Kysymys konepesusta
Kysymys konepesusta
"Asiakas" kävi pesettämässä kohtalaisen likaisen autonsa harjattomassa konepesussa, autoon oli laitettu edellisenä päivänä Opti coat, ennen pesua auto oli kuivunut n. 15h lämpöisessä tallissa (n.+22astetta.)
Pesun jälkeen auto oli harmaassa "talmassa" ,Joka ei lähtenyt mihinkään seuraavassasakaan paikassa jossa siis myös harjatonpesu.
Onko nää konepesut tosiaan näin surkeita.?
Lupasin tälle ihmiselle notta pesen käsin auton .
Heittäkääpäs toverit kommenttia /neuvoo kuinka ton tosi tiukassa olevan talman saa pois kuleksimasta vahinkoittamatta pintaa jossa Opti?
Pesun jälkeen auto oli harmaassa "talmassa" ,Joka ei lähtenyt mihinkään seuraavassasakaan paikassa jossa siis myös harjatonpesu.
Onko nää konepesut tosiaan näin surkeita.?
Lupasin tälle ihmiselle notta pesen käsin auton .
Heittäkääpäs toverit kommenttia /neuvoo kuinka ton tosi tiukassa olevan talman saa pois kuleksimasta vahinkoittamatta pintaa jossa Opti?
Re: Kysymys konepesusta
Mikäs tämä Talma on? Paitsi että Sipoossa oleva taajama..
Mutta oikeasti kuulostaa siltä että liian nopeasti on harjattoman pesun kemikaalit päässeet kiusaamaan pintaa ennen lopullista kovuutta.
Jos ei BH auto-washilla tule puhtaaksi niin "vituiks män" koko suojaus.
Mutta oikeasti kuulostaa siltä että liian nopeasti on harjattoman pesun kemikaalit päässeet kiusaamaan pintaa ennen lopullista kovuutta.
Jos ei BH auto-washilla tule puhtaaksi niin "vituiks män" koko suojaus.
Tuo teoria on väärä. Aine kuivuu n. 12h lähes täyteen kovuuteen oikeissa olosuhteissa. Tässä tapauksessa n.15h.
Olen laittanut tuon pinnoitteen n.10 autoon ja asiakas on aina saanut valmiin pinnan .
Olen laittanut tuon pinnoitteen n.10 autoon ja asiakas on aina saanut valmiin pinnan .
Selvä, no sitten on olleet tehottomat harjattomat pesut. Eikai siinä muu asia voi enää vaikuttaa?? Jos aine on täysin kuivunut ennen ensi pesua..
Joo sori jos vastasin hieman "terävästi". Minulla ei ole laisinkaan kokemusta noista pesukoneista
Ja vitut.s kohtuullisen kova 
Ymmärrän kyllä täysin v* tuksen määrän. Ajattelin vaan että harvemmin kukaan menee myrkkypesuun samana viikkona kun on saanut kestopinnoitteen. Mutta jos on täysin kuivunut jo 12h päästä niin ainoa vaihtoehto on paska pesukone.
Niissä on kyllä aika hlvetin kovat liuottimet, en tiedä olisko ne tehnyt tepposensa tuoreelle pinnoitteelle?
Kokeile nyt ensin pestä se käsin että mitä tapahtuu, jos ei mitään niin kevyt sipasu myllyllä, jos ei sekään auta niin jotenkin tuntuu että kosteutta olis päässy pinnoitteen alle.
Kokeile nyt ensin pestä se käsin että mitä tapahtuu, jos ei mitään niin kevyt sipasu myllyllä, jos ei sekään auta niin jotenkin tuntuu että kosteutta olis päässy pinnoitteen alle.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Lopullinen kovuus saavutetaan vasta viikkojen kuluessa,autoa ei kannattaisi pestä ensimmäiseen viikkoon millään muulla kuin vedellä huuhtelemalla eikä mekaanista pesua ollenkaan ensimmäiseen viikkoon,näin on mulle kerrottu...
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
Totta, meille tuli töihin pönttö uutta liuotin pesu ainetta. (Jolla pestään kaikkia öljyssä, vaseliinissa yms. paskassa olevia osia) Sitä kun satuin haistamaan niin muistelin että nuissa autopesuloissa haisee ihan samalleDani kirjoitti:Niissä on kyllä aika hlvetin kovat liuottimet..
Kyllä, kovat liukkarit siksi että liuottimen pitää reagoida ja purra erittäin lyhyessä ajassa likaiseen ja suolaureaiseen autoon.
..vie vahat ku vahat mennessään.
..vie vahat ku vahat mennessään.
-
powermitsu
Kyllä mä sanoisin että pinnotteelle jotain käynyt kyllä se ny pitäis täydet 24h jaksaa edes odottaa
Harmi sinäänsä jos näin on sillä tällöin odottaa melkeen myllytys että rippeet lähtee.
hörnä nyt vaan sanoo kaikille asiakkaille ettei lykkää sitä autoa pariin viikkoon mihinkään pesukaduille.
Viikon päästä pelkästään painepesurihuuhtelu jne.
Viikon päästä pelkästään painepesurihuuhtelu jne.
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
Konepesu tuntemattomilla aineilla 15 tunnin päästä Opti-Coatin levittämisestä on kyllä selkeästi väärin. Omissa ohjeissani on tällä hetkellä varoajat 24 h pesemättä ja viikko ilman voimakkaita aineita. Laitoin nyt valmistajalle kyselyä, jotta saadaan tähän tarkennusta.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Kyllä tämän aineen (Opti coat) pitäisi kestää jos 15h. kuivunut, vieläpä optimi olosuhteissa.
Auto tulee tänään mulle näytille/pesulle.
Kertomani tiedot ovat asiakkaan minulle kertomia, mutta auton näen ilta päivällä , kerron sitten mikä on totuus.
Älkääs taas sekoittako tätä muihin pinnoitteisiin
Auto tulee tänään mulle näytille/pesulle.
Kertomani tiedot ovat asiakkaan minulle kertomia, mutta auton näen ilta päivällä , kerron sitten mikä on totuus.
Älkääs taas sekoittako tätä muihin pinnoitteisiin
..Voi pestä, mutta anna ohjeeksi esim: "suosittelen vasta viikon kuluttua pesua.." tms. Näin mahdollisesti tekijä välttyy tupladuuneilta, jos jokin menee perseelleen.hörnä kirjoitti:Kyllä tämän aineen (Opti coat) pitäisi kestää jos 15h. kuivunut, vieläpä optimi olosuhteissa.![]()
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla
Joo toi on hyvä pointti, taikka oikeastaan loistava,fibolt kirjoitti:..Voi pestä, mutta anna ohjeeksi esim: "suosittelen vasta viikon kuluttua pesua.." tms. Näin mahdollisesti tekijä välttyy tupladuuneilta, jos jokin menee perseelleen.hörnä kirjoitti:Kyllä tämän aineen (Opti coat) pitäisi kestää jos 15h. kuivunut, vieläpä optimi olosuhteissa.![]()
Aattelin tehdä oikein kirjalliset ohjeet, Optia ja muutenkin auton hoitoon liittyen.
Loppu hyvin kaikki hyvin
Pesukone oli vain huuhdellut huonosti ja aineet ja lika kuivunut pinnalle eikä toinenkaan kone ollut yhtään parempi.
Pesin auton normaalisti laatu shamppoolla lika lähti kuin ois pölyä pyyhkinyt, hienosti valahti vedet pois ei paljon pyyhkimistä tarvinnut.
Nais asiakas antoi pitkän halauksen, kyllä tuli hyvä mieli mullekkin
Se voi olla niinkin notta ne kalat vain torkkuiLeksa kirjoitti:Totta, meille tuli töihin pönttö uutta liuotin pesu ainetta. (Jolla pestään kaikkia öljyssä, vaseliinissa yms. paskassa olevia osia) Sitä kun satuin haistamaan niin muistelin että nuissa autopesuloissa haisee ihan samalleDani kirjoitti:Niissä on kyllä aika hlvetin kovat liuottimet..ja melko monta kuolleen kalan ja pääkallon kuvaa oli pöntön kyljessä
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
Edellistä lausuntoani osittain korjaten, nyt kun valmistajalta olen asian erikseen varmistanut: 15 h optimiolosuhteissa (+20 asteinen normaali autotalli) riittää Opti-Coatin kovettumiseen kestääkseen voimakkaitakin pesuaineita. Asia muuttuu tietenkin täysin, jos auto joutuu alle +5 asteen lämpötiloihin, jossa Opti-Coatin kovettuminen pysähtyy.hörnä kirjoitti:Kyllä tämän aineen (Opti coat) pitäisi kestää jos 15h. kuivunut, vieläpä optimi olosuhteissa.![]()
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Väittäisin melkeinpä että juuri käsiteltyä (alle 24h) pintaa (oli se sitten vahaa tai pinnoitetta) ei tulisi käyttää tuntemattomilla aineilla varustetuissa automaattipesuissa. (piste)
Mistä toi 24h tulee? miksei se ole esim. 23h. tai 25. tai 22h. tai 26.h
Mun mielestä tämän aineen kohdalla se on 12-15h tässäkin on toleranssia mukana (tietysti)
Siis tämän aineen kohdalla. Kuivumisen kannalta on suuri merkitys lämpötilalla ja ilman kosteudella, 15h. optimi olosuhteissa on täysin eri juttu kuin sama aika kosteassa tallissa jossa lämpötila vaikka n. 15astetta. Mullahan oli lämpötilakin pari astetta yli mitä ohjeissa.
PS. loppu tulos ei ole huonompi jos antaa kuivua vaikka pitempääkin.
Mun mielestä tämän aineen kohdalla se on 12-15h tässäkin on toleranssia mukana (tietysti)
Siis tämän aineen kohdalla. Kuivumisen kannalta on suuri merkitys lämpötilalla ja ilman kosteudella, 15h. optimi olosuhteissa on täysin eri juttu kuin sama aika kosteassa tallissa jossa lämpötila vaikka n. 15astetta. Mullahan oli lämpötilakin pari astetta yli mitä ohjeissa.
PS. loppu tulos ei ole huonompi jos antaa kuivua vaikka pitempääkin.
Kun olen laittanut esim. Opti coatin pintaan, ihmiset kyselee joskus, että lähteekö lika nyt pois harjattomassa konepesussa.
Minulla ei ole kys. asiasta juuri mitään kokemusta/tietoo.
Veljet ja siskot antakaa mulle tietoo miten tehokas tuo harjaton konepesuri on, notta saan sitten kertoa etiä päin
Minulla ei ole kys. asiasta juuri mitään kokemusta/tietoo.
Veljet ja siskot antakaa mulle tietoo miten tehokas tuo harjaton konepesuri on, notta saan sitten kertoa etiä päin
Ei se trafficfilm siitä lähde, eikä tiukat bitumiraidat...ei edes painarilla.
Mutta muuten tommonen irtolika lähtee ihan ok, tai en nyt harjattomasta konepesusta tiedä mutta perus painarilla ihan ok.
Mutta muuten tommonen irtolika lähtee ihan ok, tai en nyt harjattomasta konepesusta tiedä mutta perus painarilla ihan ok.