Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?
Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?
Tuo turvallisuus taitaa enempi riippua aineista ja laikoista kuin koneesta. Eka mylläys oli just pehmeeseen japsiin ja rotaryllä en siihen tuhoa saanu ronskillakaan käsitelyllä. Halpa rotary on kans helpompi päivittää parempaan kuin kyklo.
Epäkesko kone esim. Biltsu/Clasu on nimenomaan turvallinen toimintaperiatteensa vuoksi.
Käytössä kone tekee ns.sattumanvaraista liikettä eli värähtelee näin se on erittäin huono polttamaan pintaa kun ei tapahdu niin voimakasta kuumenemista koska laikka ei pyöri samassa kohdassa.Kone ei edes jaksa liikuttaa kovin agressiivista laikkaa.
Vielä "viidennen" kerran aloittelian on helpompi ja Turvallisempi aloittaa epäkesko koneella.
Kyllähän se onnistuu aloittaa joiltakin jatkuvasti pyörivälläkin mutta siinä voi tapahtua vahinko paljon helpommin.
Ja n."kuudennen" kerran jos kysymyksessä Madzan orggis pinta joka on erittäin pehmeä ja ohut en neuvois aloitteliaa harjoittelemaan rotaryllä tuohon pintaan.
Käytössä kone tekee ns.sattumanvaraista liikettä eli värähtelee näin se on erittäin huono polttamaan pintaa kun ei tapahdu niin voimakasta kuumenemista koska laikka ei pyöri samassa kohdassa.Kone ei edes jaksa liikuttaa kovin agressiivista laikkaa.
Vielä "viidennen" kerran aloittelian on helpompi ja Turvallisempi aloittaa epäkesko koneella.
Kyllähän se onnistuu aloittaa joiltakin jatkuvasti pyörivälläkin mutta siinä voi tapahtua vahinko paljon helpommin.
Ja n."kuudennen" kerran jos kysymyksessä Madzan orggis pinta joka on erittäin pehmeä ja ohut en neuvois aloitteliaa harjoittelemaan rotaryllä tuohon pintaan.
Missään ei ole niin pehmee lakkapinta että palais puhki mitenkään nopeasti, täytyy vaan pitää mielessä että jos/kun mylly liikkuu koko ajan lakkapinnalla niin ei tapahdu mitään katastrofia.
Suoravetoisen (rotary) ostaisin itse jos pitäis aloittaa, ostaa vähän miedommat aineet ja testaa niillä missä mennään. Ostaa myöhemmin, kun on enepi kokemusta, karkeempia aineita ja leikkaavampia pädejä.
Irtopaneleita saa AVK:lta jos haluu ostaa testaamista varten, tai jostain romuttamolta.
Suoravetoisen (rotary) ostaisin itse jos pitäis aloittaa, ostaa vähän miedommat aineet ja testaa niillä missä mennään. Ostaa myöhemmin, kun on enepi kokemusta, karkeempia aineita ja leikkaavampia pädejä.
Irtopaneleita saa AVK:lta jos haluu ostaa testaamista varten, tai jostain romuttamolta.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Halpiskoneet saaneet paljon kannatusta, niin lähdetään sillä liikkeelle.
- 2 kpl SFX-1 Swirl and Scratch Remover Pad 4”
- 2 kpl SFX-2 Enhance Swirl Remover Pad 4”
- 2 kpl SFX-3 Final Finish Pad 4”
- SFX-1 Restore Polish
- SFX-2 Enhance Swirl Remover
- SFX-3 Final Finish
Tommosta paketti ollaan tarjoiltu
mietin vain tarviinko noin paljon laikkoja ja eri aineita?
- SFX-1 Restore Polish
- SFX-3 Final Finish
Tommosta paketti ollaan tarjoiltu
Sinullahan on musta auto jossa pehmeä pinta ,sen saa aina nätimmäx mitä enempi viitsii nähdä vaivaa.
Karkean kombon jälkeen kannattaa tarkentaa pehmeämmillä laikoilla ja hienommalla aineella.
Mulla on hopean värinen auto ja kova pinta siinä ei paljon eroa saa karkeamman käsittelyn jälkeen.
Cyklo kopioon meneen kaksi laikkaa siinähän on kaksi aluslevyä.
Esim. vuoden päästä sulle riittää tosta sarjasta ehkä se kevyin kombo.
Eihän sitä rankempaa myllytystä joka vuosi tarvi tehdä eli ei ne aineet ja laikat hukkaan mene.
Karkean kombon jälkeen kannattaa tarkentaa pehmeämmillä laikoilla ja hienommalla aineella.
Mulla on hopean värinen auto ja kova pinta siinä ei paljon eroa saa karkeamman käsittelyn jälkeen.
Cyklo kopioon meneen kaksi laikkaa siinähän on kaksi aluslevyä.
Esim. vuoden päästä sulle riittää tosta sarjasta ehkä se kevyin kombo.
Eihän sitä rankempaa myllytystä joka vuosi tarvi tehdä eli ei ne aineet ja laikat hukkaan mene.
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
Noitahan sinulle tuli tarjottuaJanichka kirjoitti:Halpiskoneet saaneet paljon kannatusta, niin lähdetään sillä liikkeelle.
- SFX-1 Restore Polish
- SFX-3 Final Finish
Tommosta paketti ollaan tarjoiltumietin vain tarviinko noin paljon laikkoja ja eri aineita?
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Ei nyt mitään näyttelykiiltoa ole tarkoitus hommata. Tai niin ainakin luulin ennen kuin tänne foorumille eksyinProjectech kirjoitti:Noitahan sinulle tuli tarjottuaJanichka kirjoitti:Halpiskoneet saaneet paljon kannatusta, niin lähdetään sillä liikkeelle.
- SFX-1 Restore Polish
- SFX-3 Final Finish
Tommosta paketti ollaan tarjoiltumietin vain tarviinko noin paljon laikkoja ja eri aineita?
. Jos et ihan viimeistä näyttelykiiltoa hae, niin kyllä nuo SFX-3 aineen ja SFX-3 laikat voi jättää pois. Ihan hyvä tulee ilman niitäkin. Tosin kun Hörnä tuossa tiesi, että sinulla on musta auto, niin aina parempi jos viitsii käydä vielä tuolla hienoimmallakin setillä läpi.
Toisaalta niillä pehmeillä laikoilla on hyvä levitellä vahat, glazet ym eli ota vaan niin ei ala kaduttaa.
Löytyskö myllytys videoita jostain tai vaikka kuvallisia ohjeita? Vois katsella läpi ja tehdä mielikuvaharjoituksia:)
Mitään ei ole vielä tullut tilattua mutta kova hinku olisi myllyttämään;) Ei taida ihan terveelle vaikuttaa...
Vielä muutama kuukausi sitten luulin että Autoglymin puna-kulta-yhdistelmä on paras mahdollinen tapa saada auto kiiltämään
Pitikin tänne eksyä
Mitään ei ole vielä tullut tilattua mutta kova hinku olisi myllyttämään;) Ei taida ihan terveelle vaikuttaa...
Vielä muutama kuukausi sitten luulin että Autoglymin puna-kulta-yhdistelmä on paras mahdollinen tapa saada auto kiiltämään
Pitikin tänne eksyä
-
hattiwatti
Samassa jamassa ollaan, voin olla sun vertaistukiryhmääJanichka kirjoitti:Löytyskö myllytys videoita jostain tai vaikka kuvallisia ohjeita? Vois katsella läpi ja tehdä mielikuvaharjoituksia:)
Pitikin tänne eksyä
Ensin muuttui pesutottumukset ja sit suunnitelmat perusvahaamisesta, clayn, DAS6n ja parempien aineiden ostoon
Esim tämä odottaa itsellä katsomista kunhan on taas aikaa paneutua.
Part 1 - Using a DA Polisher
http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=13&t=223Janichka kirjoitti:Löytyskö myllytys videoita jostain tai vaikka kuvallisia ohjeita? Vois katsella läpi ja tehdä mielikuvaharjoituksia:)
Audi A4 B7 3.0TDIq
Laskekaas monta kertaa toi jannu mainitsee tuon koneen merkin
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Oli kyllä melko pitkänsitkeää katsottavaa 
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Mikä sen koneen nimi oli? Meni ohi..
juu, ei ole tullut halvaksi tänne eksyminen....Janichka kirjoitti: Pitikin tänne eksyä
Jenkit...Demon kirjoitti:Laskekaas monta kertaa toi jannu mainitsee tuon koneen merkin![]()
"Koneessa on nopeudensäätö 1-6, jossa 1 on hitain ja 6 nopein" ja muuta näppärää informaatiota...TKe_ kirjoitti:Jenkit...Demon kirjoitti:Laskekaas monta kertaa toi jannu mainitsee tuon koneen merkin![]()
Onkos muuten tuo Das-6 toimintaperiaatteeltaan sama kuin tuossa using a DA-polisher?
Tyhmä kyselee taasen tyhmiä..
Tyhmä kyselee taasen tyhmiä..
Instagram: ahoneja
Limppuepäkeskoja molemmat, eli epäsäännöllinen epäkesko.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Edit:Kopioidaanpas hieman Urran tekstiä ja muutellaan sopivaksi....
-Esipesu
-Pesu kahdella ämpärillä ja lampaankintaalla jollain pesuaineella mikä ei jätä mitään jälkeensä
-Tar Removal, mitä ainetta?
-Iron Fallout Removal, mitä ainetta?
-Clay
-Pikainen pesu
-Kuivaus
-Myllytys Meguiars - Ultimate Compound
-IPA wipedown
-PoorBoys - Black Hole, jos tarvetta
-Collinite 915, pari kerrosta
- Dodo Juice - Red Mist Tropical, onko mitään järkeä?
Kertokaapas loppu viilaukset....
-Esipesu
-Pesu kahdella ämpärillä ja lampaankintaalla jollain pesuaineella mikä ei jätä mitään jälkeensä
-Tar Removal, mitä ainetta?
-Iron Fallout Removal, mitä ainetta?
-Clay
-Pikainen pesu
-Kuivaus
-IPA wipedown
- Dodo Juice - Red Mist Tropical, onko mitään järkeä?
Viimeksi muokannut Janichka, Su Huhti 03, 2011 1:54 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kyllä noilla jo ihan siistiä pintaa saa. Turhaa sitä ensimmäisellä kerralla tekee hommasta turhan vaikeaa.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Kerkäsit näköjään vastata, muokkasin kysymystä hieman eri muotoon....-JP- kirjoitti:Kyllä noilla jo ihan siistiä pintaa saa. Turhaa sitä ensimmäisellä kerralla tekee hommasta turhan vaikeaa.
Janichka kirjoitti: -Esipesu
-Tar Removal, mitä ainetta? Vaikka Autoglym Instant Tar Remover
-Iron Fallout Removal, mitä ainetta? Carpro IronX
-Clay
-Pikainen pesu
-Kuivaus
-IPA wipedown
- Dodo Juice - Red Mist Tropical, onko mitään järkeä? Laita tämä vasta ensimmäisen pesun jälkeen, niin et heikennä vahapintaa.
Kiitos!-JP- kirjoitti:Janichka kirjoitti: -Esipesu
-Tar Removal, mitä ainetta? Vaikka Autoglym Instant Tar Remover
-Iron Fallout Removal, mitä ainetta? Carpro IronX
-Clay
-Pikainen pesu
-Kuivaus
-IPA wipedown
- Dodo Juice - Red Mist Tropical, onko mitään järkeä? Laita tämä vasta ensimmäisen pesun jälkeen, niin et heikennä vahapintaa.