vaakatasossa jaettuna alaosa on Turtlella ja yläosa Car-lackilla. Pohjat tein molemmille samanlaiset eli Car-lackin kliinerillä koko lasi. Päivitän topikkia tästä eteenpäin n. viikon välein ja kerron kuulumiset. Alta löytyy vertailukohteiden tulokset ja lisään loput sitä mukaan tähän samaan viestiin kun uusia tuloksia selviää.
1. Menee omasta mielestä Turtlen aineelle koska saa ainakin kaikista Hongkongin myymälöistä, kun taas Car-Lackia joutuu tilaamaan ulkomailta koska kyseistä tuotetta en ainakaan itse löytänyt suomesta.
2. Menee omasta mielestä Myös Turtlelle. Levitys oli molemmilla tuotteilla samanlainen ja helppo, mutta jotenkin tuntui että Turtlen pois pyyhintä oli hiukan helpompaa kuin Car-lackin ainakin näin ensikertalaiselle näiden tuotteiden kanssa. Molemmat sain kuitenkin pois niin että ei kuivalla lasilla näkynyt mitään laikukasta tai muutakaan.
3. Jäätymisen osalta molemmilla pinnoitteilla saman vaikutus, eli jäätyy samaan tahtiin ja
ja jään paksuudessa ei ole eroa. Kumpikaan ei ottanut mitenkään silmällä nähtävästi nokkiinsa ikkunan rapaamisesta. Tämä osio menee tasan. Myöhemmin kun alkoi teho hiipua, huomasin että siellä mihin pyyhin ei ylety jätyy hiukan hitaammin. Eli hiukan estää myös lasin jäätymistä.
4. Tämä osio menee Carlackille, 5sateesta alkaa toimimaan n.60 km/h kun taas Carlack alkaa toimimaan jo n.50 km/h.
5. Tämä osio menee mielestäni tasan koska nyt 2kk jälkeen molemmista on alkanut teho hiipua mutta silti eroa kahden aineen välillä en ole huomannut.
6.Nyt voisi oikeastaan sanoa että testi on suoritettu, sääolot ei oikeen suosineet nyt kunnon rankkasateilla mutta kyllä omasta mielestä pääsin ihan riittävään selvyyteen. Eli, testissä olen tullut siihen tulokseen että 5sateesta on voittaja erävoitoilla 2-1, ja pari erää meni tasan.
Molemmat aineet erittäin laadukkaita ja tulen varmasti jatkossa käyttämään niin kesäisin kuin talvisinkin, hinnaltaan aika lailla tasavertaisia jos ottaa huomioon että carlackin(14£=16,5€) mukana tulee cleaneri kun taas 5sateesta maksaa 7€ yksinään mutta saatavuus "helpompaa".
Toivottavasti tästä testistä oli nyt jollekin hyötyä, itselle ainakin oli. Ja huomioon täytyy kuitenkin ottaa että tämäkin testin tulos on vain minun kokemukseen perustuva mielipide