Mitä arvon raati suosittelisi?
Collinite 476 vai 915
Collinite 476 vai 915
Collinitea olis aikeissa laittaa hankintaan, mutta ei osaa päättää kumpaa.
Audi A6 Avant 3.0 TDiA Quattro
Audi A3 2.0 TDi Quattro
Audi A3 2.0 TDi Quattro
Re: Collinite 476 vai 915
Itse tykkään enemmän 915, mutta silti molemmat todella hyviä ja sitkeitä pysymään pinnassa oikeilla pesumenetelmillä.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Ostat tosta molemmat ja vähän extraa.
http://www.ebay.com/itm/Collinite-TRIO- ... 4c&vxp=mtr
915 sen verran kokemuksia että näyttää hyvälle ja pysyy ainakin kesän pinnassa.
http://www.ebay.com/itm/Collinite-TRIO- ... 4c&vxp=mtr
915 sen verran kokemuksia että näyttää hyvälle ja pysyy ainakin kesän pinnassa.
Mutu-pohajlta suosittelen 915:ttä paremman keston ja kivemmän wetluukin takia...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Itsellä on ollut 476 ja 845 muttei 915. Hyviä vahoja mut jotenkin kylmäksi jättäviä.... Finis-wax on omaan mieleen mukavampi työstää ja jättää paremman pinnan kuin 476. Noista ehkä 915 mut itsellä ei kokemusta siitä.
Täältä ääni 915:lle, helppo vaha työstää kun muistaa kiillottaa vaikka aina edellisen paneelin jne, eli ei koko autoa kerralla vahaan ja sitten vasta kiillotus.
^ Kyllä mä oon vetänyt aina koko auton 476`s:lla ja vasta sitten pyyhkinyt. Eli onko se sitten vaikeampi? 
Ite oon ainakin huomannu että paljon helpompi kiillottaa toi 915 kun ei anna sen ihan täysin jämähtääTero kirjoitti:^ Kyllä mä oon vetänyt aina koko auton 476`s:lla ja vasta sitten pyyhkinyt. Eli onko se sitten vaikeampi?
Pari kolme panelia on tullut noita Colinitea laitettua ja pyyhittyä ja hyvin on lähtenyt pois. Kesto noilla molemmilla on ollut hyvä, kun pesumenetelmät on ollut oikeat(ei vahvoja liuottimia) Hieman enemmän tykännyt 915 käytöstä. Tosin pienet erot noilla on. Molemmat hyviä ja kestäviä vahoja ja riittoisia
SPOILERSPOILER_SHOW
Muutaman auton tänä syksynä vahannut Finis-waxilla ja kovasti olen tykännyt siitä. Nissanissa se on tällä hetkellä pinnassa
Multa voi tulla hakemaan vaikka 915 testiin ja käydään käytännön metodit läpi vaikka samalla 
-
jtvirtanen
Mutuillaan lisää Colliniten kotisivujen perusteella, elikkäs se kesto lienee parempi 476S kohdalla.JaniH kirjoitti:Mutu-pohajlta suosittelen 915:ttä paremman keston ja kivemmän wetluukin takia...
Ei mutuilla vaan kirjoitetaan "faktaa"... ? =D
hanta kirjoitti:Lainaus Colliniten FAQ sivulta:
What’s the difference between the auto waxes; No. 845 Insulator Wax, No. 476s Super Double Coat and the No. 915 Marque D’ Elegance?
All 3 last step waxes serve the same function: to provide a high gloss carnauba shine and lasting protection. All 3 contain copious amounts of wax-both rare Brazilian carnauba and premium synthetic polymers. However, their degree of durability, ease of use, and warmth of shine vary. Think of it this way;
1. No.476s – most durable protection/weather defense. Most elbow grease required during application.
2. No. 915- 2nd most durable and slightly easier than the 476s to apply/remove. No. 915 lends our warmest shine to dark tones like navy and black due to its highest concentration of rare carnauba.
3. No. 845- easiest of the 3 to apply/remove with slightly less durability than the No. 915.
Mutu-tietoni perustuu DW:n vahatestiin jossa 915 kesti paremmin kuin 476 mutta tuokin on melko monesta asiasta riippuvainen. Molemmilla varmasti selviää talven yli =)
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Kyllä. Itse luotan myös huomattavasti enemmän DW:n riippumattomaan testiin kun valmistajan puheisiin.
Näin yleistäen niin melkein kaikki enemmän luonnonvahat (mitä 915 on vs. 476S) tuppaa jämähtämään jos ne jättää liian pitkäksi aikaa. Eli en suosittele koko auton yli vetoa kun pienemmällä vaivalla (vaikka se niin onnistuukin) sen tekee osissa. Mä teen ihan joka ikisen vahan samalla tapaa ja ikinä ei oo ollu ongelmia..
915 on kyllä aivan törkeen loistava aine. Niin levitettävyyden kuin kestonsakin vuoksi.
Näin yleistäen niin melkein kaikki enemmän luonnonvahat (mitä 915 on vs. 476S) tuppaa jämähtämään jos ne jättää liian pitkäksi aikaa. Eli en suosittele koko auton yli vetoa kun pienemmällä vaivalla (vaikka se niin onnistuukin) sen tekee osissa. Mä teen ihan joka ikisen vahan samalla tapaa ja ikinä ei oo ollu ongelmia..
915 on kyllä aivan törkeen loistava aine. Niin levitettävyyden kuin kestonsakin vuoksi.
Vain YKSI LSP!
Toi Kimen linkkaama setti vois olla hyvä, testaat siitä omasta mielestä parhaan ja myyt kaksi muuta pois. Vaikka ei tällä foorumilla ole niin suosiossa ollutkaan, niin myös 845 on loistavaa evästä. Helppo levittää, voi vetää koko auton kerralla. Eikä haittaa vaikka pääsisi kuivumaan vähän pitempäänkin. Kesto aika lailla samaa tasoa kuin 915:llä.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Tässä nyt vielä linkki tähän DW:n Biggest Wax Test Ever testiin jossa testattiin reilua pariakymmentä vahaa hevos auton kylkeen. Testissä mukaan siis Collinitelta 476, 845 ja 915, viimeisessä kontrollissa reilun puolen vuoden jälkeen Colliniten vahoista pinnassa oli enää 915:sta.
Jep, siksipä laitoin "faktaa" lainausmerkkeihin, jotta porukka ei sitä aivan sinisilmäisesti uskoisi.Urran kirjoitti:Kyllä. Itse luotan myös huomattavasti enemmän DW:n riippumattomaan testiin kun valmistajan puheisiin.
Itse luotan eniten omiin kokemuksiini näissä asioissa, yleensä.
- Posambique
Kuinka vanhaksi meinaat elää?Kime kirjoitti:Ostat tosta molemmat ja vähän extraa.
Siis jo tosta yhdestä Collinite 915 purkista vahaa aika tarkkaan sellasen 944 000 -kertaa...
"Urku auki, pelti kii"
Ahkerana vahaajana olen saanut keväällä 2010 hankitun 476 melkein loppuun(pieni jämä jäljellä ensi kevään vahatestiin.)
915 purkki hankittu keväällä 2011 ja ei sielläkään hirveesti ole enää jäljellä mutta on noilla vahattukin omia ja toisten autoja. Riittoisia ovat olleet, jotain nestemäisiä vahoja olisi aika monta pulloa saanut ostaa.
Ja laitan hyvin ohuesti mutta sillei, että erottaa mikä kohta on vahattu ja on helppo pyyhkiä pois.
915 purkki hankittu keväällä 2011 ja ei sielläkään hirveesti ole enää jäljellä mutta on noilla vahattukin omia ja toisten autoja. Riittoisia ovat olleet, jotain nestemäisiä vahoja olisi aika monta pulloa saanut ostaa.
Ensimmäisillä kerroilla tuli käytettyä liikaa, mutta.nopeasti löytyi se sopiva määrä. Omasta ensimmäisestä purkista on tehty varmaankin noin nelisenkymmentä autoa kahteen kertaan ja lukemattomia vanteita, ovienvälejä, konehuoneita yms ja vielä riittää varmaankin pariinkymmeneen autoon.
Samanlaisen ilmiön olen huomannut oikeastaan kaikissa kovissa purnukoissa. TW Ice ja Dodo SN. Ei ne kulu mihinkään vaikka kuinka yrittää tuhlata
Nestemmäiset taas hupenee nopiaan. Niin jetseali kuin varsinkin Wolfsin nanot. Vaikka kuinka vähän yrittää käyttää niin hupenee silmissä
Samanlaisen ilmiön olen huomannut oikeastaan kaikissa kovissa purnukoissa. TW Ice ja Dodo SN. Ei ne kulu mihinkään vaikka kuinka yrittää tuhlata
Nestemmäiset taas hupenee nopiaan. Niin jetseali kuin varsinkin Wolfsin nanot. Vaikka kuinka vähän yrittää käyttää niin hupenee silmissä