Paras AIO
Paras AIO
Terve,
Hakua yritin, mutta ihan suoranaista vastausta en löytänyt..
Mitä porukka suosittelisi jos olisi tarkoistus saada hieman puhdistettua pintaa ja samalla kertaa kestävä suoja. Aikaisemmin olen käyttänyt pesujen ja Clayn perään puhdistukseen joko AG SRP:llä tai Lime Primellä, suoja Collin 845:llä. 845 alkaa loppumaan ja tilalle pitäisi jotain helppotöistä ja kestävää saada, mutta laiskuuttani olen ajatellut, josko löytäisi aineen joka toimisi yksistään.
Colli on mulla pinnassa kestänyt sen 6kk, tai pari kertaa olen vuoteen käsittelyn tehnyt. Tavallaan ei haittaisi vaikka uuden aineen joutuisi laittamaan 3-4krt/v, kun työstö olisi helppoa ja nopeaa. Pesujen yhteydessä käytän ja on tarkoitus jatkossakin käyttää QD:a, joten tuo hieman parantaa vahan kestoa?
Autona Teak Brown audi, jos sillä on merkitystä..
Kysymys siis vielä lyhyesti. Mikä AIO+QD ja miksi?
Hakua yritin, mutta ihan suoranaista vastausta en löytänyt..
Mitä porukka suosittelisi jos olisi tarkoistus saada hieman puhdistettua pintaa ja samalla kertaa kestävä suoja. Aikaisemmin olen käyttänyt pesujen ja Clayn perään puhdistukseen joko AG SRP:llä tai Lime Primellä, suoja Collin 845:llä. 845 alkaa loppumaan ja tilalle pitäisi jotain helppotöistä ja kestävää saada, mutta laiskuuttani olen ajatellut, josko löytäisi aineen joka toimisi yksistään.
Colli on mulla pinnassa kestänyt sen 6kk, tai pari kertaa olen vuoteen käsittelyn tehnyt. Tavallaan ei haittaisi vaikka uuden aineen joutuisi laittamaan 3-4krt/v, kun työstö olisi helppoa ja nopeaa. Pesujen yhteydessä käytän ja on tarkoitus jatkossakin käyttää QD:a, joten tuo hieman parantaa vahan kestoa?
Autona Teak Brown audi, jos sillä on merkitystä..
Kysymys siis vielä lyhyesti. Mikä AIO+QD ja miksi?
Re: Paras AIO
^ tätä aatellen, niin oletko lukenut kestopinnoite -ketjuja?AnttiP kirjoitti:laiskuuttani olen ajatellut, josko löytäisi aineen joka toimisi yksistään.
On niitä joskus tullut luettua, mutta lähtökohtaisesti olen niitä vastaan. Mielestäni on kuitenkin kiva sillointällöin käydä maalipinta läpi, vaikkakin yhdellä aineella..Tero kirjoitti:^ tätä aatellen, niin oletko lukenut kestopinnoite -ketjuja?AnttiP kirjoitti:laiskuuttani olen ajatellut, josko löytäisi aineen joka toimisi yksistään.
Onko kellään kokemuksia näistä?
http://shop.mamasan.fi/product/show/2/a ... e-auto-wax" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bilthamber.com/cleanser-polish" onclick="window.open(this.href);return false;
AIO tuotteissa taitaa pääsääntöisesti olla todella huono kesto, siis yksinään. Niiden päälle olisi suositeltavaa heittää joku LSP suojaamaan. Näin pääsisi siihen puunaus 2 kertaa vuodessa tahtiin.
Tuolla systeemillä taas on sitten niiiin paljon vaihtoehtoja, että vaikea näillä tiedoilla mitään erityistä suositella ylitse muiden. Makuasioita lähinnä.
Pesu (esipesu+kinnastelu)
Pienpoisto
Huuhtelu
Raudanpoisto
Huuhtelu
Savestus, kinnastelu ja kuivaus
tai savestuksen sijaan puhdistava/fillaava tuote, eli AIO/Glaze
LSP
Sitten ylläpitopesut + QD
Bilt-Hamberin Cleanser-Polishista on kokemuksia. Miellyttävä käyttää ja fillaa hyvin, mutta se kesto yksinään.. En ole kokeillut pelkkänä LSP:nä, mutta veikkaan että joka pesun tai joka toisen pesun jälkeen olisi uusittava.
Tuolla systeemillä taas on sitten niiiin paljon vaihtoehtoja, että vaikea näillä tiedoilla mitään erityistä suositella ylitse muiden. Makuasioita lähinnä.
Pesu (esipesu+kinnastelu)
Pienpoisto
Huuhtelu
Raudanpoisto
Huuhtelu
Savestus, kinnastelu ja kuivaus
tai savestuksen sijaan puhdistava/fillaava tuote, eli AIO/Glaze
LSP
Sitten ylläpitopesut + QD
Bilt-Hamberin Cleanser-Polishista on kokemuksia. Miellyttävä käyttää ja fillaa hyvin, mutta se kesto yksinään.. En ole kokeillut pelkkänä LSP:nä, mutta veikkaan että joka pesun tai joka toisen pesun jälkeen olisi uusittava.
Mulla on ollu nyt kuukauden yhdessä autossa päällä pelkästään ja hyvin rokkaa edelleen.Viltsu kirjoitti:Bilt-Hamberin Cleanser-Polishista on kokemuksia. Miellyttävä käyttää ja fillaa hyvin, mutta se kesto yksinään.. En ole kokeillut pelkkänä LSP:nä, mutta veikkaan että joka pesun tai joka toisen pesun jälkeen olisi uusittava.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Itselläni on hyvät kokemukset Naviwax Ultimatesta, tykkään kovasti!
Eilinen (maanantai) meni lomaillessa kotopuolessa ja kelit ku oli hyvät ni päivä meni puunatessa ja 'palkitseva' sadekuuro iltasella, mukava katsella pisarointia ja peittikin kohtuudella kun toisen kerroksen laitto.
Mielestäni aliarvostettu tuote.
Pesukinnas approved kokemukset tosin rajoittuvat Hikisimppaan, FK2180, FK1000P, Biltema instant Shine (QD).
Eilinen (maanantai) meni lomaillessa kotopuolessa ja kelit ku oli hyvät ni päivä meni puunatessa ja 'palkitseva' sadekuuro iltasella, mukava katsella pisarointia ja peittikin kohtuudella kun toisen kerroksen laitto.
Mielestäni aliarvostettu tuote.
Pesukinnas approved kokemukset tosin rajoittuvat Hikisimppaan, FK2180, FK1000P, Biltema instant Shine (QD).
Millaisia mahtaa olla kestoltaan esim Auto Finessen Tripple ja Chemigal Guysin Black Light?
Black light on omien kokemusten perusteella kesän juttu. Ilman ylimääräistä suojaa, ei välttämättä kestä talven yli.
Muuten kyllä oikein mukavaa ainetta käyttää.
Muuten kyllä oikein mukavaa ainetta käyttää.
Hyvältä ainakin näyttää... Itse laitoin Tripplen yhteen autoon mutta se ei mielestäni näyttänyt miltään niin päällystin sen vielä Dodon SNH:lla odottelemaan paikkamaalailua ja myllytystä...
Isännän väyryseen sitten teinkin isomman testin, peräluukku on puoliksi Tripplen varassa, samoin noin neljännes konepellistä. Lopussa osaa konepeltiä on puolessa Opti-Seal (samoin takaluukun puoliskossa) ja neljänneksessä Wet Glaze 2.0. Etulokareissa on Dodon Need for speed, etuovissa Korrek Kestovaha, takaovet jaettu puoliksi siten että puolessa ovessa on Prestan Best wax ja toisessa puolessa Malcon Nano-kiilloitusaine/vaha jonka tarkempi nimi ei nyt tule mieleen (siis molemmat ovat jaettu 50/50 noiden välillä). Ovien yläpuolisessa kaaressa on Autoglymin SRP, takasivuissa Bilt Hamber Cleanser-polish. Puskurit ja katto on ilman suojausta kun katto vaatii hieman pihkanpoistoa ensin ja puskureihin nyt en vaan ehtinyt laittamaan mitään.
Naarmuja parhaiten peitti heti levityksen jälkeen odotetusti cleanser-polish, kakkossijan jakaa Tripple, Malco ja SRP, Presta peitti aavistuksen enemmän kuin korrek joten ne olkoon sijoilla 3 ja 4. 5 sija tässä testissä meneekin noille lopuille kun niiden naarmunpeittävyys on olematon kaikilla. Kuvia en ehtinyt myöskään räpsimään. Jätin tarkoituksella alueita käsittelemättä että on helpompaa seurata kestoa. Pesemään tuon tulen säännöllisen epäsäännöllisesti ja myllyttelenkin kunhan ehdin joskus joten saattaa kestotesti jäädä siltäosin kesken...
Isännän väyryseen sitten teinkin isomman testin, peräluukku on puoliksi Tripplen varassa, samoin noin neljännes konepellistä. Lopussa osaa konepeltiä on puolessa Opti-Seal (samoin takaluukun puoliskossa) ja neljänneksessä Wet Glaze 2.0. Etulokareissa on Dodon Need for speed, etuovissa Korrek Kestovaha, takaovet jaettu puoliksi siten että puolessa ovessa on Prestan Best wax ja toisessa puolessa Malcon Nano-kiilloitusaine/vaha jonka tarkempi nimi ei nyt tule mieleen (siis molemmat ovat jaettu 50/50 noiden välillä). Ovien yläpuolisessa kaaressa on Autoglymin SRP, takasivuissa Bilt Hamber Cleanser-polish. Puskurit ja katto on ilman suojausta kun katto vaatii hieman pihkanpoistoa ensin ja puskureihin nyt en vaan ehtinyt laittamaan mitään.
Naarmuja parhaiten peitti heti levityksen jälkeen odotetusti cleanser-polish, kakkossijan jakaa Tripple, Malco ja SRP, Presta peitti aavistuksen enemmän kuin korrek joten ne olkoon sijoilla 3 ja 4. 5 sija tässä testissä meneekin noille lopuille kun niiden naarmunpeittävyys on olematon kaikilla. Kuvia en ehtinyt myöskään räpsimään. Jätin tarkoituksella alueita käsittelemättä että on helpompaa seurata kestoa. Pesemään tuon tulen säännöllisen epäsäännöllisesti ja myllyttelenkin kunhan ehdin joskus joten saattaa kestotesti jäädä siltäosin kesken...