Jatketaanpa tähän samaan ketjuun kun moinen on jo olemassa... kevät ja kesäkin on mennyt mutta nyt sitten vähän vaikka talvikiiltoa.
Eli, kyseinen mondeo sai allekirjoittaneelta ja Rauhalliselta Erkiltä oikeen ison kimppahalin viikonloppuna omistajan lähtiessä käymään eteläsuomessa reissussa.
Pitemmittä puheitta vähän että mitä tehtiin ja miksi.
Tarkoitus oli saada crowien oma auto edustus kuntoon jotta siihen viitsii tarrat laittaa. Sehän järjestyy.
crowie itse hioi loppuviikolla auton P1000,P2000 ja P3000 vesillä ja sitten RE:n kanssa hoideltiin loput.
sikäli nätti keikka kun ei tarvinnut perjantaina kuin suojata ja alkaa hakemaan tuntumaan että miten se fordin lakka tottelee.
Käytetyt tai vähintäänkin kokeillut aineet Scholl valikoimasta kaikki muut paitsi S0 ja A15
Eli aika laajalla kattauksella oltiin liikkeellä kun RE:n kanssa kannetaan kiillotus vermeet samaan nurkkaan.
Laikkoina väri suorat CG ja FP hexit sekä FP merino villat.
3Steppinä ajettaessa käytössä taisi pääasiassa olla kombot Scholl S2+merino, Scholl S17+ Vihreä hex, Scholl S30+ Sininen hex.
2Stepit menivät komboilla Scholl S3G+ oranssi hex tai S17+ vihreä hex ja Scholl S30+ Sininen hex.
Koneina toimivat Ekin DeWalt Alias Bumblebee sekä minun ShineMatet.
Pidemmittä puheitta kuviin joita sitten on tietyistä vaiheista paljon...
Ensimmäisenä kunb jotain aletan tekemään laitetaan perusasiat kuntoon, eli valaistus.
crowie oli käynyt hakemassa pari astetta tehokkaampaa lamppua jotka siten valjastettiin käyttöön:
Ja sitten niitä lähtökohta kuvia:

Teippeihin jotka ovat kyljessä oli kirjoitettu keskimääräinen paksuus lukema.
Hajontaa oli... kaikki 80-250 väliltä
Lisää kuvia satunnaisessa järjestyksessä...
Konepelti kevyesti hiottuna:
Syystä että toisesta nurkasta löytyy tällainen lukema
Kyllä. On sieltäkin hiottu, vähän...
Eli kaikkinensa auto näytti perjantai iltana tältä kun hallille menin aloittelemaan
Teippailujen jälkeen ensimmäiseksi paikaksi valikoitui katto...
Pieni testi paneeli Oranssin hexin ja S3G jälkeen.
Puolikkaan katon ajoin ja sitten päätin lähteä yöunille latautumaan lauantai päivään.
lauantai aamun käynnistelyä...

taustalla siis päivällinen ja lounas ja etualalla työkalut millä päivä potkitaan käyntiin, mustaa kahvia ja Turmion Kätilöt
Aamutuimaan saapui hallille Rauhallinen Erkkikin. Tehtiin työn jako että RE tekee karvamiehenä tuota kuskinpuolen kylkeä.
Ensimmäinen 50/50 Merinon ja S2 jälkeen
Yleistä hionta jälkeä:
RE itse keskittyneenä työssään väli steppiä ajamassa
50/50 Takakontin spoilerista

Ja oranssin hexin ja S3Gn jälkeen
Lisää 50/50 kuvaa...
Kuvat ovat tosiaan vähin missä sattuu järjestyksessä kun molemmat oltiin kiinni kamerassa kunhan sen vaan muisti...
Lähtötilannetta toiselta kyljeltä. 2 steppinä kombolla S17+ vihreä hex.

Takanurkka ajettuna
Allekirjoittanutkin ikuistettu kameralla... Ilmankos se ei enää toiminutkaan kunnolla
Tämä kuva taitaa olla lauantailta ennenkuin RE joutui poistumaan leipätyön ääreen.
Koko kylki listan ja ikkunan välistä ajettu valmiiksi asti.
Tässä vaiheessa itse olin saanut ajettua apparin puolen ensimmäisen stepin ja hyökkäsin takakontin ja kuskin puolen alalaitojen kimppuun.
parit 50/50 kuvat 1 stepin (S3G+ merino) jälkeen

teinipeili :
Sitten loikataankin jo sunnuntai aamuun.
Tässä vaiheessa sotasuunnitelma oli se että Rauhallinen Eki alkaa viimeistelemään hantinpuolelta kun minä teen viimeiset haalari hommat jotka olivat konepelti ja etupuskuri.
Klo 06.00, aamukahvia ja kamera, tästä lähtee
THE konepelti ja siitä tuntuman ottoa ett miten lähtee hiomajäljet S2/S3G+ oranssi hex
Tähän väliin sellainen huomio että S2 toimii karvalla paremmin kuin vaahtiksella.
S2 versus S3G vertailussa S2 vie pidemmän korren pidemmällä ajoajalla kun taas vaahtiksella ajettaessa S2 minun mielestä palaa ehkä helpommin kiinni.
S3g + oranssi hex oli tuossa pellissä aika herkuttelu kombo.
Kaksi yliajoa korkeilla lämmöillä ja tulos oli aikas NAM!
RE otti myös teinipeili kuvan
Ja jatkuu...
Sitten on enää jäljellä SE paikka josta oli mitattu 80 lukemat....

kieltämättä oli sellainen karpalo ryppyreiän ympärillä että tähänkö se hyvin mennyt homma kaatuu.
Komboa valittaessa vaakakupissa painoi 2 steppinä ajoon vaadittavat lämmöt jotka saattaisivat ehkä olla liikaa jo ohuelle lakalle mutta taas toisaalta karvan leikkaavuus pelotti..
Härkää sarvistaja valitsin 3 stepin...

Hyvinhän se meni
Sitten ei muuta kuin liittyä viimeistely joukueeseen.
RE:n viimeistelemää pintaa:
Jahas... tähän loppui nämä kuvat.
Enää jäljellä välipesu ja vahaus.
Pelkän pölyjen huuhtelun jälkeen pinta näytti tältä:
Lancella pinelinet pintaan
ja SHD:llä kinnastelu ja vesi pakenee näin:
Kuivaus ja pintojen tarkastelu.
Eli hyväksytään.
Tiukan harkinnan jälkeen LSP:ksi valikoitui

Sciroccon omistajalta tullut video auton kuivauksesta ratkaisi asian.
Loppuun pari kuvaa valmiista, varsinaiset "money shotit" jäi saamatta kun aurinko ei paistanut ja toisesta takarenkaasta oli ilmat karanneet yläpuolelle rengasta niin vältin turhaa liikuttelua.
Ja kaikki kuvat löytyvät tuolta ->
http://jannejarven.1g.fi/kuvat/Kiillote ... rd+Mondeo/
Semmottii...
Hemmetin mukavaa oli Rauhallisen Erkin kanssa touhuta tällainen kimppa projekti vaikka nyt väsyttääkin.
Ja toivottavasti crowielle kelpaa, kaikkemme me tehtiin siihen vaikka jätettiinkin mustien osin käsittelyt ja ovien välien tarkempi putsailu sinulle
Aikaa meni minulla suojailuineen päivineen joku 25-26 tuntia, Ekin tunti määristä ei mitään käryä.
Hienoa jos jaksoit lukea tänne asti, risut ja ruusut ovat tervetulleita.