Eli Imolarot 2, väri on ollut tovin niiden "pakko päästä kiillottamaan" listan kärkisijoilla.
Siitäkös riemu ratkesi kun lapsuuden kaveri kertoi moisen hankkivansa.
Aikatauluja puljattiin ees taas ja taas taas eikä millään meinannut löytyä sellaista saumaa että se ehdittäisiin kiillottamaan.
No, viime tiistaina kaveri soittikin että hän lähti nyt ajamaan rovaniemeltä ja hän olisi meillä klo 20.20.
Meiltä sitten lähdettiin vähän ennen ilta yhdeksää hakemaan ko. autoa ja takaisin olimme 23.45.
Koska ajan kohta oli noinkin myöhä oli luonnollista ettei kinnaspesut onnistuneet missään mitenkään.
Ainoaksi esipesu muodoksi jäi maikkulan nesteen pesukatu jossa auto kävi liuotin pesussa
Sikäli vahinkoa ei tullut kun jäljistä päätellen auto oli ennen pesty teräsharjalla ja pesuvetenä käytetty kuravattä suoraan hiekkalaatikosta
Hetken (ilma)kuivattelun jälkeen alettiin tohinalla autoa suojaamaan, ikkunat, listat jne.
Kello taisi olla 00.15 kun alkoi rasvanpoistaja "tuoksua" tallissa.
Eli reilusti rasvista ja pyyhintää ennen savestusta.
Savestus oli kyllä hieman turha vaihe, käytännössä savi pysyi puhtaana koko pyyhinnänä ajan pois lukien ihan pieni tummuminen, tästä en valitettavasti kuvaa huomannut ottaa.
Keskiviikko aamu 4 asti tuli touhuttua, sitten oli pakko lähteä jo nukkumaan kun aamulla piti poika viedä 9:ksi eskariin.
Heti sitten sen jälkeen takaisin auton pariin ja kiire alkoi painaa päälle. Oma deadline kun oli iltapäivä 17.00 että ehtii pojan joulujuhliin ja kaverilla oli torstai aamuna 05.00 toihin meno.
No mutta hyvinhän siinä kävi, kello 16.30 auto oli valmis.
Tää oli sellanen pikkunätti kiire homma jota olisi voinut tehdä vielä 10 tuntia pitempää ja herkutella ton värin kanssa ajamalla vaikka 3 steppinä.
Aivan mahtava väri
Kiillotus:
Scholl S3 Gold + keltainen FP hex
Scholl S40 + musta FP hex
Välipesu:
Bilt hamber Cleanser fluid
LSP:
Finiskare 1000p
Listat ja muut mustat osat:
Wolf´s Black out
Renkaat:
AG tyre dressing tjsp (pitäähän se tuokin purkki saada tuhottua
Kone:
ShineMate EP801
Pari kuvaa lähtökohdasta:




Sitten niitä 50/50 kuvia Schollin S3G ja keltaisen FP hexin jälkeen:
konepelti:

hantin etusuoja:

takakulma:

takakontti:


sitten vielä muutama ennen ja jälkeen kuva:
kuskin etusuoja ennen:

ja Schollin S3G jälkeen:

ja samainen hantin etukulma kuin äsken oli fiftyfifty kuvissa

jälkeen:

Taas kokeilin ottaa kameralle kiinni sitä eroa joka mielestäni tulee kun ajetaan tuolla S40:llä mutta enhän minä sitä osaa kuvata
loppuun vielä muutama kuva valmiista pinnasta



allekirjoittanut peilaa takaposkesta:

Eihän se mennyt kaikkien kinnas sääntöjen mukaan mutta lopputulos oli palkitseva ja kyllä viitsii sanoa että on itse tehty, ja kaverikin oli erittäin tyytyväinen vaikkakin sinne joitain syvimpiä naarmuja jäi.
Nyt kun vielä löytyisi kaverille ylläpito pesuja varten jokin paikka rovaniemeltä...