Tuulilasin pesuneste - Mitä pissapojan säiliöön?
Re: Tuulilasin pesuneste - Mitä pissapojan säiliöön?
Kumisiin letkuihin jäätyminen tuskin merkittävää tuhoa saa aikaseks, enkä usko säiliönkää pahasti kärsivän, pumppu/suuttimet luultavasti ottaa ekaks kipeetä. Kai se järki jo sanoo, ettei yli kahenkympin pakkasilla tarvi edes yrittää pyörittää sitä pumppua.. Ja aiheesee liittyen, säiliöö on mennyt tähän asti kesät talvet lasolia vaihtelevilla seoksilla.
Edelleen Lady Lasolia 
Kaikki muut mitä on tullut kokeiltua käy nokkaan niin pahasti ettei halua käyttää.
Kaikki muut mitä on tullut kokeiltua käy nokkaan niin pahasti ettei halua käyttää.
Ääneni tälle, samalla mennään edelleenWolfie kirjoitti:Edelleen Lady Lasolia
Täällä rannikolla on ainakin menty monet vuodet näillä s-ketjun tuotteilla... -20 riittää hyvin ja jos tarvii tujumpaa niin toi hajuton tiiviste on -40. Prismasta ite hakenu.

Tuoteselosteet viisaammille:
http://www.intrade.fi/kemikaalitiedot/C ... 090910.pdf
http://www.intrade.fi/kemikaalitiedot/C ... 030910.pdf

Mulle on jäänyt hiukan epäselväksi, että miten paljon tuossa säästää, jos kesällä ei käytä varsinaista etanolipohjaista pesuainetta. Vai onko tuossa jotain muuta suurempaa taikaa taustalla? Käytössä on ollu samat litkut kesällä ja talvella. Mulla ei ainakaan kesän aikana montaa litraa mene pesuainetta, eikä tarvi ensimmäisenä pakkasaamuna manata kun on tuulilasilla tasainen jääkerros pissapojan nesteestä tai lasi suolapaskassa ja omat liemet jäässä. Ja kyllä nuo vahatkin tuntuu pinnassa pysyvän, vaikka hiukan etanoliakin välillä saavat. Ajettua tulee vuodessa noin 40 tkm.
Ei kait noissa mitään säästä, sillä kesällä harvoin tarvii pissapoikaa käyttää. Itse joskus käytin itikkaLasolin tiivistettä veteen sekoitettuna ja toimi hyvin kesällä verrattuna tavallisiin pesuaineisiin. Säiliö piti vaan ruikia tyhjäksi ennen pakkasia, jotta sai vahvempaa ainetta tilalle. Emännälle laitoin kesäksi tuota ainetta niin melkein säiliöllinen oli vielä äsken jälellä, niin kaadoin raakaa lasolia sekaan niin ei jäädy.
Tuntuisi että itikat ei oikein irtoa kunnolla noilla alkoholipohjaisilla aineilla ikkunasta verrattuna näihin kesä-aineisiin.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
-
hiusnaarmu
Tuollaista tuli ostettua Liristä
Katotaan viekö maalit mukanaan
http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-127 ... _26307.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Katotaan viekö maalit mukanaan
http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-127 ... _26307.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Minä olen juuri tuota samaa -22c kestoltaan ostanut 10€ / 20 litraa. Prismasta tosin ei saa siihen hintaan, mutta ei sieltä muutenkaan tule mitään ostettua hintojen takia. Toistaiseksi ei ole letkut, suuttimet tai pumput hajonneet vaikka ovat talvella käyneet jäässä.Gerhard kirjoitti:Täällä rannikolla on ainakin menty monet vuodet näillä s-ketjun tuotteilla... -20 riittää hyvin ja jos tarvii tujumpaa niin toi hajuton tiiviste on -40. Prismasta ite hakenu.
![]()
Niin eihän ne varmaan kunnolla jäädykkään jos edes jotain on veden seassa. Menevät vaan sellaiseen hyhmäään, ettei se liiku, mutta ei myöskään särje paikkoja.
Talvella minulla on useampikin bmw ollut kylmässä tallissa koko talven säilössä ja juurikin tuollaista -22c nestettä säiliöt täynnä.. ei mitään ongelmia. En tosin ole talvella käynyt katsomassa ovatko kalikkana vai hyhmänä.Modifier kirjoitti:Niin eihän ne varmaan kunnolla jäädykkään jos edes jotain on veden seassa. Menevät vaan sellaiseen hyhmäään, ettei se liiku, mutta ei myöskään särje paikkoja.
Oon jo pidemmän aikaa mennyt seoksella:
1/4 Lasol lady
3/4 Vesi
+ korkillinen ONR (2l satsiin)
Kohtuullisesti kestää 5-sateesta tököttikin tuota... Pakkaset kun kovenee niin joutuu seosta tiukentamaan, jos haluaa jähmettymiseltä välttyä.
1/4 Lasol lady
3/4 Vesi
+ korkillinen ONR (2l satsiin)
Kohtuullisesti kestää 5-sateesta tököttikin tuota... Pakkaset kun kovenee niin joutuu seosta tiukentamaan, jos haluaa jähmettymiseltä välttyä.
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...
Keskustelu tässä topicissa on mun mielestä kääntynyt aivan väärään suuntaan alkuperäisestä. Se että käyttää ONRää kesäisin mahdollistaa sen että lika peseytyy paremmin ja sulat luistaa paremmin kesällä -> vähemmän naarmuja. Plus vahaturvallisuus. Käytännössä naarmujen minimoimiseksi etenkin kesä sateilla itse pyyhkäisen ekan aina pissapojan avustuksella koska lasihan on sillä hetkellä paskainen (ethän autoakaan pese pelkällä vedellä, vai?).
Toinen merkittävä asia mitä koko topic pohti on vahaturvallisuus tai vaikutus LSP:n kestoon. Henkilökohtaisesti en pidä Lasolia minään jumalana vaan pikemminkin tyydyttävästi pesevänä tuulilasinpesunesteenä. Sehän on siis käytännössä pelkkää viinaa, niin se tokkopa liukuu samalla tasolla kun erinäiset pesuainepohjaiset liuokset. Itse en esim. lasien pesussa tyydy IPA:an vaan olen huomannut että dedikoidut ikkunanpesuaineet on tehokkaampia ja varmasti kivenmurujen sattuessa liinan ja lasin väliin naarmuttavat vähemmän.
Jos auton pinnassa on Hybridi (Finish Wax, Collinitet, Victorian Wax, Megun #16 jne) tai luonnonvaha niin lasinpesuaineen vahvuudella, ja mitä jäätymisenestoainetta se sisältää, vaikuttaa suurelti etenkin katon LSP:n kestoon. Toki myös suuttimien suuntaus/ruiskutustapa vaikuttaa suurelti asiaan kuten myös nopeus missä yleensä suihkitaan.
Toistaseksi en ole pakkasille keksinyt mitään kovin hyvää ratkaisua luonnonvahallisiin autoihin.
Toinen merkittävä asia mitä koko topic pohti on vahaturvallisuus tai vaikutus LSP:n kestoon. Henkilökohtaisesti en pidä Lasolia minään jumalana vaan pikemminkin tyydyttävästi pesevänä tuulilasinpesunesteenä. Sehän on siis käytännössä pelkkää viinaa, niin se tokkopa liukuu samalla tasolla kun erinäiset pesuainepohjaiset liuokset. Itse en esim. lasien pesussa tyydy IPA:an vaan olen huomannut että dedikoidut ikkunanpesuaineet on tehokkaampia ja varmasti kivenmurujen sattuessa liinan ja lasin väliin naarmuttavat vähemmän.
Jos auton pinnassa on Hybridi (Finish Wax, Collinitet, Victorian Wax, Megun #16 jne) tai luonnonvaha niin lasinpesuaineen vahvuudella, ja mitä jäätymisenestoainetta se sisältää, vaikuttaa suurelti etenkin katon LSP:n kestoon. Toki myös suuttimien suuntaus/ruiskutustapa vaikuttaa suurelti asiaan kuten myös nopeus missä yleensä suihkitaan.
Toistaseksi en ole pakkasille keksinyt mitään kovin hyvää ratkaisua luonnonvahallisiin autoihin.
Vain YKSI LSP!
Mistäs 20litraa irtoaa tohon hintaan?Antti O kirjoitti: Minä olen juuri tuota samaa -22c kestoltaan ostanut 10€ / 20 litraa. Prismasta tosin ei saa siihen hintaan, mutta ei sieltä muutenkaan tule mitään ostettua hintojen takia. Toistaiseksi ei ole letkut, suuttimet tai pumput hajonneet vaikka ovat talvella käyneet jäässä.
Btw... tänään törmäsin Lidl:ssä käydessäni pönikkään jossa luki -60c (tiiviste). Ohjeissa luki, että 1:1 = -20c.
-
hattiwatti
Lady Lasolia pari purkkia otin Nesteeltä matkaan. Riittää taas ensihätään. Se on ykkösaine kunnes toisin todistetaan 
Paremmanväen pesuainetta.. eikö sillä ole ihan kauhea litrahinta.hattiwatti kirjoitti:Lady Lasolia pari purkkia otin Nesteeltä matkaan. Riittää taas ensihätään. Se on ykkösaine kunnes toisin todistetaan
Ainiin, ei tässä threadissa tainnut hinnalla ollakaan väliä?
Gerhardille vielä vastaus, tuolta "auton päivä" tapahtumasta olen syksyisin sitä kantanut. Ei ole rajoitettu paljonko sitä voi ostaa / henkilö.
Viimeksi muokannut Antti O, Pe Marras 08, 2013 3:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eikun eikös se ole niin että jokin on paska kunnes toisin todistetaan? Eli nyt meet hakee repullisen referenssejä 
Vain YKSI LSP!
-
hattiwatti
Eikun, if it ain't broke, don't fix it 
Mulla on tuollasta. Jäätymistä se ei estä, mutta muuten ihan kiva.

If it aint´t broke, don´t fix it. If you can´t fix it, phuck it.
/Wax Off
Mä ostan aina ison tonkan Lasolia 10l ni riittää vähäks aikaa. Sekoittelen valmiiksi pienempiin purkkeihin, kesällä noin 1/4 tai 1/5 ja talveks about puolet Lasolia/puolet vettä.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Lyytikäinen Jorma näyttäisi olevan toimitusjohtaja, siitä lie juontavan nimikin JL-tuotteet... Mutta samaa pesuainetta itsekkin otin testiin tälle talvelle, raakana luvataan -70 astetta pakkasenkestoaSyanid kirjoitti:Kaveri anto mulle sellasta JL-tuotteet merkkistä lasinpesutiivistettä ja sen firman johtaja on kai ollut joskus Eero Rantti
Mistä Peke ostat 10litran kannuja? ja mihin hintaa noita saa?Peke kirjoitti:Mä ostan aina ison tonkan Lasolia 10l ni riittää vähäks aikaa. Sekoittelen valmiiksi pienempiin purkkeihin, kesällä noin 1/4 tai 1/5 ja talveks about puolet Lasolia/puolet vettä.
BMW 316dA -12 Alpine White
Jokaisesta tarvikeliikkeestähän nuita löytyy, olisikohan 50 euron paikkeilla tuo kympin pönttö, useampi nuitaki on tullu ruiskittua ikkunoihin 
Eipä noilla hinnoilla lyö leiville isompi kanisteri. Itse suosin Lasolia ostaessa 2l pulloa, Motonet myy hintaan 7,90 ja Prismasta löytyy alle 9 eurolla, joskus tarjouksessa halvemmallakin. Laimennukset siten että suurinpiirtein 10 astetta kestäisi pakkasta, noin kylmässäkään on harvoin tarvetta lasinpesulle ja muutenkin pyrin välttämään pyyhkijöiden käyttöä. Kesäkaudella sitten itikka-Lasolia, kevään tullessa voisi toki kokeilla noita ONR-seoksiakin.