Edullinen, vahaturvallinen Suomesta saatava pesuaine
Edullinen, vahaturvallinen Suomesta saatava pesuaine
Eli otsikossa se jo tulikin. En löytänyt tällaista aihetta, joten kysymys kuuluu mikä on edullinen, ennen kaikkea vahaturvallinen Suomesta (mieluiten jopa marketista) saatava pesuaine auton ylläpitopesuihin?
Re: Edullinen, vahaturvallinen Suomesta saatava pesuaine
Olet varmaan katsonut Projetechin ja dodoshopin shampoo valikoiman?
Tuskin hirveitä toimituskuluja tulee pelkälle shampoolle.
Tuskin hirveitä toimituskuluja tulee pelkälle shampoolle.
Esipesuun: Bh autofoam? 30e/5litraa --> laimennus 8% painepulloon --> 62,5litraa pesuainetta --> 1litra/pesukerta --> 62 pesua/purkki --> 0,48e/pesu 
Kinnaspesuun: Chemical Guys Citrus Wash and Gloss-shampoo? 11,90e/473ml --> laimennus 1:4000 --> 1892litraa valmista ainetta --> 15litraa/pesu --> 126 pesua/purkki --> alle 0,1e/pesu
Tuotteet laskettu Projectech hinnaston mukaan.
Eikä ole kallista
Kinnaspesuun: Chemical Guys Citrus Wash and Gloss-shampoo? 11,90e/473ml --> laimennus 1:4000 --> 1892litraa valmista ainetta --> 15litraa/pesu --> 126 pesua/purkki --> alle 0,1e/pesu
Tuotteet laskettu Projectech hinnaston mukaan.
Eikä ole kallista
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3
Turtle wax big orange, ei ehkä se markkinoiden paras tuote mutta halpa ja saa useimmista marketeista.
Dodon shampoot on oikealla annostuksella kaikki vahaturvallisia, ja mikä tärkeintä, todella hyvän hajuisia 
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
DodoJuice Born To Be Mild! 
Ääni tälle!Jolli kirjoitti:DodoJuice Born To Be Mild!
Omasta kasasta löytyy tämä Dodon BTBM, Wolf´sin Nano Bathe, BH Autowash, CarPro IronX Snow Soap, AG Bodywork Shampoo ja jos näistä pitää valita, niin kyllä Dodolla mennään.. BH Autowash häviää tuoksussa, mutta pesee hyvin
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...
+1Jolli kirjoitti:DodoJuice Born To Be Mild!
Tosin ihan tuo teelusikka ei riitä 10l ämpäriin.. 2 teelusikkaa ja tarpeeksi vaahtoaa.
Minkalaiset kokemuset Hugolla tästä? Onko muuten vahaturvalinnen? Eikö tämä poista myös sen "lentoruosteen"?HuG0 kirjoitti: CarPro IronX Snow Soap
Kerran kokeilin.. Tosin annostelin ämpäriin samaan malliin kuin muitakin shamppoita ja vielä lisäksi pumppaus kintaaseen aina huuhtelun jälkeen. Ei vienyt kaikkea alla olevaa suojaa.. Löysin postauksen siitä.
CarPron nettisivut kertovat lopun oleellisen:
SPOILERSPOILER_SHOW
Ja tästä tulikin mieleen, että voisin tänään pestä Golfin ja päivitellä hiukan tilannetietoa Body Wrapistä
CarPro UK kirjoitti: Dilutions:Special Notes:
- Up to 1:8 its a good iron remover but use regular IX on a "first time car". Above that its very weak iron remover but still a great shampoo.
- As you know a power washer with the foam lancer sprays lots of water, means high dilution while spray , thats why we recommend it neat with foam lancer if you want the IXSS to react on iron. Per car it will consume 400ml neat with foam lancer with a fully closed lancer valve Again that is for working on iron.
- If you want simple snow foaming 100~150ml will be fine
- IronX SoapGel will affect oil base waxes by approximately 50%. Do not use as a mainenance wash unless you are decontaminating your vehicle or it has been protected with a durable sealant or semi-permanent coating (such as Cquartz).
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...
Mie oon tykänny wolf chemicalsin white satinista. Kiva tuoksu ja liukkain shampoo mitä kokeillut..
Itselläni tällä hetkellä Dodon born to be mild, CG citrus wash&closs, Malco Very Berry, BH autowash ja megun NXT shamppoo. Tykkään kaikista.
Näistä en tykkää ja eivät jatkossa tule meidän hyllyyn. Turtlen Big orange, vaikka on halpaa niin on se myös huonoakin. Vuonna- 05 ostin pöntön tuota ja vasta viime syksynä sain sen lopulta tyhjäksi. Autoglymin Bodywork shamppoo kallis ja huono aine ja Turtlen vihreä shamppoo valkoisessa pullossa myöskin. Korrekit toimii jotenkuten. Niitäkään ei ole tosin vuosiin ollut.
Näistä en tykkää ja eivät jatkossa tule meidän hyllyyn. Turtlen Big orange, vaikka on halpaa niin on se myös huonoakin. Vuonna- 05 ostin pöntön tuota ja vasta viime syksynä sain sen lopulta tyhjäksi. Autoglymin Bodywork shamppoo kallis ja huono aine ja Turtlen vihreä shamppoo valkoisessa pullossa myöskin. Korrekit toimii jotenkuten. Niitäkään ei ole tosin vuosiin ollut.
Itse olen nyt kahden vaiheilla Chemical Guys Citrus wash&gloss vai Born to be mild..Juha U kirjoitti:Itselläni tällä hetkellä Dodon born to be mild, CG citrus wash&closs, Malco Very Berry, BH autowash ja megun NXT shamppoo. Tykkään kaikista.
Testiosiossa olevan testin perusteella valinta olisi Born to be mild, mutta kovaa on CG:täkin kehuttu. Hankalaa. Mietityttää tuon CG:n kiiltoa lisäävät aineet, mutta tarkoitus onkin käyttää vahauksen jälkeen ylläpitopesuna ja ennen vahausta vetää liuottimella puhtaaksi.
No silloihan tuo CG olisi hyvä valinta, sillä tuohan nimensä mukaisesti pitäisi hoitaa vaha pintaa. Muistelen jostain lukeneeni,että tujulla seoksella tuo poistaisi vahan. Talvipesuunhan tuo on myös hyvä aine.
CG lähti Projectechilta tilaukseen!Juha U kirjoitti:No silloihan tuo CG olisi hyvä valinta, sillä tuohan nimensä mukaisesti pitäisi hoitaa vaha pintaa. Muistelen jostain lukeneeni,että tujulla seoksella tuo poistaisi vahan. Talvipesuunhan tuo on myös hyvä aine.
Verry Berry. Vanha ku mikä, mutta edelleen miellyttävä pesutulos sekä todella liukasvaahtoinen pesuaine.
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla
Itse käyän kans Malcon Verry Berryä, nyt löytyy myös AF Lather jota pitäis testata. Sit BH Auto-wash on kans kova shampoo!
Tota DJ BTBM olis kiva päästä testaamaan, edes yhden pesun verran, eli jos jollain on intressiä toimittaa mulle sen verran niin privalla vaan yhteyttä
Tota DJ BTBM olis kiva päästä testaamaan, edes yhden pesun verran, eli jos jollain on intressiä toimittaa mulle sen verran niin privalla vaan yhteyttä
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
-
hiusnaarmu
Tuon Verry Berryn saatavuus ei ole kaikken parasDani kirjoitti:Itse käyän kans Malcon Verry Berryä, nyt löytyy myös AF Lather jota pitäis testata. Sit BH Auto-wash on kans kova shampoo!
Itseasiassa en tiedä yhtään kauppaa mikä tuota myy?
AF Latheria nyt kerran testannut, mut ei mulle ainakaan vielä tullut mitään vau elämystä, testaillaan vielä lisää kunhan viitsii autoa pestä.Dani kirjoitti:Itse käyän kans Malcon Verry Berryä, nyt löytyy myös AF Lather jota pitäis testata. Sit BH Auto-wash on kans kova shampoo!
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Kyllä tuota saa. Pukkasin sulle yyveen.hiusnaarmu kirjoitti:Tuon Verry Berryn saatavuus ei ole kaikken parasDani kirjoitti:Itse käyän kans Malcon Verry Berryä, nyt löytyy myös AF Lather jota pitäis testata. Sit BH Auto-wash on kans kova shampoo!
Tota DJ BTBM olis kiva päästä testaamaan, edes yhden pesun verran, eli jos jollain on intressiä toimittaa mulle sen verran niin privalla vaan yhteyttä![]()
Itseasiassa en tiedä yhtään kauppaa mikä tuota myy?
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla
Joo Verry Berryä saa muttei mistään kivijalka liikkeistä. Ja tuohan on sellainen kiva fiilistely aine(hyvä tuoksuinen) ja hyvin pesevä. Kiva nuuhkia käsiä telkkaria katellessa pesun jälkeen. 
Kyllähän tuo Malcon Verry Berry on hyväntuoksuista tavaraa ja pesutehokin on hyvä. Ainoa vain, että sekoitussuhde suositus on 1:64 ja jossain on ilmoitettu 1:128. Häviää siis riittoisuudessa monellekin aineelle. Yleisin hinta kivijalkaliikkeessä on kait 1.89 litran pöntölle 38-40€. Itse tosin tinkasin 25€/pönikkä...
Kiva "fiilistely" shampoo kuitenkin ja mukava mansikan/vadelman tuoksu leijailee pesijän ja auton ympärillä. Ainakin PKS-seudulta löytyy kyllä paikkoja mistä sitä saa ostaa, jopa täältä Hyvinkäältä.
Kiva "fiilistely" shampoo kuitenkin ja mukava mansikan/vadelman tuoksu leijailee pesijän ja auton ympärillä. Ainakin PKS-seudulta löytyy kyllä paikkoja mistä sitä saa ostaa, jopa täältä Hyvinkäältä.
- Posambique
Dodoshopista: Dodo Juice Born To Be Mild jos tykkää tuoksusta, tai Supernatural ilman tuoksua
Projectechiltä: AutoFinesse Lather, Chemical Guys Citrus Wash & Gloss tai Wolf's Chemicals White Satin tuoksusta pitäville. Vastaavasti mikäli ei tuoksusta välitä, vaan funktionaalisuus riittää on valittavissa Bilt Hamber Auto-Wash
Tällä hetkellä itseäni on ruvennut myös mietittämään, että ostaisi Ultima Waterless Wash Plus, mutta käyttäisi sitä tavallisen pesuaineen kaltaisesti.
Eli: Esipesu Bilt Hamber AutoFoamilla ja huuhtelu. Tämän jälkeen suihkepullosta Ultiman WW+ pintaan, ja ämpäristä kintaalla WW+ pesuainevedellä pesu. Lopuksi kuivaus.
Sen verran vakuuttavalta aineelta nimittäin vaikutti kun käytin sitä ilman esipesuja tallissa pölyyntyneen auton putsaamiseen.
Projectechiltä: AutoFinesse Lather, Chemical Guys Citrus Wash & Gloss tai Wolf's Chemicals White Satin tuoksusta pitäville. Vastaavasti mikäli ei tuoksusta välitä, vaan funktionaalisuus riittää on valittavissa Bilt Hamber Auto-Wash
Tällä hetkellä itseäni on ruvennut myös mietittämään, että ostaisi Ultima Waterless Wash Plus, mutta käyttäisi sitä tavallisen pesuaineen kaltaisesti.
Eli: Esipesu Bilt Hamber AutoFoamilla ja huuhtelu. Tämän jälkeen suihkepullosta Ultiman WW+ pintaan, ja ämpäristä kintaalla WW+ pesuainevedellä pesu. Lopuksi kuivaus.
Sen verran vakuuttavalta aineelta nimittäin vaikutti kun käytin sitä ilman esipesuja tallissa pölyyntyneen auton putsaamiseen.
"Urku auki, pelti kii"
No tuo on suositus. Itse laittanut yskänlääkemitallisen n 30ml sangolliseen vettä ja on ollut mielestäni riittävä seos. Puhdasta on tullut ja liukkaus ollut hyvä ja vaahtoakin on seassa ollut. 38 € pullo maksanut mut on siinä pitkäksi aikaa pesuainetta.Viltsu kirjoitti:Kyllähän tuo Malcon Verry Berry on hyväntuoksuista tavaraa ja pesutehokin on hyvä. Ainoa vain, että sekoitussuhde suositus on 1:64 ja jossain on ilmoitettu 1:128. Häviää siis riittoisuudessa monellekin aineelle. Yleisin hinta kivijalkaliikkeessä on kait 1.89 litran pöntölle 38-40€. Itse tosin tinkasin 25€/pönikkä...![]()
Itse laitan pilttipurkillisen Verry Berryä ~13L veteen, hyvältä tuoksuu, liukuu ja vaahtoaa 
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."