Peugeot 306 -Back to Life- !56k warning!

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
Avatar
Bdh
Viestit: 517
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2012 8:50 pm
Paikkakunta: Tampere

Peugeot 306 -Back to Life- !56k warning!

Viesti Kirjoittaja Bdh » To Touko 10, 2012 1:29 am

Varoitus: Paljon kuvia !

Auto: 306 HDi 90hp, 160tkm, vm. 2000

Historia: Ukki osti auton uutena v. 2000 ja vaihtoi nyt automaattivaihteiseen, joten lunastin auton itselleni käyttöautoksi. Tuon ST220 jälkeen hiukan erilainen ja lompakolle ystävällisempi, muutenkin ihan mielyttävä tuo kone. Alusta ja ajoasento nyt ei niinkään. No hetken tuolla ajelin ja yksi Ylläksenki reissu tuli heitettyä, mutta ei tuo kyllä itselle sovi oikein. Jotain sporttisempaa se mieli vaan halajaa. Joten myyntiinhän se menee.

Fixaus: Tää on ensimmäinen koko auton myllytykseni, joten kaikki ei ehkä mennyt kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Kaikkien työvaiheiden ja -tekniikoiden kommentointi on suotavaa. Täydellistä pintaa tietty lähdettiin kunnianhimoisesti hakemaan. Ja muutenkin tekemään priimaa. Nopeasti kyllä huomasin, ettei tuota kerkeä hieromaan niin paljon kun haluaisin, koska aikaa tuolla pesutiloissa (Nesteen TI) oli käytössä rajatusti.

Itse myllytyksestä sen verran, että ensin testasin Sonus SFX-3 oranssi laikka + Wolf's WP-4N, sitten SFX-1 keltainen + sama ja lopulta päädyin Flexipads karvaan + WP-4N. Viimeistely tehtiin WP-1N "The Jeweller" aineella. Tuolla toisessa topicissa olikin juttua, ettei se riitä viimeistelemään karvan jälkeen. Tämän luin toki vasta myllytyksen jälkeen. Luulin tehneeni holovapaata pintaa tuolla combolla, mutta totuus paljastui tuossa myöhemmin kun aurinko helotti sopivasti kylkiin. Ei mitään kauheaa, mutta siellä täällä muutama holo kyllä näkyy. Noh, opitaan tästä sitten.

Noh, niihin kuviin:

Lähtö:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Esipesut:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Pesu:

Kuva

Vanteet Sonax teho vannepesu
Kuva

Kuva

Vaikeita paikkoja Pinelinellä
Kuva
Vähän irtos shaissea
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Prkl, jäi näköjään tuohon lukitukseen vielä siivottavaa
Kuva
Sitten huuhtelun jälkeen AG DeTar, Clay ja taas huuhtelu. IronX oli loppu. :(

Pesujen jälkeen:

Kuva
Kuva

Tässä vaiheessa olikin hyvä jättää auto kuivumaan ja lähteä lounaspaussille.

Sitten pintojen tarkastelu, testausta ja hommiin:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kaikkia naarmuja en saanut pois, vaikka uskoin tuon WP-4N + karvan riittävän tähän autoon. Koneena Liquid Shine. Ajelin tuon niin, että ensin pienemmillä kierroksilla ja kaksi nopeuden nostoa ja lopulta 1500-1800rpm. Huipulla yksi veto antaen painetta ja toinen koneen omalla painolla. Suht loppuun meni aine tuossa vaiheessa. Tässä vaiheessa olisi pitänyt varmaan jatkaa vielä työstöä ja lisätä mahdollisesti ainetta? Koska siis kaikki naarmut eivät lähteneet. Vai joku toinen combo parempi?

Kuva
Kuva

Hiukan karvasta jäänyt pölyä
Kuva

Sitten kahvitauko ja viimeistely tosiaan Sonus SFX-3 oranssilla laikalla ja Wolf's WP-1N.

WP-1N ajelin Zenith metodilla: Aineen levitys --> 1 nopeudella kaks vetoa --> 3 nopeudella kaks vetoa --> 4.5 nopeudella kaks vetoa ja sama takaisinpäin. Aine kului loppuun tuolla huipulla ja siinä vaiheessa jatkoin sitä vedellä suihkepullosta. Näistä vaiheista ei valitettavasti kuvia.

Myllyn jälkeen esipesu, kinnaspesu, IPA pyyhintä, pintaan Collinite 915 ja laseille FinisKare Extra Slick:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tää syvempi naarmu ois vaatinut vesihiontaa
Kuva

Sisustafixissä ei mitään ihmeellisyyksiä:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tää öljyläikkä ei suostunut lähtemään...
Kuva
Kuva
Kuva

Uudet lattiamatot vois vielä käydä.

Huolto:

160tkm huolto ajankohtainen, jotenka öljyt vaihtoon ja ilmastointi huoltoon. Akun kenkä oli aika hapettunut, joten sen puhdistus. Lisäksi ilman- ja polttoaineen suodatin vaihtoon. Konehuone on vielä pesemättä, joten se on vielä edessä. Se onkin todella törkyinen, liekkö ominaisuus vai johtuuko siitä, että tuo yksi muovi tuosta valon alta on puuttunut pari vuotta. Sekin löytyi marmoritiskiltä, jos niin nyt voi Pösöjen kanssa sanoa, hintaan 11€. Autoväriliikkeestä paukkupulloon maalia ja lakkaa, koska maalautus olisi maksanut +130€.

Kuva
Kuva

Hiomapaperilla suurimmat möhnät pois
Kuva
Kuva

Osa tuli pohjamaalattuna
Kuva

Fixarin uuni, vai miten se meni?
Kuva
Kuva
Kuva

Valmista:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Auto nyt niin pölyinen, etten saanut niitä holoja ikuistettua aurinkosäässä. Pitää ottaa niitä myöhemmin, kunhan tilaisuus tulee. Muutenkin surkeella pokkarilla napsittu kuvat, heti tuli sumeeta kun oli hiukan hämärää. Kuvaajastahan se ei voi johtua. :)

Eli parannettavaa jäi ensi kerralle ainakin huolellisuudessa (kylkilistan alareunassa pari jälkeä, kun vaahtomuovin reuna hankasi), oikeissa ainevalinnoissa (#105 & #205 + laikkoja tilattu) ja aikataulussa. Tyytyväinen lopputulokseen en ollut, vaikka ihan hyvä parannus ulkonäköön saatiinkin. Parempi jälki oli siis tavotteissa ja siksi oikeastaan tämän tänne postasin, josko saisi vinkkejä ja muistaisi nyt tehdyt virheet ensi kerralla. Ja onhan ne kuvatkin kivoja aina.

Ja kiitos, jos luit tänne asti. :lol:

Avatar
-JP-
Viestit: 1808
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:40 pm
Paikkakunta: Jääli

Re: Peugeot 306 -Back to Life- !56k warning!

Viesti Kirjoittaja -JP- » To Touko 10, 2012 6:12 am

Mahtava "turnaround"! Ei kannata olla niin ankara itselleen, pari pikku hologrammia myyntiautossa ei tunnu missään :)
Tuossa kunnossa ensimmäinen katsomaan tullut vie auton varmasti.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Avatar
RTU
Viestit: 948
Liittynyt: La Heinä 30, 2011 9:57 pm
Paikkakunta: Lapinjärvi

Re: Peugeot 306 -Back to Life- !56k warning!

Viesti Kirjoittaja RTU » To Touko 10, 2012 8:28 am

Punainen on kyllä hieno väri! :thumb:

Avatar
*Kaide
Viestit: 988
Liittynyt: Ma Syys 13, 2010 3:27 pm

Re: Peugeot 306 -Back to Life- !56k warning!

Viesti Kirjoittaja *Kaide » To Touko 10, 2012 8:33 am

Pitäisi mennä kaupaksi ainakin ulkonäkönsä puolesta. 8-) :thumb:

Etukilpeen vielä uudet ruuvit ja valkoiset tulpat. (aina pitää jostain mussuttaa ;) )

Avatar
Posambique
Viestit: 2746
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Peugeot 306 -Back to Life- !56k warning!

Viesti Kirjoittaja Posambique » To Touko 10, 2012 8:48 am

Fantastico!
"Urku auki, pelti kii"

Rauhallinen Erkki
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Peugeot 306 -Back to Life- !56k warning!

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » To Touko 10, 2012 8:51 am

Aivan huikeeta! :taputapu: On helahtanut pikkupösön Lucifer Red (tamä oli muistakseni ton värin nimi) hienosti takisin. :good:
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Peugeot 306 -Back to Life- !56k warning!

Viesti Kirjoittaja Urran » To Touko 10, 2012 8:53 am

Metalli/Helmiäis punanen <3

Ja tekijälle tietty propsit.
Vain YKSI LSP!

Antti O
Viestit: 1065
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 2:54 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Peugeot 306 -Back to Life- !56k warning!

Viesti Kirjoittaja Antti O » To Touko 10, 2012 9:50 am

Todella hienoa jälkeä! :good:

Tässä herää kokoajan enempi himo hankkia kone, laikat ja tahnat ja alkaa yrittämään.

Juha U
Viestit: 4653
Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 8:24 pm

Re: Peugeot 306 -Back to Life- !56k warning!

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Touko 10, 2012 10:22 am

Tosi hieno. Hyvät nuo kuvat on ja niitä on riittävästi ja hyvin kerrottu eri työvaiheet. Kyllä varmasti on kiva esitellä autoa ostaja ehdokkaille. :good: Eikä ne pienet naarmut jossain kohdassa haittaa, koska käyttöauto kyseessä ja kuitenkin jo 12 vuotias. Autoliikkeistä ei välttämättä saa edes noin siistiä. Riippuu tietysti liikkeestä. Ensimmäiseksi myllytykseksi tuo on hyvä :good:

Avatar
mlatvala
Viestit: 2277
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 12:41 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Peugeot 306 -Back to Life- !56k warning!

Viesti Kirjoittaja mlatvala » To Touko 10, 2012 1:02 pm

Siitäpä tuli komea. Mulla oli tuollainen kesän käytössä kun kaveri osti itelleen uudemman. Kyllä sillä ajeli. Meni vielä kaupaksikin kun pesin sitä aika-ajoin...
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa :mrgreen:
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.

K70
Viestit: 2754
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 8:56 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Peugeot 306 -Back to Life- !56k warning!

Viesti Kirjoittaja K70 » To Touko 10, 2012 2:54 pm

Kyllähän sai leijonakantinen komeet kuoret.
Toi vika kuva on kyllä hieno!

Avatar
Bdh
Viestit: 517
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2012 8:50 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Peugeot 306 -Back to Life- !56k warning!

Viesti Kirjoittaja Bdh » To Touko 10, 2012 4:06 pm

Kiitos paljon kannustuksista !
*Kaide kirjoitti:Pitäisi mennä kaupaksi ainakin ulkonäkönsä puolesta. 8-) :thumb:

Etukilpeen vielä uudet ruuvit ja valkoiset tulpat. (aina pitää jostain mussuttaa ;) )
Sen verran vois vielä panostaa, että käydä nuo ruuvit ja tulpat sekä lattiamatot hakemassa. :)

jussssssi
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2011 8:42 pm

Re: Peugeot 306 -Back to Life- !56k warning!

Viesti Kirjoittaja jussssssi » To Touko 10, 2012 9:52 pm

Mahtavaa jälkeä!! Ja muutenki postaus ihan huippua, mahtavaa luettavaa pimeinä kevätiltoina!!!

Avatar
Bdh
Viestit: 517
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2012 8:50 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Peugeot 306 -Back to Life- !56k warning!

Viesti Kirjoittaja Bdh » Su Touko 13, 2012 9:03 pm

Fiilistely vielä:

Kuva

Niinhän siinä sitten kävi, ettei sitä kauaa tarvinnyt myydä. Naapurin kaveri sai vihiä, että auto on myynnissä ja tuli tyttärelleen ostamaan autoa. Siitä koeajojen jälkeen kauppojen tekoon. Itse naapurin kaverikin sanoi noin 10 kertaa, tyttären vielä arpoessa, että hän ostaa auton jos tytär ei sitä ota. :)

Vastaa Viestiin