eve kirjoitti:Menee niin arpomiseksi tämä sealantin/vahan (hybridi) ostaminen, että pakko kysyä nyt fiksummilta "vähän" ohjenuoraa!
Mietinnässä on ollut Dodo Juicen Iron Gloss, SNH & tästä halpisversio Basic of Bling Protection Wax, CG Jetseal 109, FK1000P & BH Finis Wax. Mikäköhän olisi ihan käyttöautossa kestävin, ihan talveakin ajatellen?
Ja toinen kysymys, yo. valinnalle "ylläpitävä" spray mallin "sealant/detailer" tms.? Siis pesujen välissä suhattavaksi. Dodolta on Tropical Mist, Acrylic Spritz ja Chemical Guysilta BLITZ Acrylic Spray Sealant? Muu?
Eli olisikohan noista jotkut yhteen natsaavia?

Muita ehdotuksia?
Kokemuksia on kertynyt JetSealista, FK1000p:stä, SNH:sta ja Finis Waxista.
Jos vain tuijotetaan pelkästään kestoa auton pinnalla, niin Finis-Wax olisi mun valinta. Jos sen valitsee, niin saman merkin tuotteella menisin QD:n osalta, eli Auto-QD. Siitä Auto-QD:stä ei tosin kokemuksia, mutta mulla onkin fetissi käyttää saman firman tuotteita päällekkäin..
Iron Glossista tai BoB Protection Waxista ei mulla ole kokemuksia.
Jos taas puhutaan siitä, että millä hinnalla saat minkäkin verran tavaraa, niin se onkin toinen tarina.
Itse en hintaeroa tuijottelisi esimerkiksi FK1000p:n ja Finis Waxin välillä, kun isosta purkista kuitenkin vahaat omaa auto useamman vuoden.
Jos nyt kuitenkin valitset tuon FK1000p:n, niin tilaisin mukana vaikkapa saman firman FK #425:sen. Iso pullo pienellä rahalla, miellyttävä käyttää ja toimii hyvin esimerkiksi sormenjälkien poistossa maalipinnalta. Toimii myös ikkunoissa