BH palaa maalipintaan kiinni?
BH palaa maalipintaan kiinni?
Pikaista apua tarvis, koneena rotary, laikkana sonuxin musta viimeistely ja aineen black hole. Kierroksia 1200 ja hetken ku vetelee niin joka puolelle tulee sellasia harmaita klönttiä ja saa hangata jumalattoman lujaa että lähtevät pois. Koitin laikkaaki kostutella detailerilla muttei auttanu mitenkää.
Neuvoja amatöörille jolta ei näinkään yksinkertainen homma onnistu
Neuvoja amatöörille jolta ei näinkään yksinkertainen homma onnistu
Re: BH palaa maalipintaan kiinni?
Ajoit luultavasti liian kauan... Tuota ainettahan ei ajeta niinkuin kiillotusaineita vaan Black hole on glaze ja käytetään kuten vahaa.. eli pelkkä levitys jonka jälkeen pois pyyhintä...
Edittiä. Eli siis Black Holen leikkaavuus on täysi 0. Eli se ei leikkaa yhtään mitään. Se vain sisältää fillereitä jotka peittää naarmuja sekä toimii LSP:n pohjusteena jolloinka se kuuluu viimeistelyaineisiin...
Edittiä. Eli siis Black Holen leikkaavuus on täysi 0. Eli se ei leikkaa yhtään mitään. Se vain sisältää fillereitä jotka peittää naarmuja sekä toimii LSP:n pohjusteena jolloinka se kuuluu viimeistelyaineisiin...
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
Olisiko ainetta ollut liikaa? Mitenkäs kosteus oli? Liian kostea ilma voi tehdä myös tepposet.
En ajanu liian kauaa ku ne tuli jo yhdellä pyyhkäisyllä ku koitin, ilmankosteudesta en osaa sanoa, perus talliolosuhteet. Ainetta on kyllä voinut tulla liikaa, pitääpi koittaa vähemmällä määrällä
Tämän hetken ulkoolosuhteet on kyllä niin karut, että helposti tulee talliinkin ihan huomaamatta melkoset kosteudet, jos sisälämpötila on normaalia matalampi sekä ei ole kunnollista ilmankuivaajaa tallissa ... Forecan sivuilta katsottuna suhteellinen kosteus Helsingissä tällähetkellä 86% vaikkei vettäkään sada 
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
- Posambique
Kosteus voi tehdä, saatko kierroksia matalammaksi?
Mä kyllä rotarylla ajaisin tuota ainetta ihan minimikierroksilla.
Siitäkin huolimatta, että oma Metabo paukuttaa jo 700rpm.
Cyclolla tosin olen tuota ainoastaan levittänyt, joten en osaa rotskusta sanoa...
Mä kyllä rotarylla ajaisin tuota ainetta ihan minimikierroksilla.
Siitäkin huolimatta, että oma Metabo paukuttaa jo 700rpm.
Cyclolla tosin olen tuota ainoastaan levittänyt, joten en osaa rotskusta sanoa...
"Urku auki, pelti kii"
Levitä sitä kuin vahaa, vähän ainetta pädille ja minimikierroksilla huitaset ilman painoa pinnat läpi.
En usko että aineella läträäminen auta asiaa millään tavalla.
En usko että aineella läträäminen auta asiaa millään tavalla.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Käsin laitettuna ei ainakaan kosteudella ollut hirveästi väliä. Illalla laitoin ja lämpötila oli jotain 7 astetta. Koneella taisi toimia myös, tosin hitaampi laittaa. Konepellin teki samassa ajassa kuin loppu auton käsin 
E53 X5 3.0D
Kuluiko ainetta vähemmän käsin levityksessä? Olen pohtinut mm. Lime Primen menekkiä käsin vs. koneella. Olen levittänyt vain käsipelillä, mutta sitä kannattaisi varmaan kokeilla koneella. BH:ssa ei taas taida olla lopputuloksen kannalta merkitystä, miten sen levittää. BH:takin löytyy varastosta, ja kommenttisi jälkeen tuskin ryhdyn levittämään sitä koneella. Eli paljonko ainetta kului eri työskentelytavoilla?_nixu_ kirjoitti:Käsin laitettuna ei ainakaan kosteudella ollut hirveästi väliä. Illalla laitoin ja lämpötila oli jotain 7 astetta. Koneella taisi toimia myös, tosin hitaampi laittaa. Konepellin teki samassa ajassa kuin loppu auton käsin
Kyllä mulla ainakin menee ihan päinvastoin, oliks sul töpseli seinässä??_nixu_ kirjoitti: Koneella taisi toimia myös, tosin hitaampi laittaa. Konepellin teki samassa ajassa kuin loppu auton käsin
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Mä hieroin konepeltiä sen aikaa kun nixu veteli loppuauton.
Tais pimeys ja kellonaika hieman vaikuttaa siihen että levittyi suht nopsaan käsipelillä.