Menzerna APO64 testattu, outo ongelma..

Kiillotustahnat ja laikat
maaco
Viestit: 1546
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2012 7:07 pm

Menzerna APO64 testattu, outo ongelma..

Viesti Kirjoittaja maaco » To Helmi 23, 2012 8:51 pm

Tuli tänään täräytettyä kiilottaa yksi autoliikkeen musta volvo v70 tuolla. Laikkana vihreä vaahtomuovi, koneena makitan rälläkkämalli ja kierrokset minimissä. Täytyy sanoa, että olipas meikkaavaa ainetta :shock: Pinta ihan harmaa, täynnä pyörrejälkeä ja sitä rataa.
En tajunnut ottaa ennen-jälkeen-kuvia, mutta ero oli kyllä ihan järkyttävä, kaikki piiloutui mutta tottakai sitten 40cm päästä tuijottaessa ne näki, mutta harmaat naarmut oli mustia.. :lol: Työstö oli helppoa, kun sai pyöritellä pinnan lähes kuivaksi asti, eikä holojakaan pistänyt silmään. Pinta ihan järkyttävän liukas ja kiiltävä, vaikka en usko juuri hioutuneen.. :taputapu: Muutta, voisiko joku kertoa miksi tärähti parissa kohtaa kiinni? QD:lla kostutetulla liinalla lähti kyllä ongelmitta pois..
Viimeksi muokannut maaco, Pe Helmi 24, 2012 7:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Posambique
Viestit: 2746
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Menzerna Polish+wax testattu..

Viesti Kirjoittaja Posambique » To Helmi 23, 2012 9:06 pm

Kuinkas usein putsasit laikkaa?

Se mulla tulee ekana aina mieleen noista ongelmista, eli laikka tukossa. :)
Ensi kerralla toivottavasti kuviakin.
"Urku auki, pelti kii"

maaco
Viestit: 1546
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2012 7:07 pm

Re: Menzerna Polish+wax testattu..

Viesti Kirjoittaja maaco » Pe Helmi 24, 2012 6:24 am

Putsasin kyllä tasasin väliajoin, aina kun tuntui että ei liu´u riittävästi. harja laikkaa vasten ja kierrokset täysille.. sinänsä outoa, kun en oo saanut ikään yhtään ainetta jysähtään maalipintaan kiinni. Noh, pitää kokeilla johonkin toiseen autoon vielä tuota..

Avatar
RTU
Viestit: 948
Liittynyt: La Heinä 30, 2011 9:57 pm
Paikkakunta: Lapinjärvi

Re: Menzerna Polish+wax testattu..

Viesti Kirjoittaja RTU » Pe Helmi 24, 2012 8:11 am

Ei varmaan ole tarkoitus työstää sitä pintaan vaan levitys ja poispyyhintä?

maaco
Viestit: 1546
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2012 7:07 pm

Re: Menzerna Polish+wax testattu..

Viesti Kirjoittaja maaco » Pe Helmi 24, 2012 8:16 am

Kiillotusainettahan tuo on, joka jättää vahaa pintaan. käyttö käsittääkseni kuin viimeistelyaineena? En vetänyt kuivaksi, vaan rasvaiseksi asti..

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Menzerna Polish+wax testattu..

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Helmi 24, 2012 10:13 am

^Tokkopa vahaa jättää. Ehkä jotain Polymeeri QD tapaisia aineita? Speksien perusteella kuvittelisin että leikkaa minimaalisesti, täyttää sikana ja täyteaine toimii myös jonkintasoisena LSP:nä?
Vain YKSI LSP!

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Menzerna Polish+wax testattu..

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Helmi 24, 2012 10:39 am

Siis mistä tuotteesta nyt on edes kyse ja minkä värinen tahna :?
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Menzerna Polish+wax testattu..

Viesti Kirjoittaja sonikk » Pe Helmi 24, 2012 11:25 am

Onko se nyt tämä APO 60 taas kyseessä?

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Menzerna Polish+wax testattu..

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Helmi 24, 2012 11:39 am

Menzerna Sealing Wax APO 60 is a liquid carnauba wax with a hint of polish to remove light compounding haze and old wax residue. The light polishing agents optimize the gloss by removing build-up and uncovering the brightest, most vibrant paint surface. Menzerna Sealing Wax APO 60 is easy to apply, effortless to clean up, and leaves a lasting layer of high gloss carnauba paint protection.

Use a soft foam finishing pad
Polish at 1200-1800 RPM (3000-4000 OPM on a dual action polisher)
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

maaco
Viestit: 1546
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2012 7:07 pm

Re: Menzerna Polish+wax testattu..

Viesti Kirjoittaja maaco » Pe Helmi 24, 2012 11:45 am

Kyseessä on APO64.

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Menzerna Polish+wax testattu..

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Helmi 24, 2012 12:00 pm

Vaihdatko otsikoon vähän tarkemmat speksit, helpompi sitten seurata ja hakea jatkossa tietoa.

Onkohan tuo APO 64 nykyään sitten APO 60 kun ei tosta APO 64 löydy oikein juttua, tai no en ymmärrä tekstiä?
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

maaco
Viestit: 1546
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2012 7:07 pm

Re: Menzerna Polish+wax testattu..

Viesti Kirjoittaja maaco » Pe Helmi 24, 2012 7:21 pm

Dani kirjoitti:Vaihdatko otsikoon vähän tarkemmat speksit, helpompi sitten seurata ja hakea jatkossa tietoa.

Onkohan tuo APO 64 nykyään sitten APO 60 kun ei tosta APO 64 löydy oikein juttua, tai no en ymmärrä tekstiä?
Muokattu.. Täysin eri aineet keskenään noi APO64 ja APO60. Toinen on koostumukseltaan jäykkää, ja toinen ihan lirua. Haju on erilainen, ja toinen soveltuu minun mielestä pelkkään vahaukseen..

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Menzerna APO64 testattu, outo ongelma..

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Helmi 24, 2012 7:29 pm

En löydä tota APO-64 Menzernan listalta, mutta google löytää jotain ryssätekstiä siitä..

APO-60, Sealing Wax, SW-Protect, Cut 0.5 Gloss 5, Yellow
APO-88P. Power Lock, PL-Power Lock, Cut 0.0 Gloss 5, Green

Hämärä tuo APO-64

EDIT: http://www.carcarepassion.com/MENZERNA- ... EALING-WAX <-- tosin tossakin APO-60 pullo eikä sen enempää juttua aineesta..
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Vastaa Viestiin