Kokemuksia SnowFoamista?
Kokemuksia SnowFoamista?
Mitkä shampoot toimii parhaiten ja parhaalla pesutuloksella vaahtotykillä?
Wannabe-OCD
Re: Kokemuksia SnowFoamista?
Noh nyt tuli hommattua vaahdot tykkiin. ValetPron PH Neutralia tilailin pöntön. Kyllä tuo pahimmat kurat poistaa ja on ainakin hauskaa
Muistaa vaan ettei huuhtele ennen vaahdotusta niin toimii parhaiten. Esipesuun käytän itse laittamalla hieman APC:ta sekaan.
Alkuun meni hetki kun huomasi että siinä olikin kaksi säätöä vaahdolle kun ruiski ihan minne sattuu. Todella tarkka oli siitä että sai sen menemään "suoraan" autoa kohti...
Kertokaas mitä määriä pesuainetta olette käyttäneet? Itsellä tuo shinearaman tykki ja Nilfisk 120 pesuri...
Alkuun meni hetki kun huomasi että siinä olikin kaksi säätöä vaahdolle kun ruiski ihan minne sattuu. Todella tarkka oli siitä että sai sen menemään "suoraan" autoa kohti...
Kertokaas mitä määriä pesuainetta olette käyttäneet? Itsellä tuo shinearaman tykki ja Nilfisk 120 pesuri...
Wannabe-OCD
Itellä on CYCn tykki, mutta pullojen koot lienee samaa luokkaa (alle litra?).
Laitan sentin ehkä pikkasen yli juurikin tuota Valetin ainetta ja hyvin on vaahdonnut.
Muiden aineiden määristä ei ole kokemusta.
Laitan sentin ehkä pikkasen yli juurikin tuota Valetin ainetta ja hyvin on vaahdonnut.
Muiden aineiden määristä ei ole kokemusta.
Ellen nyt ihan väärin muista niin Turtle Wax Big Orange antaa kans mukavan vaahdon, sitruspohjainen pesuaine toimii muutenkin hyvin lianpoistajana.
5L kannu on aika halpa eli hinta/laatusuhde taitaa olla kohillaan.
5L kannu on aika halpa eli hinta/laatusuhde taitaa olla kohillaan.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Big Orange toimii tosiaan hyvin, jopa kärcherin omalla "tykillä" joka ei tee läheskään yhtä tiivistä vaahtoa kuin oikeat foam gunit.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
-
juha.lehtimaki
Ostin pitkästä aikaa BigOrangea kun ihmiset niin kovin kehuu. Ajattelin että olisivatko muuttaneet koostumusta tai jotain kun vanhat kokomukset jostakin monen vuoden takaa.
Lopputuloksena samanlainen turhautuminen ja pettynys kun viimeksikin. Pestessä tuntuu kun pelkällä vedellä hinkkais eikä foamgunissakaan mielestäni vaahdonnut kunnolla. Joten appiukon varastoon vein pönikän
Normaalisti siis vaahdottimeen menee MaxiSudsia ja Eliten Snowfoamia 50/50 seoksella alle desi ja perään n. 1,5litraa lämmintä vettä.
Vaahdottimena siis sellainen teollisuus malli johon vaahdotettava aine tuodaan letkulla.
Satunnaisesti lisäilen myös Pinelinea tai muita shampoon jämiä mitä hyllystä löytyy. Hauskaahan tuon kanssa on leikkiä.
Itse silti lasken vaahdottimen kanssa kikkailut enemmän harrastukseksi kuin ihan kongreettiseksi hyödyksi pesutoimitukseen. Toki olen tänä kesänä huomannut että itikoita ei ole tarvinnut hinkata lähellekään niin paljon kuin ennen joten on siitä ehkä hieman hyötyäkin.
Käytännössä kuitenkin kun autoaan pesee aktiivisesti riittää pelkkä painepesurilla huuhtelu poistamaan pinnasta hiekan ja irtolian ennen varsinaista pesua.
Lopputuloksena samanlainen turhautuminen ja pettynys kun viimeksikin. Pestessä tuntuu kun pelkällä vedellä hinkkais eikä foamgunissakaan mielestäni vaahdonnut kunnolla. Joten appiukon varastoon vein pönikän
Normaalisti siis vaahdottimeen menee MaxiSudsia ja Eliten Snowfoamia 50/50 seoksella alle desi ja perään n. 1,5litraa lämmintä vettä.
Vaahdottimena siis sellainen teollisuus malli johon vaahdotettava aine tuodaan letkulla.
Satunnaisesti lisäilen myös Pinelinea tai muita shampoon jämiä mitä hyllystä löytyy. Hauskaahan tuon kanssa on leikkiä.
Itse silti lasken vaahdottimen kanssa kikkailut enemmän harrastukseksi kuin ihan kongreettiseksi hyödyksi pesutoimitukseen. Toki olen tänä kesänä huomannut että itikoita ei ole tarvinnut hinkata lähellekään niin paljon kuin ennen joten on siitä ehkä hieman hyötyäkin.
Käytännössä kuitenkin kun autoaan pesee aktiivisesti riittää pelkkä painepesurilla huuhtelu poistamaan pinnasta hiekan ja irtolian ennen varsinaista pesua.
Onko kokemuksia Valet Pro - Orange Pre Wash, onko vaahtoavaa, miten kauan vaahto pysyy pinnassa ja miten tehokkaasti tuo liuottaa/poistaa liat?
http://www.cleanyourcar.co.uk/valeting- ... d_728.html

http://www.cleanyourcar.co.uk/valeting- ... d_728.html

Mulla on tuota. Vaahdosta en osaa sanoa, en ole koskaan kokeillut käyttää tykin kautta. Seuraavalla pesukerralla täytyy testata. Puhdistusteho 1:10 liuoksella on aika samanlainen kuin 1:20 pinelinellä. Talvikäyttöön saa olla reilumpi annostus(n. 1:7).
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Ja pitää varmasti paikkaansa ettei vie vahoja mukana, siis jos usein käyttää eikä vahaa pesujen välissä?
Ei ole mun mielestä vaikuttanut vahan kestoon mitenkään. Kääntöpuolena sitten se että puhdistusteho ei ole mikään maata kaatava. Jos tekisin tuosta vaikka jonkinlaisen pika-arvostelun?
Tee ihmeessä, ite kans harkinnut Orangea. Ja vertailla vois vaikka Pineline tehopesuun.
Onko kukaan kokeillut kaataa vähän QD:ä sekaan jos se vaikka auttais lopulliseen kiiltoon?
..vai käyköhän siinä niin ettei vaahto pysy niin pitkään pinnassa
Itse myös miettiny että mitähän tapahtuis kun vaikka citrus blingiä sekaan laittaisi lorauksen.Dani kirjoitti:Onko kukaan kokeillut kaataa vähän QD:ä sekaan jos se vaikka auttais lopulliseen kiiltoon?
Pakko kyllä kokeilla kun vaahtotykin saan, Valet Pro - Orange Pre Wash ja loraus PRO Aqua Gloss pikavaha reseptillä 
Aivan loistavia ehdotuksia noi citrus blingit jne. tuon foamin seassa.
Itse olen ajatellut kokeilla tätä seassa:

Itse olen nyt käyttänyt tätä:

foamin seassa ja ero oli huomattava pesutehossa!!!
Itse olen ajatellut kokeilla tätä seassa:

Itse olen nyt käyttänyt tätä:

foamin seassa ja ero oli huomattava pesutehossa!!!
Kaikki liha tottelee kuria...
Prkl, pakko kai se on vielä yksi tilaus tehdä......... 
Kaikki liha tottelee kuria...
Noni nyt se sit hajos. Pieni rykäisy tulee vaahtoa ja sitten pesuri sammuu. Ja taas rykäisee ja sammuu heti. Kahdella pesurilla koitettu, joten oisko joku roska tms... Täytyy tutkia.
Wannabe-OCD
DW:ssä on jonkun lainen huolto opas olemassa.
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... strip+down
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... strip+down
Saitkos Tonis toimimaan?
Annatteko muuten mennä pelkkää vettä lancen läpi käytön jälkeen että puhdistuisi?
Ensimmäiset kokemukset foam lancestä VP Ph Neutralin ja Maxi Suds II:n kanssa ja yllättävän puhdasta tuli.
Annatteko muuten mennä pelkkää vettä lancen läpi käytön jälkeen että puhdistuisi?
Ensimmäiset kokemukset foam lancestä VP Ph Neutralin ja Maxi Suds II:n kanssa ja yllättävän puhdasta tuli.
En vielä kerennyt paneutua. Jos alkuviikosta...juk1 kirjoitti:Saitkos Tonis toimimaan?
Wannabe-OCD
Seuraavassa tilauksessa olis tulossa Valet Pro - PH Neutral Snow Foam ja Chemical Guys - Citrus Wash & Gloss niin millaisella sekoituksella on hyvä tulos kun foam lancella pesee?
Ford Mondeo mk3 EX: BMW E91 320i
Testasitko jo?-JP- kirjoitti:Mulla on tuota. Vaahdosta en osaa sanoa, en ole koskaan kokeillut käyttää tykin kautta. Seuraavalla pesukerralla täytyy testata. Puhdistusteho 1:10 liuoksella on aika samanlainen kuin 1:20 pinelinellä. Talvikäyttöön saa olla reilumpi annostus(n. 1:7).
Itselleni tuo tulee pian (toivottavasti pe.) niin voisin testata mökillä kun sinne sitten ennen lumia ehdin.
Menee varmaan hetki ennen kun saan Foam Lancen säätöihin, vai onko tolle FL säädöille joku tietty säätö johon se kannattaa ruuvata?
Minä kiitän 
Tänään kokeilin pari kertaa tuota lancea ja kyllähä se ihan hyvin puhdistui pienellä vaivalla. Aluksi kokeilin aika pienellä määrällä pasuaineita ja sen jälkeen hiukan reilummalla niin mitään eroa en ainakaan huomannu vaahtoamisessa.
Ford Mondeo mk3 EX: BMW E91 320i