Dodo Juice - Born to be Mild
Re: Dodo Juice - Born to be Mild
Tulihan open hose kuivaus tehtyä ennen varsinaista kuivausta? Muuten vesisumua ja pisaraa on pinnalla niin paljon, että kuivattavaa riittää, vaikka alla olisi mikä tahansa vaha.
-
sottapytty
Bilt Hamberin Auto Foamilla, pikkuisen talvipesua laimeammalla annostelulla.Tonis kirjoitti:No kyllä sitten joko vahauksessa tai annostelussa joku mennyt pieleen. Miten esipesu tapahtui?
Voisin seuraavassa pesussa käyttää Nanolexin Reactivating Shampoota, tuon nyt luulisi jättävän sellaisen pinnan josta vesi karkaa. Tuo on vaan tuotteena sen kaltainen, että "kinnaskokemus" on aika poikkeuksellinen.
-
sottapytty
No eipä kyllä tullut tehtyä. Seurailin vain niitä pullonkyljen ohjeita, eikä siellä muistaakseni tuota vinkattu tekemään. Pitääpä kokeilla.Vilho kirjoitti:Tulihan open hose kuivaus tehtyä ennen varsinaista kuivausta? Muuten vesisumua ja pisaraa on pinnalla niin paljon, että kuivattavaa riittää, vaikka alla olisi mikä tahansa vaha.
Jos auton pinta on laitettu asianmukaisesti viimeisenä kunnollinen LSP. niin paras shamppoo on se joka ei jätä mitään jälkeensä.
Shamppoot jotka jättävät "jotain" jälkeensä muuttavat pinnan ominaisuuksia.
Shamppoot jotka jättävät "jotain" jälkeensä muuttavat pinnan ominaisuuksia.
Ollu kyllä hyvä shampoo ! Ekalla kerralla oli vähä että wtf ku pinta oli tosi liukas 
Vanha ketju, mutta nostetaan ylös. Itse hankin tätä Dodon btbm:ää ensimmäisen kerran ja aikaisemmin olen käyttänyt erilaisia marketti pesuaineita. Täälläkin on kehuttu Dodon olevan todella liukas, mutta mistähän johtuu, että minun kokemukset oli täysin päinvastaiset? Kyseessä ensimmäinen pesu vahauksen jälkeen ja auto vahattu FK:n 1000P:llä ja pinnan liukkaus kintaaseen oli samaa tasoa kuin marketti shampoilla puoli vuotta vahauksen jälkeen. Olen tottunut siihen, että juuri vahatulla pinnalla kinnas liukuu ihan itsestään, mutta nyt pettymys oli todella iso. Oliko sitten laimennussuhde pahasti pielessä kun en tarkasti mitannut? Kaksi korkillista pesuainetta laitoin vajaaseen 10 litraan vettä.Jarspe kirjoitti:Ollu kyllä hyvä shampoo ! Ekalla kerralla oli vähä että wtf ku pinta oli tosi liukas
Jossen ihan väärin muista 12,5 ml / 10L vettä eli about 2 korkillista ehkä laittaisin 2 reilua korkillista ja huuhtelee sen korkin vielä shampoo ämpärissä, että siitä irtoo pikkusen ekstraa.
Huolellinen sekotus että shampooämpäri on tasalaatusta ja hyvä kinnas niin kyl se liukuu ihan itsestään. Shampoovesi ei sais oikeastaan olla kylmää, eikä liian lämmintä - vaan haaleaa että shampoo liukenee. Liekö huono tuotantoerä jossei sulla kinnas ole liukas tuon aineen kanssa.
Ehdottomasti oma Top 3 -shampoo.
Huolellinen sekotus että shampooämpäri on tasalaatusta ja hyvä kinnas niin kyl se liukuu ihan itsestään. Shampoovesi ei sais oikeastaan olla kylmää, eikä liian lämmintä - vaan haaleaa että shampoo liukenee. Liekö huono tuotantoerä jossei sulla kinnas ole liukas tuon aineen kanssa.
Luonnollisen liukasta - ei sisällä vahaa. Ja jos aiemmin ampunut rannemitalla shampoita ei vahaturvallisen määrän ni voihan se olla et liukuu nyt huonommin
Vain YKSI LSP!
Viime viikolla ensi kertaa pesin btbm:ä ja hiukan olin pettynyt liukuvuuteen eli vähän samanlaiset fiilikset kuin markokilla. Pari korkillista heitin n. 10 litraan.
Oletteko kinnastelleet kuivaa vai märkää pintaa? Kun pinnalla on kunnon beading niin liukuvuus on aikalailla erilaista kuin kuivalla pinnalla. Eli letkulla / pesurilla suihkus vettä paneelille ennen kun laskee kintaan sille. Onhan shamppoo päässyt sekoittumaan pesuveteen kunnolla?
Noissa "jäykissä" shamppoissa kuten esim BTBM olen yleensä mitannut tarvittavan määrän shamppoota tyhjään limupuloon. Pulloon kaveriksi puoli pulloa vettä, korkki kiinni ja kunnon ravistus. Tämän seoksen kaadan sitten pesuämpäriin pesupaikalla, pulossa oleva seos on viskositeetiltaan senverta löysää että se sekoittuu käytännössä heti kauttaaltaan pesuveteen joksenkin tasaisesti kun kintaalla hämmentää kierroksen. En mene tekuuseen tekeekö tämä oikeasti mitään mutta mulla on näin tullut mielenrauha.
Noissa "jäykissä" shamppoissa kuten esim BTBM olen yleensä mitannut tarvittavan määrän shamppoota tyhjään limupuloon. Pulloon kaveriksi puoli pulloa vettä, korkki kiinni ja kunnon ravistus. Tämän seoksen kaadan sitten pesuämpäriin pesupaikalla, pulossa oleva seos on viskositeetiltaan senverta löysää että se sekoittuu käytännössä heti kauttaaltaan pesuveteen joksenkin tasaisesti kun kintaalla hämmentää kierroksen. En mene tekuuseen tekeekö tämä oikeasti mitään mutta mulla on näin tullut mielenrauha.
SPOILERSPOILER_SHOW
Teoriatasolla:
Jos kaataa suoraan korkista ämpäriin siirappimaista pesuainetta niin se uppoaa pohjalle ja liukenee sitten hiljakseen siellä ellei ämpärin sisältöä sekoita kunnolla. Jos ämpärissä on GG niin sinne jonnekkin GGn alle saattaa jäädä osa aineesta "paakkuna". Jokainen voi kokeilla: Tuoppiin vettä 0.5l ja sitten kaataa pienen lorauksen shamppoota ja jättää hämmentämättä. Sitten kello käteen ja ottamaan aikaa milloin se liraus shamppoota on liuennut kokonaan veteen.
Jos kaataa suoraan korkista ämpäriin siirappimaista pesuainetta niin se uppoaa pohjalle ja liukenee sitten hiljakseen siellä ellei ämpärin sisältöä sekoita kunnolla. Jos ämpärissä on GG niin sinne jonnekkin GGn alle saattaa jäädä osa aineesta "paakkuna". Jokainen voi kokeilla: Tuoppiin vettä 0.5l ja sitten kaataa pienen lorauksen shamppoota ja jättää hämmentämättä. Sitten kello käteen ja ottamaan aikaa milloin se liraus shamppoota on liuennut kokonaan veteen.
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...
Ja kun se miten se kinnas viipottaa puhtaalla pinnalla ei ole sitä haluttua liukuvuutta, vaan se miten hyvin se liukuu sekä puhtaalla pinnalla että siinä ERITTÄIN likaisella pinnalla. Tuossa kilpailussa edelleen hyvin harva shampoo pääsee edes BTBMää lähelle.
Kaikki vaha/polymeeripohjaiset shampoot liukuu puhtaalla enemmän mutta heti likaisemmalla pinnalla tarraa kun kärpäspaperiin.
Sen shampoon liukuvuuden on tarkoitus tehdä pesusta mahd turvallista liukastaen lika kerättäväksi turvallisesti.
Kaikki vaha/polymeeripohjaiset shampoot liukuu puhtaalla enemmän mutta heti likaisemmalla pinnalla tarraa kun kärpäspaperiin.
Sen shampoon liukuvuuden on tarkoitus tehdä pesusta mahd turvallista liukastaen lika kerättäväksi turvallisesti.
Vain YKSI LSP!
Onko foorumilaiset testannut BTBM:n ampumista Lancella pintaan kinnaspesua varten? Eli levittäs koko autoon pesuaineen, sitten kinnastelisi ja välillä huuhtelisi kintaan vaan ämpärissä.
Olen. Esipesussa BTBM levitys on aika turhaa kun puhdistusteho on verrattavissa siihen että huuhtelisi vaan painarilla. Itikat toki pehmii.
Mutta shampoopesu (tosi nopee, ainakin kesäauringossa) onnistuu juuri kuvailemallasi tavalla. Se onko se nopeempaa/kivempaa niin en tiedä.
Mutta shampoopesu (tosi nopee, ainakin kesäauringossa) onnistuu juuri kuvailemallasi tavalla. Se onko se nopeempaa/kivempaa niin en tiedä.
Vain YKSI LSP!
Täälläkin on joskus kokeillu, ei oikein iskenyt. Kai nämä on sitten mielipide juttuja...
Btw
1/800 suhde saadaan aikaiseksi riittävällä tarkkuudella lantraamalla lancen pulloon BTBM veteen suhteella 1/32 ja sitten lancesta namiska 4% kohdalle
Btw
1/800 suhde saadaan aikaiseksi riittävällä tarkkuudella lantraamalla lancen pulloon BTBM veteen suhteella 1/32 ja sitten lancesta namiska 4% kohdalle
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...
Ostin tätä tänään kokeeksi Sour Powerin tilalle ja testasin. Kai silläkin auton pesee. Vaikea sanoa eroavaisuutta ja vaikutti hyvin samantyyppiseltä aineelta.
Born to be Mildissa on ongelmana havaittu ainakin ulkona pestäessä se, että aine tuoksuu niin hyvälle että koko tietoon ötökät ovat välittömästi auton kimpussa