Carnauba vaha tietoutta?

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
samunoz
Viesti:

Carnauba vaha tietoutta?

Viesti Kirjoittaja samunoz » Su Loka 16, 2011 5:48 pm

Onko kellään enemmän tietoa noista Carnauba vahoista? Ominaisuuksista, eri sekoituksien merkityksestä, eduista sealanteihin verrattuna, käytöstä jne...
Mitkä budjettihintaiset vahat olis suositeltavia jos haluaa tutustua näihin?

Itse olen testannut vain BH Finiswaxia joka sisältää sitä mut ei ole tietoa kuinka paljon.

Posambique

Re: Carnauba vaha tietoutta?

Viesti Kirjoittaja Posambique » Su Loka 16, 2011 11:27 pm

Suurin osa noista sun kysymyksistä lienevät melko pitkälti salaisuuksia - mietihän nyt vähän? :shock:
Jos kaikki tietäisivät, että mitä aineita (missäkin suhteessa) vahoissa on, ja mitkä niiden edut ovat, niin kuka enää ostaisi kaupasta mitään?

Periaatteessa luonnovahan pitäisi jättää syvempi kiilto, jonka takia sitä suositellaan ei-metalliväreille (joista erityisesti punaiselle ja mustalle).
Sealantin jättämän näön pitäisi olla enemmän lasimainen ja sellainen kiiltävä/hohtava. Näitä sitten taas suositellaan metalliväreille ja erityisesti vaaleille väreille.

Itse olen sitä mieltä, että ulkonäkö on lähinnä makuasia, ja kun siihen ulkonäköön kuitenkin vaikuttaa paljon enemmän ne pohjat niin...
Tästä huolimatta aion omassa autossani (metallikiteetön punainen) suosia luononvahoja. Vaikka näissä yleisesti onkin huonompi kesto kuin sealanteissa.

P.S. Jos haluaa todellista luononvahaa, niin paras budjettiratkaisu lienee joku Dodon (ei-hybridsarjan) Panel Poteista. Siinä saat 100% luonnonvahan, ja voit vetää jonkun mielipiteen.
"Urku auki, pelti kii"

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Su Loka 16, 2011 11:36 pm

Totta.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Loka 17, 2011 10:08 am

^Mainittakoon vielä että IMO merkitys on enemmän nimenomaan värissä kuin onko met. hoht./flake. Vaikka sanotaan ettei eroja huomaa ja että se on pohjissa niin IMO Dodon luonnonvahoilla/Vics Concours tulee paljon paremmin flake ja se varsinainen väri esiin (eli väri on siis "syvempi") kuin mitä hybridivahoilla (915 jne) ja sealanteilla. Ikäänkuin se "kiimakiilto" peittää sitä väriä?

Mun mielestä luonnonvaha sopii paremmin mustaan mutta monen mielestä se lammenpinta/lasi efekti on hienompi. Jokainen niinkun tykkää :)
Vain YKSI LSP!

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Loka 18, 2011 5:29 pm

Pistin eilen LLS päälle kerroksen Finiswaxia. Pinta on kyllä hieno ja aine oli riittoisa ja todella helppo pyyhkiä mut ei kyl näytä niin hyvältä kuin esim toi LLS. Tosin ehkä se vielä paranee ensimmäisen pesun jälkeen. Kuinkakohan paljon toi mahtaa sisältää carnaubaa,,,ei taida kukaan tietää tai kertoa.

Tiedän... vain YKSI lsp ;) Piti kuitenkin päästä testaamaan tuotetta ennenkuin pistää äitin punaiseen autoon. ;)

Vastaa Viestiin